Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2011 10:53

Ja je krijgt zo een snoepje.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

27-05-2011 10:59

150.000 eenlingen zijn ook aan te pakken door totaal verbod nachtvissen plus bijbehoren controle.

stel dat dat gebeurd..:
-grofweg helft van de vissers kapt ermee
-de winkeliers die overblijven zijn genoodzaakt de prijzen flink te verhogen (prijzen á la jaren 80/begin 90)
-overlast neemt af
-minder 'nieuwe' aanwas van vissers

gaan we jaar of 20 terug in de tijd..
kan de overheid weer gaan gedogen.. cirkel weer rond :lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 11:17

schamperen dus ... gebrek aan argumenten?

Zou dat zo zijn Mark?

Een overheid die gaat gedogen? Terwijl de boetes inmiddels zijn ver 15 voudigd? Duuuh.

Van de 55000 geregistreerde vispashouders zal minimaal de helft zomaar eens een keer vissen. Vakantie en zo. Mocht vissen duurder worden ben je daar al een deel snel van kwijt. Weg draagvlak.

Sorry Mark, maar geen aanwas nieuwe vissers betekent vinger achter de deur door thieme cs en op de korte duur: einde vissen. En hoe leuk vissen alleen is staat in Met het Oog op de karper aardig beschreven.

Het gaat niet over sorry
It's okay 2 pay
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

27-05-2011 13:57

T was ook alleen maar stel..
Ik heb niet de illusie dat we de tijd nog terug kunnen draaien ..
Ook denk ik niet dat er ooit strenge,constante, controles zullen komen (bep. wateren daargelaten) omdat simpelweg niet genoeg opbrengt en de prioriteiten elders liggen.
Punt is dat het zo druk is geworden met (nachtende)karpervissers, dat overlast voor omwonenden, natuurliefhebbers, hondenknuffelaars, enz. daar een gevolg van is.
'De karpervissers' komen uit alle lagen van de bevolking. De ene visser vind het asociaal om een peuk in t water te pieken, de ander dumpt 'gewoon' zijn teringzooi in de bosjes. Strenge controle zal wel effect hebben maar bovengenoemde niet kunnen voorkomen. Het idee van 3 slag uit (voor een jaar of 5) lijkt mij een stap in de goede richting, maar dan moet dat wel gecontroleerd worden. Er zullen er anders genoeg zijn die dan maar zonder vergunning verder gaan.
Ook is het absoluut niet zo dat alleen karpervissers voor overlast zorgen. Heb meegemaakt dat omwonenden(Binnenmaas) hun tuinafval in het water dumpten (controlerende agent wilde alleen maar optreden als hij t zelf zag). Hondenknuffelaars die hun hond tegen je plu aan laten zeiken, te pas en te onpas dat beest overal laten poepen,los laten lopen, haren knippen van t beest en deze 'gewoon' achterlaten.(LBbos)
Peppies die nog even 'uit komen spacen' aan de waterkant nadat de kroegen/disco's dicht zijn en met auto's hele grasvelden aan gort rijden(Bleiswijk) .
Het is voor anderen makkelijk om 'de vissers' als zondebok aan te wijzen en op bepaalde wateren hebben ze zeker een punt. (bijv. op t bos!)
Ik hoop dat met dit initiatief een beetje 'goodwill' word terug verkregen op t bos. Respect voor de mensen die zaterdag aan de slag gaan of er nu al mee bezig zijn.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 14:12

http://www.sportvisserijbelangen.nl/spo ... oto&id=369

Imagoverbetering puur sang... trouwens 25 jaar KSN - vrijwilliger in beeld

Mark,

Je hebt helemaal gelijk, op de controles na.

Ben even vergeten hoeveel boa's sportvisserij Zuidwestnederland heeft, heb het gisteren gehoord. Maar veel, heel veel. Reken maar dat de hsv en ook gebruik gaat maken van die mannen.

LBB_ 4 keer in de week controle. Schama is reeds gemaakt.


MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-05-2011 17:12

Klaas doe eens wat rustiger aan of haal een paar pilletjes bij de dokter.
Want volgens mij gaat het niet goed met je.

Ik vind het tof dat er veel mensen komen en dat de parken er weer vuil vrij bij komen te liggen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

27-05-2011 17:33

Zou er ook genoeg animo zijn als Klaas "rustiger aan" zou doen?



Hoge bomen vangen veel wind.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-05-2011 18:00

Wat ik van horen heb want zelf ga ik nooit naar deze onzin.
Wist Arend Thermoshuizen het ook aardig te verwezenlijken.
Dit is niet de eerste keer ?
Maar volgens mij gaat het alleen om geld , kijk maar naar de vergunning hij is duurder dan mijn echte vergunning.
Door minder geld maken mensen de gekste salto"s
Er word al jaren roofbouw gepleegd op wateren onderhoud is ver te zoeken. kijk maar naar de vissterfte"s. Als je je ogen de kost geeft en het wil zien dan ga je er heel anders over denken.
Geen banken meer , geen maaiwerk (2x per jaar) prullenbakken weg, geen baggerwerk, geen onderhoud steigers enz enz .
Deze opsomming is op elk water anders , maar ik zou zeggen kijk eens in het rond.
Ook dat nachtvissen volgend jaar overal is toegestaan, ik moet het nog zien.
En tegen welke prijs ? niets is gratis,zeker niet bij sommige organisatie's.
Ik loop al wat langer mee, ik ben prima in staat mijn eigen mening te vormen.
Maar er zijn mensen die positief in het leven staan en ook al stoten ze hun kop honderd keer dan blijven ze in het goede geloven, ik heb er een ander woord voor ? Maar ik ben ook een Pessimist en ook zeer gefrustreerd of gewoon een realist. Maar een ding is gelijk als ik bij viswater loop zie ik liever geen rotzooi.

Dit is tevens de laatste keer dat ik hem weer boven zet, Klaas dat biertje krijg ik later wel.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-05-2011 23:48

Mijn excuus om niet te gaan is dat ik er geen behoefte aan heb om extra de kkzooi van een ander op te gaan ruimen, als ik op mijn visstek kom en het is er een kkzooi ruim ik het het al op, zodat wanneer ik wegga na het vissen er alleen platgetrapt gras overblijft, dat vind ik voldoende. Dat mogen andere misschien niet zo vinden, maar daar heb ik geen boodschap, ik zeg altijd maar verbeter de wereld, maar begin bij jezelf.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
dave staal

28-05-2011 19:10

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/821/25542521018147439051201.jpg/]Afbeelding[/URL]

Deel van de vuilruimers in actie. :lol:

GR Dave
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-05-2011 20:36

Ben niet lui,maar ook niet iemand anders zijn klote zooi opruimen.
Zo kennen we wel aan de gang blijven! Zo kennen we anders ook wel om de meter langs de snelweg stoppen om een pakje peuken of een blikkie op te ruimen!

Laat de gemeten's maar eens wat gaan doen. Zie ze steeds minder doen.

Enige zooi die ik opruim is mijn eigen zooi of zooi op de stek vanwaar ik wil zitten of zit van een ander of als ik even wat zie liggen,maar ga geen heel gebied rond.

Ciao
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dave staal

28-05-2011 21:51

Hebben ook 3 pakken goudappeltje opgeruimd. :lol:
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

28-05-2011 22:26

En we hebben goed kunnen werken met het geLEENde materiaal en de geLEENde aanhanger.
Wil ie niet opruimen, was ie er toch.

Het duurde niet te lang en ik heb me wel geamuseerd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

28-05-2011 23:29

Ruud die getapte koffie smaakte ook prima!

mvg.
Rico Vielvoije
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-06-2007 22:40
Locatie: Rotterdam - Netherlands
Contacteer:

28-05-2011 23:36

Was een gezellige ochtend zo..

Zonnetje, goed gelachen,en ondertussen de troep opruimen..viel heel goed mee "momenteel" met het afval, houden zo.

hier heb ik nog enkele foto's gezet voor de liefhebbers

facebook:
http://www.facebook.com/profile.php?id=1201540151

Rico
Heb een kat en een hond en een kanarie van een pond!!

http://www.dinobaits.com
http://www.facebook.com/ricovielvoije
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-05-2011 10:20

Vanaf deze kant in ieder geval respect voor de mannen die de klus 'geklaard' hebben.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2011 12:38

thnx henk.

@ rico

Ik zie geen foto's.of moet je lid zijn van facebook ?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-05-2011 15:18

Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-05-2011 20:03

Hee Rik, dat ben jij toch nie toevallig..die met beide handen in de zakken tegen die blauwe bus staat te leunen..
Woehhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! (bron: J. Pannekoek)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-05-2011 07:25

Mannen,

Ik wil iedereen die een steen heeft bijgedragen bedanken.

Zo ergens ben ik best wel trots, dat er eigenlijk zonder moeite een ploeg klaar staat om het kaprervissen in de regio vooruit te helpen.

Bedankt...

Verder blijkt maar weer hoe nodig de sociale en gewone controle nodig is. Natuurlijk zat er iemand te vissen, natuurlijk zonder nachtvisvergunning, op dat moment niet (meer )nodig maar als het schijt als een paard, hinnikt als een paard is het heel soms een ezel, een ezel die met een in het riert verstopte 3e hengel aan de gang was.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

30-05-2011 09:37

Kees Ouwendijk schreef:.....................................Ook dat nachtvissen volgend jaar overal is toegestaan, ik moet het nog zien...........................................

Dat is inderdaad typisch een geval van wishfull thinking: het enige dat volgend jaar wijzigt is dat er geen toestemming van het ministerie hoeft te worden aangevraagd. Elke HSV zal echter altijd toestemming van de eigenaar van het water en vaak ook van het waterschap (i.v.m. Kaderrichtlijn Water/Natura 2000) moeten verkrijgen om ontheffing te regelen voor permanent nachtviswater.
En gezien de reputatie van veel nachtviswater a.g.v. afval, kampvuren en andere vormen van overlast hebben de HSV's geen gemakkelijke onderhandelingspositie.
Geloven is mooi, controleren is beter.