Hoe denk jij over een bewaarzak?


Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 14:29

Zeer mooie foto Richard, heb sinds kort een ander cameraatje aangeschaft( canon powershot s3 is, met kantelbaar scherm), in de hoop ook ongeveer zulke foto s te klikken, hoef ik zelfs niemand te bellen s nachts. Maar dan zal ik het een en ander ter voorbereiding van de foto moeten ondernemen. Zie daarom nog steeds het probleem na de de carp genet/ onthaakt, even weg weghangen in de bewaarzak ter voorbereiding van de foto??? Niet.

Mijn eerste foto met de zelfontspanner, nog net geen succes!
Afbeelding

Ben nog zoekende naar de juiste opstelling!!!

mvg.

Nooit te oud om te leren. :wink:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-06-2011 14:40

Heb zelf ook een groeiende hekel aan zakken... vorig jaar slechts 1 vis gezakt, vlak voor de ochtendschemering...

Waar ik bijna niemand over hoor is het beschadigen van de slijmlaag, dit is wat mij vnl zo dwars zit. Elke keer als je een vis in een nieuw stoffen 'jasje' steekt, ongeacht hoe nat, gaat die slijmlaag aan barrels. Zelfs bij een visser als Willem Barnas -die ongetwijfeld zijn vissen koesterd en zeer goed behandeld- vraag ik me af 'waarom in en uit zo'n zak in zeer korte tijd?'....
Dan heb je nog van die gekken die een vis helemaal een zak in laten glijden....ugh.
Dit alles zou in mijn ogen koste wat kost voorkomen moeten worden. Als alleenvisser experimenteer ik driftig met een zeer fijnmazige visvriendelijke binnenzak in mijn schepnet die ik er uit til. Net blijft inact. De vis komt verder alleen met de (ksn)mat of andere plastic glibbermat in aanraking. Wegen doe ik er ook in. Vriendelijker kan haast niet. Toch is de zoektocht naar het ideale materiaal voor netten en zakken nog lang niet over.... Ik weet wel dat ik gruwel van vele netsoorten zowel grofmazig als fijnmazig die letterlijk als een rasp de slijmlaag eraf 'krabben'.... Frank Huisman deed hier prijzenswaardig onderzoek over en had prototypes van rubberen netten. m.i. moet er een soort pantymateriaal zijn (zo fijnmazig mogelijk) wat de norm moet worden.

Oh ja en foto's maken doe ik vrijwel altijd direct. IK heb een Canon SX 20 (350 euries oid) die 10 sec wacht en dan zelfs 10 flitsfoto's maakt, ideaal!

Greetz Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-06-2011 14:40

Heb zelf ook een groeiende hekel aan zakken... vorig jaar slechts 1 vis gezakt, vlak voor de ochtendschemering...

Waar ik bijna niemand over hoor is het beschadigen van de slijmlaag, dit is wat mij vnl zo dwars zit. Elke keer als je een vis in een nieuw stoffen 'jasje' steekt, ongeacht hoe nat, gaat die slijmlaag aan barrels. Zelfs bij een visser als Willem Barnas -die ongetwijfeld zijn vissen koesterd en zeer goed behandeld- vraag ik me af 'waarom in en uit zo'n zak in zeer korte tijd?'....
Dan heb je nog van die gekken die een vis helemaal een zak in laten glijden....ugh.
Dit alles zou in mijn ogen koste wat kost voorkomen moeten worden. Als alleenvisser experimenteer ik driftig met een zeer fijnmazige visvriendelijke binnenzak in mijn schepnet die ik er uit til. Net blijft inact. De vis komt verder alleen met de (ksn)mat of andere plastic glibbermat in aanraking. Wegen doe ik er ook in. Vriendelijker kan haast niet. Toch is de zoektocht naar het ideale materiaal voor netten en zakken nog lang niet over.... Ik weet wel dat ik gruwel van vele netsoorten zowel grofmazig als fijnmazig die letterlijk als een rasp de slijmlaag eraf 'krabben'.... Frank Huisman deed hier prijzenswaardig onderzoek over en had prototypes van rubberen netten. m.i. moet er een soort pantymateriaal zijn (zo fijnmazig mogelijk) wat de norm moet worden.

Oh ja en foto's maken doe ik vrijwel altijd direct. IK heb een Canon SX 20 (350 euries oid) die 10 sec wacht en dan zelfs 10 flitsfoto's maakt, ideaal!

Greetz Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-06-2011 14:46

gaat toch prima zo robert ?

alleen die pet is wel weer jammer :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 14:53

Die stoffen jas wel eerst goed nat maken HE! Nu ga ik eerst ffff. verder lezen!

mvg.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 15:03

Laurens, check de foto, bewaarzak, is fijnmazig, de mat is de luxere versie van jou (ksn)mat(kopie Trakker armo protecta).
:lol: Michel, die pet past ook iedereen. :wink:

mvg.
Frans Junker
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 11:19

09-06-2011 15:05

ik zou die bewaarzak over je kop trekken Robert of in ieder geval over je pet :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 15:07

:lol: :lol: :lol: 8)
dave staal

09-06-2011 16:24

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/sam0255mq.jpg/]Afbeelding[/URL]

Je moet geen dingen doorelkaar halen Frans. 8)
dave staal

09-06-2011 16:30

RL=http://imageshack.us/photo/my-images/863/sam0253v.jpg/][IMG]http:
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/15/sam0261l.jpg/]Afbeelding[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Toch een letter verschillend :wink:
Laatst gewijzigd door dave staal op 09-06-2011 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-06-2011 16:40

LOL :lol:

op die foto van Robert zou je toch eerder die S erbij denken.wel precies dezelfde lettertype.

zijn jullie niet de karpervis alliantie van die groep ? :lol:

VFV - Vissende Feyenoord voetbalsupporters :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-06-2011 16:44

:wink: Matties, en dat zijn er meer als deze 2. :wink:

mvg.
dave staal

09-06-2011 16:51

Een groep vissers die hetzelfde water bevissen of hebben bevist ,zijn in de loop van de jaren een vriendenclub geworden (nu een man of 20) en nog steeds groeiende.

Samen vissen of(on-topic) s'nachts foto's komen maken zodat een vis niet te lang in de bewaarzak hoeft te hangen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-06-2011 16:57

gezellig,en erg handig lijkt me..

vangsten en verdere informatie doorgeven ,elkaar helpen met vanalles.(voeren ?) vissen jullie ook over het algemeen met het zelfde aas?

kan al raden wel aas eigenlijk 8)

klinkt goed moet ik zeggen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dave staal

09-06-2011 17:01

Inderdaad dat soort dingen en mede D.M.V Hengelvangstregistratie het bestand in kaart brengen en de gewichttoename van de karpers noteren enz,enz.enz

Ook veel koffie drinken en dom ouwehoeren :wink:
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

09-06-2011 18:10

He Dave,

Wel altijd lekker eten met die vriendenclub, of nie?? :wink:

Afbeelding

Hoe bevallen de 2 pondertjes?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

09-06-2011 18:24

Nu we het toch over bewaarzakken hebben, waar kan ik grote bewaarzakken kopen(zonder rits)?

Ben namelijk frequentgebruiker van het zakken op een verantwoorde manier :wink:


Groetjes
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

09-06-2011 18:28

Caroline de Mooij schreef:Nu we het toch over bewaarzakken hebben, waar kan ik grote bewaarzakken kopen(zonder rits)?

Ben namelijk frequentgebruiker van het zakken op een verantwoorde manier :wink:


Groetjes
google.
geel he
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

09-06-2011 18:32

Patrick zet even de link erbij;) Niet met een rits he...daarvan zie ik er wel 100 staan.

Zoek de ouderwetse met het houtje toutje systeem.

Thanx
dave staal

09-06-2011 18:33

@Rick :lol:

Moet eerlijk zeggen dat ik ze 1 keer heb gebruikt :lol: toen wel een vis (rond 20p) opgevangen,was wel sport, dus bevalllen goed. :wink:

Gr Dave.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-06-2011 18:34

Robert was ook geen aanval aan jou persoonlijk hoor :-) En als je dat fotograferen gewend ben dan kun je hem toch rechtstreeks vanuit je net fotograferen?

Heb even gegoogled en die mat lijkt mij idd wel een puik ding, hij laat ook geen water door of wel? Hij is iig ongetwijfeld een stuk lichter dan de KSN mat....dat loggo gevaarte gebruik ik namelijk ook als pontje als de brunenoord openstaat 8)

Ps Robert: volgens mij sprak ik jou laatst nog toen je op K zat te vissen!? Ik was die fietsende struinmalloot die kon fluiten naar die azende boezemschub toen er tegen middernacht een tractor met tankwagen en schijnwerper 50 cm achter me op de brug stopte.... Kadoenk, KLABAF, KeDeNG, klats slang overboord, tyfusherrie..... Wtf dacht ik, waar zijn die verborgen camera's?! :lol:
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

09-06-2011 18:35

Caroline de Mooij schreef:Patrick zet even de link erbij;) Niet met een rits he...daarvan zie ik er wel 100 staan.

Zoek de ouderwetse met het houtje toutje systeem.

Thanx

Zou ni weten wat je bedoelt, weet ni hoe een bewaarzak eruit ziet. Sorry.
geel he
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-06-2011 19:02

Hallo,

Tja, hypocrisie is mij niet vreemd, geen enkele mens trouwens. Voor tekst en uitleg even zoeken in de stapel De Karpers. Ik heb ooit eens een poging gedaan mijn/onze hypocrisie te verwoorden. Geen idee welk nummer het was en ik kan het ook niet nakijken, want ik heb dat bewuste blad weggegeven aan een vriend.

Ik kan nu een heel verhaal gaan houden waarin ik uitleg hoe ik de risico's beperk/uitsluit, maar dat ga ik niet doen (of toch wel - dan graag een tijdje geduld). Ik kan mijn wandaden (want dat is vissen) niet goedpraten. Ik mishandel karpers, net als iedereen hier. Ik ben mij hier heel bewust van, maar ik kan niet zonder, ik ben een junk, ik moet, ik ben ermee geboren, het zit in me en het schreeuwt om respons. Misschien ben ik wel een visser.

Weet je welke gedachte mij in het karpervissen sinds een paar jaar erg dwarszit? Als ik karpers observeer, dan vind ik dat op zich al een bevrediging. Waarom moet ik die beesten dan nog zo fucking nodig vangen? Kijk eens hoe mooi en machtig ze zijn, zo kalm, maar met zoveel kracht. Dat ziet er toch al vreselijk mooi uit? Die beesten in hun element, mooier kan niet. Waarom misleiden? Waarom mishandelen? Tja... Troffeezucht? Prestatiedrang? Gewoonte? Ben er nog steeds niet helemaal uit, maar de richting waarin ik zoeken moet, is wel deze, denk ik.

Laurens heeft een sterk punt m.b.t. de slijmlaag en de hoeveelheid handelingen. Ik ga hier helemaal in mee, want ook dit zit mij dwars. Het is nooit te laat om te leren en ik zit hier niet op het forum om er dommer van te worden of om andere mensen dommer te maken, zeg maar. Ik heb de eigenschap dat ik mijzelf niet zo goed tot de orde kan roepen. Een erg goede vriend uit Mokum zei me eens een keer:

"Wat je zelf niet kunt, moet je aan een ander overlaten."

Dat je mij als een karpervriend ziet, zie ik als een compliment Laurens! Ik ga mijn zonden voor de zoveelste keer overdenken. Wie weet maak ik er wel eens een verhaal van, dat denk ik verdomme ook al sinds ik mij bewust ben van het feit dat ik vissen terroriseer en dat is niet zonet.

Maar ik gooi wel vaak na het vissen mijn boilies in het water. Compenseren heet dat, of is het schuldgevoel afkopen?

8)

Tijd voor een biertje, er valt iets te vieren in Cotsdorp, niet dat het ene ruk met vissen te maken heeft, maar vooruit.

Tot zover.

Groeten,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-06-2011 19:18

sinds ik de brede zakken ken met rits en 2 bevestigingspunten zak ik gerust een vis.

Ik ken vissen van een kleine 38 pond die minimaal 50 keer zijn gevangen, zeker 25 keer in een zak hebben gezeten, enkele zelfs nog in een juten zak en die zijn blakend gezond.

Enne, nou en.

Ik vis wel visveilig en ik heb een onthaakmat. hoed hoed

Het zijn gvd vissen . Steek er een riek in pleur ze op de markt en na 24 uur leven ze nog.
Besteed deze aandacht eens aan je vader, moeder, kinderen vrouw of what ever.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-06-2011 19:19

Mede mens ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust