Koop nooit je hengels bij Raven hengelsport
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Even nog een aanvulling,
Ik heb nog afgelopen twee weken geprobeerd te achterhalen waar de hengels vandaan komen om dan de fabriek te kunnen verzoeken mee te werken aan een garantie project dat ik dan via Rigsolutions had willen gaan doen. Helaas wil de oude eigenaar hier tot nog toe niet aan meewerken maar ik vraag het hem deze week nogmaals. de andere materialen weet ik wel de fabriek maar deze wil niet meewerken.
Overigens en misschien val ik in herhaling, de hengels waren op een enkeling na echt helemaal top. Veel van mijn vrienden vissen er nog steeds mee en willen niets anders.
Piet Vogel
Ik heb nog afgelopen twee weken geprobeerd te achterhalen waar de hengels vandaan komen om dan de fabriek te kunnen verzoeken mee te werken aan een garantie project dat ik dan via Rigsolutions had willen gaan doen. Helaas wil de oude eigenaar hier tot nog toe niet aan meewerken maar ik vraag het hem deze week nogmaals. de andere materialen weet ik wel de fabriek maar deze wil niet meewerken.
Overigens en misschien val ik in herhaling, de hengels waren op een enkeling na echt helemaal top. Veel van mijn vrienden vissen er nog steeds mee en willen niets anders.
Piet Vogel
Beste Piet,
Een kwestie van woordkeus, wat jij garantieklachten noemt, noem ik gezeik. Je moet dan namelijk veel tijd en energie steken in het oplossen van de problemen. Ik ben overigens in het bezit van twee El Classico 2.5 lbs hengels en die bevallen prima!
P.S. Alleen jammer dat het Spaans verkeerd gespeld is. El Clásico
Een kwestie van woordkeus, wat jij garantieklachten noemt, noem ik gezeik. Je moet dan namelijk veel tijd en energie steken in het oplossen van de problemen. Ik ben overigens in het bezit van twee El Classico 2.5 lbs hengels en die bevallen prima!
P.S. Alleen jammer dat het Spaans verkeerd gespeld is. El Clásico
- Andre Jacobs
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
- Locatie: Finsterwolde
Hier ook een gelukkige bezitter van een setje El Classico's ,
Maar ontopic: @ topicstarter: het eerste wat ik zou doen is rechtsbijstand inschakelen. Wat je daarnaast nog zou kunnen doen is een hengelbouwer (óf beter nog, Piet Vogel? ) vragen om naar de hengel te kijken en een 'second opinion' aan te vragen. Een briefje met een dergelijke ondertekende verklaring, met uitleg erbij dat je in je recht staat zou ze misschien van gedachten kunnen veranderen? Een top inkorten acht ik absoluut niet een bevredigende oplossing.
Aan de andere kan zijn andere oplossingen ook wel vrij lastig, aangezien het topdeel simpelweg niet nageleverd kan worden. Dan kunnen ze je wel 1 vervangende hengel geven, maar dan heb je nog geen set van 3. Dillema's!
Maar ontopic: @ topicstarter: het eerste wat ik zou doen is rechtsbijstand inschakelen. Wat je daarnaast nog zou kunnen doen is een hengelbouwer (óf beter nog, Piet Vogel? ) vragen om naar de hengel te kijken en een 'second opinion' aan te vragen. Een briefje met een dergelijke ondertekende verklaring, met uitleg erbij dat je in je recht staat zou ze misschien van gedachten kunnen veranderen? Een top inkorten acht ik absoluut niet een bevredigende oplossing.
Aan de andere kan zijn andere oplossingen ook wel vrij lastig, aangezien het topdeel simpelweg niet nageleverd kan worden. Dan kunnen ze je wel 1 vervangende hengel geven, maar dan heb je nog geen set van 3. Dillema's!
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
- Locatie: Dordrecht
Jammer dat je er te laat achter kwam, maar blijf ajb achter je producten staan wat de consequenties ook zijn. Er is al veel teveel van de gewetenloze, laag kwalitatieve, egoïstische snelle jongens mentaliteit in de wereld. Iemand die nog besef heeft van kwaliteit is dan een verademing!
Eerlijk duurt het langst, dat blijkt maar weer uit voornoemd faillisement, dus lekker doorgaan zo....
Eerlijk duurt het langst, dat blijkt maar weer uit voornoemd faillisement, dus lekker doorgaan zo....
1 groot drama dat Raven. Slechte service en altijd gezeik bij levering. Dit zijn mijn ervaringen. Bestel er nooit meer wat. Dan nog maar niet te spreken over hun zogenaamde kortingsdagen. Op de 20% kortingsdag 3 Shimano Longcast's in mn mandje gezet om ze savonds snel af te rekenen. Hadden ze snel de prijs van de molens omhoog gegooid. Hoe triest is dit? Betaal liever ergens een stukje meer zodat ik weet dat de service top is. Wat een faal daar.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 29-07-2014 19:54
blij dat ik mijn molens daar niet gekocht heb....
- Victor Kanters 3
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 04-04-2011 19:41
- Locatie: Deurne
Ik kreeg mijn hengel binnen en hij was gewoon doormidden gebroken, is wel al 2-3 jaar geleden
CrushBaits
-
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
- Locatie: BREDA
- Contacteer:
Ik heb daar best vaak besteld. Pluggen, molens, hengels, klein spul. Wel altijd van shimano, rapala, de bekende merken.
Nooit problemen gehad.
Nooit problemen gehad.
Zit hier wel vis?
- Theo de Vries
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
- Locatie: Lelystad
Tuurlijk Victor, bij Raven sturen ze gebroken hengels op, als je niets zinnig te melden hebt,
houdt dan je mond!
houdt dan je mond!
- Andre Jacobs
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
- Locatie: Finsterwolde
Zo Zo, wat een giftige reactie, gaat t allemaal wel goed...? kan toch gebeuren bij het opsturen. Het gaat erom hoe het opgelost is, alleen lezen we daar niet zoveel over...
Is inderdaad makkelijk score hier,wanneer je zo groot bent als Raven is er altijd wel iemand te vinden met een negatieve ervaring ..de reden is dat de meeste mensen die karpervissen als hobby hebben wel eens zaken heeft gedaan met deze firma
Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat ze kritisch waren mbt de gebroken hengeltop van de topic starter ook omdat er zoveel tijd tussen aanschaf en de breuk heeft gezeten.
Hoeveel mensen denk je niet dat er voor jou al niet met een gebroken hengeltop terug gekomen zijn veroorzaakt dmv ondeskundig gebruik van de eigenaar?Ik denk bijna zeker te weten dat dat er veel meer zijn geweest dan mensen werkelijk een hengeltop gebroken hebben door een produktie fout.
Mijn enige ervaring die ik met deze firma opgedaan heb is uiterst positief en dateert al weer zo een 8 jr geleden.
Ik heb toen een set Fox Matrixen die ze in de aanbieding hadden gehaald, omdat ik erg twijfelde over de 2,5 lbs,s uitvoering en de 2,75 lbs uitvoering ben ik een hele middag met één van de (deskundige)medewerkers bezig geweest met testen..ondanks de hengels in de aanbieding waren en winst marge niet hoog geweest zal zijn.
Gr,
Mark
Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat ze kritisch waren mbt de gebroken hengeltop van de topic starter ook omdat er zoveel tijd tussen aanschaf en de breuk heeft gezeten.
Hoeveel mensen denk je niet dat er voor jou al niet met een gebroken hengeltop terug gekomen zijn veroorzaakt dmv ondeskundig gebruik van de eigenaar?Ik denk bijna zeker te weten dat dat er veel meer zijn geweest dan mensen werkelijk een hengeltop gebroken hebben door een produktie fout.
Mijn enige ervaring die ik met deze firma opgedaan heb is uiterst positief en dateert al weer zo een 8 jr geleden.
Ik heb toen een set Fox Matrixen die ze in de aanbieding hadden gehaald, omdat ik erg twijfelde over de 2,5 lbs,s uitvoering en de 2,75 lbs uitvoering ben ik een hele middag met één van de (deskundige)medewerkers bezig geweest met testen..ondanks de hengels in de aanbieding waren en winst marge niet hoog geweest zal zijn.
