Winterstek polderkanaaltje


Plaats reactie
Arjan Brekelmans
Berichten: 15
Lid geworden op: 27-08-2013 23:50

25-12-2013 18:30

Beste alle,

Ik ben van plan deze winter een polder kanaaltje te bevissen,
Enkel heb ik geen ervaring met de winter karper, dus wat zouden
Jullie doen qua stek keuze, Ik heb de keuze uit: een y sprong waar 2 kanalen bij elkaar komen
met redelijk wat stroming, een brugje die aan de zeikant stale dam wanden heeft ( soort tunnel van 5 mtr lang) en een klein stuwtje van een meter of 5 breed,
Het karper bestand is niet al te groot.

Deze stekken liggen allemaal aan een polder kanaaltje van een meter of 10 breed en ong 5 meter diep.

Zouden jullie dit instant vissen of ligt voeren?
Omdat er redelijk wat witvis twijfel ik over mais,
Ik denk dat het een instant winter bol word met wat gekruimde bollies en een handje hele bollies per hengel.

Graag jullie mening,
Remco Jansen
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2013 17:14

04-01-2014 22:28

Ik zou zeggen, probeer het uit lukt het niet,verander het aas of voer lichtjes voor, of een andere montage. Gewoon een beetje uitvogelen resultaat komt vast wel (:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-01-2014 13:34

Stekken die bovenwater opvallen, daar valt zeker vaak onderwater ook wat te vinden. 10 meter breed valt overigens leuk met een lange vaste stok uit te peilen. Kijken of je, waar dan ook, wat kuiltjes tegenkomt.

Zoete mais, evt. met hennep, wat kekererwtjes of mini boilies/brokjes, zou ik instant zeker een kans geven, maar ook twee keer van te voren om de dag wat korrels tot een blikje mais (bij veel witvis / meerdere stekjes) strooien is een goede optie.

Over die 5 meter diepte ben je zeker?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie