Einde boekje viswateren in zicht?


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-02-2012 10:39

Als dit door zou gaan is de eeuwige discussie Landelijke Lijst met Viswateren afgelopen.
Alhoewel ook dan er wel iets te zeuren zal zijn.

http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... sp?id=3026
Vissen is een hobby, geen religie!
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

03-02-2012 11:48

Dat zou wel lekker wezen. Dat boekje zit altijd onderin de tas gepropt en heeft al diverse dips en flavours opgenomen. De laaste keer dat ik gecontroleerd werd hoefde die man het niet eens vast te pakken :lol:

Een app zou erg welkom zijn. Maar nog lang niet iedereen heeft of wil een telefoon die app's kan downloaden.

Kris.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

03-02-2012 12:03

Toevallig zat ik gisteren bij een opfriscursus voor boa's en vereniging controleurs, hier werd ook gespeculeerd over het digitaliseren van de lijst van wateren en aanvulling. Nu zouden ze dus de "vissen app" die al bestaat kunnen aanpassen met deze lijsten.

Ik vind het een goede vooruitgang, denk dat ze heus wel de leden onder 1972 gewoon een papieren boekje kunnen sturen en alles daarboven een download link etc.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-02-2012 12:09

Roy als ik jou goed begrijp ga jij er van uit dat mensen die voor 1972 geboren zijn geen mobiel hebben.
Beetje vreemd vind je zelf ook niet?

Bovendien is de downloadlink voor iedereen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

03-02-2012 12:36

Douwe ik denk dat je mij dus niet begrijpt, het is maar een voorbeeld he.. Natuurlijk zullen ze wel een mobiel hebben maar vaak geen moderne of ze snappen er geen sikkepit van hoe zo een modern apparaat werkt. Vandaar de uitspraak stuur ze een papieren. (natuurlijk gaat het niet om alle "ouderen")

De generatie van nu en de aankomende generatie leven samen met hun telefoon en doen hier werkelijk alles op! Voor hun is een app dus niet onbekend, tevens word de techniek steeds uitgebreider en uitgebreider.

Natuurlijk is de downloadlink voor iedereen, dat is maar goed ook! Je zou eventueel ook je vipas nummer kunnen invoeren alvorens je de app kan downloaden, zo weet de Sportvisserij het jaar erop dat jij geen papieren boekje hoef te ontvangen. Maar dit is wel heel erg vooruit denkend..

Hoop dat het zo wat duidelijker is?
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

03-02-2012 12:43

dat dat boekje erg lastig is ben ik het helemaal mee eens die van mij is na een jaar echt niet leesbaar meer

al kan ik er zelf weinig mee heb niet gestudeerd hoe je het boekje moet lezen :cry:

sta regelmatig aan een mooi water en dan ga ik maar googlen of er gevist mag worden en met wat voor papieren dan evt.

vind het ook bezopen dat 2 vispassen moet hebben om aan 2 kanten van dezelfde brug te vissen , gelukkig is de controleur daar het helemaal met me eens en heb al die keren geen bon gehad maar officieel mag het niet

daarbij komt dat na een tijdje mijn tel altijd leeg is .....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-02-2012 13:52

Roy ik ben blij dat jij niet mee denkt hoe het te organiseren is.

Inderdaad is de hedendaagse generatie beter met al die electronica maar een app openen hoef je geen genius voor te zijn.

Ik denk dat een electronische lijst geen uitkomst bied het zou een toevoeging moeten zijn van het aloude boekje, die batterij gaat namelijk niet leeg.

Maar oke ik geef alleen maar door dat SVN, ook al werken daar personen die voor 1972 geboren zijn, meedenkt om het te vereenvoudigen.

Maar een excuus tegen de politie van: ik ben van na 1972 dus heb geen lijst en mijn telefoon is leeg niet gaat werken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

03-02-2012 18:43

Het is maar net hoe erg je wilt muggenziften douwe, in mijn omgeving kan ik al 3 mensen die weten te bellen met een mobiel en meer ook niet! Interpreteer het maar zoals je zelf wil.. I rest my case :roll:
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-02-2012 19:09

Tekenend dat je het muggenziften noemt, I rest my case also je bent nu duidelijk genoeg geweest.

Geloof maar gerust dat de verbalisant ook gaat muggenziften als je aankomt met jou regeltje.
Ik ben van na 1972 dus heb geen boekje en mijn telefoon is leeg.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

03-02-2012 22:13

Douwe Bijlsma schreef:Als dit door zou gaan is de eeuwige discussie Landelijke Lijst met Viswateren afgelopen.
Alhoewel ook dan er wel iets te zeuren zal zijn.

http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... sp?id=3026


Het mooiste vind ik het stukje over fraude.. LOL...

Verder schieten we er niet veel mee op als je het op je in laat werken wat er nu werkelijk beter wordt dan alleen geen boekje meer...

Dat het mogelijk zou zijn om locatie/coördinaten in te voeren , en flats.. je ziet of er mag vissen ofzo.
DAT zou iets zijn waar ik wat mee opschoot. Dit is alleen maar schijn voortuitgang .. oh oh het is digitaal.. en dat is een vooruitgang. Omdat het digitaal is? en is dat zooo veel beter dan een boekje ? nou nou wat een uitvinding..

PS: Ik ben van 1962, maar dat is geen argument in mijn geval (google er maar op los ;-)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-02-2012 22:27

Bij het verstoppertje spelen zal je minder plezier hebben van een mobieltje, een boekje piept niet en is niet traceerbaar via sateliet..of het zou wel heeeeeeeeeeel erg vet moeten zijn.

Zou niet weten wat nog meer te doen dan bellen en gebeld kunnen worden met zo'n mobieltje.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-02-2012 15:42

Begrijp het punt niet helemaal. Beetje kortzichtige flauwekul. Ik ben van 1955 en had als een van de eerste een BlackBerry. Pak hem beet al weer meer dan 10 jaar geleden. Het ding was vooral voor zakelijk gebruik in die dagen. Met de iPhone werd het pas een gadget onder jongeren, maar toen kon ik allang mobiel e-mailen en internetten. Wil je een boekje, dan zal dat wel verkrijgbaar zijn ongeacht je leeftijd. Dus ook voor jongeren met onvoldoende zakgeld voor een iPhone. :roll: Lijkt mij verder wel makkelijk die elektronische vislijst, maar een beetje afhankelijk van de App. Discussie over het prettig vinden van het bezit van een PDA is niet zo relevant. Zolang Sportvisserij Nederland dat niet als voorwaarde stelt om te vissen. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

04-02-2012 18:26

Als ze die lijst nou gewoon eens weggooien een 1 vispas maken voor heel nederland.ben je gelijk van dit gezeik af.
Heb je alleen een boekje of lijst nodig van de natura 2000 gebieden....
groeten nico
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

04-02-2012 19:32

En jij het mooie bestand dat door mijn visvereniging met veel zorg (geld) is opgebouwd wegvangen zeker ;-)
Dan moet er eerst heel wat veranderd worden...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-02-2012 20:42

Tja, de hengelsportverenigingen zijn autonoom en bepalen zelf of ze hun water inbrengen. Betekent dat niet al hun water is ingebracht, nog afgezien van het water dat niet onder een van de bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportverenigingen valt. Een utopie dus. Dat dit steeds weer opgebracht wordt geeft de wens weer, maar ook de onbekendheid van sportvissers met de organisatie van de hengelsport. Sportvisserij Nederland zou niets liever willen, als die met "ze" bedoeld wordt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-02-2012 21:40

En dat moet vooral zo blijven vind ik, er zijn teveel kleine, kwetsbare verenigingswatertjes om zomaar door de grote horde onder de voet te worden gelopen. De inzet moet zijn dat je in Nederland met je Vispas op alle rivieren, kanalen en meren moet kunnen vissen, maar zelfs dat is een utopie...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

04-02-2012 21:56

De "vissen app" uitbreiden met de lijst. Zou leuk zijn en handig als hij voor elke telefoon compatible is. Blackberrygebruikers hebben er namelijk geen hol aan....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-02-2012 08:03

Jeroen de oplossing daarvoor is heel simpel, gewoon je boekje altijd meenemen.
Argumenten als die is altijd nat en stuk slaan nergens op dan stop je het boekje maar in een plastic hoesje.

Maar dat zal wel zo voor 1972 zijn om zo simpel te denken. :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

05-02-2012 11:56

Heb een mapje van mijn hengelsportvereninging gekregen waarin alles prima bewaard kan worden. Is ook te koop in de webwinkel van sportvisserij nederland.
http://www.sportvisserijnederland.nl/webwinkel/producten/?id=60&page=detail
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

06-02-2012 12:32

Douwe,

Begrijpend lezen is van zeker na die tijd dan. :lol: Het gaat er niet om of er een simpele oplossing is, ik ben ook een voorstander van gewoon het boekje in je zak, geen enkel probleem mee. Het ging erom dat er aangedragen werd, om de "vissen app" uit te breiden waardoor een boekje meenemen niet meer nodig zou zijn. Dat zou pas kunnen als die app op elke telefoon te downloaden was.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-02-2012 12:59

Dat zou pas kunnen als die app op elke telefoon te downloaden was.


Als bovenstaande de regel is komt het er nooit :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-02-2012 13:26

Nou mijne heren er is een grote teleurstelling te constateren het zal NOOIT i.p.v. het boekje zijn maar een wettelijke aanvulling mocht je bv een aanvulling niet hebben.

Vooralsnog is het VERPLICHT om de Landelijke Lijst bij je te hebben ook al komt er een digitale versie.

Kennelijk zijn ze bij SVN ook van voor 1972. :D :D :D :D :D

Bron SVN.

Sportvisserij Nederland streeft naar rechtsgeldigheid van een digitale lijst van wateren.
Samen met de fysieke VISpas zou een digitale lijst dan de toestemming vormen voor een sportvisser om in een water te mogen vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-02-2012 15:11

Ik snap het probleem ook niet zo. Mooi mapje van SVN, nachtvispas, gewone vispas en driehengelkaart op een rijtje. Boekjes zijn nog als nieuw.

Wat mensen met die dingen doen zeg.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-02-2012 18:45

Ik weet niet waar je op doelt Douwe, maar de vispas wordt aangeduid als een fysieke plastic kaart. Waarmee er geen onduidelijkheid is met de vispas die wij allemaal als zodanig kennen. Sportvisserij Nederland suggereert wel degelijk dat de digitale versie het papieren boekje kan vervangen. Ze Laten het voortbestaan van de papieren versie een beetje in het midden. Maar de verwijzing naar kostenvermindering en dergelijke wekt wel de suggestie van een verminderde uitgave.

Nu heb ik ook geen probleem met het boekje en aanvullende lijsten, maar een papierwinkel is het wel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-02-2012 20:01

Kees het nog eens lezend moet ik je gelijk geven ik had er een andere interpretatie aan gegeven.
Kan gebeuren, toch is het een streven we wachten dus maar af.
Vissen is een hobby, geen religie!