Commercie


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 11:25

Cees v Opstal schreef: heb trouwens hier ook mijn setup geplaatst in dat Showtopic.
Iemand gereageerd, nee hoor met die spullen doe je niet mee.
Maar zo gauw er wat dure spulletjes op staan loopt het kwijl van het beeldscherm, en zitten ze met het pielemuisje te spelen :o :D


moet toch aardig kwijlen van die Honda motor van je en pod vastgebouwd op je boot :wink: , delkims met rvs snag ears ?

hm.....

tekkel taart :lol: :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 11:26

Daaf, imuun niet maar als ik al een jaar lang dezelfde "it's stow time" reclame op werkelijke elk karpermagazine, Nederlands of Engels zie dan vraag ik me af wat daar de kracht nog van kan zijn.

De eerste keer kijk je ernaar omdat het nieuw is, bij de derde keer denk je alweer die en bij de dertigste keer denk je toch echt van Jezus, tijd voor wat nieuws!

Zolang iets nieuw is zal reclame misschien werken maar het is vaak snel overdone.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-06-2012 11:29

...als ik over "des heeren weegen" reed in een aftandse eend die de APK alleen passeert met een schijnbeweging (braidschaartje?) zou ik dat ook gezegd hebben :oops:
In een pak van de Wibra kan je ook naar je werk........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 11:47

michel Tja schreef:moet toch aardig kwijlen van die Honda motor van je en pod vastgebouwd op je boot :wink: , delkims met rvs snag ears ?

hm.....

tekkel taart :lol: :wink:

Honda kap heb ik de stickers afgehaald en overgespoten (merkloos hé), die pod werkt nu eenmaal heel makkelijk, delkims idem, snag ears zelf gemaakt.

Voor de rest zitten we wel op 1 lijn hoor, ik begrijp jou wel :D
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-06-2012 12:11

Zeg eus, een aanmeldingsdatum op carpboard zegt niets over het feit dat de persoon in kwestie de website niet al eerder zou volgen. Jij weet dus niet of ik carpboard al 10 jaar volg.

Wat ik wel weet dat jij best verstand van zaken hebt en je best doet doet om mensen te helpen, maar dat je aan de andere kant behoorlijk eigewijs bent en je standpunt met hand en tand verdedigt. Je kwetsbaar opstellen komt in jou woordenboek niet voor.

Nogmaals Eus, zonder al die advertenties heb jij geen carpboard in deze hoedanigheid.
Geloof het nu maar, misschien heb ik er wel verstand van. :wink:

|Groet, Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 12:17

Cees helemaal met jou reactie eens.

Sportgroeten Douwe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 12:25

Dan begrijpen we elkaar toch :D
Gegroet.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 12:29

Peter, dank je want dat neem ik op als complimenten. Misschien wel lomp van mij om alles als compliment te zien maar ik denk dat eigenwijs zijn mij veel, heel veel heeft gebracht in deze hobby.

De keren dat ik me van mijn pad liet brengen hebben mij nooit het gewenste resultaat gebracht.

Ik geef ook ruiterlijk toe dat ik zo nu en dan mijn mening moet bij stellen, ik weet ook niet alles maar probeer me vaak in een hoop dingen in te leven. Als ik er niks van weet reageer ik ook niet wat weer niet zegt dat alles waar ik op reageer ik ook verstand van heb.

We zijn hier tenslotte ook om te leren van elkaar, toch?

Wat ik me nu dan wel echt af vraag is hoe andere fora met nog veel meer gebruikers het wel voor elkaar krijgen met hooguit 10% van het aantal ads dat je hier hebt het doen.

Aangezien jij daar meer verstand van hebt kan jij hier misschien wat over vertellen? (dit klinkt bijdehand maar zo bedoel ik het niet -- de grote tekortkoming van de digitale wereld)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-06-2012 12:33

Eus Molewijk schreef:Daaf, imuun niet maar als ik al een jaar lang dezelfde "it's stow time" reclame op werkelijke elk karpermagazine, Nederlands of Engels zie dan vraag ik me af wat daar de kracht nog van kan zijn.

