Zware controle geweest !


Plaats reactie

Controle's te zwaar berekend of niet ?

Ja, vind het goed dat ze er zijn.
99
73%
Nee, vind het absurd en onnodig
37
27%
 
Totaal aantal stemmen: 136
K. van den Herik

04-06-2007 22:59

jan peter,

ik geef het op. dit verlies ik altijd. ik ben al op jou nivo gebracht.
ben bang dak door ervaring de teil in ga.


mvg

klaas
Jan Peter Teerling

04-06-2007 23:04

Je bent te goed Klaas,pak je voor je volgende 'pakkende one-liner' eentje uit je eigen bundel?

Liever dat jij het zegt,dan iemand met het volle verstand.. :roll:
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

05-06-2007 02:23

Klaas, Douwe, Frank. Jan Peter, Peter J, Mourad, Kees O.

Kan iemand eea kort samenvatten?

Begrijp er er geen reet meer van!
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 02:32

Jan Peter Teerling wat kun jij af en toe toch een zooi vaag lullen.. kerel ga vissen ofzo... :-?
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 05-06-2007 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

05-06-2007 06:35

Beetje jammer dat als je nergens een bestuurfunctie in het karperwereldje bekleed of geen boa bent of iets dergelijks.
Dat je dan door verschillende mensen niet voor vol aan word gezien en je weinig recht van spreken hebt zo lijkt het wel.
Laat iedereen gewoon lekker in zijn/haar waarde,en ga niet denken dat jij meer bent omdat jij toevallig iets meer doet in het karperwereldje dan iemand anders.
Mzzl Bart
K. van den Herik

05-06-2007 07:47

Beste Jan Peter,

Zie je wel?

Ik ben lid van deze vereniging geweest en wens niks meer met hun te maken te hebben......


Je brengt jezelf weer on topic.

Het maakt niet uit wat er mis is, maar als er iets mis is, veranderd moet worden, verbeterd moet worden, dan doe je daar wat aan. In jou geval had je bijvoorbeeld jou ideen naar voor kunnen brengen op een regio avond. Je had schtiftelijk vragen kunnen stellen. Of...


Mijn mening als secretaris van een HSV, VBC lid, oud CBB lid,controleur visdocumenten van de FZWN en nog meer van dat soort functies is dat deze discussie hier niet thuis hoort. De plaats is de betreffende HSV, daar kan je aan de orde stellen of er ook mogelijk tegenstrijdige belangen zijn



Enne: lamaar

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-06-2007 08:58

jan van kranenburg schreef:Klaas, Douwe, Frank. Jan Peter, Peter J, Mourad, Kees O.

Kan iemand eea kort samenvatten?

Begrijp er er geen reet meer van!


Jan, simpel toch?

Er komen steeds meer controles en de boete's worden hoger.

De rest is Off Topic geneuzel :wink:
K. van den Herik

05-06-2007 09:53

...en passant wordt iemand die zich inzet om het 1 en ander te verbeteren, geschoffeert door 1 of andere nitwit.

Mocht iemand commentaar hebben op een vereneging is dat prima, moet ie op dezelfde plek zijn, waar ie moet wezen om de mogelijkheden voor je visserij te verbeteren en of te behouden....




Afbeelding
Jan Peter Teerling

05-06-2007 10:58

[quote="K. van den Herik"]...en passant wordt iemand die zich inzet om het 1 en ander te verbeteren, geschoffeert door 1 of andere nitwit.

Mocht iemand commentaar hebben op een vereniging is dat prima, moet ie op dezelfde plek zijn, waar ie moet wezen om de mogelijkheden voor je visserij te verbeteren en of te behouden....

Je feiten kloppen voor geen meter Klaas,
wie heeft jou in je oor gefluistert dat ik niet probeer de (karper)visserij probeer te verbeteren of mij niet inzet om het een en ander te verbeteren bij een andere vereniging,inplaats van vechten tegen de bierkaai..kan je vast ook wel een plaatje van vinden..

En nogmaals ik heb niemand geschoffeert,dat zijn jouw (verdraaide) woorden.

Aannames en conclusie's van 1 of andere Gorzel..
K. van den Herik

05-06-2007 11:24

Je hebt denkers en doeners,de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen.


welterusten.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

05-06-2007 11:44

Laten we elkaar inderdaad maar gewoon afzeiken, zo kom je er wel


Misschien is samenwerken het sleutelwoord? Misschien krijg je zo wat voor elkaar als het over WOR gaat.

Groeten van 3 X Hsv Lid en Lid van de openbare bibliotheek :o
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-06-2007 11:54

K.

Jij gaat toch niet proberen mensen aan het denken te zetten ?
Niet doen.

met na-denkende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-06-2007 12:59

Vorige week vrijdagnacht (25 mei) in de omgeving Almere 14 bekeuringen ivm nachtvissen, 3 hengels en vissen zonder vergunningen of niet de juiste boekjes erbij.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-06-2007 20:18

Zo gaat ie goed :roll:
CN
Unicorn Carp Fisching
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

10-06-2007 11:48

Henk Derks schreef:ben sinds kort zelf controleur, en dan merk je pas goed hoe het in de karpervisserij er aan toe gaat.
al jaren zijn er tenten te koop, vreemd is dat je ze helemaal niet mag gebruiken volgens de wet.
drie hengelsets worden aangeboden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, mag ook niet volgens de wet.
katapults, piepers in setjes van drie of vier.
we zijn het allemaal maar normaal gaan vinden,
een wel heel bijzondere situatie tref je dan op de grote beurzen aan; aan de ene kant grote tenten in de aanbieding, aan de andere kant de KSN stand die erg zijn best doet om het hele tenten gebeuren in goede banen te lijden. voor drie hengels geldt uiteraard het zelfde.
je ziet genoeg mensen met drie hengels de deur uitlopen, en dan denk je ,"wat zouden ze daar nou mee gaan doen' het mag geeneens.
maar goed, het schijnt er bij te horen, totdat.... inderdaad, de controles gaan toenemen.
dus niet moeilijk doen mensen,
hier bij ons hebben wij, twee controleurs, een half jaar de tijd om de ellende aan de waterkant binnen de bebouwde kom weer op orde te brengen, zoniet, dan verbied de ver. het nachtvissen hier, Jezus, we zijn de enige gemeente waar dat nog mag in het noorden, wees blij, denk ik dan, en doe het rustig aan, maar nee hoor, lekker kloten aan het water.

soms denk ik wel eens"stelletje klote karpervissers, jullie willen ook gewoon niet meewerken" dicht dat water, maar ja, ik vis zelf ook. :( .

gr.

En dit bedoel ik nu,wij hier in nederland maken ons druk om dingen waar je je niet druk om moet maken,kunnen we ook wel alle auto's een begrenser gevenwant je hier in nederland immers niet harder rijden dan 120 km per uur.

Nee je mag hier niet met 3 hengels vissen,maar waarom niet?heeft deze regel nog enige funktie?of is dit een regel gewoon om het regel zijn,zoals zoveel in dit land,ik maak me er soms druk om.

Natuurlijk is karper vissen enorm populair geworden de laatste jaren,en zijn er heel veel rotte appels,en ja natuurlijk moeten we die zien kwijt te raken,maar ga je eigen niet druk maken om het gegeven dat hengelsport winkeliers hengels per 3 stuks verkopen,of tenten,ooit aan gedacht dat er in sommige landen wel met 3 hengels gevist mag worden?

Maar ik ben niet roomser dan de paus,heb ook met 3 hengels gevist,en ook met een tent daar waar het niet mocht,en als ik een bekeuring kreeg,ging ik ook niet zeuren,wel om heel veel uitleg gevraagt,ben ook controleur geweest,en dan zie je wel degelijk het verschil tussen de rotte appels,en de serieuse karper vissers.

met niet zeurende karper groet

gradus
....................
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-06-2007 12:17

.[/quote]

Nee je mag hier niet met 3 hengels vissen,maar waarom niet?heeft deze regel nog enige funktie?of is dit een regel gewoon om het regel zijn,zoals zoveel in dit land,ik maak me er soms druk om.

gradus[/quote]

Simpel omdat niet elk water zich er doorleent. Kleine plasjes is vragen om problemen. Zorg wel dat je invloed krijgt binnen de HSV, Federatie of visrechthebbende om het te realiseren. Wat is het gezegde ook alweer, samen sta je sterk.

Peter
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

10-06-2007 12:30

Is dat echt de reden?belachelijk echt waar,iemand met gezond verstand kan voor zich zelf toch wel uitmaken of dat verantwoord is.of ben ik nu heel erg naief?

Maar ik geloof niet dat dat de reden kan zijn,omdat er op heel veel plaatsen dan wel met 3 hengels gevist kan worden(kanaal rivier etc etc)

Maar wij als karper vissers moeten begrijpen dat wij altijd het zwarte schaap zijn,heb wel vergaderingen mee gemaakt,waar de ene na de andere beschuldiging werd geuit,en de meeste waren allemaal op helemaal niet gebaseerd,altijd als er troep ligt hebben wij dat gedaan,als de witvissers niets vangen hebben wij dat gedaan etc etc

En nogmaals de rotte appels weg ermee!!!!!!

gegroet gradussssssssssss
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2007 13:04

De wetgever heeft er voor gekozen om ontheffing te verlenen. Dit is al jaren mogelijk en de reden dat veel HSV'en deze ontheffing nog niet geregeld hebben is dankzij de geringe inspanningen van karpervissers. Dus je kunt je druk maken ook effect laten hebben. Helaas maken mensen zich druk op de minst effectieve wijze. Vorm van energieverspilling die wel heel gebruikelijk is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

10-06-2007 13:15

ben sinds kort zelf controleur, en dan merk je pas goed hoe het in de karpervisserij er aan toe gaat.
al jaren zijn er tenten te koop, vreemd is dat je ze helemaal niet mag gebruiken volgens de wet.
drie hengelsets worden aangeboden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, mag ook niet volgens de wet.
katapults, piepers in setjes van drie of vier.
we zijn het allemaal maar normaal gaan vinden,
een wel heel bijzondere situatie tref je dan op de grote beurzen aan; aan de ene kant grote tenten in de aanbieding, aan de andere kant de KSN stand die erg zijn best doet om het hele tenten gebeuren in goede banen te lijden. voor drie hengels geldt uiteraard het zelfde.



Dit is nu precies waarom ik alleen nog maar koop bij bedrijven die de SBBK ondersteuen.

Deze bedrijven doen in elk geval noeg iets. Nog veel te weinig maar ala.


Even een voorbeeld. Momenteel zijn er op die milieu conferentie alleen al 65 man van Greenpeace en SPA aan het lobbien.

Er is er zelfs 1 aan het lobbien om 1 af ander kut aquariumvisje niet op een verboden lijst te zetten. Kardinaalvisje ofzo.

En wij hengelsport? 1 Betaalde muts. Betaalt door alle europese overkoepelende hengelsport organisaties.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2007 14:10

Oh ja, voor de mensen die wel actief willen zijn en hun voordeel willen doen met wat achtergrondkennis. In de visserijwet wordt onderscheid gemaakt tussen beroep en sport. De 2-hengelregel is bedoeld als beperking van de sport. Vandaar dat voorheen de beroepsakte (grote akte) nodig was om met 3 hengels te mogen vissen. Die 2 hengels was toen een geschikt begrenzing. De reden dat alles in 3 wordt aangeboden hangt met de bakermat van de karpervisserij samen. In Engeland is op veel wateren van oudsher 3 hengels toegestaan. Niet op alle wateren trouwens.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
johnny pijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-06-2007 22:33
Locatie: almere

20-06-2007 23:14

Ja controle is goed maar doe het dan wel in juni juli augustus
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-06-2007 23:26

Sportvisserij Nederland heeft voor 2007, 2008 en 2009 per jaar € 100.000,00 in de begroting opgenomen als bijdrage in het Fonds BOA Ondersteuning voor HSV-en. Ook met name de Federaties doen meer aan BOA controles dan ooit tevoren en dit zal ook nog toenemen.
Voor verenigings- en Federatie controleurs heeft SVN inmiddels uniforme kleding ontwikkeld, deze kan bij SVN worden besteld.
K. van den Herik

21-06-2007 08:30

Inmiddels al 4 keer controle gehad dit jaar.

Afgelopen weekend door 2 man van de federatie. Klasse.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

21-06-2007 08:57

Zo hebben wij om extra controle gevraagd in de bouwvak. Het water werd echt een puinzooi (kampvuurtjes, bierflesjes enz) en bovendien draaien de homo's (ontmoetingsplek) ook een beetje door. Zo hebben ze hekken gesloopt om met auto's het terein op te kunnen, en ze hebben de auto spiegels van onze auto eraf getrapt.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

21-06-2007 12:18

Wat een zinloze discussie over dit onderwerp.

Als er regels zijn dienen die te worden nageleefd. Zo zit deze wereld in elkaar. Zonder regels een bende.
Dat er dan dubbele of onzinnige regels tussen zitten is ook onvermijdelijk. Alleen door middel van de dialoog kan dat worden verbeterd.

Als er regels zijn dient daar ook op gecontrolleerd te worden.

Mensen die problemen hebben met de controle daarop zullen dan (vaak) ook deze regels niet naleven.

Ik zelf heb alle papieren op orde en ik maak er geen bende van. Van mij mag er elk uur controle komen, ik zit graag gerust aan de waterkant en met de papieren op orde zit ik met een gerust hart op mijn stek.
Heb ik het niet op orde en oom agent of een Boa schrijft dan, dan ben ik niet boos op die persoon die schrijft, eerder op mezelf. Wat ben ik dan een lul als ik het niet op orde heb.

Als iedereen het zo ziet dan leven we in een veel gemakkelijkere wereld.

Overtreedt je de regels ben dan een vent en accepteer de gevolgen......