Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden... want


Plaats reactie

Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden

Mee eens
60
47%
Mee oneens
48
38%
Moet niet gekker worden
20
16%
 
Totaal aantal stemmen: 128
piet vliet

15-11-2010 08:21

Alex Poot schreef:Laten we eens de vraag stellen waarom wij allemaal op karper vissen?



sommige dus voor een fotoboek.

En als je ze niet zakt om wat voor rede ook ben je dus.........
Alex Poot schreef:hypocrieten stuk voor stuk
.

ok duidelijk.
K. van den Herik

15-11-2010 08:23

he flapjas

wel alles dan he...

Ben ik dan the men? Boeit me minder dan niks
.

en onnozelheid? Werd dus op mijn wenken bediend whoaaaaa
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

15-11-2010 09:40

Alex Poot schreef:Sommige reacties zijn best hilarisch…
Een foto maken (overdag/nachts) doe je alleen om je ego te strelen ten koste van de karper. Dan kan je er lekker op rukken…
Of als je veel geeft om een karper dan zak je de vis helemaal niet
Enz enz enz...

Laten we eens de vraag stellen waarom wij allemaal op karper vissen?
Om er lekker uit te zijn? om van het mooie weer te genieten… de rust, spanning?
Kan je net zo goed je hengels thuis laten!!
Maar dan is daar het moment dat we een karper aan de haak slaan… Heerlijk gevoel toch? Lekker drillen, beetje kracht zetten als hij op obstakels afgaat… lekker scheuren en trekken eraan…. Waarschijnlijk snel scheppen die handel. En dan tegen je zelf zeggen ik zak de vis niet want dat vind ik niet verantwoord, zielig of geeft stress… Houd toch op… Wat een hypocrieten stuk voor stuk…


Wat een domme praat..... Dus als je een karper vangt dan kunt je hem net zo goed op een stenen ondergrond leggen, dat maakt toch allemaal niets, de vis is toch al aan de haak geslagen en naar binnen gesleurd.....
Dus dit heeft niets te maken dat we hier hypocrieten zijn. Als we zo dom gaan praten kun je beter geen topic meer openen hier, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Groet Ron
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

15-11-2010 10:01

Ron,

Als je het zo wilt zien prima. Wat ik wil aangeven is, dat er genoeg karpervissers zijn die het niet vinden kunnen dat er karpers gezakt worden om bepaalde redenen. De meeste die ik hier lees zijn veiligheid, stress en of je ego strelen. Is een karper vangen (het liefst zo groot mogelijk, al niet je ego strelen?) Daarnaast vind ik het hypocriet om te roepen dat je zoveel geeft om een karper, maar er toch wel op vist. Met eventuele "nare" gevolgen van dien. Maar goed met mijn standpunt hoef jij het gelukkig niet mee eens te zijn. Ik zak gewoon een vis als dat kan en als ik wil, om een foto te maken overdag. Dan mag jij vinden, wat jij vind.


Piet,

Als je qoute, moet je dat niet uit zijn verband rukken.
als je niet zakt, om wat voor reden dan klopt niet helemaal. Het gaat mij juist om
de reden "het beste voor hebben" daarmee bedoel ik dus wel op karper vissen, maar niet in zak willen doen. Vind ik hypocriet of scheinheilig is misschien een betere benaming.

Groet
Alex
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-11-2010 10:14

Dat "schijt aan wat een ander vind, ik doe toch lekker waar ik zin in heb" is wat deze "sport" zo "mooi" maakt...
Met of zonder geile plaatjes...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

15-11-2010 10:29

Klopt het schijt aan hebben is geloof ik bij veel vissers een item, jammer eigenlijk. Zie het hier ook op de plas iedereen heeft schijt aan elkaar en doet wat ie wil..... Maar goed weer ontopic, mijn mening heb ik al te vaak gegeven.
Groet Ron
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-11-2010 11:21

Alleen jammer dat de tegenstanders de mensen die wel zakken in een hoekje proberen te zetten met allerlei onbewezen beweringen. Ook de beweegredenen zijn al ingevuld, heel knap...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-11-2010 11:42

ik ben er geen fan van.

zal het ook nooit doen, heb namelijk geeneens een zak.

ik vind het gewoon raar en niet echt iets toevoegen om een karper een halve nacht in een of andere zak langs de kant te proppen.
en de beweegredenen vind ik er al helemaal niet toe doen.

wat een ander doet moeten hun weten, heb ik toch schijt aan :D

maar mezelf zie ik het niet doen.

je stopt je kind of vrouw toch ook niet in een zak ,en hangt die aan de deur omdat je even nog wil slapen ? :lol:

iig iedereen moet het zelf lekker weten. ik vind het iig onnodig en een camera, lamp,zelfontspanner en sfeer in de nacht vind ik persoonlijk leuker dan opkomende zon.

ik slaap ook niet echt lekker met het idee dat die vis in die zak moet liggen,terwijl ik dan even lekker ga pitten...

ook zijn het altijd de "grote" vissen die erin moeten..

en als die zak dan loskomt,of tussen de waterplanten wordt gehangen of wat dan ook wat fout kan gaan,zijn die vissen altijd de lul.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-11-2010 13:13

Begin je toch weer een rare vergelijking te maken Tja, je slaat je vrouw of kind ook geen haak in de lip, toch?
De nadruk zou moeten liggen op educatie, zakken, (evt liever niet, maar) doe het in ieder geval veilig.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-11-2010 13:15

Alleen jammer dat de tegenstanders de mensen die wel zakken in een hoekje proberen te zetten met allerlei onbewezen beweringen. Ook de beweegredenen zijn al ingevuld, heel knap...


Da's inderdaad wel knap. De voorstanders zijn er overigens net zo bedreven in. Wat totaal onnodig is, want wat is er mis met de wens een mooie foto van jezelf met je vangst te maken? Toevallig hoef ik daar geen vis voor te zakken, om al eerder genoemde redenen. Maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen zo tevreden met zichzelf is als ik en dus iets meer eisen aan een foto stelt. Dat de vis dan effe in de zak moet, prima.
Niet prima: elkaar om de oren slaan met: "hoe zou jij het vinden in een bewaarzak", of "hoe kan het dan dat een karper soms dagen achtereen stil op de bodem ligt?". Zulks heeft namelijk werkelijk niks te maken met een KARPER in een BEWAARZAK. Er is (voor zover ik hier gelezen heb) niet wetenschappelijk onderzocht wat de gevolgen zijn van het zakken voor een karper.
Wat betreft het rukken op man-vis foto's (zoals door sommigen aangevoerd als reden voor het zakken van karper door anderen): Blijkbaar vinden diegene die anderen hiervan betichten, man-vis plaatjes dus bijzonder opwindend. Heel apart...
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

15-11-2010 15:28

bewaarzak? Ben blij dak gene houte poot heb
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-11-2010 15:35

Ah Mart, niet prima? Wat ik bedoel te zeggen met dat een karper soms dagen achtereen op de bodem ligt is dus het kennelijke feit dat een karper niet snel ongeduldig is of lang stil liggen als vervelend ervaart. Volgens mij een gegeven dat in deze discussie wel degelijk van belang is, toch?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 16:25

Kees,

Jij komt al een beetje op leeftijd ik weet het, misschien is het tijd om eens wat te investeren in een (nieuw) brilletje? :P
Mart vind beide standpunten oke, waar hij niet zo van gecharmeerd lijkt, is de manier van elkaar benaderen.

Hoe dan ook, in het geval dat ik het nodig vind zak ik de vis wat jullie er verder ook van vinden. Wie dit niet doet, onder geen enkele omstandigheid .... goed voor jou! Wie dit wel doen, zolang het veilig is ....... goed voor jou!

Wie denkt te weten dat de karper er meer stress door ervaart, goed voor jou dat jij dit soort dingen weet.
Wie denkt dat het niet zo is, goed voor jou!

Bah, som lijk ik wel lid te zijn van een forum vol met randdebielen die als enige doel hebben hun MENING aan anderen op te dringen. Feitelijkheden zie je in nagenoeg geen enkele posting. Vergelijkingen die slaan als een tang op een varken evenwel in grote getale. Maar misschien komt dit wel omdat een aantal van jullie zijn haar angst graag op een ander projecteert?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

15-11-2010 16:50

tja,

Ik was nog tam begonnen. Hierbij beloof ik dat ik nog met een onderwerp kom, waardoor het op carp 2011 gegarANDEERD OP EEN VECHTPARTIJ UITLOOPT. sorry.

Ik beraad me nog of dat uitgevochten gaat worden op landsnivi, federatief nivo, mannen tegen vrouwen. Ik hou me aanbevolen voor ideeeen. Graag een meel op: iedereendieditleestisgek@life.cume
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-11-2010 17:04

Haha, Kees heeft 't toch wel goed begrepen hoor Marc. Ik wilde vooral zeggen dat het verblijf in een bewaarzak, door zowel voor- als tegenstanders, met van-alles-en-nog-wat vergeleken wordt. Kees z'n bewering m.b.t. het stil op de bodem liggen, heeft namelijk weinig met het verblijf in een bewaarzak te maken.
Ik lig soms 10 uur aan een stuk op bed. Dat wil nog niet zeggen dat ik niet snel ongeduldig ben of lang gedwongen stil liggen niet als vervelend ervaar. Verrek, nu vergelijk ik ook mensen met karpers...
Ik weet het ook allemaal niet...
piet vliet

15-11-2010 17:18

K. van den Herik schreef:en onnozelheid? Werd dus op mijn wenken bediend whoaaaaa


zoiets als

K. van den Herik schreef:Asl god niet had gewild dat wij viste had hij de vissen voorzien van stembanden, makkelijk zat.


zoiets als

als god niet had gewild dat er kinderen sterven van de honger had hij ze wel een volle maag gegeven ,makkelijk zat :-?

K. van den Herik schreef:educaten lukt vaak niet door gebrek aan ervaring.


.....20jr ervaring zegt niks als je het 20jr verkeerd hebt gedaan......

verheug me op carp 2011 :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 17:37

Remco Kooi. schreef:Ik vindt dat ze het moeten verbieden! Zal jou eens een paar uur in een zak stoppen :-?
!!


Ram me dan ook een haak in me lip en geef me dagelijks te vreten aub ;) Slaat werkelijk helemaal nergens op wat je blaat..

kenny savelkoel schreef:weer een discussie pagina verder, maar kan iemand mij nou eindelijk een reden geven waarom je een vis zakt? Het is een feit dat een vis het niet fijn vindt, kan niet worden ontkend,


Waar baseer jij het FEIT op dan? Heeft ie gezegd dat ie het niet fijn vindt? Zolang het beestje niet kan ZEGGEN dat ie het niks vindt is het zelfs voor de grootste onderzoekers maar gissen waarom iets is zoals ze denken dat het is. En verder, het is inderdaad voor de foto. En dus? Lees:

Christian Hummelink schreef:Van mij moet het niet gekker worden.

Verantwoord zakken is helemaal niets mis mee. De meest karpervissers hebben gelukkig nog net genoeg hersens om hun verstand te gebruiken.

Welke vissen worden het vaakst gezakt? Juist, de dikste vissen. Het lijkt op de groei alvast geen negatief effect te hebben, laat staan op het aantal vangsten per jaar.

Sinds ik wat handiger ben geworden met de zelfontspanner zak ik ook zelden nog een vis. Maar ik heb in het verleden vaak genoeg vis gezakt, zonder problemen. En als het nodig is doe ik dat nog steeds. Voor de foto ja, dat klopt helemaal. Ik vis voor mezelf, voor mijn plezier, en bij dat plezier hoort voor mij een mooie foto. Als mijn primaire doel was om de karper zo min mogelijk stress te bezorgen was ik wel thuis gebleven.

Wie beweert dat het welzijn van de karper op nummer 1 staat in zijn visserij liegt per definitie.

Groeten Christian


Waarvoor hulde. Beter zou ik het niet op kunnen schrijven ;)

K. van den Herik schreef:tja,

Ik was nog tam begonnen. Hierbij beloof ik dat ik nog met een onderwerp kom, waardoor het op carp 2011 gegarANDEERD OP EEN VECHTPARTIJ UITLOOPT. sorry.

Ik beraad me nog of dat uitgevochten gaat worden op landsnivi, federatief nivo, mannen tegen vrouwen. Ik hou me aanbevolen voor ideeeen. Graag een meel op: iedereendieditleestisgek@life.cume


Komt er een landelijke inschrijving of moet je puur op eigen initiatief gaan :lol: Ik kies geen partij, maai wel rond in het wilde weg ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

15-11-2010 17:43

je ziet piet vliet als je niet kijkt ziet je me niet, ik pas me moeiteloos aan het nivo aan PLUS doe er nog een schepje op, dan nog kom ik hooguit in de middenmoot, dat dan weer wel. Wordt stent soixantneuf
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

15-11-2010 19:07

Wat ik hier wel nog mis en daar hoor ik niemand over. Hoe zit het met de slijmlaag van de vis????? Deze is bedoeld als een soort beschermlaag, Wat gebeurd hiermee als je een vis zakt???? Zal er niet beter op worden denk ik, voor mij dus nog een reden om een vis niet in een zak te stoppen.
Groet Ron
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

15-11-2010 19:15

zinloos, ik verlaag me niet meer tot dit niveau...FEIT (of moet ik dat eerst zeggen...)

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 19:18

Mart,

Excuses, dat zl de UN peacekeeper in mij zijn geweest, dan nu over tot de orde van de dag ..... bij welk groepje wil jij horen?

Slijmlaag? Waarom zou die beschadigen? Zacht zakje, plenty water .... ik zou mij eerder zorgen maken op de onthaakmat.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 19:21

Overigens zal ik komen met een zwartwit gestreept hemdje aan ...... wie niet naar mijn luisterd zal kennis maken met de awfull big marine in mij. In tegenstelling tot Sven maai ik niet maar mep gericht, waar ik je ook maar raken kan :P

Afbeelding

Inclusief bodygards
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 19:29

kenny savelkoel schreef:zinloos, ik verlaag me niet meer tot dit niveau...FEIT (of moet ik dat eerst zeggen...)

gr kenny


= zoekgeluld :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

15-11-2010 19:52

klopt, kon het op GOOGLE helaas niet vinden......
pluk de dag, ga vissen!!!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-11-2010 23:39

Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden... want


Mee eens 45% [ 32 ] x
Mee oneens 38% [ 27 ]
Moet niet gekker worden 15% [ 11 ]

vond het gewoon leuk om het hier even neer te zetten :D :D :D

trouwens carp zwollen 2011 als jullie klappen gaan uit delen, kijk ik wel lekker van een afstandje met een biertje in de hand. :lol:
Plaats reactie