tegelijk penvissen en statisch vissen


Plaats reactie
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

15-06-2014 21:59

Momenteel bezit ik 1 penhengel en een hengel waar ik statisch mee vis.

Als ik statisch vis dan gooi ik mijn pen hengel er ook altijd in.
Ik van regelmatig witvis op de pen hengel

Wat ik me nu afvraagt is of ik met deze bijvangsten nu de kansen verklein om statisch te vangen.
Ofwel, verstoord dit elkaar?

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring hierover.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

15-06-2014 22:21

Zwart-wit is moeilijk.
Vorige week stond ik een karper te drillen, terwijl een andere karper ongegeneerd 2 meter verderop hondebrokken vanaf de oppervlakte lag te eten. Hier was dus geen verstoring te merken. Op een ander moment kan het compleet andersom zijn. Als je systeemhengel dichtbij ligt dan zal de kans op verstoring best aanwezig kunnen zijn. Lastig om hierop te antwoorden misschien wel
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

15-06-2014 22:36

Misschien speelt als voordeel ook wel mee dat ik met de pen vaak heel dicht op de kant vis en statisch wat verder...
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-06-2014 10:09

Een pasklaar antwoord is er idd niet, maar als beide hengels een redelijk eind uit elkaar liggen zal dat normaal niet echt problemen op moeten leveren.
Het grote nadeel aan deze twee combineren vind ik altijd dat je bij beide visserijen met handboeien om zit, voor de penhengel lever je flink in op mobiliteit, wat nou net een sterk punt is van penvissen en je verstoord misschien toch wat terwijl je de statische hengel in orde maakt. Omgekeerd kan je statisch met een hengel minder vissen.
Als je op witvis vist met die penhengel is dit alles een iets minder groot probleem, maar dan verklein je wel je kansen op karper omdat je daar niet met al je middelen op vist.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

16-06-2014 10:55

Opzich niet echt een probleem. Ligt denk ik meer aan de situatie. Vorige week zat ik tussen het riet (stek van 1 meter breedt), enige stek en riet langs het water meer dan 3 meter. 2 statische hengels, waarop niet veel actie volgde. Toen ik vervolgens 2 donkerruggen zag cruisen snel wat brokken gedropt. Ondertussen 1 statische hengel terug in het foudraal gestopt. En welliswaar een aanbeet op de brok verzilverd. Ik lag met de statische hengel met complete slappe lijn, en kon de vis gelukkig goed afdrillen zonder door de statische lijn te gaan.
Plaats reactie