Michael Walraven schreef:Erg vaag verhaal, zal er niet te diep op ingaan. Maar iemand die jou eigenlijk zomaar zulke troep gaat voorschotelen zit imo toch echt verkeerd.
Door wie of wat is onderzoek gedaan? Met wie word je vergeleken? Heb je verder gekeken dan ADD? Ben je 100% eerlijk,,.. etc etc ik zou als ik jou was je iets dieper inlezen in alles voordat je met medicatie begint die opzich al zeer discutable is.
Nou het was een proces van een paar maanden, met meerdere gesprekken en onderzoeken, heb twee psychologen gesproken.
Het ging niet over een momentopname hoor. En ja ik heb verder gekeken dan ADD. Ben echt niet iemand die zichzelf wat aan praat. Ik weet ook wel dat ik, als ik nu ga googlen, mezelf zal herkennen in een aantal kenmerken van borderline, asperger, enzovoort. Een docent van me die meer ervaring heeft met ADD zei dat voor haar de puzzelstukjes op hun plek vielen toen ik vertelde over mijn vermoeden. Heb wel meer voorbeelden maar ik ga er ook niet te diep op in. In eerste instantie wou ik geen medicatie, zeker omdat ritalin niet echt een middel was waarbij ik een positief beeld had, maar na het lezen van veel (zowel positieve als negatieve) ervaringen was ik erg benieuwd of ik er wel of geen baat bij zou hebben. In overleg met de huisarts, die mijn dossier had gelezen, is toen besloten mij een beperkte hoeveelheid medicatie voor te schrijven zodat ik kon kijken wat voor effect het had. En aangezien het erg goed is bevallen zet ik het nog even door tot ik mijn examens achter de rug heb. In de vakantie ga ik weer door zonder, omdat ik het alleen wil wanneer het noodzakelijk is.
Ik snap dat je sceptisch bent maar van de andere kant kan je het niet beoordelen want je weet niet wat voor traject ik doorlopen heb. Want ik spreek niet over dagen of weken maar over jaren waarin ik steeds meer een vermoeden kreeg dat ik niet altijd zelf schuld had aan veel dingen waar ik tegenaan liep die maar mis bleven gaan. En nog even wat betreft de diagnose: op grond van de gegevens die ze verzameld hadden kon ADD niet definitief worden vastgesteld maar ik vertoon alle kenmerken en heb er overmatig veel last van. Daarbij komt nog dat mijn verbaal iq op begaafd niveau ligt waardoor ik me door de jaren aangeleerd heb hoe ik me in allerlei bochten kan wringen om de schone schijn op te houden waardoor niemand van mij zou verwachten dat er echt problemen zijn.
Maar goed, ik laat het hier verder bij denk ik, eigenlijk gaat het hier ook om cannabis