Slechte vangsten


Plaats reactie
mario de vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-09-2021 09:23

10-09-2021 20:46

Hallo allemaal,

Overal om mij heen hoor ik vissers klagen over de slechte vangsten overal. Dat was trouwens vorig jaar ook al zo. En naar mijn idee gaat het ook niet meer veel beter worden. Mannen we hebben dit onszelf aangedaan. Iedereen die gaat karperen begint al dagen van te voren met kilo 's boilies en emmers voer in het water te kieperen en nog maar te zwijgen over de radiografisch bestuurbare container schepen met voer. Natuurlijk bijten ze dan niet meer als je gaat vissen als jij geen honger hebt eet je immers ook niet. Komt nog bij dat het voer dat blijft liggen bederft en verzuurd met als resultaat dat het de vis afstoot ipv aantrekt. dus karpervissers bedankt voor het jarenlang verzieken van het viswater.

ps,
Als jullie zo nodig een tentekamp langs het water moeten opbouwen ruim dan na afloop je rotzooi eens op.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-09-2021 22:16

voeren is een kunst op zich... je moet weten waar en wanneer het kan...

ik heb dit jaar een van mijn beste jaren ooit, maar ook zowat het meeste voer verbruikt ooit...

en ik voer echt niet overal veel...vis ook wel eens op kempisch kanaal, en daar kan ik zo 3 dagen doen met 1 kilo boilies.... maar op de Maas kan er zo 20-30 kilo op een sessie van 3 dagen doorheen gaan... waarbij ik ook nog 3x10 kilo heb voorgevoerd..

dat zijn dan wel vrijwel altijd rivierstekken waar ik zoveel voer....

ook in frankrijk op de rivier doe ik dat wel eens met succes )
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

14-09-2021 17:06

dank u Mario, voor uw zeer nuttige bijdrage tot het forum :roll:
Iemand voor je voordeur gesch**en dat je dit out of the blue plots hier kwijt moet?
Geef gerust wat toelichting over je negatieve ervaringen.

Slechte vangsten geen last van dit jaar en ook hier gaat er de ene keer 10 kg in en de andere keer enkele handjes. Hangt van zoveel factoren af, zoals betreffende water, bestand, "concurrentie" , seizoen,...

En euh... het zijn heus niet enkel karpervissers die hun brol achterlaten ;)
Dat terzijde is elke visser die dit doet het woord "visser" niet waard
Frits Sluijsmans
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-11-2020 14:29

18-11-2021 20:24

Top gevangen dit jaar ! Maar om me heen was het bar slecht. Probeer eens wat anders dan boilies, daar vist echt iedereen mee. En probeer eens stekken waar nooit iemand zit. Hiero zijn altijd de bekende plekken steevast bezet. En ze vissen altijd met boilies, en altijd op dezelfde manier ..... bonk vast lood, strak gespannen lijnen, en maar voeren met die voerboten. Zielig eigenlijk.
Gebruikersavatar
marteijn van der horst
Berichten: 38
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: emmeloord
Contacteer:

22-02-2023 19:29

Door de jaren heen is het steeds drukker geworden dus moeten we de vangsten steeds meer moeten delen en zitten er zeker mensen tussen die niet echt snappen hoeveel je strooit op bepaalde wateren. Ik wijt het ergens ook aan de vele instand vissers op wateren die niets bijvoeren waardoor het vertrouwen verdwijnd in het aangeboden aas. Als je denkt dat karpers wel genoeg hebben gegeten heb je het verkeert, ze hebben geen maag en eten bij de goede omstandigheden gewoon door ( hebben geen maag alleen darm) wel kan er op klein water te veel gevoert worden zeker in de winter. Maar kanalen rievieren en andere open waterstelsels bestaat te veel voeren niet wel op de verkeerde plek voeren.
Plaats reactie