Wierstek


Plaats reactie
Laurens Mallerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-04-2011 13:57

10-05-2011 09:36

Hallo :)

Ik had een vraagje, ik ben van plan aankomend weekend lekker te gaan vissen :)

Ik zit echter met het volgende. Ik heb een heel mooi watertje op het oog alleen ligt dit vol met wier en dan echt het wier van bodem tot oppervlakte met geringe open stukken. Nu stond ik gister even op een rustig bruggetje te kijken bij het water en wat mij opviel was dat ik redelijk veel karper/brasem rustig hun rondjes zag doen onder de brug door en rondom de brug... Dit vind ik toch opvallend voor een redelijk groot water.

Nu heb ik om te testen gister rond het avondeten wat mais en smack bij een open plekje op circa 60 cm diepte gegooid. Ik nieuwsgierig om half 10 even gekeken maar echt van gesnoept was er niet.. Op het moment dat ik er was zwom een aantal brasems (4stuks) precies over de plek van het aas.. Maar ze gaven geen kik.. Misschien zagen ze me of... :(

Maar goed, ik twijfel dus of het gewoon een trekplaats is van de vis dus dat ze er alleen zwemmen maar niet specifiek op die plek hun aas gaan zoeken...

Mijn vraag is.. Als ik er zaterdagnacht wil vissen is het dan mogelijk om met behulp van wat gereedschap een flinke stek wiervrij te maken en wanneer ik dan elke dag zou bijvoeren is dat dan lang genoeg om de karper op die stek te krijgen of duurt dat langer voordat ze van de schrik bekomen zijn zeg maar..

Alvast Bedankt!

Groet,


Laurens
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-05-2011 09:38

Dat zijn ze vrij vlug. Doen!
Laurens Mallerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-04-2011 13:57

10-05-2011 09:41

mitsz van der kamp schreef:Dat zijn ze vrij vlug. Doen!



maar je denkt niet dat ze het als route gebruiken en het aas links zullen laten liggen ?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-05-2011 09:46

Als je er dan eerst een lading vispellets in gooit en een sloot hennep en bollen eroverheen, dan lijkt het me sterk dat ze de boel negeren...
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-05-2011 11:10

het kan natuurlijk ook met de aastijden te maken hebben misschien is het iets om savonds te voeren en smorgens vroeg te kijken?
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

10-05-2011 11:23

Ik zou gewoon op die plek wat voer gooien en et dan een nachtje gaan zitten. Blank je dan kun je altijd nog wat wier weg halen wat je net zegt.
Laurens Mallerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-04-2011 13:57

10-05-2011 14:27

Net even gekeken en alles weg tot de laatste korrel..al was het niet superveel en kan het ook brasem en zeelt zijn maar toch! :) zag er weer 2/3 patrouilleren rond de brug/stek!

Nu zag ik een klein stukje verderop een open plek van ongeveer een vierkante meter tussen het wier. Dit verwijst naar mijn gevoel ook naar een plek waar karper aast toch ?

Wat is jullie tip aangezien ik niet met meer dan 2 hengels richting de brug kan vissen en het toch redelijk ondiep is vergeleken bij derest van het meer en het erg helder is.. Gewoon voeren en er 1tje droppen ?

En dan verder nog een stukje wiervrij maken of een open plek opzoeken.. vandaag kon ik iets meer zien als gister met de avondzon. Ik zag dat sowieso niet overal het wier tot aan de oppervlakte staat echter hoe het er daar verder aan toe is op de bodem kan ik niet zeggen..

Thnx!!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-05-2011 15:02

en anders een touw met een hark er aan en gooie maar!! :D
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

10-05-2011 15:23

Gewoon een proberen. Doe er een fluo pop-up aan of wat anders daat goed op valt tussen het wier en gooi er wat voer bij en afwachten. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Tip: vis niet met tte klein aas. Zoja doe je dat wel dan komen er ook veel brasems op de kant. Ik zou zeggen neen leuke snowman presentatie off een single pop-up van 20mm + moet goed zijn
Laurens Mallerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-04-2011 13:57

10-05-2011 22:56

Ben net het water in geweest en heb 3 plekjes aangemaakt met wat duivenvoer en wat bollen. Morgen lichtjes bijvoeren met pallets en nog wat bollen.. en dit tot zaterdagavond volhouden. Of hebben jullie andere tips.. ?

ik ben van plan het op de blubberige stek te gaan doen met de snowman aanbieding en de 2 vlakke stukjes met een monstercrab boilie.

Wat me wel opviel was dat 1 stek dicht bij het riet erg blubberig was echt dikke grijze drap. Hebben de karpers hier denken jullie geen problemen mee om hierin te azen ? Het lijkt me toch dat ze dan pure stront opzuigen of iig tussen vroeten. Wat zijn jullie gedachtes hierover ?

Thnxx!

Laurens
Laurens Mallerd
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-04-2011 13:57

01-06-2011 09:58

Vergeten een update te plaatsen.

De sessie verliep niet super maar zeker niet slecht.

Bij de brug/pilaar 2 verspild.. 1tje in de nacht felle run waarschijnlijk lijn kapot langs de pilaar.

1 gevangen op de blubberstek :)

Aankomend hemelvaarts weekend nog maar een poging wagen in een ander gedeelte van het water.
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

01-06-2011 16:24

Wat je zou kunnen doen is tegen de pilaren van de brug vissen en wanneer je een run krijgt snel naar achteren lopen zodat de vis weg van het gevaar is en daar jouw dril verder vervolgen

Denk hierbij wel aan jouw systeem en metname jouw haak gebruik.

Bij obstakel vissen gebruik ik meestal de Super Snag van Gamagatsu als haak dik dradige klauwhaak en bere sterk.

Ik vis in een inham met overhangende takken op +/- 40 meter afstand

Materiaal dat ik dan gebruik is:

Hengel 3 lbs glas stokken
Molen Penn 950 SS Grote inhaalsnelheid in mijn ogen met obstakelvissen belangrijk
Chodd Rig

Wanneer ik beet krijg hand op de spoel naar achteren rennen. Dan de dril verder vervolgen.
Slip dicht zetten en hengels zekeren met een stuk touw en een haring in de grond wanneer je gaat slapen.

Dressuurvissen doe ik met een gevlochten lijn nem voorslag van nijlon om de vis niet te beschadigen.
De glas blank demt de gevlochten lijn enigszins. Heb met deze methode goede vangsten beleefd.

Oh ja obstakelvissen doe ik altijd met 1 hengel voor de veiligheid.

Succes

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2011 19:20

Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2011 19:27

Ben jij dat Leen! :D

Da's nogges een stekje voorbereiden! Hahaha
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2011 19:33

Haha was het maar zo :lol:

Wel een uitkomst op momenten. Heb zo'n ding op onze stek in Frankrijk te werk zien gaan killer :D
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie