artikeltje van Frank Avezaat in karperwereld nr 31


jan van kranenburg

09-08-2003 02:37

Koen,
Las zonet je posting dd. 6/8.
Geweldig!
Geniet in 't algemeen van je berichten.
Tja, behalve die ene dan...
PS. Ik heb ook nog wel een handtekening voor je!

Ben dan wel in karpervissen een nobody, maar in Jazz Muziek tel ik echt wel mee.
Handtekening wordt goud waard.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-08-2003 08:11

Mochten jullie me alsnog aan willen spreken in deze topic. Ik zit nu een weekje in frankrijk dus zal niet reageren.

Bonne Peche,
Frank
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-08-2003 12:08

Zeker om die mooie "kleinere"vissen te vangen?? :wink:

Of toch liever een 40er?


greetZZ
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

09-08-2003 12:34

Jan,
Als je nu een beetje in de Metal muziek zat, ja, dan wordt het een ander verhaal.

Maar als je me die handtekening zo nodig wil opdringen, dan houd ik je niet tegen :grin:

Koen
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

09-08-2003 19:33

Beste allen

Ik zal dan toch maar even dieper op "deze zaak"ingaan.

1) Het gaat mij niet om het artikel, ik lees geen KW omdat het zonde geld is, de info is meestal al 5 jaar oud, en heeft het "circuit" al weer verlaten tegen de tijd dat het in een blad komt, dus zonde geld

Mark: Daar word aan gewerkt, en nee ik deel dan geen handtekeningen uit :wink:

Er zijn een aantal dingen waar ik een schurfthekel aan heb(misschien een eigenaardigheid van me...)

Hielenlikkers: Mensen die andere mensen op een voetstuk plaatsen omdat ze "bekend" zijn. Dat er gezegt word "een leuk artikel", of "ik ben het met je eens" of iets in die strekking, is allemaal OK. "Mag ik een handtekening", Hij heeft gelijk OMDAT hij bekend is, of iets in die strekking. Of nog erger: Hij heeft gelijk, moet je maar eens zien wat voor grote vissen hij gevangen heeft. ALLEMAAL ONZIN. allemaal een vorm van hielenlikken of domheid, kies er maar 1.

Puristen

Jij vist zonder mat? Je bent een eikel....
Je vist voor groot? je bent een albumvisser...
Je vist op een betaalwater? Albumvisser eikel etc...

Het gaat zo maar door, Jullie bepalen wat ik doe???? ECHT NIET!!

Verspelen.... Mag niet in je woordenboek voorkomen. Het gebeurd je wel, tuurlijk, maar het aantal runs is van ondergeschikt belang, het resultaat is gevangen vis. Simpel gezegt: verspeel je niets, vang je uiteindelijk meer vis. een gehaakte en verspeelde vis kun je namelijk dat jaar misschien niet meer vangen, een nog niet gehaakte vis wel.

Ps lees wat er staat, en dan pas een reply AUB

RF
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

09-08-2003 21:10

Roger,

Jouw reply kan ik niet volgen.

Wie wordt er op een voetstuk geplaatst?
Ik zie alleen mensen die Frank complimenteren met zijn artikel zoals ze dat bij jou in het verleden ook gedaan hebben.
Persoonlijk bespeurde ik een negatieve toonzetting in de richting van gesponsorde vissers die gewoon niet terecht is.
Ik heb de vrijheid genomen om dat feit aan te kaarten maar nimmer omdat zulke vissers op een voetstuk moeten staan. (Voor het geval dat je dat bedoelde??)

Tenslotte heb je met "heel de wereld" geen <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:z@k" class=bericht>z@k</a><!-- BBCode auto-mailto end --> te maken op het moment dat je aan het vissen bent.

Puristen???? Wie doet er een poging voor jou te bepalen wat jij doet? Volgens mij geen man.

Verspelen zou idd. niet voor mogen komen. Het krijgen van runs verteld wel dat je op een stek zit waar vis aktief is. De gehaakte vis die niet geland wordt zal zich waarschijnlijk niet dezelfde dag laten vangen nee...anderzijds de karper die niet op jouw stek komt ook niet!!

Misschien begrijp ik je reply verkeerd maar ik vind hem hier erg buiten de boot vallen.

MVG John
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

10-08-2003 13:25

Zeg Koen,

Al eens gehoord van de zweedse metal-band Opeth, dat is pas echt muziek!!!!

Lekker muziekje om bij te karpervissen, moet je alleen oppassen dat je niet te hard aanslaat..hehe

Grunt,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

13-08-2003 14:04

hallo john

Voor puristen en voetstuk: LEES TOPIC!!!! dat zou helpen, als je het dan nog niet weet?? LEES TOPIC GOED AUB!!!!!

Over verspeelde vis: Het komt heel vaak voor dat een vis slechts 1 maal per jaar of nog minder GEHAAKT wordt(dat is ook de reden dat sommige vissen vele jaren niet gezien worden en dan ineens eruit komen, ze zijn gewoon verspeeld(komt regelmatig voor, hoeft niet altijd het geval te zijn).

Het verspelen van die vissen is dus uit den boze, je moet immmers weer een jaar wachten voor een nieuwe kans. Op een andere stek heb je ook behoorlijke kansen, slechts zeer weinig vissen zijn zodanig stekgebonden dat je ze niet 15 meter verderop kunt vangen.

MVG

RF

Ps niet discusieeren om te discusieeren..... discussie
Arjen Lans

14-08-2003 14:49

Iedereen poept op dezelfde manier, zowel de schrijver als de lezer. Geen enkele reden voor voetstukken en minderwaardigheids complexen.

Het is vanaf den beginne al zo geweest dat tegen de vissers die het meeste vlees kunnen tonen het meeste opgekeken wordt. Echter ik nijg meer naar mensen als Jan Junge. Weinig vissers die zo breed onderlegt zijn qua kennis, en die vissen om het vissen en niet om hun ego te kunnen etaleren met veel vlees.

Arjen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-08-2003 16:02

Arjen,

Alleen kunnen sommige mensen er smeuiiger over vertellen.

MVG

Klaas
Arjen Lans

14-08-2003 16:26

Smeuiig over poep? Daar krijg ik andere asociaties bij.

Ik herinner me nog wel een lekker leesbaar stuk over een 26kg schub en 24,7kg two-tone spiegel.

Met een "steek-die-veer-maar-in-je-...-groet,
Arjen
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-08-2003 12:48

Ferenc,

net terug uit France... ik ging niet voor de kleintjes maar kwam er wel mee terug :smile: overigens hele mooie vissen!

Frank
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-08-2003 12:53

Maakt het uit?? Je heb teminste wel wat gevangen en daar gaat het om :smile:
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

17-08-2003 14:01

Heey die frankie!

Nog bedankt voor je bijdrage!
Zoals je wel ziet zijn er een hoop mensen die je artikel wel weten te waarderen! Een goede zaak want ik kan me rot ergeren aan mensen die andermans artikelen alleen maar afkraken!
Omdat ik zelf veel artikelen in de hand krijg en omdat ik er zelf ook wel eens een wil schrijven weet ik dat er altijd negatieve opmerkingen op komen! daar kijk ik al doorheen want het gaat erom dat de overgrote meerderheid het wel goedkeurd!
Ik las ook al een paar maal over dat de gewichten in K2 af en toe gelogen zijn! dat zal inderdaad best eens kunnen maar ik kan moeilijk een heel artikel aan gaan passen omdat iemand niet helemaal eerlijk is! Ik hoop dat de meerderheid van ons karpervissers wel eerlijk is over het gewicht van de vis! ik heb laatst in frankrijk eindelijk mijn eerste 30er gevangen! deze vis heb ik ook meerdere malen gewogen om zo eerlijk aan te tonen dat hij ook echt 30 is. ook heb ik een video gemaakt die ik je graag eens laat zien!! Smullen van een aantal mooie visjes frankieboy!

Heey frank ik bel je eerstdaag wel ff!
Ceep the optonics screaming!!
Jordy Waalderbos
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-08-2003 17:35

Hai Jordy,

geen dank hoor...

als je schrijft heb je altijd voor- en tegenstanders. Deze laatste groep moet je er maar bij nemen. Je kan niet iedereen tevreden stellen.

Gefeliciteerd met het verbreken van je record... ik ga morgen weer een poging doen :wink:

Ik spreek je snel en we zullen die video eens onder het genot van een pilsje bekijken :wink:

Frank
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

18-08-2003 00:36

Hallo Frank

Op het betreffende water waar je gevist hebt in Frankrijk was het idd erg slecht... Komt door het slechte weer(veel te warm geweest) en met een watertemperatuur van 26,5 Graden kun je niet veel vis vangen.

Je hebt het dus aardig gedaan met een aantal kleine vissen tot 18?? Pond....

Zelf hebben we er ook gevist(1 dag overlappend, ben net terug), met maar 2 vissen 19 en 22 Pond. Ook niet slecht onder deze omstandigheden..

Wel veel hollanders daar..... :sad:

MVG

RF
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

20-08-2003 13:51

Wie t kleine niet eert is het grote..enzv.

Karper is karper of ie nu 18 of 36 pond is. maar ja.. ik weet wel waar ik blijer mee zou zijn. Ben blij bij iedere run..maar je t liefst toch die dertig plusser....!!

De blaadjes en showvissers met tig 30+ vissen?? Iemand jaloers ???

Leuk voor die lui dat ze ze vangen maar wie zijn wij om van een fototje te oordelen of we hier met een showvisser te maken hebben. Ik vis ook zelf niet met alle A merken. Ik heb spullen van fox ultimate enzv. Fox is absoluut geen noodzaak...het brengt je immers echt de vis niet. Maar ik weet wel dat mocht de staatsloterij mij morgen gunstig gezint zijn dat veel dingen uit mijn uitrusting verdwenen en vervangen werden door fox spul. Niet dat ik dat nu niet zou kunnen betalen..maar ik wil wel graag naast het vissen ook nog andere dingen doen die geld kosten. Als ik nu morgen dus alles van foxie zou kopen val ik dan ineens in de categorie showvissers???? Ik wou dat ik t had!!

'Kleine karper grote karper maakt niet uit maar als ik mocht kiezen wist ik t wel..fox of sheakspeare hoef ik ook niet lang over na te denken....


Groetjes Tim ( de showvisser????????)
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-08-2003 18:28

Roger,

heb ik jou daar dan ontmoet? haha zou maar zo kunnen.

Ik ving tot 21pond... er kwam nog wel andere vis uit maar verspeelde er ook wat. Had totaal 6 runs op mijn stokken.

Frank
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

29-08-2003 23:42

haha je moet nog meer met Koos praten :smile:

Ik ben dan denk ik jouw tegen gekomen toen jij met koos aan het kletsen was. Ik rijd die piepende blauwe bak met gele stickers.

MVG

RF