Giftige algen


danny van gool
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-07-2012 21:47
Locatie: breda

10-08-2012 09:45

In de hogevucht komt het door het stilstaande water en de mesting van de boeren er zijn namelijk een paar kleine slootjes uit de polder die aangrenzen op dit water dit is ook een jaarlijks terug komend probleem aantal jaar terug hingen er al extra beluchters in en is de sloot helemaal uit gebaggert in de hoop dat het beter zou worden maar helaas

Mvg danny
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2012 09:38

Dave, wanneer R'dam geld te veel heeft, zou ik zeggen saneren :D
Blijft de gemeente ook aan 't werk...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

11-08-2012 11:51

Het is triest zat allemaal, de eerste dode vissen(de laatste brasems die er nog zwommen) ook alweer gezien.

Water is echt goor en het is wachten tot de laatste nog aanwezige karpers ook boven komen drijven,in 2011 ook al aantal dode vissen geruimd. :evil:

uit 2011: http://www.youtube.com/watch?v=-uqD6VH6Wgk

Toen het verhaal van een extreem droog voorjaar :roll: ,is nu geen sprake van.

Vandaag in de krant:In de Kralingse plas is een zeldzame vorm van blauwalg aangetroffe,die al gedijt in water met een lage concentratie voedingsstoffen,
waar die vandaan komt ,en waarom er nu plotseling :-? een explosieve groei van deze bacterie plaats vindt is een raadsel.'We kunnen hem bestrijden met een lage dosering peroxine,maar dat zal hier niet helpen,omdat de dichtheid te hoog is .We zoeken nu naar andere mogelijkheden om de alg tegen te gaan,'zegt Jack Hemelraad ,beleidsadviseur water kwaliteit van het hoogheemraadschap.


Voor mij is het geen raadsel hoor!! ze hebben de oeverzones verontdiep met baggerslip wat uit sloten en vijvers is gebaggerd vanuit de hele regio is zo de plas in gekiept(zelf nog in maart 2012) :evil: dat soort baggerslip bevat Volgens mij aardig wat fosfaten en andere troep,daarna hebben ze het afgedekt met zand ,maar het kwaad is dan al geschied.

http://www.youtube.com/watch?v=lV1MBSXb5wQ
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2012 13:16

Denk dat je met die laatste alinea best wel eens gelijk kan hebben...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

17-08-2012 15:19

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Maak me grote zorgen de komende dagen met temperaturen van boven de 30 graden. :(
danny van gool
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-07-2012 21:47
Locatie: breda

17-08-2012 22:41

:o amai daar is de blauw alg wel erg heftig dan valt het hier in breda toch nog reuze mee als ik dit vergelijk