selecteren op "dressuur water"


Leon van Toorenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 31-05-2003 02:00
Locatie: woerden

05-08-2003 01:58

Waar wordt zij het meest gevangen.
Welk seisoen komt zij het vaakst op de kant.
Is het een boilie vreeter (vaak wel)dan geen partikels
Wel een neutrale groote 24 mm flink gezoete boilie verspreid voeren geen groote tapijten aan leggen dat hebben er al zoveel voor jou gedaan.
Veel uren maken en probeer toch maar aantallen tevangen dit geeft aan dat je op de goede weg zit en valt de hoofdprijs vanzelf (of niet).
Groeten Leon
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

05-08-2003 07:54

Ferenc,

Zo te zien mogelijkheden genoeg, wat de één een 'broodje aap' verhaal vind 'werkt' goed voor een ander. Zoek een manier die je aanspreekt en waar je in vertrouwd!, je kunt nog zulke moeien theorieën hebben (zo als ik zelf) maar als je er niet in vertrouwd..!

Succes !!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-08-2003 08:57

Mooi gezegd Bob, daar ga ik in mee.

Om een bepaalde methode af te schrijven als een broodje aap, wat sommige mensen doen vind ik niet slim.
Op die manier beperk je je eigen visserij wat je een hoop vissen kan schelen.

Robert


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robert Campbell op 2003-08-05 09:54 ]</font>
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

05-08-2003 09:33

ferenc,

ik vind het geen probleem om veel "kleinere" karpers te vangen. als ik eerst 20 kleintjes moet vangen om 1 grote te vangen, nou laat maar gaan dan! :smile:

de volgende methode wordt doorgaans echter als vrij selectief bestempeld:
Je creert een behoorlijke voerplek met veel klein aas en een deel grote boilies. dit zal veel kleinere vis aantrekken. echter de grote karper wordt door deze activiteit ook aangetrokken, al zal deze zich niet meteen in het vreetgedruis storten en afwachten tot de kleinere vis gegeten heeft. De bedoeling is dan dat jij een single hookbait (eventueel met een stringertje van 5 boilies) op zo'n 3-6 meter van de voerplek afplaatst. De kleine karper ligt op jou voerplek te azen en de grote karper, die op een afstandje ligt, vindt jou haakaas. "vissuh je dan met een zelfhaaksysteem dan krijg je een fluitert! TUUUUUUUUUT!!!".

Althans dat is de theorie, en een aannemelijke als je het mij vraagt.

groeten,
karperlimbo
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

05-08-2003 13:04

Alle bovengenoemde methoden vangt vis.
Zeker als je op een water vist waar een redelijk tot groot bestand op zit.

Het is dan niet de methode die vangt alswel de hele grote kans dat een karper over je haakaas komt omdat er nu eenmaal veel (kleinere) karper op zit.

De vraagstelling is of je kunt selecteren. En dat kan dus echt helemaal niet en methoden die dat wel zouden kunnen doen verwijs ik naar het rijk der fabelen.

Ik sluit me volledig aan bij Leon (zie posting hierboven). Gewoon uren maken en daar vissen waar die grote vis zit.

MVG John
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

05-08-2003 17:37

heb een paar goeie gelezen

John en stefan verdelen naar mijn mening beiden de mogelijkheden om die vis ook daadwerkelijk te pakken. Met veel kleine vis blijft het echter pittig om hem te vangen, zo simpel is het wel.

waarop is ie gevangen de laatste malen(ook de eventuele flavour graag!!!), waar was dat??? Hoe vaak wordt hij gevangen?? wanneer was dat??? op wat voor bodem??? aan wat voor rigs????

alles info waar een mogelijkheid in KAN zitten. alle info verzameld, dan uren maken

MVG

RF
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

05-08-2003 22:04

Ik weet dat die vis op meerdere plaatsen over het hele water is gevangen en dus geen vaste plek heb.Hij wordt vaak gevangen op boilies en zo ver ik weet niet op partikels.

Boilies maak ik al 5jaar zelf en dat zit wel snor :wink:

Ik vind het heus niet erg om de kleinere vissen te vangen,maar wanneer ik mijn zinne heb gezet op een vis dan wil ik alleen DIE!!!

Kwa techniek en aas wijk ik al af van de andere.Ik vang regelmatig sneller en meer vis al de andere vissers.

De meeste vissers gooien daar naar het midden en schieten wat boilies bij en wachten.Ik vis er altijd onder het eigen kantje met een pop upje op een bedje pellets en het werk.Maar alleen een pop upje werkt vreemd genoeg niet(alleen voor de brasem)

Wat ik dus wil gaan doen is een massief bed van partikels aan leggen(duivenvoer,kikkerwten,pinda's en hennep)met lokvoer.
Dit zal snel de kleiner vissen en brasem aantrekken.Ongeveer 10 a 15 meter van die voerstek maakt ik een bescheiden voerplek van grote boilies (minimaal 25mm) die in het niets zal vallen bij de partikel plek.Onaantrekkelijk voor de kleine vis maar aantrekkelijk voor de grote (hoop ik :roll:).

Op het water word al ruim 10jaar gevist en ik ga er van uit dat de meeste technieken wel zijn geprobeert,maar wat mij op valt is dat nu(dit jaar) iedereen hetzelfde doet zoals ik al eerder bescheef.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2003 22:17

kijk wanneer de vis waar is gevangen is ie in sept op een bep plek gevangen dan zou ik rond die tijd mijn zinnen zetten op die plek de keihard doorstampen met voer en vissen vang je hem niet dan ga je na waar hij daarna is gevangen enz enz
(en vooral het vele voeren niet vergeten..kost wat boilies maar dan heb je wat, ik vis liever twee keer niet maar dat ik de vriezer vol heb liggen zodat ik ruim kan voeren dan dat ik die twee keer wel vis en dus minder voer heb)
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

07-08-2003 23:04

ik heb het al gezien..

Partikels zijn k...ne vissen aas....
Veel voeren lokt k...ne vissen....

VIS DIE STOKKKEN GEHEEL ERGENS ANDERS!!!! niet in de buurt van die stek, die kleinen die gaan die bollen ook vreten hoor... Er zijn trouwens altijd plekken waar die vis meer gevange word.. dat kan een strook zijn, maar gegerandeerd is er voor die vis 1 hotspot

youve got it covered man!!! :smile:

rf
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

08-08-2003 00:49

Al eens ooit iemand aan gedacht om op dressuurwater (en anderen) eens heel afwijkend te gaan vissen?
Er was eens een penhengel,een engels pennetje, partikels en een goede 'manier' (noem het techniek als je wil)....En vis nu aktief op onze vriend karper (niet weggelegd voor bivy-legerige 'sportvissers).
Je zult versteld staan want vriend karper is onze boltapijten danig gaan wantrouwen dat hij met fris genoegen gaat azen op die plots verschenen partikeltjes enzo... Wens iedereen een leerrijke zomer toe op deze manier, je kan er werkelijk veel meer van opsteken van karper's aasgedrag enz...
Je mag erop vertrouwen dat je menig bollenvisser eruit zal vissen. En tevens vissen op de kant zult brengen die al heel lang het droge niet meer gezien hebben. Ook moet je geen angst hebben dat de meeste vissen 'klein' zullen uitvallen. heb zo al menig 20ponder achter de schubben gezeten. Iemand vragen? mail maar ik doe je met veel plezier ( in mail of tussen pot en pint) een paar tips over montages techniek enz....
Vis ze
Ps: ik verfoei de bol niet hoor, vis er ook zeer veel mee maar kies soms voor 1lijn op de rod pod en eentje met de pen. succes
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

08-08-2003 07:50

Als je er nou gewoon eens 'n sport van maakt om heel de populatie te leren kennen, dan komt die 30'er vanzelf. :wink:
Dat lijkt mij een stuk leuker.
Maar wat dacht je trouwens van 'n aardappel als aas?

Mvrgr,

_________________
_____________________________________________
Van m'n geluk moet ik 't niet hebben...
Wees gegroet!
CARPE DIEM, QUAM MINIMUM CREDULA POSTERO __________________________________________

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-08-08 13:13 ]</font>
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

09-08-2003 16:03

Je zou eens het boek "Het grote karperboek" van Rini Groothuis kunnen lenen of kopen. Ik heb hier veel handige tips in gevonden. Ook wordt er in een hoofdstuk best uitgebreidt aandacht besteed aan het doorbreken van dressuurbarrieres. Sowieso wordt er in het gehele boek veel over dit fenomeen geschreven. Wil desnoods wel even het hoofdstuk voor je overtypen en opsturen:).
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-08-2003 17:13

Johan

Dat boek heb ik al 19394904x gelezen :wink: dat boek MOET elke karpervisser hebben vind ik.
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

10-08-2003 17:08

Precies, het is inderdaad een best leuk boek. Het heeft mij in ieder geval betere resultaten opgeleverd:)
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-08-2003 17:22

Een beetje offtopic,
Maar ik had ff een vraagje over het boek.
Staat er redelijk veel in over penvissen?

Koen