Tent probleempje
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Onlangs een tent aangeschaft van een merk uit de UK welke vroeger de beste tenten maakte die je kon kopen. De tent kosste mij 550 eur.
Na 2 nachtjes vissen begon de tape op de naden los te laten.
Mijn winkelier heeft aangeboden mijn tent op te sturen naar engeland voor gratis reparatie. Dit houdt in dat ik de tent minimaal 8 weken kwijt ben.
Hier ga ik niet mee akkoord, wil mijn geld terug of een nieuwe.
Zowel de winkelier als de fabrikant zeggen dat de tent eerst naar engeland moet om te beoordelen of het gemaakt kan worden....
Wat vinden jullie hiervan??
Kijk ik begrijp dat als zoiets na 2-3 jaar gebeurd dat je hem op moet sturen, maar na 2 nachtjes vissen??? Ik betaal potverdorie 550 euro voor zon ding en nu moet ik minimaal 8 weken zonder gaan zitten omdat de fabrikant de winkelier een verkeerd exemplaar heeft gestuurd.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Heb de tent helaas niet bij mn vaste winkel aangeschaft omdat die dit merk niet verkoopt.
Na 2 nachtjes vissen begon de tape op de naden los te laten.
Mijn winkelier heeft aangeboden mijn tent op te sturen naar engeland voor gratis reparatie. Dit houdt in dat ik de tent minimaal 8 weken kwijt ben.
Hier ga ik niet mee akkoord, wil mijn geld terug of een nieuwe.
Zowel de winkelier als de fabrikant zeggen dat de tent eerst naar engeland moet om te beoordelen of het gemaakt kan worden....
Wat vinden jullie hiervan??
Kijk ik begrijp dat als zoiets na 2-3 jaar gebeurd dat je hem op moet sturen, maar na 2 nachtjes vissen??? Ik betaal potverdorie 550 euro voor zon ding en nu moet ik minimaal 8 weken zonder gaan zitten omdat de fabrikant de winkelier een verkeerd exemplaar heeft gestuurd.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Heb de tent helaas niet bij mn vaste winkel aangeschaft omdat die dit merk niet verkoopt.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 28-01-2014 18:13
Aqua of Trakker? Het is in ieder geval knap klote en zou niet mogen gebeuren. Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost wordt.
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Aqua inderdaad, en was nog zo blij met mn nieuwe tentje
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 28-01-2014 18:13
Bojan van der Linde schreef:Aqua inderdaad, en was nog zo blij met mn nieuwe tentje
Problemen nog steeds niet opgelost, je had beter een Ehmann's kunnen aanschaffen
- peter cooreman
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
- Locatie: Belgie
Hey Bojan,
Heb dit vorig jaar ook meegemaakt met mijn MK3 Trakker(had er ook een Topic over gestart)....na drie keer op zetten kwamen die naden al los.
Ik had de tent van bij Harry(Hareco vandaan)....na hem dit aan de telefoon verteld te hebben heeft hij mij direct een andere voorgesteld....voor herstellen was hij niet....iets wat van de eerste keer niet goed is....
Ik moest er een briefje met de mankementen bij doen en heb er ook op vermeld dat ik dit merk niet meer vertrouw en mijn geld terug wou....binnen de 24uur had ik al een andere(Nash Double Top Extreme)
Ik zou er op staan mijn geld terug te vragen en hun duidelijk maken dat je geen gerepareerde tent wil!!!....en dat je het niet meer vertrouwd!
Mvg Peter
Ps:gelijk waar je de tent gekocht hebt....de verkoper dient je een alternatief aan te bieden en het ongemak zelf verder af te handelen met het merk/fabrikant!!!
Heb dit vorig jaar ook meegemaakt met mijn MK3 Trakker(had er ook een Topic over gestart)....na drie keer op zetten kwamen die naden al los.
Ik had de tent van bij Harry(Hareco vandaan)....na hem dit aan de telefoon verteld te hebben heeft hij mij direct een andere voorgesteld....voor herstellen was hij niet....iets wat van de eerste keer niet goed is....
Ik moest er een briefje met de mankementen bij doen en heb er ook op vermeld dat ik dit merk niet meer vertrouw en mijn geld terug wou....binnen de 24uur had ik al een andere(Nash Double Top Extreme)
Ik zou er op staan mijn geld terug te vragen en hun duidelijk maken dat je geen gerepareerde tent wil!!!....en dat je het niet meer vertrouwd!
Mvg Peter
Ps:gelijk waar je de tent gekocht hebt....de verkoper dient je een alternatief aan te bieden en het ongemak zelf verder af te handelen met het merk/fabrikant!!!
Better a bad day at fishing than a good day at work.
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15-07-2015 20:44
Aqua is een onderdeel van Korda,.ik heb het zelfde meegemaakt met een Aqua tent en kreeg gewoon netjes me geld terug en heb er een Avid voor terug gekocht.
Bij Korda doen ze echt niet moeilijk hoor ik denk dat de winkelier onwillend is.
Succes
Bij Korda doen ze echt niet moeilijk hoor ik denk dat de winkelier onwillend is.
Succes
De wet zegt dat je de verkoper een redelijke termijn moet geven om het op te lossen.
Dat kan ook reparatie zijn. Laat die winkelier de tent maar zelf opsturen naar Engeland, als je moet wachten tot de vertegenwoordiger de tent op komt halen etc etc ben je die tent veel te lang kwijt.
Maak ook een afspraak met de winkelier over wat redelijk/acceptabel is, voor mij zou dat max 4 weken zijn.
Kan of wil de winkelier daar geen afspraak over maken zou hij geld terug moeten geven.
Dat kan ook reparatie zijn. Laat die winkelier de tent maar zelf opsturen naar Engeland, als je moet wachten tot de vertegenwoordiger de tent op komt halen etc etc ben je die tent veel te lang kwijt.
Maak ook een afspraak met de winkelier over wat redelijk/acceptabel is, voor mij zou dat max 4 weken zijn.
Kan of wil de winkelier daar geen afspraak over maken zou hij geld terug moeten geven.
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
de wet zegt ook dat de winkelier overlast zal moeten verkomen. ofwel een leentent geven of in geval van bijv een mobieltje een leentoestel. helaas is recht hebben geen recht krijgen
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 28-09-2015 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Ik ga van de week weer even langs bij de winkel om het op te lossen.
- Remco Kulk
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
- Locatie: Amsterdam
Moe'k mee JONGE!!!
Zonder dollen, inderdaad het beste om even langs te gaan, beetje winkelier denkt door en gaat het
gewoon regelen. Kwestie van klantenbinding. Stel nou voor dat hij het netjes oplost dan zou je daar allicht terug komen als je weer eens wat nodig hebt.
Zonder dollen, inderdaad het beste om even langs te gaan, beetje winkelier denkt door en gaat het
gewoon regelen. Kwestie van klantenbinding. Stel nou voor dat hij het netjes oplost dan zou je daar allicht terug komen als je weer eens wat nodig hebt.
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Ja hebben elkaar al 3x gebeld en hij blijft bij opsturen minimaal 8 weken.
De winkel ligt ook niet om de hoek ofz.
Ken de tent niet zolang missen want is mn enige bivvy op het moment
De winkel ligt ook niet om de hoek ofz.
Ken de tent niet zolang missen want is mn enige bivvy op het moment
Tent rechtstreeks opsturen naar Aqua/Korda - 1 week
Probleem oplossen bij Aqua/Korda - 1 week
Aqua/Korda stuurt tent rechtstreeks terug naar winkelier - 1 week
8 weken minimaal is niet redelijk.
Als je facebook hebt en de winkel heeft een eigen pagina, daar klagen, anders op de Aqua/Korda facebook pagina. Helpt vaak beter dan met de winkelier praten, slechte reclame hebben ze een hekel aan.
Michel, bedoel je dat dit een bekend probleem is ?
Probleem oplossen bij Aqua/Korda - 1 week
Aqua/Korda stuurt tent rechtstreeks terug naar winkelier - 1 week
8 weken minimaal is niet redelijk.
Als je facebook hebt en de winkel heeft een eigen pagina, daar klagen, anders op de Aqua/Korda facebook pagina. Helpt vaak beter dan met de winkelier praten, slechte reclame hebben ze een hekel aan.
Michel Hulshof schreef:Problemen nog steeds niet opgelost
Michel, bedoel je dat dit een bekend probleem is ?
- Peter van Loo
- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
- Locatie: Schiedam
Over ondernemers gesproken!!!!
Dan begrijp je het echt niet!!!
Groet, Peter
ps zou haast zeggen, slinger de naam van die ondernemer maar ff op het board, daar leert hij van hé!!! Ik voorspel dat zijn omzet in de toekomst zal toenemen dan!!
STEL DE KLANT CENTRAAL
Dan begrijp je het echt niet!!!
Groet, Peter
ps zou haast zeggen, slinger de naam van die ondernemer maar ff op het board, daar leert hij van hé!!! Ik voorspel dat zijn omzet in de toekomst zal toenemen dan!!
STEL DE KLANT CENTRAAL
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 28-01-2014 18:13
bert kamp schreef:Tent rechtstreeks opsturen naar Aqua/Korda - 1 week
Probleem oplossen bij Aqua/Korda - 1 week
Aqua/Korda stuurt tent rechtstreeks terug naar winkelier - 1 week
8 weken minimaal is niet redelijk.
Als je facebook hebt en de winkel heeft een eigen pagina, daar klagen, anders op de Aqua/Korda facebook pagina. Helpt vaak beter dan met de winkelier praten, slechte reclame hebben ze een hekel aan.
Sinds de productie overgeheveld is naar China hoor ik vaker klachten over dit merk
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15-07-2015 20:44
Ik begrijp je winkelier niet!!,.het is e en telefoontje naar Korda NL,.(Limburg),.en dan sturen ze je gewoon een nieuwe tent of doek enz,.Ik had recent het zelfde alleen heb ik er voor gekozen om een ander merk tent te nemen.
Ik vermoed dat je winkelier onwillend is.
Ik vermoed dat je winkelier onwillend is.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
- Locatie: Drenthe
Misschien is het wel grijze import en kan deze niet naar Korda NL gestuurd worden door de winkelier.
Wat je kan proberen is om zelf contact op te nemen en je verhaal uitleggen, misschien is het wel rechtstreeks te regelen in een kort tijdbestek.
Korda Europe Bv
Postbus 1148
6460 BC
Kerkrade
The Netherlands
Tel: 0031 (0)4554-70880
E: info@korda-eu.comProduktinformatie
E: info@korda-eu.com
T: 0031 (0)4554-70880
Wat je kan proberen is om zelf contact op te nemen en je verhaal uitleggen, misschien is het wel rechtstreeks te regelen in een kort tijdbestek.
Korda Europe Bv
Postbus 1148
6460 BC
Kerkrade
The Netherlands
Tel: 0031 (0)4554-70880
E: info@korda-eu.comProduktinformatie
E: info@korda-eu.com
T: 0031 (0)4554-70880
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
meende dat trakker door korda verdeeld word en niet aqua.....
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Aqua wordt ook door korda verdeeld want de winkelier heeft hem daar besteld want hij had hem niet op voorraad. Ga zo eens met korda bellen kijken wat die zeggen.
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
- Locatie: zuid-holland
Nee,
Belde korda om 16.15 uur.
Niemand nam op. Morgen weer proberen.
Denk dat het inderdaad aan de winkelier ligt want had een paar jaar geleden een probleem met een trakker bivvy en kreeg meteen een nieuwe vd winkelier. En aangezien trakker ook door korda verdeeld wordt ben ik zeer benieuwd wat ze morgen zullen zeggen....
Belde korda om 16.15 uur.
Niemand nam op. Morgen weer proberen.
Denk dat het inderdaad aan de winkelier ligt want had een paar jaar geleden een probleem met een trakker bivvy en kreeg meteen een nieuwe vd winkelier. En aangezien trakker ook door korda verdeeld wordt ben ik zeer benieuwd wat ze morgen zullen zeggen....
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15-07-2015 20:44
mijn ervaring met de service door Korda zijn meer dan uitstekend dusz ik geloof zeker dat dit hellemaal goed gaat komen!!,.anders gewoon alles op Facebook knallen
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 10-11-2010 11:55
Aqua/trakker leveren tegenwoordig echt BAGGER kwaliteit! Mijn tempest is drie keer weg geweest en twee keer vervangen voor een nieuwe. Ik was er bij de derde keer klaar mee en de winkelier ook. Die laatste heeft mij mn geld terug gegeven ...
Korda heeft kut service, duurt eeuwen voordat je tent terug is (8 weken is echt minimaal, reken eerder op 13-14 weken ... Spreek uit ervaring!) en een los onderdeeltje opsturen doen ze niet, dat moet je maar via de dealer regelen. Ik heb geen goed woord over voor deze firma, schijt lui daar!
Korda heeft kut service, duurt eeuwen voordat je tent terug is (8 weken is echt minimaal, reken eerder op 13-14 weken ... Spreek uit ervaring!) en een los onderdeeltje opsturen doen ze niet, dat moet je maar via de dealer regelen. Ik heb geen goed woord over voor deze firma, schijt lui daar!
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
- Locatie: Drenthe
Je gaat toch geen 13 of 14 weken wachten? (half vis seizoen)
Dit soort zaken moeten binnen een redelijke termijn opgelost worden.
Door de regel wordt hier juridisch maximaal 21 dagen voor aangehouden (3 werk weken) afhankelijk van het product.
Voor zaken zoals een bivvy/tent is 14 dagen (2 werk weken) een redelijke termijn. (is een seizoen artikel)
Winkels weten dit donders goed, probleem wordt echter vaak bij de klant neergelegd en de fabrikant krijgt de schuld.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld aangezien jij zaken doet met de winkel en de winkel met de fabrikant.
Als een winkel dit doet dan moet je deze gewoon links laten liggen aangezien ze dan geen enkel respect voor je hebben.
Een winkel hoort dit zelf met de fabrikant op te lossen, wil de fabrikant zich niet aan de regels houden>> geen zaken meer mee doen.
Dit soort zaken moeten binnen een redelijke termijn opgelost worden.
Op het moment dat het product niet goed is heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Deze reparatie of vervanging moet dan binnen een bepaalde tijd geschieden zonder dat u daar last van heeft. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf bepalen, mits u geen last hiervan ondervindt.
Door de regel wordt hier juridisch maximaal 21 dagen voor aangehouden (3 werk weken) afhankelijk van het product.
Voor zaken zoals een bivvy/tent is 14 dagen (2 werk weken) een redelijke termijn. (is een seizoen artikel)
Winkels weten dit donders goed, probleem wordt echter vaak bij de klant neergelegd en de fabrikant krijgt de schuld.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld aangezien jij zaken doet met de winkel en de winkel met de fabrikant.
Als een winkel dit doet dan moet je deze gewoon links laten liggen aangezien ze dan geen enkel respect voor je hebben.
Een winkel hoort dit zelf met de fabrikant op te lossen, wil de fabrikant zich niet aan de regels houden>> geen zaken meer mee doen.
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
naast een redelijke reparatie termijn zal een winkelier (fus niet de fabrikant!) moeten zorgen dat overlast beperkt word. In dit geval dus een leentent..
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15-07-2015 20:44
Ik ben benieuwd wie de winkelier is?,de service van Korda is gewoon goed.
(Persoonlijke ervaring)
(Persoonlijke ervaring)