Boetebedragen 2012


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 19:33

Want??????
Gerrit Hees

10-01-2012 19:38

Rij jij in een auto moet je ook aan kunnen tonen dat je erin mag rijden in de vorm van een rijbewijs.. Zo veel verschil zit er niet tussen hoor ;)
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 19:45

Ja in die zin snap ik het uiteraard maar het ging nu over de inhoud, jij en ik hoeven toch niet aan te tonen dat het rijbewijs echt is? Ik heb namelijk mn vergunning (rijbewijs in jou geval dan ;) ) gewoon overhandigd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-01-2012 19:46

marcel

Als jij word aangehouden zal je moeten bewijzen dat je een auto mag besturen, oftewel een rijbewijs tonen......
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 19:48

Dat zeg ik (GAMMA) ik heb toch mn papieren laten zien......
Gerrit Hees

10-01-2012 19:54

En dan bewijs je dat je daar mag vissen? nee dus dat staat in dat boekje en dat hoor jij dus eigelijk aan te tonen
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 19:57

Hahaha, heerlijk! Ik heb dat boekje ook overhandigd, dus nu beweren jullie dat ik ook in dat boekje nog moet gaan laten zien waar het staat?? Nog effe en ik moet tijdens de controle ook een uniform aan hebben en mn eigen boete uitschrijven......
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-01-2012 20:14

Marcel

Je kan hoog of laag springen maar zo zijn de regels inderdaad. Wat ook wel wil meewerken is je opstelling naar de controleurs in het algemeen. Ik kan me zo voorstellen dat als ze een dwars persoon controleren die alles beter denkt te weten, en minimaal meewerkt dat ze inderdaad iets anders zoeken om je een prent te geven. Je krijgt wat je toekomt.

mvg martijn

PS als het aan mij ligt zou een digitale versie op een telefoon of een kopie van de bladzijde ook moeten kunnen voldoen
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-01-2012 20:15

Marcel Tromp schreef:Hahaha, heerlijk! Ik heb dat boekje ook overhandigd, dus nu beweren jullie dat ik ook in dat boekje nog moet gaan laten zien waar het staat?? Nog effe en ik moet tijdens de controle ook een uniform aan hebben en mn eigen boete uitschrijven......


Ja dat moet. Ik snap al sinds de eerste uitgave van dat boekje totaal het nut hier niet van. Vispas tonen en de controleur zoekt het maar zelf uit vind ik. Als ie dat niet kan, is tie niet capabel om controles uit te voeren.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-01-2012 20:20

Gerardo Heezen schreef:En dan bewijs je dat je daar mag vissen? nee dus dat staat in dat boekje en dat hoor jij dus eigelijk aan te tonen


In dat landelijke boekje staat niet alles. Bv het water van je vereniging hoeft daar helemaal niet in te staan omdat het bv een niet (federaal) ingebracht water betreft. Je moet daarom ook altijd in die gevallen je lidmaatschapskaart van de vereniging bij je hebben vlgs mij.
Maar, whatever.. gewoon alle meuk in zo'n prachtig mapje van SVN pleuren en standaard in je vistas laten liggen. Probleem voorbij (als er al sprake was van een probleem.... hetgeen ik betwijfel.. meer een kwestie van gezwets en gezemel in het kwadraat...).
Gerrit Hees

10-01-2012 20:21

Vind de versie van: Kan je niet in het boekje aanwijzen dat jij jezelf aan de regels houdt dan ben je niet capabel om te vissen.

Simpel zat met dat boekje scheelt je een half uur discussieren of je goed of fout zit het staat zwart op wit in het boekje.. Dus je kan niet meer genaaid worden het staat er letterlijk in.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-01-2012 20:24

Marcel Tromp schreef:Was afgelopen zomer aan het vissen op een water wat gewoon in de landelijke lijst staat, komen er een paar van die blauwes naar me toe, één van de twee begint, nadat ik mijn vispas en bijbehorend boekje heb laten zien, te mekkeren over een vergunning van de plaatselijke vereniging en allerlei duur gelul zonder inhoud over pachten etc zonder dat ie dr verstand van heeft en voegd er vrolijk aan toe dat dit water volgens hem niet in het boekje staat.... :o Aangezien ik niet de persoon ben om met dit soort figuren in discussie te gaan (kost me teveel) zei ik zonder hem een blik waardig te keuren: ik dacht het wel. Vervolgens hebben ze een minuut of 10 achter mij in het boekje staan bladeren en toen hoorde ik ze tegen elkaar mompelen: volgens mij is dit het (ik geloof niet dat ze het echt hebben gevonden want ze wisten totaal niet waar ze waren maar ze wilden van me af en geloofden blijkbaar zichzelf ook niet) en kreeg ik mn boekje en pas terug. Vervolgens stond zijn vrouwelijke collega zich suf te piekeren hoe ze me nou toch nog een boete zou kunnen geven en dacht de oplossing te vinden in het vragen naar mn ID, laat ie die nou net bij me hebben.....

