Karpervissen in regio Tilburg


Plaats reactie
Bas Geboers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-04-2024 10:55

09-04-2024 08:52

Hallo mede-vissers!

Ik ben nieuw op dit forum en zal me daarom ook even voorstellen: Ik ben Bas en woon in Tilburg. Ik heb vroeger heel veel (vooral op karper) gevist, De Lange Jan was in die tijd echt een top plek en daar heb ik ook hele mooie herinneringen aan. maar het vissen is na een tijdje verwaterd en ik kreeg andere interesses.

Die andere interesse heeft ervoor gezorgd dat ik inmiddels een zoontje van 8 heb die afgelopen zomervakantie op de camping ook wilde vissen. U snapt dat ik ook mee deed en inmiddels hebben we het virus (weer) helemaal te pakken!

Vorige jaar in het einde van de zomer hebben we in de Reeshof wat leuke karpers gevangen, maar we willen eigenlijk ook weer verder gaan zoeken naar andere leuke stekken.

De afgelopen weekenden zijn we weer gaan vissen na de winter, maar we hebben nog geen aanbeet gehad. Ik vermoed daarom dat we niet het juiste aas hebben. We vissen nu met 12mm boileys in een PVA zakje met wat hennep, tijgernoten en lokvoer om het droog te houden.

Heeft iemand tips voor aas in het voorjaar? Mag uiteraard per PB.

Daarnaast zou ik graag ook andere stekken ontdekken. Ik las al dat de Lange Jan dat niet meer is, maar als iemand me kan helpen hoor ik het graag. Aangezien ik ook met mijn zoontje vis is het belangrijker dat we een leuke karper vangen, dan dat we de grootste vangen.

Mocht iemand daar tips voor hebben waardeer ik dat ook enorm!

Alvast bedankt,

Groeten, Bas
Plaats reactie