Onderzoek van werking (M)PG e.a ingrediënten op karper


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-12-2014 23:51

Laten we hier proberen voldoende handtekeningen (bevestigingen) te verzamelen om een onderzoek via SVN te bewerkstelligen met betrekking (M)PG en de diverse andere boilie ingrediënten.

Er worden momenteel voldoende projecten in gang gezet om karper uit te zetten, maar het lijkt me evident om ook eens daadwerkelijk onderzoek te plegen naar ons aas, de boilie (in vele gevallen). Dit kan bijvoorbeeld via een proefopstelling van een beperkte wateroppervlakte met daarin een nog nader te bepalen aantal karpers.

Vermeld gewoon hieronder dat je voor aasonderzoek bent, en we zullen zien waar het schip strand. Liefst laten we het drijven via lezende CB-ers die een vinger in de SVN pap hebben natuurlijk :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

31-12-2014 00:13

Een echte stroper jij heh? :o Lazer je in een ander topic in je eigen valkuilen, kruip je eruit,stof je je af, kijkt om je heen of niemand het gezien heeft, en gaat vervolgens weer wat valkuiltjes graven :roll:
Je laat te grote voetafdrukken achter,de meeste mensen zien nu wel waar de valkuiltjes liggen
Schrijven om het schrijven, dus toch :roll:
Geef gewoon een bedankje aan Chris, en leer er mee leven!


Ik verlaat het bos wel ff :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-12-2014 00:33

Ik ben tegen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2014 01:02

Een echte stroper jij heh?

En Fredje, wat zijn mijn valkuilen dan? Ik schrijf van begin af aan voor onderzoek te zijn, neem niet klakkeloos zaken aan van mensen die zaken beweren en stel vragen. Lees jij me met m'n valkuilen maar even zoetjes in slaap haha... Consequent als de pest, want PG of geen PG, betaalwater of geen betaalwater, bewaarzak of geen bewaarzak, blondine of donkerharige dame? Ik sluit niets uit, maar sluit wel graag op voorhand uit dat het klote voor wie dan ook wordt of is :wink: .

De ellende van zwart wit denken beschreef Frank B. al, en laat mijn bril nou net zwart met wit gemeleerd zijn. Krijg je grijs, is veel interessanter/ Maar vooral veel relevanter 8).
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 31-12-2014 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2014 01:06

Ik ben tegen.

:lol: Tjoekelen dan maar haha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2014 01:18

Geef gewoon een bedankje aan Chris

Zoals hier ook een andere 'aasgoeroe' door menigeen als God gezien wordt? Kom op joh, doe effe normaal. Hij vertelde in z'n verhaal, buiten het Cat. 3 verhaal, toch geen nieuws voor wie eens verder gekomen is dan visplaatjes kijken. Is z'n taak ook niet lijkt me. Kijk liever eens serieus naar jezelf, ipv van een postertje van iemand aan de muur te hangen waar jj je in al je geilheid op af kan trekken :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-12-2014 01:30

Kun je misschien ook met wat minder omhaal van woorden conserveren ?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2014 01:46

:D

Conserveren in minder omhaal van woorden? Donald Duck misschien? Jip en Janneke taal schijnt ook succesvol te zijn onder de kleintjes, vertel het me maar..?

Ach Bert, Voorstanders, tegenstranders, omstanders, medestanders. Wie interesseert het? Mij niet. Heb sinds vorige week (misschien wat eerder :lol: ) wat wijsheid is binnengeslopen gekregen en nimmer meer de behoefte gehad om het met mensen eens te zijn om ergens simpelweg ergens bij te horen. Het wereldje, welk wereldje dan ook... Laten vallen is mens eigen, dus trek ik mijn chronologische eigen conclusie en plan. Dat er soms zaken zelfs schriftelijk niet gevolgd kunnen worden, dat zegt meer over de ander dan over mezelf. Maar ja, dat is zo'n beetje als een idioot aan het hoofd brengen dat hij daadwerkelijk idioot is. Idioot plan en gedoemd te mislukken hahaha...

Ik weet één ding (relevant in deze alinea), en dat is dat ik 25 jaar voor deze discussie iig niet het gewicht aan 'readies 'opgevist heb, als de 70kg die ik recent licht geconserveerd heb. Bracht me niet eerder niet wat ik zocht. Ook niet de keer dat ik met twintig kilo Dynamite aan de slag ging of met alom geprezen 'ze zijn het zelfde, maar gemixte ' voerboilies. En dat op water waar een simpele thuisvlijtbol gewoon z'n ding deed. Maar na deze bollen is het waarschijnlijk wederom basta met PG, want ik zie liefst een bol die werkt en niet eentjuh die werking zoveel mogelijk uitsluit.

Met een houdbare bol vissen over bijvoorbeeld licht gistende partikels. Bij dat soort algemene verhalen ga ik nog eerder aan luiheid dan aan wijsheid denken. Laat mijn boilies liefst ook maar wat 'achteruit' gaan :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-12-2014 02:34

Je begint wartaal uit te slaan, zoek zo spoedig mogelijk een dokter op, ik denk aan een TIA.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

31-12-2014 02:57

Ik denk niet dat SVN genegen is om bakken geld uit te geven om alleen jouw geweten te sussen.
Koop gewoon partikels, brood, aardappels, tubifex of whatever je s'nachts niet uit je slaap houdt. Scheelt heel veel geld, woorddiarree en voorkomt dat zinnige argumentatie wordt begraven.

Ps. Scannetje voor de zekerheid lijkt me ook niet verkeerd, er drukt waarschijnlijk iets op je geweten....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2014 03:31

Een TIA en mijn geweten sussen? Tjonguh, had gehoopt dat er meer eentje hadden. TIA's en geweten, in willekeurige volgorde hoor :wink:. Maar bij anderen een dood geweten aanwezig misschien :roll:?

Er zouden bijvoorbeeld wat karper uitzettingen geen doorgang kunnen vinden (auw, auw, godver.., auw, al die schenen) om zo wat gelden vrij te maken om wat info proberen te achterhalen over de werking van wat zaken. Maar is kennis niet relevant en tellen wat fotootjes vetter? Mag ik dat uit als vrije interpretaties uit jouw antwoord halen Debilio.., eh Emilio. Iedereen is hier toch al vrij om van alles in willekeur te vermoeden en/of te verwensen (volgorde ook in willekeur).

Joh, ik las net (als in een veel eerder topic) in het MPG topic..'Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik schrijf, want het is geen evangelie'...

Nou, predik dan ook niets :-? ..!

Roep die zin lekker in het Kremlin nadat je in het Russisch of Engels hebt geroepen; Poetin is een grote lul en zuigt graag aan die van z'n vriendje. Dan herhaal je daar nog maar eens maar dat het geen evangelie is. Nimmer daglicht.

Ach mensen toch, hahaha.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

31-12-2014 10:52

Als je op de man moet gaan spelen en moet gaan beledigen omdat je een discussie niet kunt winnen, dan heb je hem definitief verloren Marco.

Om toch maar weer even in te haken; je trekt wederom compleet ongefundeerde conclusies en je bent nu wel heel erg met windmolens aan het vechten. Jammer dat je er ook nog gefrustreerd van raakt.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2014 11:44

Sportvisserij Nederland is geen visrechthebbende en zet dus geen karpers uit. Besteedt daar ook geen geld aan. Ze zijn wel het juiste adres voor onderzoek, maar moeten dat doen met de inkomsten uit hun deel van de vispas. Daarbij zouden ze naar mijn idee ook advies van terzakekundige biologen moeten vragen over de zin van dergelijk onderzoek. Maar ze zijn professioneel genoeg om dat te doen en hebben dit wellicht al gedaan. Gewoon eerst even bij ze navragen dus. Dit geheel terzijde.

Verzoek is feitelijk om wat gas terug te nemen in deze discussie. Als het een scheldpartij gaat worden dan trekken we de stop eruit. En dat zou jammer zijn van de goede intenties van eenieder. Ook nergens voor nodig.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

31-12-2014 14:09

nergens voor nodig zo een onderzoek lijkt mij er wordt al 30-40 jaar op karper gevist met boilies.
natuurlijk niet met MPG al zolang maar als er nou uitkomt dat het slecht is voor de karper moeten dan de boilieboeren hun recepten aanpassen en wie gaat hen dat verplichten.....
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

31-12-2014 16:04

Het is maar goed dat Marco niet op snoek vist. Nog ff en hij zou een onderzoek willen hebben wat voor invloed kunststof kunstaas op de tanden van snoek en snoekbaars heeft.
Ik denk dat je bepaalde randzaken voor lief moet nemen. Als wij niet overmatig zouden voeren en een overschot creeëren aan koolhydraten en/of eiwitten zouden de karpers niet zo'n heerlijke hangpens hebben.
Wellicht is het tijd dhr Mostard om de hengels aan de wilgen te hangen en je bezig te houden met Bermuda driehoeken, chemtrails, ufo's, geesten, reïncarnatie en teletubbies. Het enige wat goed is voor de karper is ze niet voeren, er niet op vissen, ze niet uit het water halen, ze niet op een onthaakmat leggen, ze niet vasthouden voor een foto enz., enz.,
Owja 9/11 is doorgestoken kaart.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

31-12-2014 17:34

Marco rijdt geen auto dat veroorzaakt namelijk zure regen en is dus slecht voor het leefmillieu waar zijn vrienden in leven.
Marco gebruikt geen lood want is ook slecht voor het leefmillieu.
Marco gebruikt geen eieren in zijn boilie,s want kan (misschien) lever vervetting veroorzaken.
Marco vist zonder haken, want dit komt zijn bek niet ten goede.
Marco voert minimaal en maakt boilies die na een paar dagen op zeker uit elkaar vallen en dus weg gevreten kunnen worden om verzuring van over gebleven boilies te voorkomen enz enz...


Marco jammer dat je je op deze wijze profileert heb je in het verleden namelijk wel op een hoop zinnige reactie,s kunnen betrappen :roll:
En zou je aub willen stoppen met je semi intellectuele wijze van schrijven? is voor je zelf misschien leuk om op te schrijven maar voor anderen erg vermoeiend om te lezen...
En ohja ik lees graag berichten die in Jip en Janneke taal geschreven zijn maar wel inhoud hebben..

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-12-2014 17:38

Nou nou nou Marco wat is er loos??

Groet, Peter

ps heb je hulp nodig?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

31-12-2014 18:01

Volgens mij heeft Marco van zijn eigen bollen lopen snoepen met MDMA in plaats van MPG.

https://www.youtube.com/watch?v=Uh7l8dx-h8M
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

31-12-2014 18:37

Laat ik de 1e zijn met mijn laatste post van dit jaar.
Het kon niet anders dan enigszins uit de hand lopen helaas.
Sommige dingen waren onnodig, maar dat is een ieder z,n eigen verantwoordelijkheid.


Ik leef al een paar weken met de zekerheid dat ik volgende week afscheid moet nemen van 2
mensen in dit leven. Nooit meer is wel erg lang.
Ook ik weet niet of ik in maart nog werk zal hebben, maar vanavond is het FEEST !!

Ik wens een ieder een prettige jaarwisseling, en een fantastisch nieuw (vis)jaar met vooral
gezondheid. 1 van de grootste rijkdommen die men bezitten kan !

Speciaal voor jou Marco, wens ik dat je weer een baan vind en je leven weer in goede
banen kan leiden.

Tot volgend jaar mensen... pas op met vuurwerk, en drink met mate(n)
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2015 16:59

Het is maar goed dat Marco niet op snoek vist.

Tja Michel, wederom bevestigd hier een medeboarder mijn vaker gegeven commentaar dat zomaar wat aannemen en in het wilde weg schrijven voor een aantal medeboarders belangrijker 'is' dan de werkelijkheid op CB.

25 zoekfunctie antwoorden gerelateerd aan snoek en snoekvisserij, onder mijn naam, waaronder ook zeer recente. Nee, niet belangrijk om te lezen hoor, maar ze waren er wel alle 25 om te vinden :wink:

search.php?keywords=snoek&terms=all&author=marco+mostard&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Nog ff en hij zou een onderzoek willen hebben wat voor invloed kunststof kunstaas op de tanden van snoek en snoekbaars heeft.
Ik vis het liefst met shads wegens de opvouwbaarheid van het aas en het voordeel dat ik met een 'grub shad' ook met een loodkop en enkele haak (platte weerhaak) af kan. Niet dat er zo nu en dan geen 'medium plastic' aan te pas komt, of een takel aan een grote visvormige shad. Alles wat minder goed voor de vis kan zijn achterwege laten entoch een vis vangen met de hengel is meegenomen.

Maar zeker is er menig woord gesproken met vissers wanneer ik me aan de waterkant bevond, zouden er misschien meer kunnen doen;

Dat idee om een snoek het aas gedurende een minuut tot zelfs de tijd van een sigaret, te laten pakken heb ik nooit begrepen? Rustig de stok pakken, lijn strak en zetten die dreg of haak. Mis? Jammer, maar liever dat dan een slikker. Helaas telt ook daart de winst van een foto soms meer... En wat denk je van deze; Een per ongeluk aan een plug gedregde brasem met een bierflesje van de dreg af slaan, hele slappe hengels gebruiken tijdens hoogzomer met als resultaat lange drills en snoek die amper meer wil, of wat te denken van 0.20mm nylon, 20-25cm staaldraadje (één rol om de as en 't beest was met alle ellende weg) met een sardine en een matchhengel op water waar menig meterbak zwemt. Of vissers die met grote dreggen en dito weerhaken vissen welke grote gaten kunnen achterlaten (ook in de grote centrale hoofdader van de kieuwboog in de bek), dus probeer je die te overtuigen om 'micro barbs' te gebruiken of plat met die weerhaken en drukhouden op die lijn. Zo lijkt snoek aan z'n kieuwen optillen voor het plaatje, maar ondertussen de eigen pols moeten ondersteunen, ook heel gewoon? Of beweren dat snoekbaars van een putje met een waterdiepte van 3 a 4 meter niet meer terug kan na de vangst?! Zeg dan gewoon; ik heb trek :wink: .

Laten we vooral zaken niet bespreken, maar wel over buitenlanders klagen wanneer ze een karper of snoek meenemen (veelal niet meer legaal). Liever dood in de pan dan halfdood weer de plomp in heb ik zo nu en dan gedacht.

Ik denk dat je bepaalde randzaken voor lief moet nemen. Als wij niet overmatig zouden voeren en een overschot creeëren aan koolhydraten en/of eiwitten zouden de karpers niet zo'n heerlijke hangpens hebben.
Heerlijk? Aaargh.., met groothoeklens zekers :D .

Liever een keiharde spierbundel vis, zonder naam. Een beetje formaat en/of lengte van de vis is zeker welkom. Nat meetlintje vind ik wel leuk (meetlint?). Helaas, die grote zwemmen hier niet zoveel in 't openbaar rond. Maar ach wie weet, en de laatste week december, tijdens m'n tot nu toe enige uurtjes vissen, heb ik een mooi de moeite waard 'winterschubje' op het kanaal gevangen. Was zeer welkom (alsof het iemand wat interesseert :cry: haha)...

Wellicht is het tijd dhr Mostard om de hengels aan de wilgen te hangen
Nope, daar heb ik hele mooie haken aan een paar dakbalken voor. Koopje, dat zeker hahaha. En de recent van de waterkant meegenomen geknotte wilgentakken, die zijn voor het konijn.

Bermuda driehoeken, chemtrails, ufo's, geesten, reïncarnatie en teletubbies.

- Bermuda driehoek? ‘Kom al een hele tijd niet verder dan een geodriehoek en dat vliegt niet bijster hoor. Voor je het weet zit er een punt in iemands hoofd. Hoewel een enkeling die frisse lucht door dat gat in z'n brein natuurlijk wel kan gebruiken. Nee, gaat niet lukken hiero. Stalen plaat en met de helm geboren. Gelukkig geen versleten schroefdraad zoals voor die helmen zoals ik hier weleens tegenkom...

- Chemtrail? Dat was even zoeken via Wikepedia, maar aangezien dat volgens menigeen een vergaarbak van onzin is, ga ik daar maar niet op in. Bovendien worden mijn gedachte verstoord door die wederom laag overvliegende AWAC...

- Ufo's? Ja zeker veelvuldig een vliegend object gezien wat ik niet kon identificeren. Aan het hek bij Schiphol staan mag een ander z'n hobby zijn (…).

- Geesten? Pang, daar ging jaren geleden eens de bodem van het cola glas na wat uoija bord activiteit tijdens 'n tienerfeestje. Zal vast gewoon met hittespanning van de kaars te maken hebben gehad! Tenminste, dat was wat mijn overleden hond me 's nachts kwam toeblaffen.

- Reincarnatie; Tja, Het is lullig om te weten dat m'n vorige leven een stuk makkelijker was in het Wilde Westen. Pang.., jij ben af.

- Teletubbies? M'n kinderen zijn 4 en 5, dus ach. Soms zijn ze in een infantiele bui en kijken ze er nog naar. De directe herhaling geloven ze dan wel.

'Kende trouwens een eind 40, begin 50 jarig stel dat zich de kanker lachte om de Teletubbies. Kwam wel wat verdovende medicatie bij kijken omdat zij ondertussen, na een anderhalf jarige slooppartij wegens diezelfde kanker een gratenpakhuis was geworden en hij geestelijk gesloopt was. Man man, zelfs toen een berg gelachen met dat stel. Goed volk! Niet al te lang daarna trok hij met slaapmedicatie en wat alcohol per abuis (?) ook het volgende deurtje open.., of in ieder geval de deur achterhem vroegtijdig dicht. Zo af en toe scroll ik tijdens het zoeken naar een telefoonnummer op m'n GSM langs zijn naam, en dan denk ik met een waar genoegen aan die twee Teletubbies.

Dus, Teletubbies? Ja, doe maar :wink: ..!

Het enige wat goed is voor de karper is ze niet voeren, er niet op vissen, ze niet uit het water halen, ze niet op een onthaakmat leggen, ze niet vasthouden voor een foto enz., enz.,

Wat in mijn ogen vreemd is (da's veel hoor, en zeer waarschijnlijk wederzijds), is dat een traject van nat gras, jute zat, onthaakmat tot carp cradle en ontsmettingsmiddel, wel belangrijk is, maar dat waarschijnlijk een flink aantal vissers zich niet druk om maakt om het aas waarmee geboerd, gevoerd en gevangen wordt om het beest juist in dat mandje te krijgen.

Wie houdt nu wie voor de gek :lol: !

En niet vissen? Heb ik ook recent al aangehaald dat dat geen optie is! Hier 'lastig' zijn is nog steeds wat anders dan thuis :wink: .
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 03-01-2015 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2015 17:00

Peter van Loo schreef:Nou nou nou Marco wat is er loos??

Groet, Peter

ps heb je hulp nodig?


Alleen wanneer je verder komt dan drie regels.., en graag iets onderbouwends Peter :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2015 17:46

mark bres schreef:Marco rijdt geen auto dat veroorzaakt namelijk zure regen en is dus slecht voor het leefmillieu waar zijn vrienden in leven.
Vrienden? Je overschat mij of onderschat andere :D . En ja, ik pak zeker ook de fiets. Recent met m'n moeder voor haar een zuinige Skoda driecilinder gekocht. Je doet wat je kan he. Zo is de mijne (vorige van moeders voor weinig.., je kent me he :D ) al een weekje defect. Schoon gebruik, maar beperkte actieradius zeg maar haha.

Marco gebruikt geen lood want is ook slecht voor het leefmillieu.

Wanneer ik weet dat er grote kans is dat het verloren kan worden of het verloren moet worden, dan ja! 25 kilo lood per direct wegbrengen? Nope.

Marco gebruikt geen eieren in zijn boilie,s want kan (misschien) lever vervetting veroorzaken.
Nou, bij vismeelpellets, vette donkere bollen en afgesloten wateren heb ik zo mijn vraagteken. En eitjes? Ik maak me drukker om het feit dat er buiten die eieren zo vaak 'gewoon' nog 50 ml olie aangehaald wordt per 10 eitjes boiliemix. Zelfs al is het een vismix met volvete getoaste soja etc. Bovenal vis ik hoofdzakelijk op het kanaal, en zou ik je mijn huidige mix toelichten, dan zou hij je misschien wegens karigheid aan vet niet eens bevallen. Maar soms strooien? Zeker. Nu; 300 - 400 gram per 2 a 3 dagen over een strook van 50 meter. De koeten weten het ook te vinden.

Marco vist zonder haken, want dit komt zijn bek niet ten goede.
Kotter heb ik niet, netten kan me niet bekoren, maar ik sluit semi longshanks, zoals de Hayabusa H1, niet uit en aardig af. Scheelt een berg, maar niet aan vis of bek.

Marco voert minimaal en maakt boilies die na een paar dagen op zeker uit elkaar vallen en dus weg gevreten kunnen worden om verzuring van over gebleven boilies te voorkomen enz enz...

Afgelopen jaar op zowel het kanaal, een paar keer op het Diep en op een put wat meer gestrooid. Een paar keer tot 10kilo. En dan nog zo een koet bij je aas hebben of binnen 5 minuten een brasem of zeelt onthaken. Gaat hard...

Mijn boilies, en dan heb ik het niet over een veel te dure mix met lactalbumine waarvan ik begin jaren '90 een twintigtal kilo gebruikte, beginnen na max 12 a 36 uur echt voor alle waterbeesten hapklaar aantrekkelijk te worden. Wil ik minder last hebben, dan maak ik (of 'n ander) het gewoon in 25-35mm brokken of bollen. Wat trouwens nog steeds geen zaken uitsluit. Zelfs op 10 eitjes haal ik er 4 af om aan ander vocht toe te voegen, en dat aas blijft niet zo lang hard hoor. Ei-compound is in die zin wel een uitkomst. Recent gebruikte ik 12% wegens weinig uithardende bijproducten. Valt zeker een goede 24 uur aardig hard aan de hair te houden. Zo'n lang natje is echter niet mijn ding...

Marco jammer dat je je op deze wijze profileert heb je in het verleden namelijk wel op een hoop zinnige reactie,s kunnen betrappen :roll:
Toch echt verkeerd gelezen Mark :D !

En zou je aub willen stoppen met je semi intellectuele wijze van schrijven? is voor je zelf misschien leuk om op te schrijven maar voor anderen erg vermoeiend om te lezen... En ohja ik lees graag berichten die in Jip en Janneke taal geschreven zijn maar wel inhoud hebben..Gr,Mark
Heb m'n best gedaan om niet m'n best te doen :wink: .

'Heb trouwens regelmatig last van een speciale schrijversconditie; Writers block aan je been :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-01-2015 18:36

Jezus christus, het wordt nog steeds erger.
Ik hoop dat het niet besmettelijk is.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

03-01-2015 19:08

bert kamp schreef:Jezus christus, het wordt nog steeds erger.
Ik hoop dat het niet besmettelijk is.


Voor de meesten geen probleem, die kunnen MPG nemen tegen de woorddiarree..... ;)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-01-2015 23:07

[/quote]

Alleen wanneer je verder komt dan drie regels.., en graag iets onderbouwends Peter :wink: .[/quote]

IK stel jou in 15 woorden twee vragen, knap hé!!

Groet, Peter

ps ik snap trouwens best dat jij werkloos thuis zit en kom nou niet aanzetten met die verrotte knie van je :oops: