Zware controle geweest !


Plaats reactie

Controle's te zwaar berekend of niet ?

Ja, vind het goed dat ze er zijn.
99
73%
Nee, vind het absurd en onnodig
37
27%
 
Totaal aantal stemmen: 136
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

21-06-2007 16:54

De discussie's over dit onderwerp zijn inderdaad beetje zinloos aan het worden.
Net zoals jouw antwoord beetje kortzichtig is Ronnie.

Ook ik heb mn papieren altijd op orde(voor zover mogelijk).
Maar toch zit ik vaak genoeg te vissen terwijl ik daar wel degelijk bekeuring voor kan krijgen.
Dan gaat het meestal over nachtvissen in de verboden maanden op desbetreffende stek,en heel soms wil ik wel eens een 3e hengel erbij leggen waar het niet mag.
En niet omdat omdat ik daar de vergunningen niet voor wil aanschaffen maar om de simpelle reden dat er geen vergunningen voor zijn.
En ja dan weet ik dat ik fout zit en zal ook niet zeuren bij een bekeuring.
Ook ben ik blij met meer controle,maar pak het probleem bij de bron aan en hou het in proporties.
Zoals Peter zegt dat hun extra contrle in de bouwvak hebben,klasse.
Dat is het probleem bij de bron aanpakken,want in die periodes zijn er de meeste problemen aan het water.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

21-06-2007 18:11

Wat in mijn antwoord vind je kortzichtig Bart?

Je zegt zelf dat als je ergens vist wanneer dat niet mag of met een derde hengel als dat niet mag je de gevolgen accepteerd.
Je geeft alleen aan dat er geen vergunning daarvoor is, waarop ik alleen maar kan zeggen dat dat voorheen overal gold. Echter door de verandering in de wet en het bespreken van 3e hengelvergunningen en het hele jaar nachtvissen op vergaderingen van hengelsportverenigingen is dit op vele plaatsen al veranderd.

Tuurlijk kun je het beste controleren wanneer de meeste problemen zijn, dat heb ik ook niet gezegd.

En dat oom agent af en toe een waarschuwing geeft ipv een prent is ook niet verkeerd.

Feit is wel dat als je op bepaalde momenten minder controlleerd en op andere momenten intensief de mensen dat uiteindelijk ook wel zullen leren. Frequentie moet afgestemd zijn op het doel en het resultaat.
johnny pijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-06-2007 22:33
Locatie: almere

21-06-2007 19:29

Ik vis het hele jaar en vooral in de nacht tot nu toe een keer bekeuring gehad in almere.op 25-5-07 tijd was 00.12 maar ik mag niet klagen. :D :D
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

21-06-2007 19:54

Ronnie,het kortzichtige vind ik dat je doet of als je vergunningen in orde zijn je nooit geen bekeuringen kunt krijgen.
Niet overal is een vergunning voor te krijen,en als ik zit te nachten in gesloten tijd heb ik natuurlijk liever geen controle.
Verder begrijp ik je redenering wel en ben het grotendeels met je eens.
Maar ik blijf het jammer vinden dat ik niet voor alles wat ik wil vergunning kan kopen :P

Trouwens hoe kom je erbij dat er voorheen geen 3e hengel vergunning te krijgen was?
Dat moet dan lang geleden zijn want bezit al jaren vergunning om met 3 hengels te vissen,op sommige plaatsen dan.
Mzzl Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-06-2007 20:10

Ruim 10% van alle vissers hebben of hun VISpas / overige papieren niet voor elkaar of zijn anderszins in overtreding blijkt uit onderzoek van gehouden controles.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-06-2007 21:16

Beste Aart,

nu kan ik daar aan toevoegen, dat ik vissers ken, die al tijden wachten op de gewenste documenten, maar nog altijd niet zijn bedient door vereniging of (laten we het netjes zeggen) "verstrekkende instantie".

Da's halverwege het jaar wel wat laat.

Goed te zien dat zo'n ouwe rukker weer in vorm is :D
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-06-2007 21:33

Vanmiddag trof ik nog twee karpervissers aan op onze visvijver. Waarvan er een met drie hengels zat te vissen. Alle twee hadden geen vispas en met drie hengels vissen is er verboden. Als argument op de vraag waarom ze geen vispas en schriftelijk toestemming hebben hoor ik niets anders dan. Vroeger werd hij opgestuurd, tja zo lus ik er nog wel een paar (boilies). Is al jaren zo dat we als HSV geen filantropische instelling zijn. Er wordt eerst betaald voor je (en nu nog) je papieren om te vissen opgestuurd krijgt of door de winkelier worden overhandigd. De onverschilligheid hoe men er over denkt verbaast mij zeer. Op een dergelijk moment baal ik er van dat ik onze Boa niet eerst ingeseind had. Foutje kan natuurlijk, dit is schijt hebben aan alles en iedereen.

Mitz,

Maak het mee dat adres gegevens verkeerd zijn ingevuld of overgenomen. Na een tel. werd het recht gebreid bij Sportvisserij Nederland. Iemand zal wel actie moeten ondernemen. Is een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer van zaken die fout gingen afgelopen maanden.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-06-2007 00:02

johnny pijpers schreef:Ik vis het hele jaar en vooral in de nacht tot nu toe een keer bekeuring gehad in almere.op 25-5-07 tijd was 00.12 maar ik mag niet klagen. :D :D


..................maar je bent vaker gecontroleerd dan ooit tevoren 8)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-06-2007 00:03

Aart Lokhorst schreef:Ruim 10% van alle vissers hebben of hun VISpas / overige papieren niet voor elkaar of zijn anderszins in overtreding blijkt uit onderzoek van gehouden controles.


hier is het meestal rond de 40% :-?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2007 09:37

Hier ook.
Ik denk dat de 10 % zwaar onder de werkelijkheid zit, en zeker wanneer er geen leeftijd bij vermeld staat.
Vissen is een hobby, geen religie!
johnny pijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-06-2007 22:33
Locatie: almere

26-06-2007 14:04

Jos Holla schreef:
johnny pijpers schreef:Ik vis het hele jaar en vooral in de nacht tot nu toe een keer bekeuring gehad in almere.op 25-5-07 tijd was 00.12 maar ik mag niet klagen. :D :D


..................maar je bent vaker gecontroleerd dan ooit tevoren 8)

De laaste 3 weken niet en zeker niet in de nacht. ik heb je al en tijd niet gezien.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

26-06-2007 14:35

Dat kan, maar ik heb jou wel gezien ........ in ieder geval je auto :lol: .
johnny pijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-06-2007 22:33
Locatie: almere

26-06-2007 15:16

Jos Holla schreef:
johnny pijpers schreef:Ik vis het hele jaar en vooral in de nacht tot nu toe een keer bekeuring gehad in almere.op 25-5-07 tijd was 00.12 maar ik mag niet klagen. :D :D


..................maar je bent vaker gecontroleerd dan ooit tevoren 8)[/qu
Hoe kom je daar bij ik ben dit jaar 3 keer gecontroleerd
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-06-2007 19:58

Jos Holla schreef:
Aart Lokhorst schreef:Ruim 10% van alle vissers hebben of hun VISpas / overige papieren niet voor elkaar of zijn anderszins in overtreding blijkt uit onderzoek van gehouden controles.


hier is het meestal rond de 40% :-?


Regio Utrecht ook, 30 tot 40 % is in overtreding.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

26-06-2007 21:57

90% in overtreding. 99% van de nachtvissers. als er zoveel overtredingen zijn, kan ook de wet niet deugen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-06-2007 22:49

Schiet mij niet lek s.v.p. die ruim 10% was een citaat uit iets wat Sportvisserij Nederland heeft laten onderzoeken.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 13:07

K. van den Herik schreef:90% in overtreding. 99% van de nachtvissers. als er zoveel overtredingen zijn, kan ook de wet niet deugen.


Een wat merkwaardige redenatie. Bijna iedereen (ja ook ik) rijdt wel eens wat te hard. Snelheidslimieten ook maar opheffen dan?

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2007 13:29

Toch niet zo merkwaardig als het misschien wel lijkt Kees en heeft niets met het opheffen van snelheidslimieten te maken.
Sinds 1985 mag er wettelijk de 3 zomermaanden 's nachts worden gevist en nogal wat HSV-en en Federaties hebben daarnaast ontheffing om op nogal wat wateren het hele jaar door 's nachts te mogen vissen.
Wat men in 1985 is vergeten is het ook wettelijk regelen van een bescheiden onderkomen tijdens het nachtvissen, immers het een is niet los te zien van het ander en op grond van de WOR bepalingen worden immers nogal wat PV's uitgedeeld voor het gebruik van een bescheiden onderkomen.
Om met Klaas te spreken zou je dus in alle redelijkheid kunnen zeggen dat de Wet op dit punt niet deugt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 13:58

Ben ik niet helemaal met je eens Aart. Men ging er destijds toch wel van uit dat iemand die aan het vissen is niet ligt te pitten. En onder een pluutje zitten is wel wat anders dan de campings die je nu soms ziet. Nachtvissen kan trouwens ook betekenen dat je 's avonds een paar uur langer door kan vissen, of 's morgens wat vroeger kan beginnen.

Dus dat de wet niet deugt is te kort door de bocht. Echter, de wet is wel rijp voor aanpassingen, maar dat is een nuanceverschil. Maar dat is tenslotte al in werking gezet gezien je mail van vanmorgen.

We spreken elkaar hopelijk binnenkort!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2007 14:04

Ik ben het er ook niet mee eens dat de wet niet deugd, het heeft alles te maken met een verschijnsel die toen nog niet aan de orde was.
Nu is het tijd om het wel goed te regelen.

Te kort door de bocht redeneren hoort overigens wel bij de (karper)visser.
Eerst een hele lange rij: ikke en dan de rest kan stikke.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2007 16:05

Nou dat ikke bevalt mij de laatste tijd best Douwe.


Kees,

Hoe je het noemt whatever. Feit is dat bijna alle nachtvissers de wet overtreden.

Op het moment dat 99% de snelheid overtreed kan er best wel eens gepraat moeten worden.

voorbeeldje:

Invoering van een vennootschapsbelasting
Geïntroduceerd 30 april 1942

Afgeschaft 8 oktober 1969

Het Besluit was al in de maak vanaf eind jaren '30, en werd voltooid tijdens de bezetting. In 1942 werd hiermee de vennootschapsbelasting onder Duitse supervisie geïntroduceerd. De altijd om geld verlegen bezetter kwam een extra belasting goed uit, en bovendien was al het voorbereidend werk reeds verricht door Nederlandse ambtenaren. Om deze reden besloot de Nederlandse regering het Besluit na 1945 te handhaven, tot in 1969 een nieuwe wet werd geïntroduceerd: de Wet op de vennootschapsbelasting 1969. Het Besluit heeft echter de fundamenten gelegd voor deze wet, die weer op zijn beurt de basis is voor de nieuwe Wet op de Vennootschapsbelasting, die hoogstwaarschijnlijk in 2007 zal worden ingevoerd


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2007 17:30

Was mij al opgevallen Klaas, het is overigens niet van de laatste tijd. :D :D

Het past bij de visser, niet bij de bestuurder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie