Kronkel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-02-2012 20:28

Sinds het kapervissen van alle schroom ontdaan is het voor de watjes onder ons een stuk gemakkelijk toe te treden tot de karperscene.

Alle zaken die we als lastig ervaren gooien we van ons af. De SN bijbel gooien we dan ook in het vuur.

enz…………………………………..
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-02-2012 20:46

Wel weidelijk in 't vuur gooien Peter.. :wink:

Kom Peter, we schreven en schrijven stukjes, maken filmpjes om te laten zien hoe het moet.
We maken reclame voor boilies waar we wel mee vangen en wij hebben het de watjes wel makkelijk gemaakt door het links, rechts, voor en achter flink voor te kauwen hoe en vooral waar ze de spiegeltjes moeten gaan vangen..enz, enz.

Leuke dagen gehad in Zwolle, daar waar het karpervissen begint?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-02-2012 21:25

Na Simon Carmiggelt zijn de Kronkels ook al niet meer wat het geweest is. :P

Areligieuze personen zoals ikzelf komen zonder een bijbel ook wel voort. 8)

Vergis ik mij of is dit een voortzetting van het topic over de angst voor het digitale tijdperk. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-02-2012 21:31

Henk,

Zie me beslist niet al een wereld verbeteraar, wel een realist die accepteert dat de wereld van vandaag die niet meer van morgen is. Binnen bepaalde kaders heb ik er dan ook geen moeite mee.

Tuurlijk sta je wel voor een zaak als afgelopen weekeind op Carp. Geloof er heilig in dat de kansen keren als het op een fatsoenlijk visstandbeheer aankomt waar de karper ook een onderdeel van is.


Kronkel,

Gek dat men hier en elders bij een overtreding altijd naar de ander wijst. Wie is die ander die ook met zijn vingertje naar een ander wijst?
……………………………
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-02-2012 21:32

Je vergist je Kees, deze heet kronkel.
Een paradoxaal spagaat is nooit een vergissing, hooguit was het niet te overzien vanuit het begin.

Nee Peter, een wereldverbeteraar ben je niet, je doet je best net als vele anderen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-02-2012 21:36

Een kronkel lijkt mij toch een onderdeel van een verzameling Kronkels?

Het is in elk geval niet makkelijk om in een paradoxale spagaat te belanden. Je komt er zo moeilijk weer zonder kleerscheuren vanaf.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

09-02-2012 18:13

Er zijn erg veel dingen in het karpervissen waar ik ik niks in zie, de meeste karpervissers heb ik niks mee en hopelijk zij niks met mij dan komen we elkaar zo min mogelijk tegen. Zwolle ik ben niet geweest? Heb ook het gevoel ik hoor er niet meer bij ik zeg het verkeerd ik wil er niet meer bij horen.
Ik heb ook niet het gevoel dat ik wat mis.
De karpervisserij is mij ook te commercieël geworden en dat terwijl ik bekant de enige was die voor dit commercieële was op een KSN meeting in de vorige eeuw, denken veranderd.
Ik zie ook te veel mensen die zo verschrikkelijk hun best doen om de karpervisserij in een goed daglicht te krijgen, dat ik met wantrouwen denk dat er meer achter zit. Niemand doet zomaar iets ! Wat zou Al Gore zijn zonder klimaat ?
Ik kan zo nog wel even doorgaan maar ik weet ook als de temperatuur omhoog gaat het water vloeibaar is en er weer nederlands gesproken word op de tv
Ga ik weer vissen en staan mijn concluzie's nog wel op de C schijf maar is er een ander programma gestart en denk alleen aan de volgende beet.

mvg blankie boy.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

10-02-2012 21:23

Mensen Mensen waar maken we ons druk om...

Leef niet in het verleden maar leef van dag tot dag en zie wat morgen ons brengt.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-02-2012 21:58

Opvallend dat de meesten die in mijn ogen echte karpervissers genoemd mogen worden eenlingen zijn zonder enige affiniteit met "de karperscene".

Zeg nu zelf, gezellig samen met je maat een nachtje pakken met een paar biertjes erbij is best leuk maar het echte vissen begint bij mij pas als alle zintuigen op scherp staan en ik echt 100% me ding kan doen.

Ik ben dan ook een watje met een kronkel.... :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-02-2012 23:26

mischien moet je het digitale tijdperk,de boekjes,de tv,en de hele meuk wegdoen.
dan heb je er ook geen weet van,en ben je als vanouds in je uppie daar in het weiland,bij het kanaal,of op een onbewoond eilandje weer lekker oldschool aan het vissen.

ik zie het probleem niet zo met de "karperscene".
ik zie wel hoe het hele land naar de klote gaat,en net als de "karperscene", bedrijven/bedrijfjes hun kop boven water proberen te houden.
als straks het ijs er weer vanaf is,zijn julie dit weer vergeten.
de optonic hoeft er maar 1 keer voor te fluiten :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-02-2012 06:04

ik zie het probleem niet zo met de "karperscene".
ik zie wel hoe het hele land naar de klote gaat,en net als de "karperscene", bedrijven/bedrijfjes hun kop boven water proberen te houden.


Volgens mij ligt er een spanningsveld in deze twee zinnen zet het dan ook maar onder de noemer kronkel. :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-02-2012 22:34

mischien heb ik het verkeerd geinterpeteerd ( wat een klote woord :) )
maar ik maak me nergens druk om,zolang ik maar kan vissen.
het liefst op ruim sop,zonder enig wandelend kadaver in de buurt :D
Plaats reactie