Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

26-05-2011 16:04

Ik heb ,om voor mij, diverse redenen mijn vergunning groot Rotterdam niet aangevraagd.
Ik heb vroeguh best wel wat (illegale) nachten gemaakt op t Bos.
Helaas moet ik zaterdag weer werken (in de zorg(ook een soort puinruimen :-? )), had best wel weer voor vuilnisman willen spelen. Eigenlijk doe ik dat zo'n beetje elke keer als ik weer is ga vissen.
In mijn regio zijn het , op karpergebied, mn. de startende jeugd die er wel eens een bende van maken. Verder hebben we natuurlijk de recreanten, honden knuffelaars, junks, daklozen, hoeren en ander gespuis die er minstens net zo'n vuilstort van maken.
Komt toch neer op toezicht en lik-op-stuk beleid. Laat dát nou net een punt zijn waar div. gemeenten op willen bezuinigen.
Ik ben bang dat 'we', als goedwillende visserts, straks allemaal,altijd, zooi van anderen moeten gaan ruimen.. :cry: (soort van vrijwillige vuilnisman)
Het is voor een gemeente altijd makkelijker/goedkoper om iets te verbieden dan om gerichte actie te ondernemen.
Hoorde al een opmerking dat sinds het nachtvisverbod in mijn gemeente het er absoluut??? op vooruit is gegaan.. :cry:
Wat een @#%#$.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-05-2011 16:42

O ja Kees de prullenbakken. Kan ik een heel lul verhaal over houden hier. Ik kan ook de betrokkenen eens vragen hoe het zit. Laatste brengt veel meer op denk ik.

Zo zal ik ook met de andere partijen overleggen wat een volgende keer te doen. Ik vind een keer vuilruimen als blijk van goeie wil en om een cluppie vissers bij de gebieden te betrekken best aardig. Maar er een "verplichting" van maken gaat me iets te ver. Ook dat is te bediscussiëren waar het opschiet Kees.

Aan de andere kanten betreft het een 8 gebieden meen ik. Als men overal een keer vuil ruimt zijn we 3 jaar verder. Zolang dat niet op de schouders komt van steeds dezelfde groep is het toch geen erg?

Imagoverbetering. Belangrijk hoor. Zeker als je meer wilt. Neem de noordelijken gerust als voorbeeld eur 35. Nachtvissen en 3 hengels. Dat is ook niet overnacht geregeld hoor. Is was een jarenlange lobby.

Vanavond ga ik eens vragen of ze dat voor ZWNederland ook niet kunnen regelen.


BTW

http://www.sportvisserijbelangen.nl/vis ... achtvissen

De enquête nog maar eens invullen?

Ik zorg wel dat ze bij Jan Willem Komen.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-05-2011 17:31

Je gaat zelf niet!?! :o

Hand in hand kameraden, hand in hand voor... :o
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-05-2011 17:37

Nee Mitsz, en dat zeg ik vooraf zodat niemand verrast is en staat te wachten op een afspraak die niet door gaat, kut he...? Kan ik iedereen aanraden, maar heeft geen ruk met dit topic van doen.

Ik begin het te begrijpen, en ik geloof het verder wel, de groenten mitsz en een fijn leven.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-05-2011 17:44

klaas doet onwijs veel achter de schermen voor ons als karpervissend regio rotterdam,julie krijgen daar waarschijnlijk niks van mee,maar ik kan julie de 30 emails van deze maand toezenden hoor,van de vele afspraken voor ksn regio rijnmond.voor een nieuw club gebouw,van de financien etcetra.

zeuren over anderen is makkelijk,maar wat doe jij voor de karper toekomst voor jouw regio ?
dave staal

26-05-2011 17:48

Klaas ik ken je niet persoonlijk , maar weet(via bestuursleden van regio Rijnmond) dat je een een hoop werk doet voor de KSN en voor de belangen van de karpervisserij in het algemeen.RESPECT is het enige wat ik daar over kan/wil zeggen.

Begrijp dat je niet overal bij kan zijn en ook tijd MOET hebben voor andere zaken ,wat dat is hoef je zeker niet uit te leggen (doe je toch :oops: ).

