Het innovatiefste produkt van dit jaar en waarom


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2011 09:22

Een computer platwalsen en het toestenbord weglaten is ook innovatief. Het gaat bij innovatief inderdaad om nieuwe producten op de markt. Niet om een baanbrekende nieuwe technologie. Een kleine vernieuwing aan een bestaand product kan een welkome verbetering zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

11-11-2011 11:12

Noem jij dat maar innovatief Kees, ik noem dat gewoon stom je computer platwalsen. Maar dat zal jezelf ook wel vinden. :wink:

@ Jacco, je mag jezelf dan wel een ouwe l*l vinden, maar je bent eigenlijk nog maar een snotneus... :wink:Geintjuh

In mijn ogen komt er al jaren niets, maar dan ook niets innovatief uit, ja er worden producten verbeterd door het feit dat de echte fieldtesters (lees wij karpervissers), met op en aanmerkingen komen richting producenten. Dat mag en kan je innovatief noemen, ik zie dat anders. Je vind het wiel ook niet voor de 2e keer uit.

Twee producenten die er uit springen voor mij zijn Rigsolutions en Avid, ik heb het idee dat bij deze beide er echt een gedachte achter zit mbt het karpervissen, gezien de producten die zij uitbrengen, dat kan ik van de rest niet echt zeggen, daar is meer het commerciële het uitgangspunt, natuurlijk zijn de twee die ik noem ook commercieel, maar wel met een gedachte. Maar het is ook niet makkelijk om innovatief te zijn mbt de vis sport, dat realiseer ik me terdege.

Ik wil het eens omdraaien, wat zijn de producten waar je, je het meest aan heb geërgerd. Ik snap dat dit niet wordt gevraagd wordt in deze topic, maar het moet me van het hart dat ik dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer eens naar Carp ben geweest, en ik daar niet vrolijk van werd, ben ook bang dat het de laatste keer is geweest. Reden 1 is ik ben allergisch voor grote mensen massa's, reden 2 dat ik niets nieuws tegenkwam, waar ik van dacht ja daar hebben we wat aan.

Ja ik kwam twee producten tegen waarvan ik dacht tering is daar wel echt over nagedacht, in deze tijd waarin we het visvriendelijke zo hoog in het vaandel hebben staan, en dan moet ik voor mezelf concluderen, dat wat dat betreft er nog een hoop is, waar aan gewerkt dient te worden door instanties zoals KSN, VBK en Sportvisserij Nederland.

Voor mij zijn dat de Black Monkey, ik heb daar eens bij staan kijken, en gezien de snelheid en de kracht waarmee dat ding terug slaat, kan dat nooit visvriendelijk zijn, nu is haken op zich natuurlijk al niet echt visvriendelijk, maar of hij wordt geprikt door het strak zwemmen van de rig op het loodsysteem, of hij krijgt zo'n tyfusklap, van dat terugspringende elastiek, zit nogal een verschil tussen, natuurlijk realiseer ik me, dat onderwater de snelheid minder krachtig zal zijn, maar dan heb ik zoiets, heb je zoiets nodig om je vis te vangen, nou dan ben IK gauw klaar.

Verder heb ik me mateloos geërgerd aan de Gelbaits, ik heb die dingen uitvoerig getest, door ze thuis in een aquariumbak te gooien, en na vier maanden, was alleen de kleur en geur verdwenen, maar de bal op zich, zag er nog precies zo uit als in het begin, niets van een vertering of anderszins te zien aan dat balletje, mocht een vis één of meerdere van die dingen binnen krijgen, nou dan wil ik het niet weten.

Dit is mijn mening, en daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat kan en mag, ik zal niemand aanvallen die, die producten wel gebruikt, val mij dan dus ook mij niet aan voor mijn mening. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-11-2011 20:30

Ha Jan, je bent zo oud als je jezelf voelt hé :wink:
Ik ga over het algemeen met meer jongere gasten om en dan krijg je al snel de bijnaam "Ouwe".
Alleen Klaas is nog ouder :P en vooral grijzer 8)

Even terugkomend op je Gelbait ervaring, ik heb dit getest met popups in mijn vijver.
Ik wilde wel eens weten wat er zou gebeuren als een vis die dingen echt opvreet.
Helaas kon ik de dagen na het voeren van de popups het hele oppervlak van mn vijver schoonscheppen..
Duzende minuscule drijvende deeltjes dreven vrolijk rond en daar zat geen visvlees tussen :wink:

Ze vreten het wel maar grotendeels werd na het kraken de boel weer uitgespuwd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2011 20:38

Inmiddels meer dan 3 miljoen stuks platgewalste computers verkocht Jan. :roll:

Innovatief betekent vaak niet meer dan een nieuwe generatie van een product die de verkoop stimuleert. Ik heb ook moeten leren dat de term een niet zo heel hoogdravende inhoud heeft. :cry:

True innovation is very difficult to find.
Aldus Nash. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2011 08:34

Mooi,

Na de wijze woorden van Jan en Kees kunnen we het topic sluiten.
Alle nieuwigheid is inmiddels wel een voortborduursel op een ander concept. En dan mogen jullie nieuwigheid nog met een korreltje zout nemen ook, het water closet was immers ook maar een voortborduursel op schijten boven de rivier, het liefst stroom afwaarts van waar jij woonde :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2011 08:39

Kees Ouwehand schreef:Een computer platwalsen en het toestenbord weglaten is ook innovatief. Het gaat bij innovatief inderdaad om nieuwe producten op de markt. Niet om een baanbrekende nieuwe technologie. Een kleine vernieuwing aan een bestaand product kan een welkome verbetering zijn.

Groet, Kees



nog een leuk voorbeeld: je deeg met ei aanmaken en koken...... das niet alleen innovatief, das revolutionair!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-11-2011 10:34

Nou, daar zit nogal wat tussen Mark en gaat samen met nogal wat culturele veranderingen. Wat ik slechts duidelijk wil maken is dat het op zich kleine veranderingen kunnen zijn om daarmee de discussie te openen. :lol: Een i-pad is een samenraapsel van bestaande technologieën maar wel in een formaat dat mogelijkheden opent voor een ander gebruik van computers. Op zich dus geen technologisch wondertje maar wel een inventief gebruik van bestaande mogelijkheden. Dit als antwoord op de suggestie dat iets compleet nieuw zou moeten zijn.

Voorbeeldje is de helikopter rig die recent met een nieuwe invalshoek een van de hulpmiddelen is geworden op de weg naar veiliger rig systemen. De helikopter rig bestaat op zich al heel lang en had in zijn oude vorm een groter risico voor lijnbreuk.

Ook het idee om ei te gebruiken in deeg, daar balletjes van te draaien en die te koken, loste in een keer heel wat tekortkomingen op van het reeds bestaande gebruik van deeg bij het karperen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-11-2011 07:37

fox eclips 3 poot steun MET waterpas. 1 aanbeet en de hele kolere zooi donderd om. Alleen te gebruiken met 3 tot 4 scheerlijnen. shame shame shame en gvd eur 135 vragen ook.
It's okay 2 pay
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-11-2011 08:46

@jan witter
He dat heb ik nou ook. Ik om zelden nog op een karperbeurs, omdat er toch bijna niets is wat ik als nieuw, of innovatief ervaar.
Als ik al ga, word ik gevraagd door vismaten en kijken we rond of gaan voor de koopjes.

Nou ben ik meer een ouderwetse visser die slim probeert gebruik te maken van nieuwe technieken en desnoods blijft bij
(door mij) bewezen technieken/methodes, dus van echt innovatieve technieken en of methodes , daar maak ik geen of weinig gebruik van.

Was gewoon benieuwd hoe anderen dit ervaren. En welke produkten er nieuw en innivatief zijn. Misschien zou dat iets voor mij zijn.
Hoe innovatief ben ik zelf? tja, ik verzin zelf wel eens een rig, en lees later dat die al (lang) bestaat ;-). Heb zelf ooit eens een
bouwtekening van een zelf te maken rodpod op het internet gezet (flink wat jaartjes geleden).
Niet dat ik die zelf ontworpen heb, maar heb die inmiddels wel zo aan gepast aan mijn eisen:
* stabiel
* handig
* voor drie of vier hengels
* ruimte voor een sounderbox bevestiging (bekabeld)
* bevestiging voor beet-bobbins

Ach en ik wou gewoon de discussie op gang brengen. Toch weer een onderwerp om over te praten.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

13-11-2011 09:46

Da's nog best moeilijk he mannen. Er word niks echt vernieuwend uitgevonden al laat ik mijzelf nog steeds veel wijsmaken. Ik trap er nog steeds in op zoek naar betere resultaten. En wie niet.

Commercie moet met nieuwe produkten komen om de zaak draaiende te houden.
Ze moeten theorieën lanceren die de op succes gerichte karpervisser tot kopen aansport.
Bijna dwingen want je moet de andere vissers voor zijn in het ?

Ik zelf ben altijd op zoek in aas het belangrijkste van je visserij, want als ze het niet eten kan een haak van een euro niks voor je doen.
Man man en vrouw wat ben ik toch beinvloedbaar, ik schaam me diep.

Het beste produkt van 2010 en 2011 een toploodje wat je in gewicht kan varieëren en van de lijn afgaat als je er mee vast zit tussen de stenen en bijna niks kost.
sorry, een vinding van mijzelf dus niet verkrijgbaar in de winkel.
Ik zeg altijd wat je zelf maakt hoef je niet te kopen!
Helaas voor dit onderwerp niks nieuws.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

13-11-2011 13:34

Het innovatiefste produkt van dit jaar en waarom

De button op m'n portemonnee. Misschien niet innovatief, maar wel effectief.
Ben de laatste jaren is wat kristischer gaan kijken naar producten en nieuwigheden, wat er nou zoal wordt gemaakt en wat het voor een meerwaarde heeft. Mijn uitkomst, niets tot vrijwel niets. Dus tot die tijd dichthouden die knip voor het geld aan onzinnige dingen wordt besteed. Denk dat iedereen wel van die producten heeft aangeschaft die nu inmiddels nutteloos onderin de tas liggen. Dat doe ik persoonlijk dus niet meer, eerst kijken naar de meerwaarde voor ik me laat meeslepen in de knotsgekke commercie.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

13-11-2011 16:41

ik vind nanofil van berkley

is toch wel lekker spul om onderlijntjes van te maken dun en toch sterk.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

14-11-2011 15:10

De boilie.
Die word elk jaar opnieuw uitgevonden en verbeterd .. :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-11-2011 15:22

Weet niet of ze dit jaar zijn uitgevonden, maar ik vind de weegzak met van die drijverts eraan een gouden uitvinding.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-11-2011 16:39

ik vond de "SPOMB" wel leuk bedacht
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

14-11-2011 17:54

Ik las vandaag dat de snowgirl erg vernieuwend was ?

Dit doet me denken aan de kurken balletjes waar ik mijn deeg omheen kneed om zo een perfecte aanbieding te hebben deze hadden het zelfde gedrag omdat ik het kurkenballetje aan de bovenkant deed wel onzichtbaar en wel super veel werk. gewoon nageaapt van Terry Hearn.
Zag er wel 100 x beter uit, maar of het uitmaakt ?
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

17-11-2011 11:12

Ik vind toch wel het Trend bootje. Vernieuwend is het allemaal niet echt maar het is wel knap om voor dat geld een deugdelijk product neer te zetten. Zelfde geldt voor de UK Mag rollers.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-11-2011 11:45

Maar dan is het nog steeds niet innovatief..

Het blijven bootjes en het blijven beetmelders..

De Spomp is een verademing maar niet van 2011. Verder gooien, minder verlies en super binnendraaien. Maar het blijft een voerhulp aan de hengel. En met forse tegenwind kan ie onderweg wel eens openklappen.

Ik zou het echt niet weten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-11-2011 15:05

....de stek butler?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.