Commercie


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 09:25

@ Eus,

doel meer op het punt dat veel mensen spullen geil zijn, en naar mijn mening is dat ook een vorm van commercie.
niet reclame maken ,maar mee hobbelen met de "nieuwe" trends die voortkomen vanuit reclame.
naar mijn idee is het karpervissen al jaren geleden uitgekauwd en zowat bijna elk nieuw product is enkel om mensen geld uit hun zak te trekken.
nu snap ik ook wel dat mensen graag met mooie spullen vissen en het oog ook wat wil.voor mij is dat niet van belang, spullen moeten hun werk doen en vies kunnen worden ,voor mij zijn het simpelweg gebruiksartikelen
vanuit mijn beleving is vissen iets rauws en moet je stinken en ongeschoren zijn :D
ik zelf lig in een deuk om gasten die gek worden als er een moddervlekje op hun mooie rvs steunen zit of wat dan ook.

iig ieder zn eigen beleving daar niet van, ik zie het enkel iets anders.

bedoel er verder niks mee hoor, enkel dat jij het als TS over Commercie hebt en naar mijn idee is dat tekkel taart gedoe ook een deel van die commercie en ik zie totaal geen meerwaarde in waterpas die mini buzzers en banksticks neerzetten met ingeklapte slingers ( het wordt je eerder lastiger gemaakt , ook niet echt ten bate voor de vis naar mijn idee)

verder is de karper ook geen genie naar mijn idee en als ie honger heeft vreet ie alles, net een varken... maw. het is een beetje doorgeslagen die karpervisserij .
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-06-2012 09:25

Eus Molewijk schreef:Onzin Peter.

Aan je datum van aanmelding te zien kan je het waarschijnlijk niet weten maar de banners zijn er pas van de laatste anderhalf jaar ofzo. Daarvoor draaide het forum gewoon zonder reclame.


Nou Eus, ik kom al 10 jaar op het forum, en ik weet niet beter dat de banners links er bijna vanaf het begin er hebben gestaan. Ik heb namelijk bij Harm Nuis gewerkt rond die tijd, en ik heb toentertijd zelf met Bertil, er voor gezorgd dat er een banner van Harm Nuis en Knucklehead op dit forum geplaatst werd tegen betaling. Dus met 1½ jaar ben je ietwat abuis.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 09:40

Eus, de site is vanaf de start via banners gesponsored. CarpBoard is groter geworden en het aantal sponsoren zijn toegenoemen. Er is een direct verband tussen het een en het ander vanwege de gestegen kosten. Denk je echt dat de gratis internetdiensten zoals CarpBoard zouden kunnen draaien zonder inkomsten. Dus op het zakgeld van de beheerders?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 09:49

Eus Molewijk schreef:Is er hier iemand dapper genoeg om toe te geven dat als ie de nieuwe molen van Shimano of weet ik wat in een advertentie in een karperblad ziet om naar de winkel te rennen om 'm meteen te kopen? Kom op man.

Je probeert hier te beweren dat reclame maken niet werkt.
Dan zeg ik "Kom op man" bedrijven geven er niet voor niets zo veel geld aan uit.
Ook ik ben ongevoelig voor reclame, maar onbewust blijft het toch hangen en dat is het hele eieren eten.
Zelf vis ik trouwens het liefst met zo groot mogelijke zooi, hoef ik niet zuinig op te zijn ook.

Zoals hier boven al werd aangegeven heel dat tarty gedoe, dat is pas commercie.
Als iemand mij ooit zo aantreft hoop ik dat ie een touw bij heeft dan knoop ik me aan de dichtsbijzijnde boom op. :roll:

Banners heb ik geen problemen mee, reclame onderschriften en petjes, emmers etc vind ik een afbreuk op het forum hebben.
BTW heb ik ook geen goed woord voor over :evil: maar zie dit niet als een losstaand iets maar een gevolg van.
Er moet toch eens een dikke vis op de mat komen als je met je peperdure spulletjes zit te vissen.
Alles voor de foto hé.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 09:49

Michel,

Dat is het leuke van deze hobby, iedereen kan en mag het op zijn eigen manier beleven. Mijn "mooie" spulletjes zijn er niet gekomen door commercie hoor, die heb ik gewoon zelf gekocht omdat ik van mooie spulletjes hou. Niet alleen binnen het vissen maar ook in het dagelijks leven. Denk aan horloges zonnebrillen, kleding, auto enz.

Ik snap jouw standpunt ook, zolang we allebei plezier in onze hobby hebben op onze eigen manier doen we het goed denk ik. :wink:

Jan, misschien dat er toen wel een enkele reclame banner was, echter bij lange na niet zo navenant aanwezig als de huidige banners. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer helemaal weet hoe de lay out toen was maar wat ik wel weet is dat van de ene op de andere dag ineens de reclame banners van het scherm knalden. Naar mijn beleving was die dag anderhalf jaar geleden ofzo.

Als ik het goed voor me zie stonden die banners op de kaperwereld voorpagina en niet op het forum.

Cees,

Als je tussen de regels door had gelezen had je gezien dat dapper eigenlijk cynisch bedoeld was en ik meer naïef bedoel hiermee. Er zullen altijd mensen gevoelig voor reclame zijn, persoonlijk denk ik dat de meesten de reclames in de bladen gewoon overslaan en dit zonde vinden van de ruimte.

Voor wat betreft de link met tackle tart en commercie, je hebt totaal geen benul wat een tackle tart is. Leg me maar eens uit hoe je een 20 jaar oude molen via commercie aan de man brengt. En hoe je custom handgemaakt spul dat je uit Engeland over laat komen daar aan linkt.

Echte tackle tarts laten zich juist totaal niet leiden door commercie maar gaan juist op zoek naar spullen die zeer moeilijk verkrijgbaar zijn.

Wat jij bedoeld zijn gasten die het nieuwste van het nieuwste bling bling spul aan de waterkant hebben staan. Laat me hier even heel duidelijk over zijn: Dit zijn geen tackle tarts maar posers!
Laatst gewijzigd door Eus Molewijk op 08-06-2012 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 09:53

Nee Eus, je geheugen is selectief en past zich aan bij jouw verhaal. De banners waren er altijd en de huidige layout van CarpBoard is er al vele jaren.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-06-2012 09:55

Sterker nog Kees dit is de layout vanaf het begin, is namelijk nooit iets aan veranderd.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 09:58

Volgens mij klopt dat Jan. De layout vanaf de start is verder ingevuld. De google ads onder de topics zijn er een aantal jaar later bijgekomen. Dat bestond bij de start nog niet. Maar dat is ook al veel langer geleden gedaan.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 10:00

Oke, heb ik het misschien verkeerd verwoord en bedoel ik die die Google ads. Die vervelende in your face ads aan de linker kant bedoel ik.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2012 10:01

Dat zijn dus de banners. :roll:

Nou het is mij wel weer gebakken Eus. Ik ga wat anders doen...
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-06-2012 10:05

Eus Molewijk schreef:Is er hier iemand dapper genoeg om toe te geven dat als ie de nieuwe molen van Shimano of weet ik wat in een advertentie in een karperblad ziet om naar de winkel te rennen om 'm meteen te kopen? Kom op man.


Ja hoor Eus, daar ben ik dapper genoeg voor, ik overweeg namelijk naar aanleiding van een bepaalde topic op dit forum om de nieuwe 2 persoons stretcher van Nash te kopen. En daarbij was het handig dat er een banner van Nash op dit forum staat, zodat ik niet via Google moest zoeken.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-06-2012 10:21

Die Google ads zijn toch zeker uit te schakelen, ik weet niet wat voor browser jij gebruikt, ik FireFox en ik heb ABP Add on geïnstalleerd en ik heb op geen enkele site last van die Google ads.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 10:24

Eus Molewijk schreef:Echte tackle tarts laten zich juist totaal niet leiden door commercie maar gaan juist op zoek naar spullen die zeer moeilijk verkrijgbaar zijn.

Wat jij bedoeld zijn gasten die het nieuwste van het nieuwste bling bling spul aan de waterkant hebben staan. Laat me hier even heel duidelijk over zijn: Dit zijn geen tackle tarts maar posers!


hmm....

daar zit wat in....

kan me wel inleven in het willen vissen met oud spul of zeldzaam spul.(die Kevin Diederen weet dat wel leuk te brengen moet ik zeggen met zn glasstokken en zo)
ik heb een oude bamboe vaste stok van 6 meter (denk zo een 40 tot 50 jaar oud) en geniet ervan als ik daar mee op witvis ga zitten.
ik had het ook meer over de "posers" denk ik..

maar dat waterpas, mini buzzers en slingers inklappen is wel een trend naar mijn idee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 10:28

Eus Molewijk schreef: Dit zijn geen tackle tarts maar posers!

Dit bedoel ik nou.
Allemaal termen die zijn ontstaan vanuit de commercie.
Je moet jezelf onderscheiden dmv dure spulletjes, het nieuwste van het nieuwste, exclusief spul uit Engeland pffffffffff

Ik ben visser en vul dat op mijn manier in, wil liever nergens bij horen en gewoon doen wat ik zelf wil.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 10:29

Kees Ouwehand schreef:Nee Eus, je geheugen is selectief en past zich aan bij jouw verhaal. De banners waren er altijd en de huidige layout van CarpBoard is er al vele jaren.


Kees, ik geef toe, ik heb misschien 3 jaar onder een steen geleefd en is het 4,5 jaar maar ik was duidelijk niet de enige die het ineens opviel: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=18&t=43393&hilit=google+ads

Dat was dus waar ik op doelde. Noem het selectief, ik noem het feiten. :roll:

Jan, leuk maar zo lust ik er nog wel een paar. Toevallig stond er onder op de pagina net een ad voor bungalows, laat nu net me schoonmoeder een weekje weg willen...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 10:34

Cees v Opstal schreef:Dit bedoel ik nou.
Allemaal termen die zijn ontstaan vanuit de commercie.
Je moet jezelf onderscheiden dmv dure spulletjes, het nieuwste van het nieuwste, exclusief spul uit Engeland pffffffffff

Ik ben visser en vul dat op mijn manier in, wil liever nergens bij horen en gewoon doen wat ik zelf wil.


Cees, dat zijn geen termen die door commercie zijn ontstaan maar aan de waterkant. Wel aan de engelse waterkant overigens.

Als het een geruststelling voor je is, je hoeft nergens aan mee te doen en je hoeft je niet te onderscheiden. Doe lekker je eigen ding en geniet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 10:38

Eus Molewijk schreef: Doe lekker je eigen ding en geniet.


Hear Hear ! 8) ( is ook engels) :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-06-2012 10:46

Eus Molewijk schreef:Jan, leuk maar zo lust ik er nog wel een paar. Toevallig stond er onder op de pagina net een ad voor bungalows, laat nu net me schoonmoeder een weekje weg willen...


Wil je nou van die advertenties af of niet, zo niet moet je het zo laten, zo ja zul je stappen moeten ondernemen om er vanaf te komen.

Ik erger me ook dood aan die Google ads, daarom heb ik een ad blocker in mijn browser gegooid.

"Welkom op het internet" zou ik zo zeggen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Maarten Themans
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-04-2006 21:13
Locatie: obl

08-06-2012 10:51

als je je moet onderscheiden aan de waterkant door dure spullen is er echt iets mis in je koppie. ik ben zelf ook een gesponsoorde visser en krijg echt niet zomaar wat gratis, er wordt van mij inbreng, ontwikkeling, omzet en natuurlijk ook reclame gevraagd. zo werkt dit nu eenmaal, en onderscheiden kan je je beter met mooie vangsten dan met reclame. tenslotte beweerd iedereen dat hij de beste spullen heeft toch?? als hij ze verkoopt of promoot. zo werk het en je moet je er gewoon niet gek door laten maken. maar reclame moet er nu eenmaal gemaakt worden anders leer je ook niet zo snel de nwe produkten kennen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 10:52

Oke hier dan ook een day one boarder, he is ook Engels, zonder de advertenties hadden wij niet dit jaar het 10 jarig jubileum gehad.
Dus lekker laten zo het is, hou de topics clean, ook Engels het lijkt wel dat we niet zonder kunnen, dan is de rest klaar voor de volgende 10.

Ben ik gevoelig voor reclame? Ja natuurlijk je koopt toch geen x2 voor 10 jaar onbezorgd plezier.
Vissen is een hobby, geen religie!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 10:57

Douwe Bijlsma schreef: Ja natuurlijk je koopt toch geen x2 voor 10 jaar onbezorgd plezier.

M'n X2 paraplu en overwrap doen het anders nog steeds goed hoor na 8 jaar.
De bivvy pegs ook trouwens en de rig wallet etc.
Maar gelukkig ben ik merkonafhankelijk en beoordeel het product en veroordeel niet het merk.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2012 11:05

Cees erg blij dat jij zo denkt, mijn gevoel voor onbezorgd plezier is kennelijk iets anders dan die van jou, alle respect daar voor.

Ik weet namelijk zeker dat zodra jij vist met hengels en molens van een beter merk je gaat merken dat de kwaliteit toch heel iets anders is.

Ook de afwerking van de materialen die jij hebt is heel iets anders.

Als je niet anders kunt is het helemaal goed, als je wel iets meer kunt betalen of sparen doe jezelf een plezier en kijk naar een segment die hoger ligt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-06-2012 11:12

Grappig dat zo veel mensen hier denken immuun voor reclame te zijn. Sorry je uit je droom te halen, niemand is dat.
Als bij jou een product na 10 jaar trouwe dienst kapot gaat heb je ofwel geen idee wat er op dat moment op de markt is en hou je (on)bewust direct de reclames wat meer in de gaten. Of je weet wel redelijk wat er op de markt is en dus heb je de reclames al gevolgd. Vergeet ook niet dat dingen als tackle reviews ook vrijwel altijd pure reclame zijn, net of een site of blad die iets gratis te reviewen krijgt ooit een objectief oordeel gaat vormen na een maandje "testen".
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2012 11:15

@ Douwe, wie heeft het hier over hengels en molens van X2 :roll:

Een plu moet zorgen dat ie m'n lijf droog houdt niets meer en niets minder, buiten een beetje gebruiksgemak om.
Ik gebruik dat ding veel en onder alle omstandigheden (doodazen 's winters).
Nog nooit problemen mee gehad.
En afwerking, gouden stiksels ofzo.

En als je niets anders kunt :roll:
Je denkt wel heel makkelijk voor een ander.
Ik heb een goede baan en hoef niet op de centen te letten maar houdt er niet van om ge***id te worden vanwege een merklogo.

Toppunt van commercie, wordt steeds mooier hier.

Edit heb trouwens hier ook mijn setup geplaatst in dat Showtopic.
Iemand gereageerd, nee hoor met die spullen doe je niet mee.
Maar zo gauw er wat dure spulletjes op staan loopt het kwijl van het beeldscherm, en zitten ze met het pielemuisje te spelen :o :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 11:20

Cees v Opstal schreef:@ Douwe, wie heeft het hier over hengels en molens van X2 :roll:

Een plu moet zorgen dat ie m'n lijf droog houdt niets meer en niets minder, buiten een beetje gebruiksgemak om.
Ik gebruik dat ding veel en onder alle omstandigheden (doodazen 's winters).
Nog nooit problemen mee gehad.
En afwerking, gouden stiksels ofzo.

En als je niets anders kunt :roll:
Je denkt wel heel makkelijk voor een ander.
Ik heb een goede baan en hoef niet op de centen te letten maar houdt er niet van om ge***id te worden vanwege een merklogo.

Toppunt van commercie, wordt steeds mooier hier.

Edit heb trouwens hier ook mijn setup geplaatst in dat Showtopic.
Iemand gereageerd, nee hoor met die spullen doe je niet mee.
Maar zo gauw er wat dure spulletjes op staan loopt het kwijl van het beeldscherm, en zitten ze met het pielemuisje te spelen :o :D



:lol: :lol: :lol:

+1
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(