Gr,
Mark
- Andre Jacobs
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
- Locatie: Finsterwolde
In een eerdere ervaring, was het iets teveel gevraagd om een banksticks uit het magazijn te halen, aangezien ze niet meer in het schap hingen. Ik moest een andere keer maar terugkomen. Toen ik uitlegde dat ik speciaal vanuit het meest noorderlijk oostelijke puntje van nederland naar Almelo was gereden kon hij zich er met enige pijn en moeite toch toe zetten om ze uit het magazijn te 'vissen'.
Ik heb het afgelopen half jaar tijdelijk in de buurt gewoond en ben er vaker geweest (maar vaker naar Vos ). Over het algemeen geen klachten meer, maar op heel veel professionaliteit heb ik ze niet kunnen betrappen . Wel een leuke korting kunnen krijgen de laatste keer en dat is dan ook waarom ik er kom. Met de spullen red ik me verder wel daar
Ik heb het afgelopen half jaar tijdelijk in de buurt gewoond en ben er vaker geweest (maar vaker naar Vos ). Over het algemeen geen klachten meer, maar op heel veel professionaliteit heb ik ze niet kunnen betrappen . Wel een leuke korting kunnen krijgen de laatste keer en dat is dan ook waarom ik er kom. Met de spullen red ik me verder wel daar
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-04-2010 08:20
@ mark
Waar lees jij dat er veel tijd heeft gezeten tussen aankoop en breuk ?
mvg
Waar lees jij dat er veel tijd heeft gezeten tussen aankoop en breuk ?
mvg
karpers 2015 : 19
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 14-01-2014 10:51
Raven is de mediamarkt van de hengelsport, zoveel mogelijk kwantiteit voor het meeste geld. Verkopers zelf weten niet eens wat ze verkopen, en als je al iets vraagt is het teveel moeite.
Leuk om een middag met 20% dagen wat lood en ongein te scoren, maar daar blijft het ook bij.
Leuk om een middag met 20% dagen wat lood en ongein te scoren, maar daar blijft het ook bij.
[quote="sjaak dekker"]@ marksjaak dekker schreef:@ mark
Waar lees jij dat er veel tijd heeft gezeten tussen aankoop en breuk ?
mvg
@ Sjaak,
Dat lees ik in een reactie van de topic starter op de eerste pagina... hij heeft de hengels al 2 maanden in bezit.
Gr,
Mark
- Andre Jacobs
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
- Locatie: Finsterwolde
tijdens die 20% dagen valt er ook prima een spodhengeltje te scoren heb ik gemerkt
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-04-2010 08:20
Ik had er even overheen gelezen
Vind overigens dat 2 maanden nog niet eens zo lang is , en dat raven meteen een nieuwe hengel had moeten geven.
Heb zelf ook al een paar gevalletjes gehad , waar nog wel een langere periode overheen ging ( dit werd zonder klagen opgelost ) ( Nipro) toppertjes dan maar zullen we zeggen .
mvg
Vind overigens dat 2 maanden nog niet eens zo lang is , en dat raven meteen een nieuwe hengel had moeten geven.
Heb zelf ook al een paar gevalletjes gehad , waar nog wel een langere periode overheen ging ( dit werd zonder klagen opgelost ) ( Nipro) toppertjes dan maar zullen we zeggen .
mvg
karpers 2015 : 19
- Rick van Sinderen
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 17-07-2010 20:23
Garantie bij aankoop van nieuwe spullen is bij wet geregeld en hangt niet af van de voorwaarden van de verkopende partij, als hij geen oneigenlijk gebruik kan aantonen moet hij 100% vergoeden of compleet omruilen binnen een jaar (dus geen tegoedbon)
Ik weet best veel van kunststoffen en polymeren kunstharsen enz en ik weet ook dat als je er niet bij bent geweest je niet kunt oordelen hoe de top gespleten is, waar is dat het vaak tussen de deur gebeurt of dat je lijn om je top draait terwijl je net een 100m+ worp in gedachten hebt maar niet altijd, soms zit er een luchtlaagje tussen de vezels en dat maakt kwetsbaar, het bestaat dus.
Je moet dus een aangetekende brief sturen met een copie van het aankoopbewijs, daarin moet je een tijd bepalen (bv 10 dagen of 2 weken) waarin je aangeeft dat je slechts 2 oplossingen accepteert, omruil voor een complete nieuwe (kans is namelijk dat de hele blank slecht is) of totale terugbetaling in geld.
Al naar gelang de reactie beslis je verdere akties.
Ik ben lid van de cunsumentenbond en kan je eventueel helpen, ik raad je wel aan om als je een rechtsbijstand verzekering hebt je nu alvast te melden, ook hun kunnen je van goed advies voorzien.
Over Raven zelf, ik vis nu bijna 30 jaar, ik ben ooit begonnen met Wout van Leeuwen hengels op Cassien, na een paar jaar ben ik overgestapt naar Shimano en heb nooit meer omgekeken, perfecte service en in mijn ogen goed materiaal, ik snap ook absoluut niet hoe dit merk bij hun terecht kan komen.
Ik heb een uitgesproken hekel aan China nep, vaak zijn het copieën zonder visie en passie, 2 voorwaarden waaruit nieuwe verrassende concepten ontstaan, geld voor R&D en ontwikkeling voor nieuwe produkten staat enorm onder druk omdat toch veel mensen kiezen voor de China nep, als er ooit een chinees is met een orginele gedachte ontploft zijn hoofd maar dat is mijn mening, maar door al die nep te kopen zullen steeds minder echt goede ideeën als produkt het licht zien.
En dat is precies wat ik zag bij Raven, veel fantasieloze nep met ditto uitstraling, als je jezelf zo als winkel profileert dan kan je niet verwachten dat iemand je voor vol aanziet, de produktkennis die er zou moeten zijn was er niet tijdens mijn bezoek, een vraag over een taper resulteerde in een blik alsof ik gevraagd had of ik z'n dochter kon kopen, en dan zijn de meeste echte merken zoals Korda gewoon niet competatief geprijsd, maar ik zeg er gelijk bij er slecht 1x geweest te zijn, dat was gelijk meer dan genoeg, dat dan weer wel.
Succes, Rick
Ik weet best veel van kunststoffen en polymeren kunstharsen enz en ik weet ook dat als je er niet bij bent geweest je niet kunt oordelen hoe de top gespleten is, waar is dat het vaak tussen de deur gebeurt of dat je lijn om je top draait terwijl je net een 100m+ worp in gedachten hebt maar niet altijd, soms zit er een luchtlaagje tussen de vezels en dat maakt kwetsbaar, het bestaat dus.
Je moet dus een aangetekende brief sturen met een copie van het aankoopbewijs, daarin moet je een tijd bepalen (bv 10 dagen of 2 weken) waarin je aangeeft dat je slechts 2 oplossingen accepteert, omruil voor een complete nieuwe (kans is namelijk dat de hele blank slecht is) of totale terugbetaling in geld.
Al naar gelang de reactie beslis je verdere akties.
Ik ben lid van de cunsumentenbond en kan je eventueel helpen, ik raad je wel aan om als je een rechtsbijstand verzekering hebt je nu alvast te melden, ook hun kunnen je van goed advies voorzien.
Over Raven zelf, ik vis nu bijna 30 jaar, ik ben ooit begonnen met Wout van Leeuwen hengels op Cassien, na een paar jaar ben ik overgestapt naar Shimano en heb nooit meer omgekeken, perfecte service en in mijn ogen goed materiaal, ik snap ook absoluut niet hoe dit merk bij hun terecht kan komen.
Ik heb een uitgesproken hekel aan China nep, vaak zijn het copieën zonder visie en passie, 2 voorwaarden waaruit nieuwe verrassende concepten ontstaan, geld voor R&D en ontwikkeling voor nieuwe produkten staat enorm onder druk omdat toch veel mensen kiezen voor de China nep, als er ooit een chinees is met een orginele gedachte ontploft zijn hoofd maar dat is mijn mening, maar door al die nep te kopen zullen steeds minder echt goede ideeën als produkt het licht zien.
En dat is precies wat ik zag bij Raven, veel fantasieloze nep met ditto uitstraling, als je jezelf zo als winkel profileert dan kan je niet verwachten dat iemand je voor vol aanziet, de produktkennis die er zou moeten zijn was er niet tijdens mijn bezoek, een vraag over een taper resulteerde in een blik alsof ik gevraagd had of ik z'n dochter kon kopen, en dan zijn de meeste echte merken zoals Korda gewoon niet competatief geprijsd, maar ik zeg er gelijk bij er slecht 1x geweest te zijn, dat was gelijk meer dan genoeg, dat dan weer wel.
Succes, Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.