"Dood" stuk kanaal


Plaats reactie
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

30-04-2013 19:58

Goeieavond

Er is bij mij in de buurt een afgesloten stuk kanaal die jaren lang niet bevist is, nu heeft iemand dat stuk kanaal gekocht/gehuurd en stelt het ter beschikking voor karpervissers, het stuk is ongeveer 400 m lang en 30 m breed, dit gehele stuk kanaal is echter 1.2 km maar hij heeft maar 1/3 gehuurd/gekocht... Dit is doormiddels van een dam gescheiden van elkaar, dit stuk kanaal was vroeger 1 met het grote kanaal, nu is mijn vraag zal er daar wat opzitten van vis en van grote vis? (10 kg +) Hij heeft al 1 maal gevist en heeft in 4 uur drie vissen gevangen spiegel van 7kg, schub van 7kg en koi van 4 kg... Klinkt positief toch... Wat zijn jullie bedenkingen hier bij?

Mvg Jasper
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

30-04-2013 20:45

Gewoon proberen toch?

Ik neem aan dat je een soort akte moet betalen bij die gozer. En als je daar makkelijk vangt zou ik er ook zitten. Ik heb hier zo een 20 minuten hier vandaan ook zo een makkelijk putje waar ik nieuwe technieken probeer die ik later wil gebruiken op de moeilijke wateren waar de grote water zwijnen zwemmen zeg maar.

En wie niet probeert zal het nooit weten toch.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

30-04-2013 20:51

Donderdag ga ik een dagsessie doen van 8u s'ochtends tot 23u ofzo... Ik laat men bevindingen wel achter, ben wel benieuwd! :)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-04-2013 21:05

Als ik het goed begrijp is het water dat eerst openbaar was / via de vispas ter beschikking stond (dit is een aanname),
en nu wil hij er de visvivergunningen voor verkopen.

Aan de ene kant: als het met goede bedoelingen is gedaan, goed initiatief, waarom heeft de visvereniging dit niet gedaan?
De andere kant: een stukje water dat privaat wordt?

Weet het nog niet zo. Om ergens te vissen heb ik nu al drie vergunningen. Tel daar evt nog een nachtvergunning bij, een of meerdere driehengelvergunningen voor enkele verenigingenbij , en dan komt een water (misschien) ineens in handen van een particulier.
Of vertegenwoordigt hij een vereniging? wat voor Ruimtelijke Ordening bestemming heeft dat stuk van het kanaal? Allemaal vragen die bij mij oppoppen. Wordt het een betaalwater of kun je een vergunning halen tegen een redelijke prijs?
ik denk nu gewoon even hardop.
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

30-04-2013 23:06

Op dit stuk kanaal werd vroeger ontzettend veel gevist, jaren 70, na die periode in de vergeetput geraakt. Dit water was echter helemaal dicht gegroeid er was geen doorkomen aan, nu heeft de persoon die dit water momenteel uitbaat zen vuile kleren aangetrokken en prachtige karperstekken gemaakt.

Op de vragen waarom de overheid er niets mee heeft gedaan terwijl het nog in hun bezit was kan ik je geen antwoord geven...
Ik ben er meer dan 100% zeker van dat deze persoon goede bedoelingen heeft ( ik persoonlijk zou er geen beginnen aan gezien hebben, precies de jungle :D ) Hij heeft ook al een 20 tal karpertjes tussen 1-3 kg opgestoken...

Je kan er een visvergunning kopen 60€ dag en nacht met drie hengels... Maar ik betwijfel gewoon of er wel een bestand op dit stuk zit. Aan de ene kant spreekt het me echt aan omdat er niets over te vinden is en dat de eigenaar me bevestigd heeft met 1 vissesie van 4 u enkele (mooie) vissen gepakt te hebben... Vind het gewoon spannend. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om er mijn tijd en geld in te steken als er niet 1 vis 10 kg + op zit... Je begrijpt wel wat ik bedoel...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 05:19

Ik vind 60 euro redelijk veel voor een heel jaar.. Hier n de buurt een vergelijkbaar water dat 75 euro kostte, maar dat heeft de eigenaar helaas enige jaren geleden omgezet in betaalwater.... Maar daar zaten wel (veel) grotere vissen en unieke vissen op. Hmmmm......
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

01-05-2013 20:17

Om heel eerlijk te zijn lijkt het me sterk dat er op een oud stuk voormalig openbaar water geen 10+kilo zit..
Het tijdperk dat een 20+pond vis uniek was ligt al lang achter ons !!
In mijn omgeving liggen redelijk wat kleine putjes (tot 2 HA) en zelfs op de kleinste vijver, ik schat kleiner dan een half hectare vang je al 20ponds vissen. (en dat terwijl de grotere vissen iedere keer versleept worden naar de grotere vijver ernaast)


Je geeft zelf al aan donderdag een dagsessie te draaien.
Ik raad je aan veel te proberen en de vis te zoeken vooral omdat het maar zo'n klein stukje is.
Vang je die dag goed dan is dat waarschijnlijk doorslaggevend voor een jaar vergunning.

Tip van vandaag: Klein aas, slappe lijn..
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

02-05-2013 23:48

Ben benieuwd :-)
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

03-05-2013 11:55

Hier ben ik dan :D Had je tips niet meer kunnen lezen van uw bericht op 1 mei...
Heb gisteren even de regenwolken laten voorbij gaan en ben dan afgezakt naar de hengelplaats, Tegen 13u stokken in gelegd.

Omstreeks 14u 1e actie op rechter hengel, een serieuze zakker maar dan gedaan, ik naar men stokken rennen was even aan het praten met men vismaat die 30 meter verder zat, op het moment dat ik bij men stokken kom zag ik een mooie vis hop boven springen, ik super blij er zit vis op mn stek, nog een halfuurtje wachten, niets... Dan opnieuw ingeworpen en omstreeks 17u mooie run en super leuke dril, resultaat spiegel(tje) van 5.5 kg wel een prachtig maagdelijk exemplaar... Dan omstreeks 20u het zelfde geval zoals 14u, zakkertje maar geen vis zien springen, dan om 22u net voor het naar huis vertrekken (was in feite naar men stokken aan het wandelen om ze op te bergen) Boem volle run, schubje geland van 5 kg ook deze weer prachtige vis.

Dit was mijn visdag gisteren, toch 2 vissen geland maar wel eerder van het kleine exemplaar des niet te min heb ik een plezante dag gehad gisteren ;)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

03-05-2013 12:00

jasper,

Leuk dat je wat gevangen hebt. Weet je inmiddels al meer over het water? Ik vind de prijs van 60 euro ook wel duur voor een jaar vergunning. Maar wel tof dat je er wat hebt gevangen. Succes nog !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

03-05-2013 17:43

Het was een water waar niet meer op gevist mocht worden maar die persoon heeft dat via via toch kunnen huren, veel meer weet ik ook niet... Wat ik wel weet is dat hij die 60 euro goed zal gebruiken, hij heeft me echt duidelijk gemaakt dat hij er enkele mooie vissen wil opsteken en wat kleine karper zal opsteken om het bestand wat aan te dikken...

Maar al bij al heb ik me goed vermaakt gisteren en een toffe dag van rust gehad, behalve de momenten dat mijn beetmelders aan het loeien waren natuurlijk! :)

Bedankt voor de interesse en antwoorden iedereen, ik ga er zeker nog eens een sessie draaien en laat mijn bevindingen hier achter.

Grt Jasper
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-05-2013 21:22

Toppie dat je gevangen hebt Jasper, hopelijk vang je er meer, en inderdaad wie weet een 10+ kg vis!
PLezier gaat boven de grootte van de vis.
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

05-05-2013 11:58

Frenk de Gruiter schreef:Toppie dat je gevangen hebt Jasper, hopelijk vang je er meer, en inderdaad wie weet een 10+ kg vis!
PLezier gaat boven de grootte van de vis.

Klopt als een bus :)
Plaats reactie