Al sedert 2010, sinds de heren van het beroep niet meer op paling mag vissen op de grote rivieren, is er 1 beroepsvisser die alle regels aan zijn laars lapt dachten wij, telkens bij mogelijke overtreding stuurde we de boa's op hem af, tot op heden nooit ergens op kunnen betrappen helaas.
Al jaren heeft beroepsvisser "K" aal en krab recht op oa kanaal van steenenhoek en op de linge, dit wisten wij maar hij maakte daar eigenlijk tot 2010 geen of nauwelijks gebruik van.
Begin 2010 is hij toch op deze wateren gaan vissen aangezien zijn inkomsten van de grote rivieren stil waren gelegd door lnv.
Tot zo ver geen probleem {dachten wij}
Gisteren kreeg ik controle van de boa, praatje pot en hem even uitgelegd hoe de nachtvispas met 3e hengelvergunning in zijn werk ging

Jammer maar dat behoort hij gewoon te weten als controleur lijkt mij.
Maargoed, het ging al snel over "K", de hsv hogerop de linge heeft zijn vergunning ingetrokken na protesten van de leden, daar is "K" dus klaar.
Op het gedeelte waar ik graag vis is dit helaas niet het geval [nog]
De boa wist mij te vertellen dat 'K" naast zijn paling alle bijvangsten mag behouden :o

Dit staat in zijn vergunning en daarom kon de man nooit betrapt worden op illegale dingen uiteraard..
Deze woorden verklaren veel over mijn vangst gegevens van 2010 tm heden..
Welke rand debiel bij deze 2 hsv en heeft hier ooit voor getekend!, het moet toch niet gekker worden?, de handtekening die de doodsteek voor het visbestand betekend op deze wateren!..
Affin, slecht geslapen iig vannacht en vanmorgen maar contact gelegd met iemand met kennis van zaken, hopelijk kunnen we dit terug draaien voor dat alle vis is verdwenen van ons skp de Betuwe...

Ten behoeve van de verbetering van de hengelsport.... is dit niet regel 1 voor alle hengelsport verenigingen?
Man wat ben ik pissed!