gezocht bewaking bij het nachtvissen


Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-08-2003 01:44

Hey Matthijsje :razz: (wat een lulverhaal :wink:)

Nee hoor m8!

Maar ff ontopic:
t enige dak hierover t zeggen is dat iedere 'visser' die steelt geen echte visser is. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat t vissers betreft. Ja, misschien van die pretvissers (jongeren).....

Dr is weinig aan t doen helaas.... :sad:
jan van kranenburg

13-08-2003 02:48

Behalve mijn, overigens "geleend" idee over een staalkabel, kun je ook wat ADO-DEN HAAG
supporters inhuren.
Ik garandeer je dan dat er niks meer word
gestolen. Zorg wel voor voldoende pils.

mvg

Jan
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

17-08-2003 14:12

Heey!
Ik had gewoon een zak oude boilies meegenomen kan het kaliber (knikkers)
Ga vervolgend onder je stretcher liggen en als je wat ziet bewegen schiet je gewoon!!!
:wink: !! en ouder boilies kunnen hard aankomen neem dat van me aan!!

TIGHT LINES Jordy Waalderbos
arjon van de riet
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-08-2003 02:00
Locatie: bunnik

18-08-2003 00:15

Ik neem altijd mijn bull terrier mee. Die wordt overal wakker van.
En die schrikt de meeste mensen af weet ik uit ervaring.
Plus de hond vindt het nog leuk ook.
Kan natuurlijk alleen als ik op afstand aan het vissen ben.
Jaco Romkes
Berichten: 93
Lid geworden op: 07-08-2002 02:00
Locatie: Urk

19-08-2003 15:44

Ik heb nog wel een goede oplossing die ik wel eens gebruik als ik het niet helemaal vertrouw.

Span een gewone nylon lijn rond je visstek die je met behulp van twee loden over twee extra beetverklikkers ligt. Sluit deze ook aan op een sounderbox en zo snel als de dief de nylon lijn raakt zal je optonic afgaan. Liefst een die als je een piepje kruigt nog even blijft doorpiepen. Zoals die oude van fox. De dief zal hier zo van schrikken dat die gelijk weg is.

Simpel en effectief.

MVG Jaco Romkes
Nero de koning
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: Beuningen

23-08-2003 10:10

Bij ons in de regio is dit momenteel een hot-item, "het overvallen van karpervissers".
Het enige wat helpt is inderdaad het schijnen met een felle zaklamp op de mensen die "even willen kijken", het schrikt ze af en vervolgens zijn ze zo weer weg.
Het lullige van alles is dat ze je de hele nacht in de gaten houden op de hoop dat je gaat slapen.
Ze komen dan met een man of 4 om vervolgens hardhandig je spullen af te nemen.
Tegenwoordig gaan we gewoon met een paar mensen vissen dan heb je nergens last van.
Helaas is het zo dat als je afgelegen gaat zitten, je last krijgt van dit soort ongedierte.
afschieten moeten ze die mensen, het is eigenlijk te gek voor woorden.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

23-08-2003 10:20

Als je alles goed doorgelezen hebt ,zijn er wel wat oplossingen te bedenken, denk aan
bewegingsmelders, struikeldraden, of
staalkabels, verder niks laten slingeren
en een honkbalknuppeltje kan nooit kwaad.
Ik ben van mening dat een klein beetje geweld toch gerechtvaardigd is als iemand
een streep trekt door het natte gras met jou hengels in zijn handen.
jan van kranenburg

24-08-2003 02:09

Ga maar lekker tekeer in je afweermiddelen tegen dit soort tuig.
Prins Bernhard betaalt je evt. boete wel!

Zelf denk ik meer aan door b.v. KSN georganiseerde cursussen in karate of zo.
Misschien nog overheidswege subsidiabel.
Of alleen maar gaan vissen met een mannetje of 10. Organisatie: Zelf, HSV of KSN.

mvg

Jan
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

25-08-2003 13:33

zulke moet je dood slaan en er mee gaan snoeken..... als ik ga heb ik het beste alarm by me wat er is ,myn eigen hond een forse rottweiler,en kryg ik onverwachts bezoek wat vaker gebeurt nu,wacht hy eerst af tot die persoon er byna is,en gaat dan even recht op staan hy gromt wel als er wat is maar wacht rustig af,by het slapen gaan ligt hy voor me tent en niet verder.heb al vaker controle gehad en dan werd er my gevraagt of ik hem ff wilde vast zetten ,maar als ze geen uniform aan hebben leg ik hem niet vast,wie niet horen wil moet maar voelen
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

26-08-2003 17:40

bij ons ook weer
we gaan weer eens 3 dagen vissen op het grindgat, 1e nacht alles perfect, 2e dag leder 28 pond, 2e nacht ten eerste: rond 24.00u komen de wouten, vette boete voor wildkamperen, we mochten geen stretchers/slaapzakken/kussens hebben, weer 46 euro, maja dat gaan we niet betalen, en smorgens komt mijn vriend erachter dat zijn shimano's gejat zijn, hengels lagen er nog, stoeltjes en klein materiaal stond buiten, dit was niet gejat, nou leuk n8ie, 2 keer de blauwe en gejatte molens, dat word verlopig niet n8vissen zonder onze hond
ik snap niet dat zoiets kan, als het bij mij was geweest en ik had het gezien had ik hem kapot geslagen

met vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

26-08-2003 17:54

Xavier
Sorry hoor,
Maar stel dat de er meerdere dieven waren van rond de 20 jaar, dan kan jij (15) helemaal niets beginnen.

Volgende keer dus de hond meenemen.
En de molens van de hengels afgestolen?
Nog domme dieven ook.

Koen
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

27-08-2003 10:21

Die ex-schoonmoeder natuurlijk.....enniewee, als je een bewegingsmelder hebt, sta je lekker te k.tten als je een run krijgt.

Eerst aanslaan dan met de andere hand de melder uitzetten. Nope, niets voor mij. Er iets in dit geval niets beter dan zo'n viervoeter.
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

27-08-2003 11:21

Een maat van mij is 2jr geleden beroofd van zijn visspullen, kreeg een paar man op bezoek. Het is te schandalig voor worden, daarom neem ik lekker mijn rottweiler en engelse staffhord mee. Als bewaking en gezelligheid, zij vinden het prachtig om mee tegaan en ik slaap lekker.

Maar het is te erg voor woorden dat je niet normaal je hobby uit kan voeren.
Don't hate the player, hate the game!
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

27-08-2003 12:01

Koen, ik lag met een vriend 100meter ernaast, en wij 2en ruimde alles op in de tent, en de rodpots voor de ingang van de tent in het zicht, 100meter verderop lagen nog 4 vrienden, en daar lag zowat alles buiten en stonden 4 rodpots, het enige wat ze hebben gejat waren de shimano's van de hengels bij 1 persoon, ja waren idd niet slim, maja zij lagen alle 4 te pitten

vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

27-08-2003 12:46

Xavier,
dus die jongen bij wie z'n molens gejat zijn heeft dat niet gehoord? Hij is gewoon doorgeslapen?? Je wordt toch wakker als er iemand (of misschien zelfs meerdere personen)rond je tent heen struin(t)(en)?
Als je ligt te vissen wordt je toch door ieder geluidje wakker, bovendien, voordat je hengels van je rod-pod zijn heeft je pieper toch inmiddels al wel 'n piepje geproduceerd(waarschijnlijk meerdere!), daar wordt hij toch wel wakker van?? En dan moeten de molens nog van de hengels gehaald worden...
Ofwel jullie (in ieder geval de desbetreffende jongen) zijn een stelletje pleziervissers, of het verhaal is gewoon verzonnen, het komt op mij in ieder geval ongeloofwaardig over.

Misschien dat ik het fout heb, maar leg het dan iets duidelijker uit.

En Koen heeft gelijk, als jongen van 15 kan je niets tegen een paar man beginnen... tegen één man zal 't al knap lastig worden.

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
kenneth pepels

27-08-2003 22:49

hoi, ik heb hetzelfde meegemaakt, ga je drie dagen nachtvissen, wordt je op de laatste dag wakker zijn mijn twee molen gestolen(shimano's 8000 gte's) een week oud, en dan vind ik nog het ergste dat het waarschijnlijk ook nog mede vissers gedaan hebben.

groetjes kenneth
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

27-08-2003 22:58

stephan, ik lag daar niet bij, ik en een vriend lagen 100meter verderop, dus wij hebben niets gemerkt, maar die andere 4 zijn idd niet wakker geworden, die desbetereffende jongen staat hierboven kenneth, maar het was de 2e n8 en we waren al behoorlijk moe van de vorige n8, maar id waarschijnlijk waren het medevissers, en die piepers waren die van vlemmix die je met 1 knop uitkan zetten zonder piep en als je dan vast slaapt tjah zo gebeurd
lullig iig

groet xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gast

28-08-2003 18:08

koop een goedkope pieper en maak een paar paaltjes met ogen erop sla die ca 10 meter rond je tent een stevig stuk zeelyn door de ogen en over je pieper , kan je ook de hoogte zelf instellen ivm bv hoog gras
komt er iemand in de buurt tikt hy de zeedraad aan en een vreemde piep gaat af !!!!!!!!!!!!
denk dat dit alles by elkaar nog geen 25 euro hoeft te kosten, maar zeker vele malen te gebruiken en werkt zeer goed probeer het maar is thuis met je eigen pieper en bouw dit dan uit naar een vast waak systeem
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

28-08-2003 21:56

goed idee, maar ik denk dat gewone pieper mij niet wakker krygt, maar ik zal het idd eens gaan proberen
gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

28-08-2003 22:22

tja inderdaad kut,s'nachts kwam een jongen kijken heel stilletjes kwam ie aan, ik was toen nog wakker, volgens mij is hij de dader maar hoe kun je het bewijzen. Degene die zoiets doet is gewoon smerig,vuil en laf, tuig die zoiets doen, maar ja wat doe je tegen zulk volk??????????