De Vispas; enkel halleluja?


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-06-2011 19:43

Geloof mij nu maar dat het bakken met geld heeft opgeleverd, voor SVN dan he!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 08:29

Tja, Kees

Voor een totaal plaatje

http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... stuur.html

Zal wel gelogen zijn dan zeker? Ik geloof je best hoor, alleen de cijfers he.

Verder hebben de federaties in hun statuten staan, dat zij maar een maximaal eigen vermogen mogen hebben.

Waar na gekeken zou kunnen worden en wat ook zeker gebeurt, ik wel, zijn naar de kosten. Tja ik vind het organiseren van een wk kust niet nodig ok vaste stok op kanaal. Trekt wel miljoenen publiek, waar iedereen weer voordeel van heeft.

@Joost van Stallen,

Struikelblok is de wet.

Het is een utopie om ALLE wateren onder te brengen want dan is het gemakkelijk.
It's okay 2 pay
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-06-2011 09:37

Klaas, dat van die 3 Noordelijke federaties klopt niet. Geldt alleen voor de federatie Groningen-Drenthe waar alle wateren van alle HSV-en zijn ingebracht. Dat is dus niet zo bij de federatie Friesland en Sportvisserij Oost-Nederland.
Josef, waarom zo huilebalkerig doen? Feit is dat er sinds de invoering van de Vispas jaar na jaar meer vispassen zijn verkocht en met name het eerste jaar veel meer Vispassen verkocht zijn dan het jaar daarvoor vergunningen.
En voor het werk van Sportvisserij Nederland is ook geld nodig, nogal logisch dus dat zij blij zijn met meer verkochte Vispassen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2011 09:41

Kees Verheij schreef:Geloof mij nu maar dat het bakken met geld heeft opgeleverd, voor SVN dan he!


Kees, hoe komt een mens met jou in contact? :)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

24-06-2011 09:42

Heel hard door rood fietsen Mitsz, misschien dat je hem dan eens tegenkomt :P
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2011 09:43

Hehe... houden ze je daar nog voor aan in Rotjeknor?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-06-2011 10:25

Aart Lokhorst schreef:Feit is dat er sinds de invoering van de Vispas jaar na jaar meer vispassen zijn verkocht en met name het eerste jaar veel meer Vispassen verkocht zijn dan het jaar daarvoor vergunningen.
En voor het werk van Sportvisserij Nederland is ook geld nodig, nogal logisch dus dat zij blij zijn met meer verkochte Vispassen.


Dit is toch niet de maatstaf of die pas een succes is.!!!!!!!!

Feit is, dat ons als vissers is voor gehouden dat de VisPas het voor de vissers makkelijker zou worden gemaakt om te vissen, niets van dat is gebleken.
Feit is, dat het de dubbele afdrachten zou verminderen. Althans zo is ons voor gehouden.
Feit is, dat het de dubbele afdrachten vermeerderd heeft.
Feit is, dat wanneer een HSV eigen water beheerd (Lees de visrechten heeft), ze helemaal geen VisPas hoeven uit te geven.
Feit is, dat we als we willen vissen in Nederland, we dit alles moeten slikken, en een poot uitgedraaid worden.

Ach ik kan nog wel even doorgaan, maar het is beter dat ik er mee stop, en dan bedoel ik niet stop met vissen. Want ik kan het toch niet winnen..........!!!!!!!!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 12:32

.


F
eit is, dat ons als vissers is voor gehouden dat de VisPas het voor de vissers makkelijker zou worden gemaakt om te vissen, niets van dat is gebleken.
klopt wel moeilijke om zwart te vissen zie groei verkoop, waardoor ik minder betaal
Feit is, dat het de dubbele afdrachten zou verminderen. Althans zo is ons voor gehouden.

klopt dus,

Feit is, dat het de dubbele afdrachten vermeerderd heeft.


gelul bovenste plank, zal eigen luiigheid zijn.
Feit is, dat wanneer een HSV eigen water beheerd (Lees de visrechten heeft), ze helemaal geen VisPas hoeven uit te geven.


Nee, maar je moet er wel 1 hebben om te mogen vissen...

Feit is, dat we als we willen vissen in Nederland, we dit alles moeten slikken, en een poot uitgedraaid worden.


schei toch uit met je poot uitdraaien....
Ik ben een klein 120 euro kwijt. Bij 4 verenigingen inclusief nachtvispas en bij 1 een derde hengel
Frankrijk tot nu? eur 200 voor 10 dagen. Komt nog een 40 bij
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 12:34

maar kom eens met voorzetten hoe het beter kan? Oplossend gericht denken? Niet het oud hollands klagen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-06-2011 12:38

voor geheel NL 1 vispas waarmee je op alle openbare wateren mag vissen ? :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

24-06-2011 12:54

Klaas vd Herik schreef:maar kom eens met voorzetten hoe het beter kan? Oplossend gericht denken? Niet het oud hollands klagen


Zie mijn post over werken door hvs's met postcodes.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 13:04

Paul,

Mijn "hoofd"pas staat op postcode. geef eens een link aub?

Michel, tja :wink: wat mag dat kosten? Zie post Kees.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-06-2011 13:24

Met 1 vispas mag je al overal vissen in openbare wateren+het boekje. Niks nieuws lijkt me.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

24-06-2011 13:37

Ik zie het probleem niet zo en vind het gemakkelijk werken met de vispas en het boekje. Wil ik ergens vissen buiten mijn federatie kijk ik in het witte gedeelte of het erbij staat. Andere gedeeltes in het blauw waar mijn federatie bij staat kan ik ook vissen. Ga uit van de normale regels als er geen uitzondering bij staan. Nachtvissen van juni t/m augustus, 2 hengels etc.

Vind wel indien een nachtvispas nodig is dit vermeld moet worden in de vegunning. Heb hier bij mij in de regio en de wateren die ik bevis geen nodig maar heb gehoord dat er federaties zijn waar dit wel noodzakelijk is.

En zitten te klagen over een boekje mee nemen is muggenzifterij. Heb zelf meer het idee dat mensen geen zin hebben om in het boekje te kijken omdat er veel waters en regels in staan en ze daarom te lam zijn om het door te nemen.

Vind wel onduidelijk hoe het met de rivieren zit ivm de kilometerpalen maar dit kan ik via de visplanner wel achterhalen.

Voor de rest heb ik nergens problemen mee. Heb zelf 1 hoofdpas en 1 2e vispas. Voor die 2e vispas betaalde ik 3,50 euro en ga hier niet de moeite voor doen om uit te zoeken of ik het terug kan krijgen. Zie dit anders maar als sponsoring indien ik het terug kan krijgen en anders pech en is het mijn eigen luiheid maar spreek daar de SVN niet op aan.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-06-2011 14:26

Klaas vd Herik schreef:maar kom eens met voorzetten hoe het beter kan? Oplossend gericht denken? Niet het oud hollands klagen


Waarom zou ik Klaas..........!!!!!!

Er is ons voorgehouden dat het allemaal beter zou worden, ik en vele met mij hebben daar nog niets van gemerkt.

Ik heb nooit beweerd dat die VisPas een verbetering zou zijn voor de vissers....!!!!!

Weet je wat makkelijk roepen is "Niet het oud Hollands klagen." Vooral naar mensen toe die het niet met je eens zijn, want daar ben je redelijk sterk in.

Maar het zal me voor de rest een rotzorg zijn wat jij vindt en denkt over zowel de VisPas, en over mij........!!!!!!!!!

Gelukkig is Geert gisteren niet voor niets vrijgesproken..... :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 14:59

nou ja wat nu weer omdat je geen gelijk krijgt? Je hebt gelijk, lees maar. Ok laatste "Feit" niet dan. jonge jonge jonge. :lol:

Afbeelding


Waarom je zou?

Waarom klaag je dan? Als je klaagt vind je dat er iets niet goed is, leuke is dat je in een democratie ook iets met je mening kan doen, daarom zou je bijvoorbeeld...


Resumerend is eigenlijk alleen dat geile boekje een doorn in het oog.

Zover is na te gaan betalen we allemaal minder of betalen in elk geval nog hetzelfde aan afdracht aan SVN als voor de vispas. Gezien de groei van SVN is dat een vooruitgang en dus een winstpunt.

We willen we meer viswater in het boekje, liefst alles. Dat is aan de HSV dus aan onszelf.

Wat nog Eus?

MVG

Klaas
Laatst gewijzigd door Klaas vd Herik op 24-06-2011 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
It's okay 2 pay
Daniel Hummel
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-01-2005 16:07
Locatie: Thuis

24-06-2011 15:14

Ik hebin oktober 2010 naar Sportvisserij Nederland gemaild:

Geachte mijnheer, mevrouw,
Geregeld vis ik op karper. Dit doe in eigenlijk alleen in het buitenland. Hiervoor heb ik geen vispas nodig en zodoende ben ik geen lid van een Nederlandse hengelsportvereniging.
Afgelopen weekend vroeg een neefje van me of ik eens met hem mee wilde gaan naar de plaatselijke visvijver. Als ik dit eenmalig doe (met dagvergunning), moet ik dan in het bezit zijn van een vispas, m.a.w. lid worden van de visvereniging en meer dan €50,= betalen om één dagje te mogen vissen?
Met vriendelijke groet,
Daniel Hummel

Dit was het antwoord:

Beste Daniel Hummel,
Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren.
Echter om een dagje te kunnen vissen met een groep bewoners van het verzorgingstehuis is het geen doen om voor iedereen een VISpas aan te schaffen. Er bestaat daarom een wettelijke uitzondering, namelijk een dag/weekvergunning.
De aangesloten hengelsportverenigingen kunnen een dag/weekvergunning uitgeven voor sportvissers. De sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging vissen onder de eigen opgestelde vergunningsvoorwaarden. De sportvisser heeft dan geen Kleine VISpas of VISpas nodig.
U kunt het beste contact opnemen met uw plaatselijke hengelsportvereniging, om evt. een dagvergunning te bemachtigen.
Met vriendelijke groet,
Gerben Koopmans

Een vispas is dus niet altijd verpicht.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

24-06-2011 15:25

Kees Verheij schreef:Geloof mij nu maar dat het bakken met geld heeft opgeleverd, voor SVN dan he!


Huh? Ik had hier toch op gereageerd?

Is dat verwijderd? Kan me haast niet voor stellen, was een normaal berichtje.

----

@ Klaas H.

Stop toch met je imbeciele provocaties man. Grow up.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 24-06-2011 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-06-2011 15:27

mijn vispas en die van mijn vriendin zitten nog steeds in de dichte envelop.

ben benieuwd of die er uberhaupt nog uitkomen dit jaar..

vast niet.... :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

24-06-2011 15:29

Aart Lokhorst schreef:Josef, waarom zo huilebalkerig doen? .


Dus als je constateerd dat er tonnen met geld in rook op gegaan is, dan ben je een huilebalk?

Ok.

Haal je per ongeluk niet 2 uitdrukkingen door elkaar?

- geld over de balk smijten
- huilen met krokodillentranen

Overigens begrijp je mij niet, misschien logisch omdat mijn uitleg van mijn kritiek is verwijderd. (ik hoop per ongeluk)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-06-2011 15:40

Daniel Hummel schreef:Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig.


Hiermee is toch alles gezegd, en kan die hele VisPas op de schop......!!!!!!

En Klaas, als ik je tegen kom praat ik gewoon met je hoor, en eventueel bij gelegenheid krijg je ook wat te drinken van me. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2011 16:00

Josef Stalscu schreef:Overigens begrijp je mij niet, misschien logisch omdat mijn uitleg van mijn kritiek is verwijderd. (ik hoop per ongeluk)


Dat wordt bijgehouden. In het log staan voor vandaag en gisteren echter geen verwijderingen van berichten in dit topic. Dus niks verwijderd door beheerders, moderatoren of jijzelf. Zelfs niet per ongeluk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

24-06-2011 16:23

Hmmm, vreemd, want ik had toch echt een berciht geplaatst. Heb het ook nog zien staan zelfs. Maar goed,

mijn kritiek was niet op de reorganisatie, die zal best geld opgeleverd hebben. Het gaat mij puur om dat fysieke pasje, wat dus eerst een kartonnetje was.

Dat heeft veel geld gekost, en dat was niet nodig geweest. Dat is toch zonde?
Zit hier wel vis?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2011 16:24

tja neem aan dat we volwassen mensen zijn Jan. Kom anders 9 december naar Sliedrecht, staat een jood achter de bar, ondanks dat toch een toffe peer hoor. hahaha

@ Joost van Stallen: wees een vent en reageer onder je eigen naam.

Dan kan je jezelf ook gewoon vinden.

Miss dat het in je hoofd beter klonk?
hahahahahaha
It's okay 2 pay