De Vispas; enkel halleluja?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-06-2011 22:33

Ja? Introductie vispas en voila, het geld vliegt het laatje in. Zie jij toch ook Klaas? Er komen werkelijk miljoenen binnen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-06-2011 23:30

NVVS had eind 2006 ongeveer 1,30 miljoen.
OVB bracht netto ongeveer 4,0 miljoen en een man of 30 aan personeel mee.

Nu staat de teller eigenvermogen op 5,5. Een groei van 2 ton in 5 jaar.

De miljoenen die binnenkomen gaan er dus ook weer uit.

Waaraan ? Dat kan je hier http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... sp?id=2214 lezen
en hier in cijfertjes bekijken http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... sp?id=2215

Kan je zo vinden op http://www.sportvisserijnederland.nl

Overigens is 0,70 x je jaarlijkse uitgaven inclusief loonkosten aan eigen vermogen echt geen hallelujah.

m.vr.gr.

Ik laat het hierbij, alle info met voors en tegens is gewoon te vinden.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-06-2011 07:25

wees een keer eerlijk en zeg dat je het een beetje niet begrepen had en er naast zat.

Boete besluit, boete hoogte en pakkans zorgden in rotje knot bijvoorbeeld voor een groei van 10 tallen procenten.

Er zit veel meer geld bij een aantal hsv en. En daar kan je als lid nog gemakkelijker iets aan doen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2011 09:20

Nou, dat las ik toch anders Michel en Klaas, na de fusie stond de teller op ong. 1,5 miljoen en pas na de introductie van de Vispas ging het naar ongeveer 5,5 miljoen. Maakt verder niet uit hoor, ze geven het weer uit ten behoeve van de hengelsport, maar het valt gewoon niet te ontkennen dat de Vispas veel meer geld in het laadje brengt door het afschaffen van de "vrije hengel" i.c.m. (destijds) de sportvisakte, zeker hier in het rivierengebied. Verder zijn de medewerkers van de postkantoren, die de Kleine Vispas verkopen, ook niet tot slecht geinformeerd, aan wie dat ligt weet ik niet, maar je komt nogal eens mensen tegen met een schriftelijke toestemming en dan die Kleine Vispas ernaast, als was het een sportvisakte.

En de reclame over de Vispas vind jij ook niet misleidend??? Moet je eens een keer mee op controle gaan en zien hoe mensen (met Vispas, maar geen schriftelijke toestemming voor het betreffende water) reageren.

Alleen al dat stroomschema wat Klaas op de vorige pagina postte... aan het eind van het verhaal heb je een Vispas nodig, jajaja. Schriftelijke toestemming zul je bedoelen, en dat is vaak GEEN Vispas.

Ik heb dit al enkele malen bij (medewerkers van, en ook hun juridische man) SVN aangegeven, en dan geven ze het ook wel min of meer toe dat die info feitelijk onjuist is, maar er verandert niets.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-06-2011 09:32

@ Kees,

Appel : € 4,50 t/m 2006 naar NVVS
Peer : € 9,50 t/m 2006 naar de OVB

Appel + Peer vanaf 01-01-2007 = € 14,-- naar de nieuwe SVN.

Wat jij doet is een appel vergelijken met een fruitmand bestaande uit een appel en peer. :wink:

Zelfde geld voor het eigen vermogen, bij elkaar optellen. Alleen van de OVB zijn er geen jaarcijfers voorhanden als voormalige overheidsinstelling.

m.vr.gr.

Voor misleidende reclame is de reclame code commissie in het leven geroepen. Geloof niet dat die om een uitspraak is gevraagd over de VISPas reclame campagne
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2011 09:35

OK, dan heb ik niet zoveel verstand van fruit waarschijnlijk 8) .

En op je tweede punt: IK was het niet van plan, maar misleidend is het zeker wel.

OK, enkele voorbeelden: -Lek tussen Rotterdam en Tienhoven (30 kilometer rivier?): Vispas is daar niet geldig
-Merwede tussen Vuren en Sliedrecht, idem (uitgezonderd klein stukje bij Gorinchem)
-Wateren in Papendrecht, heb je gemeentelijke vergunning voor nodig
-Verder nagenoeg alle kleinere HSV wateren staan niet in boekje bij Vispas, heb je
gewoon schriftelijke toestemming voor nodig.


Ik vind het trouwens ook heel raar dat die linkjes uit Klaas zijn bericht, met betrekking tot die cijfertjes, compleet verdwenen zijn, zonder dat Klaas het heeft nabewerkt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-06-2011 10:43

bij mij doen ze het wel... met html instelling van doen? er zij 2 pdf jes bij. Misschien mag jij "op de zaak" niet downloaden?

Kees,

Misschien de Vispas verhogen en daarmee de visrechten in de riviervakken aankopen?

Je kan toch niet iemand de schuld geven dat ie niet iets doet of geeft wat ie niet heeft of zoiets?

We gaan heerlijk weer in de herhaling van zetten.

De HSV dat ben jij. De Federaties zijn de HSV en minus een paar zielepieten. de federaties zijn de SVN

Het lijkt veel werk maar jij bepaald welk water ik met mijn boekje mag vissen.


o ja dan nog maar een herhaling:

Geef alle visrechten aan klop cs en je hebt geen vergunning meer nodig...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 11:39

Kees Verheij schreef:En de reclame over de Vispas vind jij ook niet misleidend??? Moet je eens een keer mee op controle gaan en zien hoe mensen (met Vispas, maar geen schriftelijke toestemming voor het betreffende water) reageren.

Alleen al dat stroomschema wat Klaas op de vorige pagina postte... aan het eind van het verhaal heb je een Vispas nodig, jajaja. Schriftelijke toestemming zul je bedoelen, en dat is vaak GEEN Vispas.

Ik heb dit al enkele malen bij (medewerkers van, en ook hun juridische man) SVN aangegeven, en dan geven ze het ook wel min of meer toe dat die info feitelijk onjuist is, maar er verandert niets.


Heren belangenbehartigers of belanghebbende,

Antwoord eens op bovenstaand citaat, ik heb hier over namelijk nog nergens een antwoord op gelezen, wordt dit doelbewust ontweken of hoe zit dat, maak dat nou eens helder voor mij aub.

Note: Dit is geen beschuldiging naar enigerlei, dus aub niet op uw tenen getrapt voelen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2011 12:49

Nederlandse wetgeving stelt dat je als visser ten alle tijden een schriftelijke overeenkomst met de visrechthebbende moet hebben om er te mogen vissen.

De wetgever is verder met belangenbehartiger als SVN overeengekomen. Dat de vispas voor vissers via een HSV bij een federatie aangesloten een verplichting is.

Weet niet anders dat dit de regels zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 13:08

Peter,

Misschien geldt dat voor HSV die hun water ingebracht hebben, maar mijn inziens niet voor HSV die hun water niet ingebracht hebben.

Het kan toch niet zo zijn, dat ik mijn appels bij één groenteboer koop ik verplicht ben om ook daar ook zijn peren moet kopen, om het maar op de fruithandel van sommige te houden.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2011 13:21

Misschien geldt dat voor HSV die hun water ingebracht hebben, maar mijn inziens niet voor HSV die hun water niet ingebracht hebben.


Geldt voor alle bij een federatie aangesloten leden (HSV).

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2011 13:38

Ja! Mooi! Maar de wetgever vermeldt niets over een Vispas, alleen over "Schriftelijke toestemming". En aangezien de Vispas slechts een vorm van schriftelijke toestemming is en vaak niet toereikend is voor het water waar je vist, wringt daar het schoentje. Niet bij wie wel of niet wateren inbrengt in de landelijke lijst.

En de HSV dat ben ik helemaal niet Klaas, want dan moet ik overal lid gaan worden en dan nog ben ik maar 1 stem onder de honderden of duizenden. Iets te makkelijk dus, volgende poging graag!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 13:52

Het gaat toch hier mank.

Voorbeeld hier in de gemeente zijn alle wateren bevisbaar, met word document wat je gratis kunt afhalen op het gemeentehuis, ik heb hier geen VisPas voor nodig. Ben al gecontroleerd tijdens het penvissen, er werd niet eens gevraagd om VisPas.

Ook loopt hier in de gemeente het viswater "Het Waaltje" waar het visrecht ligt bij de "ERHV De Waal" die hun water niet hebben ingebracht. Nu geven zij wel de VisPas uit bij hun visvergunning, maar uit monde van de voorzitter van deze vereniging, zijn zij dat niet verplicht, maar doen het uit administratief oogpunt. Omdat er ook een wedstrijd gedeelte in deze vereniging zit, die ook weleens elders vissen, worden mensen die alleen op dat water vissen gedwongen ook een VisPas af te nemen, dat is toch niet te rijmen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2011 14:15

Jan,

Eerste klopt een schriftelijke toestemming is voldoende. Daar zij als gemeente niet bij en federatie zijn aangesloten.

De voorzitter van "Het Waaltje" heeft boter op zijn hoofd als je verhaal klopt? Zijn er dan leden van 14 jaar en ouder die zij bewust geen vispas hebben aangeboden??


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2011 14:17

De Vispas is een vorm van schriftelijke toestemming, geldig in combinatie met de landelijk lijst viswateren. Staat je beoogde watertje niet in deze lijst, dan heb je geen drol aan de Vispas. En die kans is (nogmaals) vrij groot. Zelfs Federaties wisselen onderling niet uit, laat staan veel HSV's. En dat is hun goed recht, ik zou m'n verenigingsputje ook niet voor de leeuwen gooien.

En nogmaals, ik draag SVN een warm hart toe en ze doen fantastisch werk, maar hier laat men een steekje vallen, en alleen wat publiciteit daarover kan daar mogelijk wat in veranderen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 15:16

Peter,

Misschien dat je deze reactie in de topic hebt gemist. Lees dat even.

Daniel Hummel schreef:Ik hebin oktober 2010 naar Sportvisserij Nederland gemaild:

Geachte mijnheer, mevrouw,
Geregeld vis ik op karper. Dit doe in eigenlijk alleen in het buitenland. Hiervoor heb ik geen vispas nodig en zodoende ben ik geen lid van een Nederlandse hengelsportvereniging.
Afgelopen weekend vroeg een neefje van me of ik eens met hem mee wilde gaan naar de plaatselijke visvijver. Als ik dit eenmalig doe (met dagvergunning), moet ik dan in het bezit zijn van een vispas, m.a.w. lid worden van de visvereniging en meer dan €50,= betalen om één dagje te mogen vissen?
Met vriendelijke groet,
Daniel Hummel

Dit was het antwoord:

Beste Daniel Hummel,
Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig.
In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren.
Echter om een dagje te kunnen vissen met een groep bewoners van het verzorgingstehuis is het geen doen om voor iedereen een VISpas aan te schaffen. Er bestaat daarom een wettelijke uitzondering, namelijk een dag/weekvergunning.
De aangesloten hengelsportverenigingen kunnen een dag/weekvergunning uitgeven voor sportvissers. De sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging vissen onder de eigen opgestelde vergunningsvoorwaarden. De sportvisser heeft dan geen Kleine VISpas of VISpas nodig.
U kunt het beste contact opnemen met uw plaatselijke hengelsportvereniging, om evt. een dagvergunning te bemachtigen.
Met vriendelijke groet,
Gerben Koopmans

Een vispas is dus niet altijd verpicht.


Verder ben ik vorig jaar gecontroleerd op het Waaltje door iemand van Handhaving, ook die beweerde dat ik voor het Waaltje absoluut geen Vispas nodig had, schriftelijke toestemming van visrecht hebbende was voldoende, ik heb toen zelf met SVN gebeld omdat ik het niet wilde geloven, en daar werd mij hetzelfde verteld.
De rode zin is het enige juiste antwoord indien jij je water niet hebt ingebracht.
De blauwe kan zo zijn indien jij je water wel hebt ingebracht.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-06-2011 15:18

Welke document heb ik nodig?

De VISpas is het lidmaatschapsbewijs van een vereniging. U krijgt daarbij lijsten van viswateren waar u mag vissen.[/size] U dient lid te worden bij een vereniging om de VISpas te bemachtigen. Als u nog geen lid bent van een vereniging, dan kunt u de VISpas volgend jaar kopen bij de hengelsportvereniging en/ of hengelsportzaak bij u in de buurt....


Dit snap ik zelfs Ook die 100K extra leden...

Veel meer tegenwerpingen dan een beetje geneuzel is er dus niet.

De groeten verder.

O ja Jan de onwetendheid van een boa kan je toch niet als maat nemen? zalig zijn de onwetenden trouwens...

O ja 2 en misschien al gezegd. Het sterretje van Jacco was ook ff een dankbaar onderwerp. Dat begrepen ze echt niet..
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 15:50

Pffffffffffffff ik laat deze discussie wel voor wat het is, want tegen zoveel eigenwijsheid, kan en wil ik niet tegen de stroom in blijven zwemmen heren succes met uw VisPas.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-06-2011 16:05

nou goed dan kom ik uit een ei.

Doe voor de Waal dan maar een jaarvergunning van de Waal zonder vispas.

http://www.erhv-dewaal.nl/lidmaatschap.htm

Dat PLUS zit het hem in schat ik zo in.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2011 16:28

Jan,

Een goed lid verslapt niet. Daar de oudjes of ieder ander geen lid hoeven te zijn voor een dag of week vergunning (oud nieuws) klopt dit deel van het verhaal van je helemaal.

In mijn reactie's heb ik het steeds over leden gehad.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-06-2011 17:04

Nou nog één poging dan, laat mij maar zien dat de wet voorschrijft, dat ik een VisPas moet afnemen om lid te zijn van een HSV.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-06-2011 17:50

Het staat hierboven in een citaat van Klaas wat een VISpas is.

Het woord VISpas staat niet in de wet.

De VISpas is je bewijs van lidmaatschap wat door je HSV wordt verstrekt, en maakt onderdeel uit van een onderlinge afspraak tussen de aangesloten HSV-en , alle federaties en Sportvisserij Nederland.

m.vr.gr.

Doei, ik ga vergaderen in Drimmelen over VISpassen enzo :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2011 19:27

Succes Hollaar, dan ga ik bier drinken in de achtertuin. 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-06-2011 07:29

Even over duurzame drager:

http://www.dnb.nl/openboek/extern/id/nl ... 66786.html

[5° duurzame drager: ieder hulpmiddel dat de consument in staat stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie gemakkelijk toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie kan dienen, en die een ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;


Gevalletje De heer Snoek
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-06-2011 08:47

@ Kees,

en hebben ze gesmaakt ?

Was in ieder geval een vruchtbare vergadering. In blijde verwachting van wat extra VISpassen. :wink: