Sassenhein


Gesloten
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 19:35

Douwe,

Ik kan jouw stelling onderschrijven,temeer daar er teveel afwijkende antwoorden zijn incl van bestuur als deze gechat zijn ipv op waarheid getoetst.

Weet net als jij dat hier een monitoring via ovb een antwoord op vele vragen kan geven,rest alleen of leden dan bereidt zijn de consequenties die hier eventueel aan verbonden zijn ook willen dragen.

Willen ze dit niet ,rest mij ook alleen maar te zeggen nou dan weten we het wel.

Gr Paul 8)
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 22:17

Douwe,

Voordat ik het vergeet,de getallen die ik noem zijn gerefereerd aan de toespraak van 30-7-2005 bij welkomstwoord.

Dus mocht ik liegen dan lieg ik in gemeenschap :oops:

Gr Paul 8)
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

15-08-2005 23:52

Mark

Ik ben in geheel geen expert. Sterker nog ik heb totaal geen verstand van karper vissen ( ik heb er al een aantal gevangen maar slechts een die ik met twee handen vast moest houden :-? ) en al helemaal niet van visstandbeheer. Maar ik lees wel het een en ander zo ook dit board.
Ik mis in deze discussie een reactie van H.C.Sassenhein. Toen schoot mij gister te binnen dat ik eerder iets er overgelezen had in het visblad.

Dat citaat vond ik de moeite waard om hier bij deze discussie te vermelden omdat dit van een waarnemend voorzitter komt.
Ik neem aan dat hij weet waar hij het over heeft.
Of was deze reclame voor een betaal water. Immers als leek krijg je het gevoel dat je over een BTW moet spreken hier.

Mocht ik het mis hebben zoals ik boven al gezegd heb ik ben maar een leek. Maar leg me wel het verschil tussen dit water en een betaal water uit
Jacko
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-08-2005 00:07

Beste Jacko,
als je geen lid bent dien je bij sassenhein te betalen op het moment als je op het door hun beheerde water wilt vissen. Heeft niets met een BTW te maken dit heeft puur te maken met kostenbeheersing, als lid betaal ik mee voor het beheer. Als jij hier komt als gast vind ik het niet meer dan logisch dat jij ook een bijdrage levert voor het beheer.

Dat deze kosten hoger liggen voor iemand geen hsv-lid is voor mij een logisch gegeven. Vergeet niet dat dit geen water is wat bij de federatie hoort maar dat het compleet onderhouden wordt door de vereniging.
je hebt dus ter plekke ook de mogelijkheid om lid te worden van de vereniging en op deze wijze een jaarlijks bijdrage te betalen i.p.v een week of dagvergunning.

Mijn inziens wijkt dus af van een betaalwater conform de definitie gesteld door de karperstudiegroep losstaand of je het wel of niet eens bent met deze definitie.

mvg,
Peter

p.s ter informatie ben geen lid van het bestuur van de genoemde locatie voor hier weer insinuaties over komen.
_________________
Laatst gewijzigd door peter postema op 16-08-2005 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-08-2005 00:51

Jacko, het hele terrein (ik meen 27 ha) inclusief de beide plassen, het paviljoen (monument) en de daarbij staande woning is eigendom van de HC Sassenhein. De kosten van noodzakelijke renovaties/onderhoud aan het onroerend goed worden begroot op ca. 800.000 Euro en dit voor een vereniging van ca. 1000 leden. Het lijkt mij dus duidelijk dat de HC Sassenhein moet 'woekeren' met de centjes om alles een beetje in stand te kunnen houden en dus ook genoodzaakt is om wat hogere prijzen te vragen dan wellicht links en rechts gangbaar zijn daar hun kosten nu eenmaal niet te vergelijken zijn met die van een doorsnee HSV.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-08-2005 07:14

Douwe,

Dat is wat ik veel eerder al probeerde aan te geven, laat de HSV a.u.b. zelf haar boontjes doppen en eerst rustig een beeld vormen van de huidige stand van zaken.

Als het je werkelijk aan het hart gaat dan bezoek je ALV en maak je zaken die je niet aanstaan bespreekbaar. Bekritiseren op een forum is leuk en lucht waarschijnlijk op, maar is niet constructief en roept alleen maar weerstand op.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

16-08-2005 07:52

karper die met de tijd zwaarder word hoeft niet te zeggen dat het bestand dusdanig slinkt dat de vis ook de kans krijgt om te groeien.Bij ons op de plas is ook een overbezeting.Zaken als vissterfte kennen wij bij ons op de plas niet.Toch wordt er elk jaar wel een nieuwe dertiger gevangen.De vis groeit dus wel bij ons op de plas ondanks de overbezeting.En ik spreek hier over orginelen plasvissen en geen vissen van de arkevaart of het nijkerkernauw
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-08-2005 08:26

kofferbak vissen?

Wil best wel een nieuwe topic openen over visstand beheer.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-08-2005 09:41

Remon,

Niet alle karpers die sterven drijven aan het oppervlak, een deel zinkt naar de bodem. Iets niet zien wil dus niet automatisch zeggen dat het niet bestaat.

Groeten,

Mark
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

16-08-2005 15:57

Mark,

Je hebt gelijk als HSV het beter zelf kan oplossen maar:

Dan hadden ze mijnsinziens niet zelf deze dingen op website moeten plaatsen,en niet in welkomstwoord moeten vermelden zeker niet als het nog onderzocht moet worden.

Verder zeg je dat je vergaderingen hebt bijgewoond en met de voorzitter die er nu is ,is het niet nodig om hier bij te zijn en dat je wel graag op de hoogte wilt blijven.

Vervolgens naar douwe als het hem aan het hart gaat kan die een alv bezoeken en dingen kenbaar maken dus.

Lees ik nu goed ,dat jij dus alleen van afstand volgt wat er gebeurd,want antwoord naar mij was duidelijk dat jij geen alv bezocht had.

Ik vind dat dus niet constructief,ook jij kunt natuurlijk met kennis van zaken dingen kenbaar maken.
Dan is het in mijn ogen juist constuctief als je wel naar een alv zou gaan toch?

Gr Paul 8)
jan van kranenburg

17-08-2005 00:44

Paul,

Je hebt een P.B.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-08-2005 07:57

Paul,

Je bent wel héééél erg naar dingen aan het zoeken hoor. Als je écht geïnteresseerd bent hoe het zit kun je me mailen, een PB sturen of opbellen. In deze discussie heeft het nul komma nul toegevoegde waarde. De topic ging erom dat jij door een stomme fout was weggestuurd, weet je nog?

Groeten,

Mark
Laatst gewijzigd door Mark Noorman op 17-08-2005 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 08:12

Aart/Peter

Ik stel dus vast dat we voor meer dingen moet betalen dan alleen het hengelen.

A een woning waar we niet in wonen, ik betaal ook geen huur voor mijn buren.
B een paviljoen die niet alle dagen open is. (of heb je op zo’n dag een reductie)
C een groot terrein waar je van 27 ha waar van slecht 15 ha water is.

Geen idee wat een dagpas moet kosten, maar je betaald voor een hoop dingen waar je geen gebruik van maakt.

Jacko
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-08-2005 08:44

Jacko,

Dan word je toch gewoon lid? Is een stuk goedkoper en krijg je ook nog eens een clubblad thuisgestuurd.

Groeten,

Mark
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 08:51

Mark

Na alles wat ik hier gelezen heb sla ik mijn buurt maar over.
Overigens bedankt voor het aanbod.

Jacko :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-08-2005 09:25

Hoi Jacko,
tsja zo werkt het nu 1 maal, beheer en kosten dienen betaald te worden.
als je gewoon seniorlid bent betaal je €22.50 per jaar volgens mij valt dat wel mee. trouwens je hebt eigen keuzevrijheid om lid te worden of om er te gaan vissen of niet, lid van een hsv moet je zijn voor je grote vergunning.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 09:55

Peter

Natuurlijk ben ik lid van hsv, daarom staat zo'n dagvispas mij ook wat tegen.

Jacko
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-08-2005 10:01

Jacko,
hierin verschillen we dus qua mening, ik kan me prima voorstellen dat een hsv bepaalt om dit te doen uit kostenoverweging. vergeet niet het betreft hier een verenigingswater dus je moet lid zijn om er te mogen vissen. Indien je geen lid maar er wel wilt vissen betaal je een bijdrage.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 10:20

Peter

Begrijp ik het goed als ik lid zou zijn van H C Sassenhein dat ik dan ook een grote vergunning heb, waarmee ik ook kan vissen in wateren van andere verenigingen. Maar als ik een grote vergunning heb van een andere verenigingen mag ik niet op hun water vissen. Of ik moet eerst nog eens betalen.

Vind het wel wat krom dan. Wel lekker buurten bij anderen maar andersom eerst de zakken leeg schudden. Beetje hypocriet vind je niet.

Maar als je als vereniging hoge onkosten hebt door het in het bezit hebben van grond en gebouwen dan begrijp ik best wel dat er geld moet komen.
Dat proberen ze hier dus te financieren door een BTW te hebben.

Met een vriendelijke groet,
Jacko
willem jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-02-2005 21:10
Locatie: Zuidbroek
Contacteer:

17-08-2005 10:28

Jacko Laarmans schreef:Aart/Peter

Ik stel dus vast dat we voor meer dingen moet betalen dan alleen het hengelen.

A een woning waar we niet in wonen, ik betaal ook geen huur voor mijn buren.
B een paviljoen die niet alle dagen open is. (of heb je op zo’n dag een reductie)
C een groot terrein waar je van 27 ha waar van slecht 15 ha water is.

Geen idee wat een dagpas moet kosten, maar je betaald voor een hoop dingen waar je geen gebruik van maakt.

Jacko


Jacko,

Als je goed gelezen hebt zijn er ongeveer een 1000 leden die allemaal zeg maar € 22,50 betalen heb je op jaarbasis € 22.500 als je daar alles van moet onderhouden, zoals de paden om overal te komen, beschoeing, containers leeg halen en ga zo nog maar even door, Dan heb je het niet ruim hoor.

Dan hoef je niet bang te zijn dat jij voor een ander de huur betaald hoor.
En wil je niet meebetalen... Moet je er niet gaan vissen
Er wordt zoveel gezeurd over Sassenhein, vissen beschadigt en ga maar door.
Ik vind het wel mee vallen, de vissen die ik er heb gevangen waren geen tot weinig problemen mee. Of heb ik nu elke keer geluk om wel onbeschadigde vis te vangen ?
Als je namelijk gaat zoeken kan je op ieder water wel een beschadigde karper vangen.

Groeten Willem-jan.
(Die wel op Sassenhein vist )
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-08-2005 10:29

Jacko,
de kosten voor de vergunning van de fedratie zijn extra.
of jij dit scheef vindt of hypocriet is je goed recht maar op deze wijze opereren meer hsv`s in Nederland. Je kunt op dat moment sublid worden van de desbetreffende hsv.

Voor elk water moet betaald worden dus waar je met de term betaalwater heen wilt weet ik niet maar dat is ook niet relevant. Verdr bemerk ik dat dit een discussie wordt zonder einde en denk dat we er beter me op kunnen houden. Ik kan mijn tijd beter gebruiken.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-08-2005 10:45

Jacko,

LEES EERST EENS DE SITE VAN DE VERENIGING VOOR JE IETS NEERZET

Je verhaal slaat werkelijk nergens op. Wil je lid worden voor alleen de plassen dan betaal je lidmaatschap. Wil je OOK NOG EENS (lees vooral dit goed!) de grote vergunning van de federatie dan komt er een extra bedrag bij.

Niet krom, geen zakken leegschudden, niet hypocriet en dus geen betaalwater. Simpelweg een vereniging die haar begroting rond probeert te krijgen.

"informeert voor u oordeelt"

Groeten,

Mark
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 13:42

Mark

Ik hoop niet dat je inmiddels de toetsen door het toetsenbord heb heen gestampt.

Maar heb inmiddels de prijzen ff beken daar.
Mannen hebben daar een eigen plas en daarnaast kan je ook een grote vergunning kopen.
Wil een ander daar vissen dan moeten ze betalen.

Laat ik het zo zeggen alle water waar ik voor moet betalen ondanks dat ik in het bezit ben van sportvis akte en grote vergunning VIND IK EEN BETAAL WATER.

Met een vriendelijke groet,
Jacko
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2005 13:55

Zijn we er toch uit.

Al het water van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging zit niet in de grote vergunning van de NVVS omdat zij daarbij niet aangesloten zijn. Of te wel, ben je niet aangesloten bij de NVVS...

Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-08-2005 14:05

Dan ben ik vanaf nu voor betaalwater. Anders mag ik straks nergens meer vissen.


Eigenlijk is dan vanaf nu alles een betaalwater, behalve de bevaarbare wateren, want daar mag je met 1 hengel voor nix vissen.

Goeie bijdrage Jacko.

MVG

Klaas
Gesloten