SLACHTEN..!


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-05-2013 09:53

Marco, na enige voorvoerwerk wil komende zondagochtend eens proberen eenige karpervischen te vangen met den reelstok. 8)


Hoe iemand z'n visje wilt vangen is hopelijk iedereen ondergeschikt aan het resultaat en, even belangrijk, het plezier er naartoe. Maar wat daarbij naar de buiten wereld verkondigd en uitgestraald wordt gaat de gehele karperbevolking aan! En dat wordt helaas weleens vergeten of men heeft er gewoon lak aan las ik al ergens...

Maar Henk, pas je wel op dat je door andere vissers die ook karpertje proberen te verschalken niet voor een verdwaalde witvisser wordt aangezien en ze 'gewoon' een podje achter je rug opzetten omdat ze toch op afstand gaan vissen (spreek uit ervaring) :roll: :D

Maar huidige termen doen vermoeden dat het leven ervan afhangt wie gaat winnen, het besef dat men enkel kan verliezen bestaat niet meer, er valt niks te slachten behalve zichzelf. :o


Opgeblazen gevoel van die opgeklopte boel. Burp.., zo af en toe hier een boertje laten :D :wink:

Overigens bedoelde ik met dat verhaaltje over die asociale persoon niet dat iemand die de term slachten in de mond neemt een aso is, laat dat duidelijk zijn. Ik doelde hierbij op het feit dat iemand die binnen een bepaald stramien en bepaalde gewoonten is opgegroeid niet snel in zal zien dat er ook andere opties zijn en daarmee een ander ook niet snel zal begrijpen! Een in totale rijkdom opgegroeid persoon zal het begrip armoede ook niet snel kunnen bevatten.

Kan hier nog wel snel een verhaaltje neerschrijven over iemand die aan mij verkondigde te vinden niet in echte luxe te leven, waarna ik haar op het feit wees dat er drie soorten koek op tafel stonden en ze in een huis woonde van drie verdiepingen hoog met, aan 't eind van een 25m diepe tuin, nog een dubbele garage.

Tja, maar dat is toch niet echte luxe :o

Moeten we dan allemaal een jacht met gouden kranen en personeel erbij hebben, inclusief een vette bak voor de deur!? Laat dat antwoord maar zitten :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

25-05-2013 12:45

Marco Mostard schreef:Maar wat daarbij naar de buiten wereld verkondigd en uitgestraald wordt gaat de gehele karperbevolking aan! En dat wordt helaas weleens vergeten of men heeft er gewoon lak aan las ik al ergens...


Gelukkig voel ik me niet verbonden met JOUW karperbevolking.

Ik ben een individu die op karper vist

Over de beeldvorming die jouw oud tante heeft bij het woord slachten kan ik me inderdaad niet druk maken.
En over beeldvorming van de zogenaamde buitenwereld over de karperbevolking nog minder,maak me eerder druk over dingen binnen de karperwereld waar de buitenwereld geen weet van heeft 8) en die wel de waarheid zijn,soms wordt er daadwerkelijk echt geslacht, niks beeldvorming keihard de waarheid......



En voor de rest heb jij laatst een cursus amateur psychologie gevolgd.?

Opgeblazen gevoel van die opgeklopte boel. Burp.., zo af en toe hier een boertje laten 8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-05-2013 13:09

Tja, wat is de moraal van dit verhaal.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-05-2013 13:16

Hoewel dit onderwerp zeker aandacht verdiend gaat het onderstaande werkelijke slachten van de mensheid me veel meer aan het hart.

Groet,
Peter
-----------------
In honderden steden in tientallen landen zijn vandaag protestdemonstraties tegen de Amerikaanse multinational Monsanto. Het bedrijf maakt producten voor de landbouw, zoals genetisch gemanipuleerde zaden en bestrijdingsmiddelen.

Hun bekendste product is onkruidbestrijder Roundup, dat gebaseerd is op Agent Orange, het omstreden ontbladeringsmiddel dat in de oorlog in Vietnam werd gebruikt. Agent Orange zelf was ook een product van Monsanto. Daarnaast maakt het bedrijf ook zaden die resistent zijn tegen Roundup.

Landbouwgif
De actievoerders vinden dat Monsanto de voedselketen in gevaar brengt. Zo zou bijvoorbeeld de bijenstand in gevaar komen door het gebruik van het landbouwgif van Monsanto.

Ook richt de demonstratie zich tegen het patentrecht op zaden. Dat houdt in dat kwekers de zaden die een plant afgeeft niet mogen gebruiken voor een volgende oogst. Boeren die dat wel doen, sleept Monsanto voor de rechter. In Brussel staat het patentrecht van zaden momenteel ter discussie.

Biologisch voedsel
In Nederland wordt vandaag geprotesteerd in Amsterdam, Den Haag, Wageningen en Bergschenbroek. De Partij voor de Dieren loopt mee in de 'March Against Monsanto' in Den Haag. Volgens de partij staat Monsanto 'symbool voor de landbouw die onze wereld kapotmaakt'.

Volgens de topman van Monsanto zijn de demonstranten mensen die het zich financieel kunnen veroorloven biologisch voedsel te kopen. Ze zijn volgens hem blind voor de wereldwijd groeiende behoefte aan betaalbaar voedsel.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-05-2013 13:27

Marco ik snap de strekking van je verhaal, zeker die van die domme mensen die niet beseffen dat we
in rijkdom leven. Reizen ipv vakantie,s opent de ogen 8)

Maar: Volgens mij wordt het tijd dat je eens gaat vissen :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 25-05-2013 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
dave staal

25-05-2013 13:29

@PJ tja de moraal van dit verhaal.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-05-2013 16:49

En als de bijen gaan, volgen wij enkele jaren later.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2013 17:16

Dat is een ander topic dat al door Peter gestart is. Dit gaat over taalgebruik. In ergere dingen is er altijd een overtreffende trap te vinden. Maar dat is wel een beetje een dooddoener. We gaan ook vast niet demonstreren over het taalgebruik bij karpervissers. Terzijde, maar hoeveel hier hebben er meegedemonstreerd?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-05-2013 17:50

Het genoemde slachten van karpers is louter en alleen maar turbotaal, er zijn waslijsten genoeg waarvan je denkt, daar had ik een hele andere betekenis bij.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2013 21:50

Vorige eeuw,
Bertus ter Maat was in onze regio bekend als huisslachter. In november werd op bijna elke boerderij wel een varken geslacht. Dit leverde een heel jaar vlees op voor eigen gebruik. Een fornuispot met flink wat water werd aan de kook gebracht. Het varken werd gedood met behulp van een schietmasker, dat een pin in zijn kop schoot. Het varken raakte bewusteloos. De keel van het dier werd vervolgens doorgesneden en het bloed werd opgevangen in een speciale platte pan. Het varken werd schoongemaakt en met kokend water overgoten, zodat de haren makkelijker verwijderd konden worden, het zgn. 'krabben' van het varken. Het varken werd aan een ladder ('leere') opgehangen en opengesneden. 's Avonds kwam de buurt 'vet priezen', oftewel kijken hoe dik het spek van het varken was.In een grote teil werden de ingewanden opgevangen. De darmen werden schoongemaakt. Eerst werden ze gespoeld met water en daarna werden ze schoon geschraapt en kon men deze gebruiken om worst te maken. De darmen werden dichtgebonden met worstenpinnen en opgehangen aan het plafond. Al het vlees van het varken werd gebruikt. Van het vlees van de kop werd 'hoofdkaas'of zure zult gemaakt. De worsten en hammen werden aan het plafond te drogen gehangen. Het slachten en verwerken van een varken kostte een week werk, maar leverde voor een jaar vlees voor eigen gebruik op. Een manier om vlees voor bederf te behoeden was inzouten. Het vlees werd dan in een kuip zout gelegd. Het zout werd goed in het vlees gewreven. Zo kon je vlees vele maanden goed houden.
Groet'n Henk..

still growing Old.
dave staal

25-05-2013 23:24

Bedankt interessant :roll:
Nu weten we welke beeldvorming de buitenwereld heeft als er over slachten wordt gesproken in de karperwereld
:-?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2013 23:35

De beeldvorming onstaat tussen de oren van wie er voor open staat, gevoed door het taalgebruik van enkele stoere karpervissers. :roll:
Maar daar kijkt de buitenwereld al rap doorheen en doet het zoals gebruikelijk af als zijnde visserslatijn.
En zoals je ziet heb ik in ieder geval wel een realistisch beeld bij het woord 'slachten', zouden meer karpervissers moeten doen..

Niettemin, graag gedaan. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-05-2013 12:01

Ik heb gisteren langs een landweg een kauw z'n kop in moeten trappen waarbij hersenen en bloed rijkelijk over m'n witte schoenzolen spoot terwijl ik de botten luid hoorde kraken. En alleen maar omdat een individu in een auto verzuimde z'n verantwoording te nemen om het klusje zelf te klaren en, waarschijnlijk welwillend, niet beseft dat elke actie een reactie oplevert.

Net zoals vele woorden een reactieve beeldvorming creëren.., slachten dus!
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 26-05-2013 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-05-2013 12:11

Gelukkig voel ik me niet verbonden met JOUW karperbevolking. Ik ben een individu die op karper vist


Maar toch niet zo individueel dat je geen behoefte hebt het algehele karpervolk hier niet op te zoeken.

En voor de rest heb jij laatst een cursus amateur psychologie gevolgd.?


Tja, we duiken aan de waterkant niet allemaal weg in een wereld die DVD speler heet. Er zijn ook mensen die dan een stukje zelf-, en wereldreflectie proberen te overzien. Ik weet het, dat eerste is ook kijken, maar net eventjes anders.

Opgeblazen gevoel van die opgeklopte boel. Burp.., zo af en toe hier een boertje laten 8)


Daar is het een discussiehoek voor toch!?

No badda koolio :wink: :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

26-05-2013 12:58

Die behoefte komt geheel en alleen voort uit het feit dat ik al mijn dvd's al heb gezien :lol: Stukje zelfreflectie :D

Niks mis met beetje zelf en wereldreflectie aan de waterkant maar als je dan uitkomt bij taalgebruik binnen
de karperwereld. 8)

Enne had die kauw niet gered kunnen worden door de dierenarts om zo'n beestje nu gelijk af te slachten.? :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-05-2013 15:09

Die behoefte komt geheel en alleen voort uit het feit dat ik al mijn dvd's al heb gezien :lol: Stukje zelfreflectie :D


Welke behoefte.., poep aan zaken te hebben :D ?

Enne had die kauw niet gered kunnen worden door de dierenarts om zo'n beestje nu gelijk af te slachten.? :wink:


Ik heb eerst nog contact gehad met Ali B., maar die vertelde me dat doodknuffelen ook met een geboken rug wel heel lang ging duren :wink:

Maar ik had zeker net als de rest gewoon door kunnen karren en wanneer die kauw uiteindelijk dan per ongeluk definitief plat zou zijn gereden, dan zouden er weer vogels etc. op af zijn gekomen. Hij ligt nu in een greppel...

Niks mis met beetje zelf en wereldreflectie aan de waterkant maar als je dan uitkomt bij taalgebruik binnende karperwereld. 8)


Nee, dat antwoord sloeg op onderstaande. 8) ...

En voor de rest heb jij laatst een cursus amateur psychologie gevolgd.?


Ik na aan dat de rest namelijk niet op het slachten sloeg, maar andere tussentijds aangehaalde zaken 8) .

Overigens zal ik gelijk een nieuw discussietopic openen over een 50 ponder. Komen we daar misschien verder :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

27-05-2013 16:23

Over die behoefte? Lees je eigen berichten nog maar eens maar je gooit zoveel op het board dat je je zelfs waarschijnlijk niet meer kan volgen :-?

Leuk nieuw topic trouwens :cry: Hoe kom je erop,iets te veel zelfreflectie !!
Maar ik pas en geef jouw het laaste woord.
Have fun.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

27-05-2013 16:47

Marco Mostard schreef:En of iemand nu met een pennetje of een totale kit aan de waterkant zit.

pennetje Afbeelding
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-05-2013 19:01

Tja, zelfspot (of hobbyspot) is menigeen vreemd :roll: . Zelf een lichte pennenstreek kan zwaar gelezen worden :wink: ...

Afbeelding

Kit
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

28-05-2013 09:31

Marco Mostard schreef:Tja, zelfspot (of hobbyspot) is menigeen vreemd :roll: . Zelf een lichte pennenstreek kan zwaar gelezen worden :wink: ...

Afbeelding

Kit

:lol: :lol:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu