Enjoy don't destroy.....


Plaats reactie
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

03-04-2014 10:36

Dames, heren....
Zo af en toe kom je berichten tegen op het wereldwijde web waarbij vingers spontaan beginnen te jeuken om er een stukje over te schrijven.
Allen zijn wij bewust van de regeltjes omtrent het vissen, toen ik mijn hengels voor het laatst in de steunen legde was er nog geen vergunning voor de 3e hengel of voor het hele jaar door nachtvissen.
Echter kreeg je van de plaatselijke controleur een waarschuwing voor de 3e hengel en over het nachtvissen werd veelal ook niet moeilijk gedaan buiten de 3 maanden om die toen nog gold.
Excessen aan de waterkant dat kwam in opmars vissen in bewoonde gebieden, optonics luid brullend het leek een nieuwe rage te worden en bij vertrek was er een nieuwe vuilnisbult bij gekomen.
Jaren ben ik er uit geweest en heb de visserij niet of nauwelijks gevolgd. Sinds de korte tijd dat mijn interesse weer is gewekt, heb ik vooral dingen gezien die enorm zijn veranderd en dan bedoel ik niet het materiaal Dé Karperstudiegroep waar ik ooit lid van was die zijn naam heeft omgedoopt en naast allerlei grootse plannen ook het een en ander gerealiseerd heeft. Ik zeg top, echter waar ik mij bijna voor schaam zijn de volgende personen die open en bloot aangeven "illegaal" te vissen op plekken waar men niet mag vissen" en overal compleet schijt aan hebben. Vervolgens is het wel als er nog meer verboden komen dat deze personen juist heel snel naar een ander gaan wijzen.
Er is een leuke discussie ontstaan ( al zeg ik het zelf ) en wilde dit toch graag even delen en onder de aandacht brengen.

Afbeelding
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

03-04-2014 13:07

Zulke mensen boeit het waarschijnlijk niet dat ze het verpesten voor anderen.

Zo heb je ook van die vissers die de moeite nemen om hun rommel in een vuilniszak te stoppen, maar deze vervolgens op de stek achter laten i.p.v. mee naar huis te nemen en in de kliko te stoppen. Het gevolg is dat de vuilniszak op den duur scheurt en de rommel overal ligt. Vervolgens mag jij lekker tussen de rommel gaan zitten te vissen.

Of je bent op het zelfde water met de penhengel aan het vissen en komt lege frikadellendozen tegen. Er gaan nu al geruchten rond dat straks op het bewuste water niet meer gevist mag worden.
Plaats reactie