Ik snap niet wat die figuren bezielt om op deze manier een controle uit te voeren, in mijn ogen laat je dan jezelf als een klein kind te kijk zetten en verlies je al je geloofwaardigheid!

Maar wat als ik nu niet op de hoogte was geweest van de situatie daar en niet met zekerheid de opmerking "ik dacht het wel" had geuit?

Kost het feit dat dit soort figuren hun huiswerk niet doen en zich onbekwaam bemoeien met zaken waar ze geen snars vanaf weten de onbenullige onwetende visser geld? Blijkbaar wel!


Stond je water in het boekje? Zo niet, dan kan er gewoon gevraagd worden naar de verenigingsvergunning. Of denk je dat de verenigingsvergunning gemaakt wordt om nog meer bomen te kunnen (laten) kappen?

Kortom, wat een gezemel. Neem gewoon je spullen mee en geeft wat er gevraagd wordt, want zo lijtk het een port verwijt de ketel verhaal te worden :-)
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-01-2012 20:29

Gerardo Heezen schreef:Vind de versie van: Kan je niet in het boekje aanwijzen dat jij jezelf aan de regels houdt dan ben je niet capabel om te vissen.

Simpel zat met dat boekje scheelt je een half uur discussieren of je goed of fout zit het staat zwart op wit in het boekje.. Dus je kan niet meer genaaid worden het staat er letterlijk in.



Niet alle wateren staan erin, zoals gezegd. En ja, je hebt gelijk dat als je het geen lokaal / eigen verenigingwater is, en je het zelf niet kan vinden, je er gewoon niet mag vissen. Tenminste, je neemt dan bewust het risico dat iemand in het blauw/groen je zou kunnen verblijden met een vette prent.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 20:32

Leen, volgens mij kan je twee berichten verwijderen.... :o

Stond je water in het boekje? Zo niet


Ik schreef:
Was afgelopen zomer aan het vissen op een water wat gewoon in de landelijke lijst staat


Gerardo,
Vind de versie van: Kan je niet in het boekje aanwijzen dat jij jezelf aan de regels houdt dan ben je niet capabel om te vissen.


Vind de versie van: Kan je niet aantonen als handhaver dat je weet waar je voor staat (en in dit geval ook letterlijk: waar je staat...) dan ben je niet capabel om je "beroep" uit te oefenen!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-01-2012 20:35

jaja jij denkt dat eeen agent de hele lijst van viswateren uit zijn hoofd kent....dream on
Gerrit Hees

10-01-2012 20:43

En het hele wetboek van strafrecht, strafvordering, visserijwet, flora faunawet, natuurbeschermingswet, opiumwet, wet wapens en munitie en de wegenverkeerswet :lol:
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 20:44

Martijn, ze wisten niet eens de naam van het betreffende water (en dit is ook nog eens in verschillende vakken opgesplitst) dus ik kon ze vanalles wijsmaken....en dat is nu net waar ik totaal geen behoefte aan heb/had omdat hij bijdehand begon te doen over verenigingen en pachten etc (totaal niet aan de orde daar dus hij wilde zn bewuste onwetendheid in het zadel houden doormiddel van zwammen!)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2012 20:53

Je wist hoe het zat, dus is dat gewoon provoceren. Moet je verder zelf weten, maar weinig bijval van mij. Een keer tref je de verkeerde en dan is het weer huilie huilie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 20:58

Kees, als ik het goed begrijp vind jij het heel normaal dat een handhaver die van hoed nog rand weet met bijdehande praatjes iemand gaat controleren en naar mijn gevoel met voorbedachte rade om een boete uit te schrijven..?? Waarom moet ik dan uitleg gaan geven als ie het zelf zo goed blijkt te weten?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-01-2012 20:59

Misschien kan je uit het feit dat oom agent niet precies weet hoe het boekje werkt en waar je water staat ook nog concluderen dat ze misschien toch andere prioriteiten hebben dan vissers lastig vallen. :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 21:05

Nee bedankt Daaf, ik trek blijkbaar andere conclusies
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2012 21:16

Is al gemeld met normaal is Marcel. Van de houder wordt verlangd dat hij aantoont een ontheffing te hebben voor het vissen op de locatie. Zo is dat wettelijk geregeld.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 21:21

Zo lang de handhaver niet weet langs welk water hij loopt kan hem toch van alles wijs gemaakt worden???? Is dat de bedoeling dan?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2012 21:32

Taak van de politie is om de door jou verstrekte informatie te controleren. Van jou wordt verlangt dat je die direct aanreikt en dan is dat in orde. Of de agent capabel is om deze controle in jouw ogen nauwgezet uit te voeren is daarbij niet van belang.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 21:42

Ja, zo lust ik er nog een paar....

Ik snap ook wel dat ik mijn papieren moet tonen, doe ik uiteraard ook gewoon, de discussie ging ook niet (meer) over het feit of ik wel of niet mijn papieren moet tonen maar meer over het feit dat ik een vergunning had kunnen laten zien van een totaal ander water en dat ik daarmee volgens die handhaver correct was geweest.... in mijn ogen is dan het nut van een controle kwijt!