Dan zal ik wat vollediger zijn in mijn omschrijven, voor mij persoonlijk heeft een buitenlandse vangst veel minder waarde dan een uit eigen land, vandaar dat ik liever over binnenlandse verhalen lees. Ook ik vis in het buitenland, maar dit is voor mij vakantie. Ben me er zeker van bewust dat er veel mensen zijn die ook in het vissen in het buitenland een hele grote uitdaging zien of maar een paar weken de tijd hebben en deze dus in het buitenland spenderen. Waar ik geen respect voor heb zijn de mensen die volop gaan showen met de buitenlandse vangsten die in mijn ogen dubieus zijn, zoals bijvoorbeeld het roemenie gebeuren. Zoals bijvoorbeeld de iedereen welbekende AD die er 3 (waarschijnlijk overgezette) vijftigers op een sessie ving of de reclame van dynamite met AV. Nee die vangsten hebben voor mij geen waarde. Lees anders het volgende eens, dan snap je mijn manier van denken hierover ook beter:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
Natuurlijk is het op de openbare wateren al weer een heel ander verhaal, maar bijvoorbeeld een dertiger of veertiger van ik noem maar Du Der, waar er plenty zwemmen. Zou deze net zo veel waarde hebben voor jouw als die Nederlandse? Ik weet in ieder geval zelf wel welke ik liever zou vangen.
Natuurlijk is de kunst van het pionieren ook weer een vak apart, iets wat jouw heel erg naar het buitenland heeft getrokken en nog doet als ik me niet vergis. Dit heb ik vele malen minder. Het belangrijkste blijft dat je zelf tevreden ben met hetgeen wat je bereikt, bereikt hebt of wil gaan bereiken.
Die vangsten van het oppervlak minder waarde, des te meer, heb er zelf nooit zo'n grote van het oppervlak mogen vangen!