set-up


Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

26-09-2003 08:55

Aan het materiaal kun je echt zien wat of iemand goed kan vissen. Als ik iemand zie met bv twee verschillende hengels of molens op dezelfde rodpot dan rij ik snel door, dat kan echt nei he. Zelfde met je swingers, als je blauwe letjes in je foxies heb en geen blauwe swingers dan ben je echt een loser.

natuurlijk moet je dit met een flinke korrel zout nemen. Maar er zijn van die mensen, ik heb eens gehoord dat een karpervisser naar een hengelbouwer ging om rvs driehoekjes op de randen van zijn schepnet te maken, want das wel mooi.

je hebt gewoon heel veel mensen die meer kopen dan vangen, dat moet je maar denken als je weer zo'n sjakie ziet met een aas-fabrikant-muts, en gelikte setup met poppetje (mascotte, voor de echte die-hards) op zn buzzerbar.
Johan Vanmeerbeek
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-03-2003 01:00
Locatie: Edegem, België

26-09-2003 09:00

Hey manne,

praatjes maken doe je toch niet omdat iemand met dit of dat materiaal aan de slag gaat. Als ik aan het water zit met mn oude camou-lijntje van DAM en een controlertje ben ik toch geen mindere visser dan die solo die wat verder met zn armioud, delkims, nash stokken enz... zit te vissen. Zou niet de eerste keer zijn da'k ze der met het korstje volkomen uit vis nadat ze me eerst wat bespotten om mn oude 1.25 lbs hengeltje. Voor mij is iedereen gelijk en zolang ze karperen voor de sport is het voor mij al lang goed, blijken ze dan ook nog sympathiek dan kan zo'n praatje wel een keer uitlopen (zeker als je in het buitenland zit en der wordt een glaasje wijn of een lekker pintje bijgehaald).

Karperende groeten,
Jokke
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-09-2003 09:05

Het materiaal van iemand maakt niet uit of he wel of geen goede visser is, dat hangt natuurlijk ook af van de portomonnee die iemand tot zijn beschikking heeft!

Als ik 2500 euro netto per maand zou verdienen, dan had ik waarschijnlijk ook een andere set-up dan wat ik nu heb, al mag ik niet klagen :wink:
Ik heb er ook veel voor moeten sparen! Iedere maand een x-bedrag wegzetten en dan weer wat mooie sopulletjes kopen! ieder jaar komt er wel weer wat bij...
Maar om te zeggen dat iemand een slechte visser is als hij 2 verschillende hengels op een paar steunen heb liggen... misschien heeft de beste man wel heel veel kennis van zaken, maar weinig te besteden, waardoor hij nioet de spullen kan kopen die hij graag zou willen..

Ikzelf hou ook van een strakken opstelling, 3 dezelfde hengels, dezelfde molens, zelfde swingers, enz. Het oog wil wel wat :wink:

Ik maak trouwens met iedereen een praatje, maar als de ander uitstraalt er geen behoefte aan te hebben, dan ben ik ook snel weer weg!
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

26-09-2003 09:06

ook goeimorge ga je een nacht vissen (23 pond schub) is je net geopende topic 2 pagina's groot ga zo door zal binnen kort reageren
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-09-2003 09:46

Op basis van iemands uitrusting kan ik echt niet zeggen of die persoon een goede visser is of niet. Dat merk ik wel snel genoeg als ik een praatje maak.

Maar de jeugd van tegenwoordig zal als ze een rondje rond de vijver loopt toch eerder even stoppen bij iemand die een fox frontier heeft opstaan en op zijn rodpod 2 handbuilds met shimano big baitrunners en txi's heeft zitten. Maar ja, des te beter voor de visser die met zijn glasstokkie en een oude abu zijn pauweveertje te water laat.

groeten,
karperlimbo
jan van kranenburg

26-09-2003 13:10

Sinds ik een cap heb van Karperwereld, is
iedereen veel vriendelijker....
Misschien ook William wel!