BOA's een middel of een probleem?


K. van den Herik

08-03-2011 08:09

op een betaalwater heb je alleen last van de bailiff die om drank komt zeuren zeker?
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

08-03-2011 08:37

erwin snaaijer schreef:paul vonk ten 1e je ken me niet


laat ik het zo zeggen als jij langs de waterkant zit en alles is inorde bij je ,en zoon boa komt zeuren en zeiken bij je .en dan niet een maar vijf keer vind jij dan zoon vent ook gezellig en tof?
ben benieuwd of je dit zonder grote bek kan beantwoorden



Kijk ik denk je toch best goed te kennen ook al heb ik je nog nooit ontmoet. Puur op basis van je reactie's. lees het bovenstaande maar wat je zelf geschreven hebt....Als IK alles op orde heb komt een boa niet zeuren en zeiken bij me....alleen bij jou denk ik dan......
En al word ik 100x gecontroleerd vind ik het nog prima en gaat de beste man/vrouw nog geen grote bek van me krijgen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-03-2011 09:31

Peter rompslomp enz. mee eens, het bericht van SVN gaat over politie en BOA,s die NIET in dienst zijn van een federatie.
Als ze in dienst zijn van een federatie zijn zij controleurs met de bevoegdheid om te bekeuren verder mogen zij dan wel degelijk vispassen innemen.

Er zitten nog meer haken en ogen aan, een verenigingscontroleur mag alleen vispassen innemen van de HSV waar hij voor controleert en een federatief controleur mag alleen vispassen innemen van aangesloten HSV,s.

Je moet er niet aan beginnen om het werkelijk te doen ook mee eens.


Allemaal redenen om de organisatie anders in te richten anders wordt het nooit wat.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-03-2011 09:38

@ Paul. Vind het ook goed dat ze er zijn maar heb ook wel eens gezegd tegen een controleur van nou weten we het wel hè nadat ie me voor'de 5e keer controleerde. @ Vd herik. Heb wel eens garde du peche gehad op de stek op btw
Vis is vis
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

08-03-2011 11:44

ben scholten schreef:@ Paul. Vind het ook goed dat ze er zijn maar heb ook wel eens gezegd tegen een controleur van nou weten we het wel hè nadat ie me voor'de 5e keer controleerde. @ Vd herik. Heb wel eens garde du peche gehad op de stek op btw


Is ook zo, maar om diegene of boa's in het algemeen nou een grote bek te geven of geen lucht te gunnen...ook al controleren ze je voor de zoveelste keer.

Wij zijn het eens in ieder geval.
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

30-03-2011 13:26

Alhoewel de topic al niet meer hot is toch nog maar even een reactie van mijn zijde.
We lopen met z'n alle te klagen over lui die onze visserij verpesten stropers onverlaten en andere mongols. Door intensievere controlles zouden een deel van deze problemen inzichtelijk worden en kunnen er ook gerichte maatregelen worden genomen tegen deze uitwassen.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met een controleur, BOA of politie. Wel normaal doen tegen de lui en zorgen dat je papierhandel in orde is. Wel moet ik zeggen dat nachtvissen hier geen probleem is. Derde hengelvergunning relatief goedkoop is dus er ook weinig redenen zijn om de regels te overtreden. :lol:
mark van de wee
Berichten: 48
Lid geworden op: 22-06-2010 11:52

30-03-2011 14:42

Ik heb het afgelopen zomer behoorlijk aan de stok gehad met twee BOA's die mij en mijn vismaat bekeurden. Naar aanleiding hiervan heb ik bezwaar gemaakt tegen de bekeuring. Om lang verhaal kort te maken heb ik een stuk of 10 'fouten' (inconsistenties) opgemaakt bij het uitschrijven van proces-verbaal. Tot heden niks meer van gehoord. Ik wacht nu nog op de uitnodiging om mezelf voor de rechter te mogen verantwoorden (mits de kosten opwegen tegen de kans dat ik moet betalen).

Zal zo linkje eens opzoeken want heb het hele verhaal hier toen beschreven.

http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=18&t=57878&p=714920#p714920
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-04-2011 12:28

Middel en probleem denk ik. Ik stroop ook wel eens (vissen op plaatsen waar ik er geen toestemming voor heb), dan kan een fanatieke BOA knap lastig zijn.

Meestal maak ik er gewoon even een praatje mee, krijgt hij een beter idee van wat ons karpervissers drijft en weet ik hoe ver wij kunnen gaan in onze jacht naar karper.
Gebruikersavatar
Danny de Witt
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-03-2011 19:08
Locatie: Roosendoal

10-04-2011 11:52

Hier hetzelfde... Afgekeurde boswachters ofzo, echt ---- die heel de dag niks te doen hebben en maar mensen die normaal karper willen vissen lastig komen vallen. Laatst wilde een of andere pipo mij een bekeuring geven omdat ik me vispas niet wilde laten zien terwijl ik aan het wiertrekken was.

Ze zeiden niet eens een goededag, ze staptte uit de VW transporter (die ik toch al zo graag wil hebben!) en kwamen binnen vallen met "Vispas!", waarop ik antwoord "NEE!" en ging gewoon door met wiertrekken. Toen zeiden ze tegen mij "dat word een bekeuring" en dat ------ klaptte haar blokkie al open. Waarop ik zei waarom dan...? Toen zeiden ze, Ja je ben aan het vissen en dit en dat dus moet je vispas laten zien. Waarop ik antwoorde met een heel duidelijk verhaal die niet voor mensen onder de 18 jaar gelezen mag worden, en heb ik dus verteld dat ik wier aan het trekken was. Waarom mvr. ----- antwoorde, "Er zit toch een haak aan je lijn..."
Nou toen brak me klomp en ben gewoon gaan lachen, waarop die andere gast haar corrigeerde en zei, "Nou dan zullen we maar eens verder gaan..."

Dus met andere woorden zoals ik al heb aangegeven, Het zijn volgens mij gewoon afgekeurde Boswachters ofzo.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 10-04-2011 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 2h. Denk aan je mede forumgebruiker en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
Carp Fishing Ruined My Life! But I Love It!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-04-2011 12:14

Niets mis mee toch, die vrouw maakt een (enigszins) begrijpelijke vergissing.

Dat boa's vaak aan een agressieve variant van regelneukeritus lijden klopt wel een beetje.
Maar door dan zo bot te reageren krijgen ze alleen maar minder respect voor ons. Pas op
dat je je eigen ruiten niet ingooit. Gewoon fatsoenlijk reageren, kom je verder mee.
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 10-04-2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-04-2011 12:26

zo is het maar net Sebastiaan!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

10-04-2011 19:59

Danny ik nodig je van harte uit om het BOA examen in 1x te behalen , wedden dat je dat erg gaat tegenvallen ?? En ik ben geen afgekeurde boswachter en/of politieagent . Je hebt met alle respect een verkeerd beeld . En overigens zijn er in elk beroep irritante mensen , dus ook bij de BOA goh we zijn net mensen.