Laat bepaalde hersenloze(als je dit topis heb gevolgd weet men wie ik bedoel) lekker lullen hebben waarschijnlijk iets teveel(vloeibare) troep gebruikt. :evil:

Gr Dave KCF.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 17:57

dave staal schreef:Laat bepaalde hersenloze(als je dit topis heb gevolgd weet men wie ik bedoel) lekker lullen hebben waarschijnlijk iets teveel(vloeibare) troep gebruikt.

:D :D :D Wat, ""KOFFIE"", bedoel je dat Dave? :D :D :D

mvg.
dave staal

26-05-2011 18:06

:lol: :lol: :lol: hehehe wie kaatst kan......
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-05-2011 18:23

Klaas vd Herik schreef:Nee Mitsz, en dat zeg ik vooraf zodat niemand verrast is en staat te wachten op een afspraak die niet door gaat, kut he...? Kan ik iedereen aanraden, maar heeft geen ruk met dit topic van doen.

Ik begin het te begrijpen, en ik geloof het verder wel, de groenten mitsz en een fijn leven.



Je gaat zelf niet Klaas! :o On topic blijven he? :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-05-2011 18:23

een 1 tweetje maken ?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 18:39

On Topic! :o

Klaas vd Herik schreef:Inmiddels 19 man Kees. Goed toch? hahahaha


Heb inmiddels mijn overal al uit het stof gehaald. :wink:

mvg.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-05-2011 18:44

Klaas vd Herik schreef:Nee Mitsz, en dat zeg ik vooraf zodat niemand verrast is en staat te wachten op een afspraak die niet door gaat, kut he...? Kan ik iedereen aanraden, maar heeft geen ruk met dit topic van doen.

Ik begin het te begrijpen, en ik geloof het verder wel, de groenten mitsz en een fijn leven.


Een fijn leven?! Jij hebt wel lef he?

En nu moet je van goeden huize komen. Anders ga ik ook eens een boekje openen.

:)
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 18:51

:lol: He Mitsz, hou jij je boekje gesloten, het gaat hier om een vuilruimdag, genoeg zooi op te ruimen zaterdag! :wink:

mvg.
dave staal

26-05-2011 18:53

Gelukkig is er ook een proffesional (vuilopruimer bij) bij gaan we als een speer ,en s'avonds weer lekker vissen. :lol:

Tino haal jij die gasten uit crooswijk op?

GR Dave.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 18:56

""OLDSKOOL SENIOR""

Zou niet weten wat wij zonder de goede man, zoude moete beginne!!!! :wink:

mvg.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

26-05-2011 19:11

Heren,

Het topic was door Klaas begonnen omdat er toen het geplaatst werd, er voor het mooie nog te weinig mensen zich hadden aangemeld.
Dit is nu niet meer het geval.

Nou vraag ik mij af of jullie ook zo hadden gereageerd als ik het had geplaatst.
Ik begin namelijk een erg sterke samenzwering te proeven richting Klaas.
We proberen in de regio Rotterdam het roer om te gooien en ik zal je eerlijk zeggen dat wij zonder de hulp en inzet van Klaas waarschijnlijk nog geen stap verder waren gekomen.
Vergis je er niet in dat hij buiten zijn baan, zijn priveleven en zijn hobby, momenteel een uur of 20 bezig is met dingen te regelen in de regio,...waarbij ook hij meer vistijd in moet leveren dan hem lief is.
Klein beetje begrip hiervoor zou op zijn plaats zijn mannen :wink:

Er zijn inmiddels 19 man bereid om zaterdag te komen helpen..
waarvan er denk ik niet 1 meer in het bos zelf vist,
noem het imago verbetering, noem het kontkruiperij , noem het chantage , noem het wat je wil....wij proberen de boel hier te veranderen en dat we daar ff het vuil van een ander voor op moeten ruimen nemen we dan maar voor lief.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-05-2011 19:30

waarschijnlijk vist er niet 1 zelf in het bos die komen helpen ? :o

nobel en verbazingwekkend tegelijk.

