Imago karpervissers


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-10-2011 16:56

verder kunnen ze ook niet in verband gebracht worden met de HSV of SVN aangezien ze geen lid zijn dan...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-10-2011 17:26

michel Tja was een grapje natuurlijk, een door gedraaide gek is het !!!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-10-2011 17:46

Eus Molewijk schreef:Als je dat wil veranderen moet je de problemen bij de bron aan gaan pakken en daarvoor zal je toch minimaal op de stoel van Mark Rutten moeten zitten en zelfs dan is de invloed die je hebt nog niet genoeg.


In mijn ogen is de bron slechte ouders, die moeten de opvoeding van hun kinderen eens serieuzer aanpakken i.p.v. met hun snoetje voor de buis zitten.

Daarom pleit ik dat iedereen chemisch gesteriliseerd wordt totdat ze bewezen hebben de verantwoording voor het nemen van kinderen aan kunnen. Het probleem is dan alleen dat we als mens waarschijnlijk gauw uitgestorven zijn.. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

06-10-2011 18:34

We kunnen een bepaalde groep als experiment gebruiken.. ik heb wel een voorkeur.. :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-10-2011 18:35

:lol:

raden hoeft niet... :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-10-2011 18:56

Ik hoop toch niet die groep bij de duinen....... :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-10-2011 18:58

zo jammer weer worden weer weer over 1 kam geschoren :wink: (een hele dikke)

mogen de hoofdstedelingen een keer als eerst is het weer niet goed :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-10-2011 19:32

Als je haar had gehad zou je denken dat juist jij een kam maar eenzijdig weet te gebruiken, duinbewoner ;) lol//
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ruben hartjes
Berichten: 40
Lid geworden op: 31-01-2010 12:13
Locatie: Gendringen

06-10-2011 19:37

Eus ik ben het helemaal met je eens, klaas denkt toch al dat ik ook zo`n herrie schoppende hang jongere ben.
De echte karpervisser heeft niets te vrezen, het zijn degene die denken karpervisser te zijn, die de boel verzieke
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-10-2011 19:49

laat die duinen maar aan de schollenkopjes over sven :D
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

06-10-2011 19:59

't is niet voor niets een mooie stad achter de duinen, hé..

Idd Michel, raden is overbodig ;) Nu moeten we nog eens kijken hoe we aan voldoende Androcur komen.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-10-2011 21:05

Als we zeggen dat al die polen alles leegvissen, dan scheren we alles over dezelfde kam en discrimineer je, nu doen we toch hetzelfde maar dan over karpervissers? Er zijn genoeg karpervissers die het verzieken inderdaad, maar die moet je aanpakken, niet de goede vissers met onduidelijke en ondeugdelijke regels opzadelen. Het idee van klaas met het pasjessysteem klink goed. Heb je waarschijnlijk wel meer inzet nodig van vrijwilligers, die moeten het gaan m.i. voor een gedeelte althans gaan controleren.

Bij de punten die Michel Tja al noemde, kun je ook nog bijzetten het vissen voor goede doelen. Dat is ook een steeds groter wordend fenomeen en m.i. goed voor het imago van ons allen.


Gradus….
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-10-2011 21:51

Imago karpervissers

Imago is het beeld dat van een groep bestaat bij het publiek.

Dus niet perse een beeld dat wij van onszelf hebben. Als ik voor mijzelf praat, dan weet ik dat er genoeg karpervissers zijn die niet aan dat beeld voldoen.

Dus geen discriminatie, maar wel realisatie dat dit beeld bij het publiek ontstaat als we ons zo opstellen zoals dat soms gebeurt. Daarbij horen ook kortzichtige uitlatingen over "de Polen" zoals die soms gedaan worden. Dat schildert ons bij het publiek af als bekrompen en intolerant.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-10-2011 22:05

Nog even geduld en de kapervissers maken elkaar zelf wel af, we zijn al aardig op weg. Zelfbeeldproblematiek opgelost.......
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 06-10-2011 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-10-2011 22:06

Maar Kees toch, je weet toch dat de halve wereld uit lobbyisten bestaat, ook in de karperwereld. Deze lobbyisten hebben baat bij een zogenaamd slecht imago van de karpervissers. Zodat ze weer wat te lobbyen hebben. Kijk eens wat wij voor elkaar gekregen hebben, lukt het niet dan is het de visser die uiteindelijk de schuld krijg, want immers zij gedragen zich niet!! Ik blijf het discrimineren vinden, maar ach ben ook geen lobbyist!!!


Gradus….
....................
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-10-2011 22:13

gradus scholtens schreef:Als we zeggen dat al die polen alles leegvissen, dan scheren we alles over dezelfde kam en discrimineer je, nu doen we toch hetzelfde maar dan over karpervissers? Er zijn genoeg karpervissers die het verzieken inderdaad, maar die moet je aanpakken, niet de goede vissers met onduidelijke en ondeugdelijke regels opzadelen. Het idee van klaas met het pasjessysteem klink goed. Heb je waarschijnlijk wel meer inzet nodig van vrijwilligers, die moeten het gaan m.i. voor een gedeelte althans gaan controleren.

kan het aardig vinden met de eerste 5 regels Gradus !
Petje af :wink:


Gradus….
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

06-10-2011 22:32

Kees Ouwehand schreef:Imago is het beeld dat van een groep bestaat bij het publiek.


Het publiek kan zich ook de vraag stellen, waarom al die nutteloze vragen, die wij soms zelf verplicht moeten beantwoorden, zitten die mannen niet te vissen voor de ontspanning? fatsoenlijk reageren, houd bij mij op na de tiende voorbijganger, en wat doe je met de vis/ staat het pannetje al klaar! Dat het fatsoen bij mij ophoudt, wil niet zeggen dat ik dan ga razen & tieren.

Kees Ouwehand schreef:Dat schildert ons bij het publiek af als bekrompen en intolerant.


Een van mijn grootste ergernissen, honden baasjes, ben ik zelf ook, neem tegenwoordig nog geen eens meer de moeite om er boos op te worden! Houd mijn mond liever, om onnodige discussies en ruzies te voorkomen. Dit slag mensen zijn vaak degenen die bijdragen, aan het slechte imago! Lopen uit zicht en hangen dan aan de telefoon, bij instanties. Ondanks haar hondje mij toch echt op wou eten! :-? Maar goed kan het ook mijzelf aan rekenen, moet ik maar niet bij dat honden strandje gaan vissen omdat de carp zich daar ophoudt!

Dat intolerante en bekrompen, geld net zo goed voor het publiek! Zijn zelfs mensen bij het woord hengelen, je aan kijken alsof je bij voorbaat een nietsnut bent of erger! Probeer mij zo min mogelijk aan dit soort vooroordelen te storen, in ieder geval de laatste jaren, hmmm, en toch krijgen ze mij zo nu en dan op de kast! :roll:

mvg.

mvg.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-10-2011 22:38

99% van het eerder genoemde heeft niets met karpervissen te maken.
Welk imago van welke groep bedoel je nu eigenlijk Klaas?

Meeste karpervissers zijn eenlingen en draaien niet goed in teamverband, er een groep of vereniging van willen maken word dan al snel een fiasco.
Teleurstellend?

Men vist al lang niet meer om het vissen, en da's wel jammer.
Het gaat enkel om; foto's vangsten op datum, foto van de maand, foto van je (hengel)opstelling, foto van je mooiste schub, spiegel enz enz.
Filmpje van je sessie, filmpje binnenland, filmpje buitenland enz enz.
Pronk van de week enz enz...

De karper is tot hoer verworden, en in tegenstelling tot Willem's ideetje zijn de imagootjes onbewust de bedrijfs poedeltjes.
En da's ook jammer voor de karper. 8)
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 06-10-2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

06-10-2011 22:45

Wil mij eigenlijk niet bemoeien, Henk ook die eenlingen, worden over dezelfde kam geschoren! :roll:

mvg.

Over de rest, om ff. Klaas te quoten, GUN FACTOR!

mvg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-10-2011 22:53

Je reactie over lobbyisten begrijp ik niet zo goed Gradus. Het beeld ontstaat niet daardoor, hoogstens dat het door anderen gebruikt wordt om hun zaak kracht bij te zetten. Maar de aanleiding zijn wijzelf.

Kijk naar jezelf is een gebruikelijke reactie Robert. En ook de hondenbezitter heeft als groep een imago. Zo zijn er wel meer groepen te noemen. Domme Hollanders is een beeld dat sommige buitenlanders hebben over alle Nederlanders. Tja?

Overigens probeer ik slechts uitleg te geven aan het topic. Dat het publiek een vooringenomen beeld heeft van karpervissers kan discriminatie worden als dit een individu wordt voorgehouden als zijn gedrag.

Verder uitleg bij Klaas. :)

Ergens kan ik met Henk meevoelen dat karpervissers eenlingen zijn en zich slecht laten verenigen. Maar zo ziet het publiek het niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

06-10-2011 23:11

:lol:
Henk ter Maat schreef:Men vist al lang niet meer om het vissen, en da's wel jammer.
Daar is de rest!

Had niet in de gaten dat je post niet af was. :lol:

Mooi, dat bijwerken! Moet ik weer quoten!

Kees Ouwehand schreef:Verder uitleg bij Klaas.


mvg.
ruben hartjes
Berichten: 40
Lid geworden op: 31-01-2010 12:13
Locatie: Gendringen

06-10-2011 23:15

Henk dat waren wijze woorden, maar je hebt wel gelijk. Iedereen wil alleen nog maar die 50+ vissen en het liefst 3 op een avond. Mocht er die avond per ongeluk een prachtige zeelt worden gevangen, is het gedaan met de gein. Ben blij dat ik dan al meer dan 20 jaar op karper vis en mischien nog wel een beetje bij de oude stempel hoor. Vissen begint thuis en eindigt thuis, alles wat daar tussen zit is rust en genieten, iedere keer weer.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

06-10-2011 23:27

:lol: Ruben, ik vang ze ook van 50 cm & groter of kleiner! De beleving blijft voor mij hetzelfde, zeelt of brasem zie ik als bij vangsten, hanteer hier ook catch & release, bij de carp komt ook het wegen en eventueel plaatje schieten?

mvg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-10-2011 23:36

Nou, kan niet helemaal met je meevoelen Henk. Rini Groothuis begon al met vele trofeefoto's in zijn eerste artikelen en boeken. Althans dat is eerste karperboek dat ik gelezen heb. In zijn latere boeken kwam de jacht op steeds groter er ook bij. Het medium internet is daarbij gekomen en leent zich daar bij uitstek voor en voor meer dan de eenling. Ik zie er niks verkeerds in om dergelijke zaken op deze wijze te delen. Er worden opvallend veel mooie karpers gevangen door jonge karpervissers en er is een enorme vooruitgang in materiaal. Is alleen maar mooi. Wordt wat anders als de mentaliteit alleen pronkgedrag is. Maar ik vind het nogal vooringenomen om dat maar even vast te stellen voor alle karpervissers van nu. Net zo vooringenomen als het mogelijk negatieve beeld dat het publiek heeft bij karpervissers.

Begint oude stempel nu bij 40 jaar, 30 jaar, 20 jaar of 10 jaar?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

07-10-2011 00:05

Oude stempel is instelling of beleving ipv aantal vissende jaren?