Zo zit het en niet anders.
@Chris, ik weet niet waar je werkzaam bent, maar ik zit in de hengelsport en krijg dus mee hoe het zit.
Ultimate stopt ermee (is niet failliet) en verkoopt dus idd via deze weg hun spullen omdat het simpelweg niet goed gaat bij hun. Zoals Marco ook zegt om dus zo hun betalingsverplichtingen na te kunnen komen.
Het mag dan de verkoopprijs ten goed komen, ik wijs je even op artikel 14.4 van BVA:
14.4 BVA en/of Verkoper geven geen vrijwaring aan (Aspirant)Koper voor zichtbare of verborgen verbreken of garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de (Aspirant)koper de zaken heeft gekocht, het al dan niet bestaan van rechten of aanspraken van derden en/of de mogelijkheid tot overdracht van zaken aan derden. Gebreken, van welke aard dan ook, teleurgestelde verwachtingen van (Aspirant)koper en/of verkrijgende derden geven generlei recht op (schade)vergoeding en/of nakoming van (Aspirant)koper of overige derden. Is sprake van non-conformiteit als bedoeld in artikel 7:17 lid 2 en/of 3 BW, dan geldt de in dit artikel 14.4 opgenomen uitsluiting van aansprakelijkheid voor zover betrekking hebbend op Verkoper niet indien sprake is van een Koopovereenkomst gesloten met een Consument, tenzij sprake is van overmacht aan de zijde van Verkoper en/of indien (Aspirant)koper niet tijdig klaagt, een en ander met dien verstande dat artikel 7:19 BW van toepassing is.
BVA
en de verkoper, hier dus Ultimate zijn niet aansprakelijk voor de garantie.
En als Ultimate over 3 maanden uitverkocht de deuren sluit en zich uitschrijft bij de KVK...wederom succes met je garantie!
@Douwe, op zich hebben wij winkeliers de verplichting garantie te geven, ook al zou de fabrikant dat niet doen. Maar het is een samenwerking tussen fabrikant en bv winkel. Soms geeft een fabrikant ergens geen garantie op, dan doe je het als winkelier wel...stukje service idd!
Gr Brecht