Geheimzinnig gedrag?


Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

14-10-2011 09:46

Vertel, vertel Daaf!!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-10-2011 10:37

Ben ook wel benieuwd Daaf. Hier in Friesland zijn ze redelijk braaf :)
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

14-10-2011 10:41

wally de weijer schreef:maar als je met die ene visser een praatje maakt dan laat hij niks los, niet over zijn vangsten of boilies,rigs of dergelijke.


ik vertel ook niks over mijn boilies hoor als ze te lui zijn om op de emmer te kijken dan moeten ze het zelf maar weten :lol: :roll:

tegenwoordig doen een hoop mensen geheimzinnig over hun visserij vooral op plekken waar makkelijk iemand anders kan gaan zitten

ik doe tegenwoordig niet meer zo geheimzinnig als er iemand op mijn stekkie zit aan de siervijvers nou ja jammer dan kan me er niet druk om maken
maar als ik met iemand heb staan ouwehoeren die langskwam en die komt met dezelfde bollen op mijn stekkie zitten aan het kanaal of rivier dan heb ik er wel de balen in en daar zeg ik dan ook niks meer over
simpelweg omdat het me nu al 3 keer gebeurt is
zeg nu zelf wat is er nu makkelijker en goedkoper dan andermans voerstek afromen met de gegeven info ??
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-10-2011 12:19

Hallo,

Ik ben toch maar eens gaan lezen hier, maar ik vraag me nu echt wat af:

- Dus karpervissen is een sociale bezigheid? Sinds wanneer?

- Dus als iemand komt kijken, móet ik willen praten? Lullen i.p.v. vissen?

- Dus ik moet mijn recepten, technieken en tactieken plús vangsten delen? Voor de HVR en de database?

- Als ik dit niet doe ben ik raar en moet erover gepraat worden?

Hoezo opdringerige cultuur? Flikker alsjeblieft gauw een eind op! Ik word een beetje flauw van dat ja-maar-dat-is-toch-leuk cultuurtje. Leuk en belangrijk? Oh, jij bepaalt wat leuk en belangrijk is voor mij? Dus ik vis voor jou en met dank aan jou? Dat is dezelfde onzin als bepalen wat voor kleding ik moet dragen en welke muziek ik moet luisteren.

Nee Willem, zo kwaad bedoelen we het allemaal niet en je moet niet zus en je moet niet zo en wat doe je weer lastig en lelijk en het valt allemaal wel mee joh kerel...

Jaja, als het wel meevalt, open dan ook geen topic over dit soort dingen.

Verder gaat het wel goed hier. :D

Ik zat alleen even met mezelf te praten.

Groet'n,
Willem :wink:
Gerrit Hees

14-10-2011 12:49

Simpel zat, zit ik te vissen en komt een wild vreemde langs heb ik er ook geen zin in om een praatje te maken. Geef dan gewoon korte antwoorden op de vragen heb je al wat gevangen? en de rest negeer ik hem.

Vorige keer nog een mafkees gehad die ging 15 meter naast mij zitten omdat hij daar altijd zit ( was onzin heb hem daar nooit gezien en die stek zit je redelijk in het zicht) Heb hem ff fijntjes uitgelegd dat het water groot zat is en dat die maar een eindje oprot. Gaat die naar een andere stek toe, komt die een uurtje later terug zegt die ja ik heb geen zin meer om te vissen ik ga wel gezellig bij jou kijken? Waar haal je het lef vandaan? Je kent me niet eens, je weet niet eens of ik het goed vind wat nodig je je zelf dan toch uit? Hij maar lullen tegen mij en ik me mond maar houden en strak voor me uitkijken. Hij was zo verdwenen.

Met bekende wil ik wel eens een praatje maken trouwens die kan ik dan wel weer hebben :lol:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-10-2011 12:54

Moddereters,

Gelieve de topictitel te veranderen in;

Hoe verpest ik iemands karpervisserij?

Of;

Help, ik heb geen hobby!

Of;

Ongewenste intimiteiten aan de waterkant.

Bij voorbaat dank,
De Selectieve Aso :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2011 13:23

WPJ Barnas schreef:Moddereters


Ontstane functie als gevolg van het te vaak bij de Heer Barnas in de buurt hangen, met als gevolg de titel van de functie


Of niet?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-10-2011 13:33

wally de weijer schreef:Bij ons op een locale plas waar maar een paar vissers zitten zit 1 visser die erg geheimzinnig over alles rond het karpervissen op deze plas.
ik zit er al sinds 1997-98 weet dus het meeste al over de plas.
nu zijn mijn vismaat en ik er een paar jaar niet meer geweest en is er alleen voor de "vissers van het eerste uur" de vergunning gekomen.
maar als je met die ene visser een praatje maakt dan laat hij niks los, niet over zijn vangsten of boilies,rigs of dergelijke.
laatst was ik op de plas aan het rond wandelen(rond 19.00 uur) en hij had zich net geinstalleerd alleen de hengels lagen er nog niet in.
dus ik denk ff praten maar eerst komt hij niet eens uit zijn tent en wacht met ingooien tot ik(we) weg zijn(al met meerdere collega vissers gebeurt) 2 of 3 uur later.
dus vraag ik me af of er meerdere mensen zo zijn of dat we hier over een uitzondering hebben.
lijkt me toch meer als normaal als we samen op een plas vissen dat we dan wel het bestand willen kennen(jonge nieuwe vissen of iets dergelijks).


Op momenten is iedereen zo!
Durf te wedde dat ook jij die momenten kent!

Ik ben ook zo,ik ben niks verplicht,ik zit er voor me eigen en niet voor iemand anders.....
Tuurlijk praat ik met mensen maar praat niet tegen iedereen. Locals of gewoon bekende koppen daar praat ik mee,personen die doorzichtig zijn en puur alleen willen weten waarmee je vist en willen weten of je hier wat vangt om er vervolgens zelf te zitten,kunnen lang wachten tot ze een antwoord krijgen. Wat de rest boeit ze niet,beetje iemand die geboeid is praat niet alleen over wat je gebruikt,maar praat juist over van alles. En als er iemand komt liggen zijn startzinnen klaar inplaats andersom. Bezoekers weet je wel ik zit er al.

;)

Heeft niks met geheimzinnig te maken.

De persoon in kwestie Wally zal wel wat meer meegemaakt hebben dan alleen jou zien komen,zit altijd wel een rede achter waarom men voorzichtig is.

Nogmaals ik zit hier voor me eigen,en anders zet ik wel een bordje neer ''Bezoekers welkom,expeditie geopend''
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-10-2011 13:35

Ik durf straks geen collega meer aan te spreken man. :lol: Raar volkje die karpervissers over het imago nog maar te zwijgen ;)
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

14-10-2011 13:40

Niet alleen asociaal, maar ook paranoide... Iedereen die een praatje komt maken is achter jullie wonder trucjes aan....

Wordt eens wakker... :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

14-10-2011 13:49

:x Ook heb je ze die een praatje komen maken met schemer/ vissen kijken (word dan geroepen), gaan gelijk de haren op mijn rug van overeind staan! 8)

mvg.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-10-2011 14:03

Even een kort praatje van hee al wat gevangen? nee! (jawel hoor maar dat zeg ik lekker niet) vind ik prima, maar als er een totaal onbekende lang blijft plakken dan heb ik er ook de P in. Laatst nog een oudere kerel bij ons staan. Kerel had veel interessante stek info, vind het ook prima om wat info uit te wisselen, maar na een uur ben ik er echt zat van hoor :-?.

Als je overigens op een bepaald water steeds dezelfde perso(o)n(en) tegenkomt, dan helpt het geheimzinnig gedoe ook vrij weinig lijkt me. Dan kun je net zo goed e.e.a. aan gegevens uit wisselen zodat je er beide misschien nog wat aan hebt...maarja je wilt ook niet dat een ander de vissen voor jou wegvangt he..
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

14-10-2011 14:17

Ben ik blij dat ik nooit iemand tegen kom op mijn stekken, hoogstens een vriend ( ook visser) komt even langs op uitnodiging :-)

Voor de rest lkkr rustig. Vriendin vertel ik meestal ook niet meer precies waar ik zit, dit na een nachtelijk akkefietje :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-10-2011 14:57

Ha Sven,

Sven van Anrooy schreef:Ontstane functie als gevolg van het te vaak bij de Heer Barnas in de buurt hangen, met als gevolg de titel van de functie

Of niet?


Nee. Niet dus.

Jij bent natuurlijk ook altijd heel meegaand en totaal onverschillig, altijd positief en zonder kritiek. Tja, dan valt zo'n posting van mij wel een beetje op hè.

:wink:

Of niet? Nee, dat ben je niet, dus ik snap niet dat je zoiets schrijft. Ik wil mijn postings nog wel even nader toelichten hoor, maar ik ga zo eerst boodschappen doen en dan heb ik weer wat tijd.

En dat 'de Heer' had je beter weg kunnen laten, het misstaat een beetje bij de rest je stukje tekst. Mij heel fatsoenlijk en zogenaamd correct verwijten dat ik met modder gooi, terwijl je dondersgoed weet dat dat onzin is en dus juist zelf de modder gooit. Je mag ook door al m'n andere m'n postings heen lezen, dan zie je dat je totale onzin verkoopt Sven.

Kritisch, hard, fel en uitgesproken? Ja dat ben ik zeker. Maar ook eerlijk en oprecht en zeker ook met goede bedoelingen, maar dan moet je wel doordenken en in eerste instantie niet uitgaan van kwade bedoelingen. Als ik echt (persoonlijk) gesodemieter wil, dan schrijf ik heel anders.

Was je in je haast vergeten er een paar gele poppetjes bij te zetten?

Of niet?

Groeten,
Willem :wink:

PS: Maar ik (be)leef (in) een heel andere wereld hoor, dat is zo. :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2011 15:01

WPJ Barnas schreef:Was je in je haast vergeten er een paar gele poppetjes bij te zetten?

Of niet?

Groeten,
Willem :wink:

PS: Maar ik (be)leef (in) een heel andere wereld hoor, dat is zo. :D


;) ;) ;)

Was puur als geintje op het woord moddereter bedoeld Willem, ik ken verder helemaal niet persoonlijk.. Miste inderdaad wat gele poppetjes erbij in de gauwigheid..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-10-2011 15:20

Bojan van der Linde schreef:Ben ik blij dat ik nooit iemand tegen kom op mijn stekken, hoogstens een vriend ( ook visser) komt even langs op uitnodiging :-)

Voor de rest lkkr rustig. Vriendin vertel ik meestal ook niet meer precies waar ik zit, dit na een nachtelijk akkefietje :wink:


klinkt smeuiig, vertel! :P
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-10-2011 15:22

Als niemand iets vraagt, hoegf ik ook niet te liegen.

O.H.-en doen we wel weer aan de bar.

Zo nog een uurtje en ik ben niet meer aanspreekbaar whoaaa
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2011 15:24

Voor mij nog 4,5 Klaas..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

14-10-2011 15:36

Voor de rest lkkr rustig. Vriendin vertel ik meestal ook niet meer precies waar ik zit, dit na een nachtelijk akkefietje :wink:

klinkt smeuiig, vertel! :P


niet echt smeuiig, maar kwam er dus op neer dat ik om 3 uur in de nacht gewekt werd door een run, half het kanaal in viel, staat me vriendin (aangeschoten) daar een beetje stom te lachen pfff :roll: typisch geval van ff aan het lijntje trekken haha.
Ken er nu wel om lachen
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-10-2011 17:54

Ha Sven,

Dan is het goed.

Groeten,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

14-10-2011 19:21

Op momenten is iedereen zo!
Durf te wedde dat ook jij die momenten kent!

@ leen

ik heb niet van die momenten als er bij mij iemand een praatje komt maken dan vertel ik gewoon wat die persoon wil weten.
boilies,partikels,onderlijnen,dieptes noem maar op ik heb echt geen geheimen.
ik heb zelfs tegen vissers die op die plas niks vangen zelfs aangeboden om op de betreffende stek te gaan zitten waar ik de karper wel ving en zelfs mijn aas aangeboden.

ik vind dat andere mensen ook die vis of andere vissen mogen vangen zonder daar weken voor te moeten voeren of experimenteren met onderlijnen,voercampagnes en dergelijke.
maar kennelijk ben ik de enigste hier in nederland.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-10-2011 19:26

Denk het ook Wally... En gelukkig zijn er niet meer zoals jij, zou wel heel erg niets meer met vissen te maken hebben. Kom op zeg, ik ga ook echt niet alles te grabbel gooien waar ik moeite voor moet doen. Ik gun een ieder zijn vissen, mits zelf moeite voor gedaan.

Bij ene Wally de Weijer aan komen schijten, zijn aas krijgen, een paar rigs ontvangen en op een door hem opgebouwde plek een paar karpers laten vangen, kom op man.. Dat heeft toch geen flikker meer met vissen te maken..



Mensen willen op karper vissen, mensen willen karpers vangen maar mensen willen niet karpervissen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-10-2011 19:31

Wally

Doe wat je moet doen,maar wees gewaarschuwd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-10-2011 23:54

Misschien vangt Wally goed, en valt het hem op, hoe para karpervissers kunnen zijn. OPROEP!!! Kruip uit je beperkte/tunnelvisie wereldje.....................................Welcome to the Realworld.


Oja................. twilightzone, Xfiles is zo jaren 90 :D

Egoisme/hebzucht is 1 van de 7 zonden? we zijn bijna allemaal hypocriet! Bewust of onbewust!

Bewust?..................................... :lol: Ik niet, nee joh! :wink:

Spreekt nu de alcohol? of.............................................. sssssssssssssssssssssst, niemand wat zeggen aub, diegene zou zomaar die ENE kunnen vangen. Moet er niet aan denken.

Want natuurlijk is dit jou vis!, jou water! jou ding! en dat mag met niemand gedeeld worden.


zucht'...................... en dan nog druk maken om het imago :lol:

DE uitvinding was de computer? nah....... ben nog steeds overtuigd van de dood simpele spiegel :D Kijkmmaar eens heel goed :D

heerlijk die BB7U

Komt u maar......
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 15-10-2011 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

15-10-2011 00:21

wally de weijer schreef:ik vind dat andere mensen ook die vis of andere vissen mogen vangen


Ben het hier wel mee eens, maar de rest :-?

Dries, :lol: cheers!

mvg.