Polen betrapt op visstropen


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-12-2010 15:00

dick spijker schreef:http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/3023/327_kilo_vis_in_beslag_genomen.html

Maar van welk water komen deze vissen?????


http://www.nederland-in-beeld.nl/Overij ... erxen.html
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

14-12-2010 15:05

Waar Herxen ligt weet ik Henk, maar komen de vissen nu uit b.v de IJssel of de plassen van Windesheim of elders.
Heb er nu vier berichten over gelezen maar in geen van de berichten de herkomst van de vis.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-12-2010 21:28

Visgerei in de auto, maar welk visgerei vermeldt het verhaal niet. Maar 2 man zullen zonder boot en met alleen maar hengels in dit jaargetijde bepaald niet zomaar even 327 kg vis vangen waaronder brasem en karper...
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-01-2011 10:54

Dus gaan we hier maar verder.

Persoonlijk heb ik grote moeite met wezens -die geen problemen met onnodig dierenleed hebben- te respecteren.
Nu zou men karpervissen ook zo kunnen zien; maar het is iets anders wanneer een vis wordt gevangen en terug gezet, dan dat je allerlei zoetwatervissen laat stikken in een plastic zak.

Zelf ben ik in drie Slavische landen geweest en dieren leven er in slechte omstandigheden.
Neem die circus-beren, een beetje optreden voor mensen, een ring door de neus en het gal uit je lichaam gehaald voor commerciële doeleinden.
Dieren zien er daar vaak mager uit en sommige zijn duidelijk mishandeld.

Goh...wat slecht van die Nederlanders dat zij circus-beren een beter leven geven in Ouwehands-Berenbos.

In relatie tot het werk ben ik ze tegen gekomen in de levenmiddelen-industrie, diervoeder-industrie en in de logistiek.

Poolse vrachtwagen chauffeur op het afgesloten terrein van een proteïne-fabriek denkt zijn 'brasempjes' te kunnen bakken.
Ondanks dat hem duidelijk was gemaakt dat open vuur verboden was.
Daarbij stonden er ook duidelijke borden die dit aangeven, vlammen met een rood kruis.
Is het dan gek dat de bewaking de hele zooi omver trapt en het vuur dooft.
Het Pollakken-mannetje werd nog kwaad ook, dus het terrein kon hij ook af.

Ook gebouwen in lopen waar beschermende kleding vereist is.
Gewoon kijken of ze wat mee kunnen nemen.
Voedselveiligheid, nooit van gehoord.

Waarom is het dat westerse vrachtwagenchauffeurs vaak in een konvooi naar Polen en Rusland rijden?
Vertegenwoordigers die extra geld meenemen om daar te geraken waar ze moeten zijn.
De corruptie is daar enorm.

Een Slowaak die uren in de wind stinkt en denkt dat hij vrachtwagens met dierenvoeding mag komen laden.
Deze jongen één keer in een schone ruikloze trailer op en neer laten lopen, de geur hing er na een uur nog.
Niets kan zo penetrant zijn als lichaamsgeur.
In voedsel zitten vetten, en die nemen deze geur op.
Gevraagd of deze jongen wilde douchen, maar dan elke dag.
Hij verklaarde ons voor gek, elke dag douchen, ben je niet goed.

En dat Oostblokkers werk doen wat anderen niet willen, daar geloof ik bar weinig van.
Zij zijn hier in eerste instantie naar toegehaald, omdat er sprake was van krapte op de arbeidsmarkt.
Toen bleek dat ze goedkoper waren zijn er een aantal lieden op ingesprongen, door Oostblok-uitzendbureau's op te zetten.

Bij riool-inspectie's worden nog steeds geen Oostblokkers ingezet, en ik wil dit werk voor geen goud doen.
Alhoewel het riool minder stinkt dan sommige Oostblokkers.

Over het algemeen heb ik maar weinig op met het wezen de mens, dus ook met mezelf.
Noem me sociaal-contact-gestoord of een nationalist, maakt me niet uit.
Met mijn gebreken kan ik sommige dingen toch niet bevatten.

met vomiterende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

12-01-2011 11:22

Ach en als maar eur 12 per uur vragen sterven ze van de klussen....

Prima om oostblokkers te weren maar dan wel voor de juiste reden.

Circusberen waren trouwens het meest in trek bij ollanders, die wilden ermee op de foto HPE.


Afbeelding
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

12-01-2011 17:50

Ik werk met polen in de kwekerij en daar is niks nada op aan te merken.
maar ik heb wel eens met nederlanders gewerkt?
Ook wel eens met andere medelanders? maar de polen die ik ken :lol:
Ze eten trouwens allemaal karper met kerst mooie hoge spiegels die precies op je bord passen gewoon gekocht in polen.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

24-10-2011 16:26

van het weekend de spullen gepakt om een nachtje te vissen op de plaatselijke plas daar aan gekomen 2 wagens met pools kenteken.
nu heb ik deze al meerdere malen aangetroffen en al meerdere malen 0900-8844 gebeld maar de politie had er schijnbaar geen trek in toen.
dus nu nog maar een een keer 0900-tuig(8844) gebeld en dit maal eens gezegd waar het op sloeg dat als men belt dat er niemand komt kijken.
en het antwoord was "dan zullen ze wel andere prioriteiten hebben".
maar nu zou er iemand komen.
een viscollega zat een stuk langs mij te vissen en ging daar ff kletsen hij zat op de snoek.
komen de politie daar aan en controleren de vis collega op de papieren dus ik zeg dat is de verkeerde een stuk na mijn tent die moet je hebben.
ze lopen daar naar toe en komen na 10 minuten terug en zeggen "ze hebben wel een vispas" waarop ik zeg "en de aparte toestemmingsverklaring hebben ze niet dus hebben ze een waarschuwing gekregen of wat?"
daarop antwoord de politie"daarom hebben we ook de id kaarten ingenomen zodat ze mee naar de rabobank kunnen om de boetes te betalen en de vissen die hebben we ze terug laten zetten waaronder een snoek van 1 meter en een paar baarzen en rietvoorns van 35 cm" .
dus eindelijk gerechtigheid en dit zal wel onder de polen hier in de buurt besproken worden zodat de anderen eerst nadenken voor ze er gaan zitten