ik vraag me af hoeveel van de 19 ook daadwerkelijk komen opdagen,ten tweede verbaas ik me over het feit dat de mensen die er doorgaans vissen praktisch niet ter sprake komen het is namelijk (mede) hun troep die jullie gaan opruimen!
verder heb ik het idee dat het ze geen vuk intresseert. (of wellicht weten ze niet eens van de toestanden aan dat water)

mocht ik me voor een dergelijke aktie willen inzetten is 50% van die aktie het benaderen van de mensen die de troep maken.dus mensen aanspreken,flyers uitdelen.
en dan niet alleen vissers. ook honden uitlaters,hang jongeren,oudjes in scootmobieltjes,hardlopers,homo`s,vrijende stelletjes iedereen.
plak pamfletten op de bomen dat er gedreigd wordt het gebied minder toegankelijk te maken indien de enorme troep aanhoudt.
verder een beetje opruimen om ze het "goede voorbeeld" te geven.en dan niet in je legerkleding met je hengel op je rug, maar gewoon normaal en als je een praatje met ze maakt kan je altijd nog uitleggen vanuit welk perspectief je dit doet.
wie weet denkt 50% van die mensen de volgende keer na voordat ze iets wegflikkeren.

zie dit maar als een complot jegens Dhr.vd Herik :-? ( waar ik helemaal niks tegen heb,ken hem niet eens)
ik zie dit enkel anders,en de toon die ik lees enkel in de topic titel gaan mijn haren van overeind staan eerlijk gezegd.

ook vind ik enkel het opruimen alleen al niet bepaald constructief en zou er toch een zeer vreemd gevoel bij hebben om mij genoodszaakt te voelen andermans afval op te ruimen terwijl ik zelf er altijd zorg voor draag dat ik geen rommel laat slingeren (ook midden in de stad) en dan heb ik nog niet eens naar de verantwoordelijkheden van de overheid gekeken.

iig heel veel succes alvast van het weekend,en ik hoop van harte dat jullie je vrijheden mogen behouden op dat water.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 19:51

Tja, vis er idd. niet of nauwelijks, eerder niet. Maar er is idd. een groter plaatje, zou idd. een uitbreiding van de mogelijkheden van de huidige situatie zien! Moet ik daarvoor een steentje bijdragen moet ik helemaal zelf weten toch???
Die uitbreiding is helaas niet zomaar verwezenlijkt, zal ook waarschijnlijk op korte termijn niet mogelijk zijn. In ieder geval ben alleen maar een van de leden binnen deze hsv/ federatie!

mvg.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 00:05

Jammer van het verkloten van een topic

Je doet maar een boekje open. Als je bij de waarheid blijft kan het nog therapeutisch werken ook.
Let op he: in de echte wereld is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Ik weet niet wat ik je misdaan heb, anders dan vertellen dat ik niet hou van het niet nakomen van afspraken ( ik kom nu op 7 keer zeker) en dan was de 3 keer de geschonden afspraak om de ksn mat van mij over te nemen de minst belangrijke.

Als de theekopjes terug beginnen te praten wordt het tijd om met thc producten te minderen denk je niet?

En wil je geen fijn leven verder? Dan niet je ziet maar. toedeloe

Afbeelding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2011 06:27

Je bent nog niet van me af hoor.

Ik verkloot geen topics. Dat kun jij zelf maar al te goed. Nu ga je al weer persoonlijk aan de gang en zo serveer jij een ieder af, die anders denkt dan jij. Je kunt ook groeien zonder een ander klein te maken Klaas.

Dan even inhoudelijk. In Nederland kun je alleen maar vissen als je lid bent van een vereniging. Anders kom je niet aan t water. Als je dan een beroep doet op de leden en hen aanspreekt op hun verantwoordelijkheidsgevoel m.b.t. de algemeen geldende normen binnen het verenigingsleven, moet je je dat wel realiseren. We zijn niet voor niets karpervissers geworden. Die verenig je niet zo 1,2,3

Ik ondersteun zo zonder meer je initiatief, maar denk dat het via andere wegen beter zal gaan.

En probeer eens te discussiëren zonder mensen te beledigen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 07:34

Bedreigen? Is een gebrek aan woorden.

Het zal in je hoofd heel goed klinken als je een ander ergens van beschuldigd, zeker als je hem beschuldigd van iets wat ik in elk geval niet doe.

Mocht je het gevoel hebben dat ik je beledigd hebben, sorry maar is slechts mijn mening.

Keulen en Aken zijn niet gebouwd in 2 dagen en niet door 1 persoon, daar had je ook architecten voor nodig. Deze architecten stonden niet allemaal en altijd met hun hol omhoog op een steiger.

Verder allemaal apies, ik ga mijn tijd weer aan positieve zaken wijden.

Op de rol staan:

jeugdige karpervissers: bijv. visweekend, onderricht, in elk geval de mannen en vrouwen opsporen
in kaart brengen activiteiten op karper gebied bij verenigingen
in kaart brengen knelpunten in de regio
uitbreiden karpervis mogelijkheden in de regio en met name in de rivierendelta
paar regio meetings organiseren
10 maart , De Aftrap
centjes organiseren om plannen uit te werken



om een paar dingen te noemen.

Dat doen we met een team Mitsz. Dat betekent dat niet iedereen erbij is of kan of hoeft te zijn. Maar mocht je een duizendje of 50 willen schenken, dan kunnen we een beroepskracht inhuren. Zou fijn zijn...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2011 07:45

Bedreigen? Nu gaat ie mooi worden. Hihi...

Ik ga wel ff staan lachen op de gang. De grote Architect...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 08:20

Als jullie bent uitgelachen? Mijn nederige excuses. Tijdens de wandeling met de hond kreeg ik een breenweef.

Je hebt gewoonweg geen idee. En zalig zijn de onwetenden. Je denkt dat alles zo aan komt waaien. ooooow.

Ik kan je verklappen dat we met onze regio deze week, tot nu, meer dan 2 fte aan uren hebben gemaakt en dit als vrijwilliger. Dit is geen rare week overigens hoor. En dat doen we met alle plezier en daar hoeven we geen applaus voor of zo. Gisteren 3 man die dit al 35 jaar en meer doen dus we hebben nog ff.

Alv groot rotterdam plus voorbereiding
ALV Sportvisserij ZWNederland plus voorbereiding.
Bezoeken locaties voor meeting
Aanvragen offertes
Overleg sponsoren
Plan maken tbv de jeugd
coördineren van de opruimdag
bouwen website en die maakt Sven echt mooi sow.
maken teksten voor diverse doeleinden
nieuwsbrief samenstellen voor hsv en
adressen bijeenschrapen van winkeliers in de regio

Dit betekent dat lang niet iedereen overal en altijd bij kan en wil zijn en dan kan je schamperen wat je wilt en doen wat je wilt maar ik vind het goed.

Ik ga werken
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-05-2011 08:28

Ik schampeer niet.

Ik zal uitleggen wat ik inhoudelijk tegen al die verenigingen heb. Als het straks lukt (landelijke vergunning) en het is allemaal rond zijn we van de ene op de andere dag als gehele groep aan te spreken. Ook op politiek gebied.

Dan zijn we dus ook in één keer te verbieden. Snappie?

Probeer maar eens 150.000 eenlingen aan te spreken op hun gedrag. Dat wordt al een stuk lastiger. Ik koop gewoon een "witvisakte" en ga lekker vissen. Ik weet nog niet waarop. 8)

Voor de rest ging het in dit topic fout nadat ik een grapje had gemaakt over je bezittelijk voornaamwoorden. Dat was gewoon een geintje. Meer niet.

Ik zit te werken. Hahahaha
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2011 10:39

nee daar ging het niet fout


Ergens ging er 1 hele ouwe koeien uit een sloot rapen


on topic

Vissen en karpervissen in het bijzonder gaat niet meer over. De gedoogpolitiek van eind 80er jaren werkt niet meer. Zo tussen schijten in portieken in amsterdam en boa met zijn kop in het water steken aan de linge, is het fout gegaan.

150.000 eenlingen zijn ook aan te pakken door totaal verbod nachtvissen plus bijbehoren controle. Lijkt me beter een totale toestemming nachtvissen en 3 hengels in alle federatie wateren te verkrijgen, net zoals de noordelijk federaties.

Gister heb ik nog ff bijna gelachen. Sportvisserij Nederland zoekt en vindt waarschijnlijk aansluiting bij NOC NSF.

Nu ik er over na heb gedacht: wereld idee. Zodra je daar bij hoort ben je bij velen geaccepteerd . Daarnaast willen veel scholen en subsidiegevers alleen zaken doen bij bij NOC/NSF aangesloten verenigingen.
O ja, de hengelsport hoeft geen bijdrage van de noc-nsf. die zou bijna net zo groot zijn als van hockeyers. 550.000 geregistreerde leden heb ik begrepen.

Er zullen er met de kop in het zand en in het verleden blijven leven. Ik niet, hoe kut ik het soms ook vind.
It's okay 2 pay