De eerste keer kijk je ernaar omdat het nieuw is, bij de derde keer denk je alweer die en bij de dertigste keer denk je toch echt van Jezus, tijd voor wat nieuws!

Zolang iets nieuw is zal reclame misschien werken maar het is vaak snel overdone.


Kracht van herhaling. Natuurlijk werkt reclame nooit op 100% van de lezers, maar ik ken toch meerdere personen die pas dit jaar toch maar eens een setje stows aangeschaft hebben omdat ze na een jaar toch wel nieuwsgierig zijn geworden. Werkt blijkbaar dus toch...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-06-2012 12:46

Daaf Wolters schreef:Kracht van herhaling. Natuurlijk werkt reclame nooit op 100% van de lezers, maar ik ken toch meerdere personen die pas dit jaar toch maar eens een setje stows aangeschaft hebben omdat ze na een jaar toch wel nieuwsgierig zijn geworden. Werkt blijkbaar dus toch...


Manipuleren: wie is er niet groot mee geworden?. 't Werkt? Ja op je zenuwen.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-06-2012 13:04

Ik heb wel eens vreemde topics gelezen maar deze is toch wel uniek in zijn soort aan het worden :-).

Werkt reclame? JA.
Is het irritant? JA
Is het soms handig? JA.

@Eus, met alle respect, ik 'ken' jou als een aardige en over het algemeen nette forum ganger, wat is er aan de hand?
Ik ben inmiddels zo blind voor reclame dat ik het niet eens meer bewust registreer, dat ik af en toe een artikel allerlei eigenschappen toedicht die het niet heeft puur omdat ik onbewust de reclame wel opneem ...... so be it. Een aantal mensen hier zijn helemaal eerlijk geweest door te stellen zonder reclame geen board. Als ik moet kiezen dan kies ik voor reclame en wel een board. Als het mij dusdanig gaat irriteren dat ik geen zin meer heb om op dit board te komen, dan blijf ik weg zo simpel zit ik in elkaar.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-06-2012 13:33

Beste Eus heeft ook met de soort website te maken, en ik ken hun explotatie overzicht niet.

Een website heeft eenmalige kosten en jaarlijks terugkerende kosten.
Je hebt eenvoudige en compexere websites.
Je hebt domeinregistratie, hosting, back-up en ondersteuning.

Hosting wil gewoon zeggen dat je webruimte huurt, dus gebruikmakend van server waar je dataverkeer overheen loopt.
Tja hoe meer dataverkeer hoe hoger de kosten. Kan me voorstellen dat er regelmatig gewezen wordt door moderators op de te grote bestanden(foto's) en het mee quoten van bestanden(foto's).

Zet alles op een rijtje Eus, en je ziet dat je een kostenpost hebt.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 15:30

Ow Marc, ben ik zo tekeer gegaan dan? :oops:

Ik moet eigenlijk zeggen dat het topic één kant op wordt geduwd, namelijk naar de kant van de banners die zich hier bevinden en hoewel ik deze niet prettig vind was mijn insteek van dit topic eigenlijk veel breder.

Commercie binnen onze hobby is dus ook betaalwateren, sponsors en gesponsorde vissers. Reclame in de bladen, op de internet site's, de foto's met shirtjes, petjes, emmers, etc.

Het hele karpervissen lijkt die kant uit te gaan neigen en dat is wat me tegen staat. En ja, natuurlijk kan ik mijn ogen er voor sluiten, mijn kop in het zand steken en doen alsof mijn neus bloed. Maar ook aan de waterkant wordt je ermee geconfronteerd. Al heel de week is er geen staart meer gevangen. Blijkt dat het voltallige testteam van Happieboebie baits op het water is neergestreken en die hebben enkele honderden kilo's boilies gedumpt.

Fictief voorbeeld natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel.

Mensen, het is gewoon vissen hoor, het zijn de Olympische spelen niet. Vissen zoals mensen vroeger voor de ontspanning en het plezier naar een dobbertje zaten te turen. Tegenwoordig wordt er gedaan alsof we met topsport bezig zijn. Een zware strijd want wie kan de meeste bolies voeren en bovenal wie vangt de zwaarste? En wie heeft de nieuwste en vooral duurste spullen?

Misschien draaf ik wel door en ben ik van een uitstervend ras, een ras dat nog voor zijn plezier aan de waterkant vertoefd, ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het karpervissen de laatste 10-15 jaar heel hard veranderd is, niet in de laatste plaats door commercie...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 15:40

Eus met jou eigen wijsheid is niets aan de hand, je mag dus best eigenwijs zijn.
Voor mij is dat ook een drijfveer en wijk dan niet af, maar dat zal geen nieuws zijn. :D

Plezier dat is het absoluut zodra dat ontbreekt is er ook geen motivatie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 15:49

Eus Molewijk schreef:Misschien draaf ik wel door en ben ik van een uitstervend ras, een ras dat nog voor zijn plezier aan de waterkant vertoefd, ik weet het niet.




dat denk ik niet, zijn er veel meer die gewoon voor hun plezier vissen... zodra het een verplichting wordt en je moet presteren is er geen reet meer aan.(naar mijn idee)
ikzelf vermijd bepaalde wateren als de pest. geen zin in die figuren, afgunst , jaloezie,intressantdoenerij. etc..geen zin om een week voor 3 vissen te zitten ,vang liever mooi en veel dan zwaar en gehavend.zowiezo ben ik meer van het open water dan afgesloten wateren.
ik wil enkel: mn eigen ding kunnen doen,rustig zitten,genieten van mn hobby en omgeving.
woon op 10 minuten van de sloterplas en heb er welgeteld 2x gevist :D (en gevangen)
woon op 3 minuten van een ander bekend water die ik niet benoem en heb daar zo een 5x gezeten.( en gevangen)
al die fanatieke gasten met hun praatjes heb ik geen zin in..
en geef mij maar een mooie project spiegel van 10kg ipv een schub met de naam beppie van 25kg bijv.
is maar net wat je met je hobby wil doen en bereiken. ik hoef en wil me niet bewijzen, mn piemel wordt ook niet groter van grote vissen showen.ik wil gewoon genieten van hetgeen wat ik doe.
verder vind ik zelf de scene aardig verpest en denk dat het niet lang meer zal duren voor de boel ontploft en er een nieuwe rage ontstaat waardoor het weer een stuk rustiger gaat worden aan het water en een boel bedrijven over de kop zullen gaan.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-06-2012 15:57

....tja we kunnen natuurlijk niet allemaal "de grootste hebben". Het wippie is er niet minder om. En 5 minuten later ben je vissen. En zo is 't natuurlijk wel, jonguh......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-06-2012 18:11

Kijk aan, toch een hoop medestanders :-), die allemaal gewoon hun ding doen en niet voor 'goud' gaan.

Wat we niet moeten doen is een eigen weg uitstippelen en die volgen als eigenwijs zien. Douwe is niet eigenwijs, Eus is niet eigenwijs, Tja .... ergh sorry die dan weer wel :-), ik ben niet eigenwijs 8) .

Ik vis ook op wateren waar je geen ene deuk meetelt als je niet bij iedere keer ingooien minimaal 1 - 1,5 kg bij voert. Ik doe het niet waardoor ik bijna niets vang, de anderen doen het wel en vangen ook bar en bar weinig op dat water. Uiteraard heb je er altijd van die mooie mannekes bij zitten die de sterren van de hemel hebben gevangen. Echt afgelopen nacht meneer ...... hoog zomer en er zijn foto's van karpers met kale bomen op de achtergrond, of hartje winter en de vangert staat met een korte broek en shirt op de foto. Of er zijn erbij die mij tijdens mijn vertrek bezweren en 6 - 7 te hebben gevangen, niet wetende dat ik er ook de hele nacht was en mij 's avonds al wild geergerd heb aan het volume van hun piepers, uiteraard zijn die alleen maar afgegaan als ze weer opnieuw ingooiden omdat ze niet goed dachten te liggen. Geen run hebben ze gehad, en maar volhouden. Ook weten deze mannen mij altijd te vertellen dat ik niets heb gevangen, want ze hebben mijn piepers niet gehoord. Welnu mannen, als jullie hier mee lezen ..... ik maak eigenlijk nooit mijn net nat "just for the fun of it".

Dat is ook onderdeel van de commercie, denk ik Eus, waar jij je aan stoort. Immers men denkt zich te moeten meten aan de 'grote' jongens die wel 30 vissen per weekend uit een heel moeilijk water haalden door bolleke a of onderlijntje b. Maar op een water waar maar 6 vissen huizen, KUN je er geen 30 vangen! En waar geen 30+ zit is het ook verdomd lastig een 40 ponder op de kant te krijgen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-06-2012 20:49

Eus heeft tot nu toe nog geen woord gelogen.

De commercie binnen onze hobby is dus ook betaalwateren, sponsors en gesponsorde vissers. Reclame in de bladen, op de internet site's, de foto's met shirtjes, petjes, emmers, etc., heeft er enkel voor gezorgd dat de karper ( eens een gewone grote vis) verworden is tot een trofee. Jammer genoeg.

Ja Eus, je bent van een uitstervend ras..maar wel eentje met een trots die een karpervisser nooit mag ontberen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 21:07

He 53 is toch ook een trofee, :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-06-2012 21:48

Ik blijf geen 53 Douwe.
Ben inmiddels 3 jaar verder en nog steeds niet commercieel uitgewoond :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 22:01

53 pond denk ik maar zo...

Afbeelding

Met emmertje. 8)
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

08-06-2012 22:41

Het zijn vooral de 'meeloop jonkies' die met allerlei merken en noemen van merken in de picture willen komen... Tja, De Karperwereld (het blad) is in mijn ogen het beste voorbeeld. Ben abonnee sinds nummer 1, maar het is de laatste jaren echt om te janken.. Je weet precies wie er gaat schrijven, want die is lid van een clubje dat bij een merk hoort... erg jammer.. Maar ik krijg het ook neit voor elkaar mijn abonnement op te zeggen, simpelweg omdat ik al vanaf nr 1 lid ben.

Monkey Climber magazine is een verademing.. Al staat blad 2 duidelijk al veel meer vol reclame (en zo goed als alleen maar karper, daar schrok ik een beetje van).. Dus ben benieuwd welke kant dat uit gaat.

Eus, ben het eens met een paar berichten hiervoor. Heb vaak berichten van je gelezen, maar deze keer lijk je helemaal door het lint te gaan ;-). Wat die banners betreft: ik vind het ok wat veel (en vooral omdat ze bewegen, stilstand kan me niet schelen). Maar laat die vrijwilligers ook een klein centje overhouden aan hun werk hier.

Wat de rest betreft: van mij mogen de beheerders strenger gaan optreden. Al die gratis reclame op het forum kost hen namelijk ook inkomsten: deze figuren zullen nooit (meer) betalen voor normale reclame op de website.

PS: las ik nu dat 'we' dit jaar 10 jaar zijn? Dan ben ik weer trots: ben erbij vanaf het eerste jaar :-) (en volgens mij is mijn avatar zo ongeveer even oud haha)
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

08-06-2012 22:45

Marc Schrikkema schreef:Maar op een water waar maar 6 vissen huizen, KUN je er geen 30 vangen! En waar geen 30+ zit is het ook verdomd lastig een 40 ponder op de kant te krijgen.

Sorry, maar ik denk dat heel veel mensen ('karpervissers') het niet eens zijn met deze stelling!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 22:55

We gaan er even tussenuit voor de reclame.

Afbeelding
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 23:05

Kees kennelijk wordt Henk minder scherp. :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!