Geheimzinnig gedrag?


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2011 09:07

Als ik mensen als Wally aan zie komen word ik ook voorzichtig.

Maar om hem nu te bedreigen zo Leen doet slaat ook nergens op.
Ik lees in ieder geval een directe bedreiging in zijn zin.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2011 09:50

Ik lees eerder een goed bedoeld advies dan een directe bedreiging. Geloof ook niet dat ze bij elkaar in de buurt vissen.
Overigens vist en beleefd iedereen zijn visserij op z'n eigen manier. Laat mensen die wel info willen uitwisselen/ontvangen gewoon in hun waarde.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2011 10:25

Marco zo zou ik het ook noemen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-10-2011 10:55

Zo leest ieder dit ook weer op zijn eigen manier. Leen zal vast wel eea verduidelijken.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2011 11:16

Marco ik weet zeker dat jij het leest zo ik het bedoel. :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

15-10-2011 12:43

ik lees niks als bedreiging en nee ik voel me ook niet bedreigd en nee we vissen niet in de buurt van elkaar.
ik ben gewoon heel sociaal en wordt zo ook gezien in de buurt.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-10-2011 12:47

Als je dan toch geen geheimen kent Wally, hoe doe je dat dan als een kennis/vimaat/random karpervisser je iets bijzonders vertelt en iemand anders vraagt je er later naar?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

15-10-2011 13:22

Daaf Wolters schreef:Als je dan toch geen geheimen kent Wally, hoe doe je dat dan als een kennis/vimaat/random karpervisser je iets bijzonders vertelt en iemand anders vraagt je er later naar?


:lol:

Ik heb zo het vermoeden dat Wally in aanmerking komt voor de eerst volgende Nobelprijs.........

@Wally, jij geeft aan dat je aas weg geeft, is dat in of exclusief verzendkosten...? :D
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-10-2011 14:10

Ow verzendkosten wil ik best betalen als ie me een kg of 600 per jaar toestuurt hoor. Ben nou ook weer niet de beroerdste :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-10-2011 17:46

Aàààh...

wally de weijer schreef:ik ben gewoon heel sociaal en wordt zo ook gezien in de buurt.


Wat heerlijk Wally! Die buurt zal vast een klein hemeltje zijn!

Dus omdat jij zo'n lieve sociale knul bent, móet een ander ook maar lullen? De waterkant is iets anders dan Facebook Wally.

Respect... Een woord dat tegenwoordig meer gebruikt wordt bij het geilen op foto's van grote karpers, dan wanneer het gaat om iedereen gewoon zijn mooie eigen onschuldige gang laten gaan.

Waarom moeten dit soort dingen besproken worden??? Ben je soms ook psychiater en socioloog?

Cheers,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

15-10-2011 18:25

:lol: Wally zet de spullen vast klaar......... kom eraan. :wink:

wally de weijer schreef:ik ben gewoon heel sociaal en wordt zo ook gezien in de buurt.


mvg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-10-2011 18:39

Douwe Bijlsma schreef:Als ik mensen als Wally aan zie komen word ik ook voorzichtig.

Maar om hem nu te bedreigen zo Leen doet slaat ook nergens op.
Ik lees in ieder geval een directe bedreiging in zijn zin.



Ik bedreig hem niet hoor.

''Je bent gewaarschuwd'' bedoel ik mee dat er een keer iemand misbruik van gaat maken van zijn openheid en goede bedoelingen.

Maar ik heb respect voor zijn omgang,zijn er maar weinig die dat doen.


Duidelijk?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

15-10-2011 18:54

was voor mij voor je toelichting ook al duidelijk Leen! :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-10-2011 20:22

Voor sommige niet ;)

Kicken erop.....

:-?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

15-10-2011 20:36

:lol: De realiteit, is vaak ook anders dan Wally beschrijft, de mensen zijn tegenwoordig niet meer zo goed gelovig! Tenminste ik niet,

wally de weijer schreef:ik vind dat andere mensen ook die vis of andere vissen mogen vangen
.

Hier ben ik het volkomen mee eens, als ze er dan ook zelf de moeite nemen, ipv. alles op een presenteerblaadje of alles voor gekauwd krijgen, zo ken er nog meer! :x

mvg.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2011 23:45

Gezien je antwoord is het duidelijk je Hoeft niet aan een boom te hangen om enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-10-2011 00:25

wally de weijer schreef:Bij ons op een locale plas waar maar een paar vissers zitten zit 1 visser die erg geheimzinnig over alles rond het karpervissen op deze plas.
ik zit er al sinds 1997-98 weet dus het meeste al over de plas.
nu zijn mijn vismaat en ik er een paar jaar niet meer geweest en is er alleen voor de "vissers van het eerste uur" de vergunning gekomen.
maar als je met die ene visser een praatje maakt dan laat hij niks los, niet over zijn vangsten of boilies,rigs of dergelijke.
laatst was ik op de plas aan het rond wandelen(rond 19.00 uur) en hij had zich net geinstalleerd alleen de hengels lagen er nog niet in.
dus ik denk ff praten maar eerst komt hij niet eens uit zijn tent en wacht met ingooien tot ik(we) weg zijn(al met meerdere collega vissers gebeurt) 2 of 3 uur later. :o :o :o
dus vraag ik me af of er meerdere mensen zo zijn of dat we hier over een uitzondering hebben.
lijkt me toch meer als normaal als we samen op een plas vissen dat we dan wel het bestand willen kennen(jonge nieuwe vissen of iets dergelijks).


2 of 3 uurtjes later pas weer weg? :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

16-10-2011 10:03

Ik kan me wel iets voorstellen bij die man.

Ik heb t hier ook.laatst zat ik met mijn vader te vissen en toen kwamen er 2 jongens die ik overigens ken.
ze lopen hier ook mee op t forum, verder niks mis mee en toffe kerels hoor.

maar ik heb toen ook mijn spullen aan de kant gehouden. het begon hun op te vallen en begonnen dus te vragen van hoe of wat. toen heb ik ook gewoon uitgelegd dat ik wacht totdat ze weg zijn.


paar weken later zit ik ergens te vissen met mijn pa komt er een kerel met zijn broertje aan,niks mis mee zou je zeggen. hij begint gelijk of te vragen hoeveel ik al had gevangen enz enz. t enige wat ik altijd vang zijn brasems en zeelten .... :wink: :wink:

vervolgens vaar ik mijn lijntjes uit (geen witte poeder 8) ) 10 minuten later een run en dat was een zeeltje.die kerel kwam toen al rennend naar mij toe wat ik dus niet tof vind. begint gelijk te vragen hoe ik vis en welk aas bla bla bla... ik heb dus per direct mijn lijn van de hoofdlijn afgehaald en begon naar mijn spullen te lopen. de hengel lag op een zijl aan de waterkant. ik was mijn boot aan het vullen en hij begon gewoon mijn hengel op te pakken enz enz. joehoe..... waar ben je mee bezig d8 ik. ik heb hem weggestuurd en direct daarna een run op de andere hengel ... karper... hij kwam gelijk aanrennen. omdat ik meer bezig was met de irritatie op hem kreeg de vis de kans op zijn te lossen. opnieuw begon hij dus weer naar info te vragen .ik heb hem gelijk ff heel duidelijk gemaakt dat ik voor de rust kom en niet om op kleine kids te letten die niet mijn hun vingers van andermans spullen af kunnen blijven. hij moest 20 mtr afstand houden en kon komen kijken als alles op zijn plek lag. zo gezegd zo gedaan. hengels dus weer uitgevaren en ook toen kwam er bijna direct een run. mijn vader schept de vis en ik onthaak alles netjes.toen ik netjes mijn lijn in het water had gelegd mocht hij komen kijken... hij was helemaaaal happy want hij had dit jaar nog geen karper op de kant gezien. achteraf was hij dus blij om een vis te zien en ik blij dat hij mij respecteerde omdat ik nu eenmaal niet graag bekend wil maken hoe ik vis en met wat.




grtz
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-10-2011 21:33

Douwe Bijlsma schreef:Gezien je antwoord is het duidelijk je Hoeft niet aan een boom te hangen om enz.


Met u weet je het nooit
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-10-2011 14:16

soms zijn mensen verdomd lastig als je in je eentje zit maar er zijn er ook zat die mij geholpen hebben met bv. foto's maken.

ik geef ook niet zomaar aan iedereen alle info over het water, meestal stuur ik ze op pad met een leugentje voor eigen bestwil.
ik zelf ga ook niet bij een ander om info "zeuren", zo kun je zelf "pionieren" op een voor jouw onbekend water. dit gaat je helpen telkens als je een nieuw water bevist. meestal kun je in de lokale hengelsport zaak wel terecht om een beetje te weten wat een bestand is van een water.
voor de rest is watersense belangrijker dan verhalen van andere mensen.

ik ze gewoon gaan vissen, degene die je regelmatig ziet zitten, er zelf vist en die weet dat je serieus bent, komt dan wel naar jouw toe om een praatje te maken.

je kunt nooit vertrouwen wat iemand je vertelt!!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

19-10-2011 18:04

Als er iets is waar ik een hekel aan heb, is het wel als mensen langs komen en gelijk gaan vragen welk systeem en/of gelijk naar mn emmer toe lopen om te kijken wat er in zit, dat vind ik echt triest gewoon. Ook toen ik met mn vaste vismaat was, toen kwam er iemand langs en dat wisten we, hadden we de boilie's omgewisseld, haha die gast snapte er helemaal niks meer van, das dan wel weer humor eigenlijk.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.