Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 10:54

Henk Janssen schreef:FF nog reageren, wat is er mis met dag/ week of sub-lidmaatschap????

Heel gemakkelijk lees de topic eens goed door,
ik koop een tijdelijke vergunning en ga eens gezellig het water verkloten, mij treft het niet want mijn vergunning is maar tijdelijk.

resultaat
de jongens met een vaste vergunning ,
schreeuwen hier weer moord en brand omdat ze er volgend jaar niet mogen (nacht)vissen.

Verder zou ik willen adviseren dat degene de samenwerkingsverbanden tussen gemeente ,rijksoverheid,hsv en federatie niet snappen.
duik eens in de materie , ga eens een bezoekje brengen aan het bestuur van de plaatselijke HSV en stel daar de vragen.
Inplaats ongefundeerde en kritische meningen te ventileren , azijnpissen is zo makkelijk achter een keyboard.
groet Henk


Voel mij overigens totaal niet in het plaatje passen wat hier beschreven word! Hij leest wel/ hij leest niet!!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-02-2011 11:23

Een waterschap en b.v. een GZH hebben verplichtingen in verband met o.a. de kader richtlijn water. Om hierover goede afspraken te kunnen maken kunnen zij niet meer met elke HSV apart aan tafel gaan zitten. Veel HSV zoeken daarom een onderlingen samenwerkingsverband zogenaamde beheereenheden. Deze vertegenwoordigen dan alle HSV dat hier ook rol is weggelegd voor federaties is logies. Zij hebben nu eenmaal gelukkig veel visrechten in ons land. De wereld veranderd voortdurend wil je hier niet in meegaan verlies het zeker.

Dat een Groen Service Zuid-Holland niet met zich laat sollen is terecht zij maken er nog steeds de dienst uit of je wilt of niet. En niet SZWN of een van de HSV in het gebied. Stap je uit een federatie als HSV sta je echt met lege handen.

Groet,
Peter

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 11:48

Wie heeft het nu over uitstappen uit de federatie, had het er erover dat er naast de zogenaamde samenwerking, ook gekeken kan wat, zal het lokaal noemen, of de mogelijk bestaat het anders te regelen!

Vooralsnog, zet het samenwerkingsverband, hier in de lokale regio, geen zoden aan de dijk! Misschien goed om naast de fantastishe samenwerking hier te kijken wat er mogelijk is binnen onze hsv.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-02-2011 13:29

Gaat ik het nog een keer zeggen

Nachtvergunning Zuidwestnederland 2011, heeft helemaal niks te maken met HSV's de G3 of wat dan ook.
En deze topic loopt dan ook de verkeerde kant op, welk niet ongewoon is op dit board.
Want komt steeds weer uit op Groot Rotterdam

Dus wat ik nu lees , is dat van een vereniging waar 11.000 ( - een paar) mensen tenvolle tevredenheid lid van zijn.
Heel veel water mogen bevissen door heel nederland, door onvrede van +- 800 karpervissers (als het er al 800 zijn want overgrote deel gives a shit over alles) hun hele uitwisseling met andere hsv moet gaan opgeven en uit de federatie moeten stappen.
Juist in deze tijd met KRW - ABB en andere voor de sportvisserij gevaarlijke zaken, moet je bundelen en 1 vuist maken
Als reus sta je sterker dan als muisje. Kijk naar wat de KSN al heeft bereikt en mischien handig dat er vast contact word gelegd met deze belangenbehartigers ze kunnen ook heel veel uitleggen hoe de structuur is van het sportvissen, en waar je allemaal rekening mee moet houden.

Ik ken ook een hsv die een eigen nachtvergunning uitgeeft, elke visrechthebbende kan alles zelf regelen, met de gemeente ( in 2012 zonder LNV voor nachtvissen)
Afbeelding
Sinds deze invoering 0 problemen gehad danwel meldingen, fout is fout en er word dus nu niet meer naar de HSV gewezen. Wij (hsv) hebben het op orde.
De overtreder word niet meer gekoppeld aan een hsv, maar als losse crimineel behandeld (prima toch), en komt dus ook niet meer op ons bordje of conto.
Waardoor wij bij gesprekken bij een gemeente of instelling, nooit meer als overlastveroorzakers worden gezien, maar als een partner die alles goed geregeld wilt hebben. Dit is dus waar ZWN nu ook voor kiest. Blijven er altijd zaken die beter kunnen ....en daarom blijf je ook partner in alle gesprekken.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

26-02-2011 14:24

Heren,

Het is mij nou nog steeds niet duidelijk of in de maand Juni/Juli/Augustus voor nu wel of niet nacht gevist mag worden op b.v. Rottemeren,LBB/HBB of de Bleiswijke zoom met de extra nachtvisvergunning.
Kan iemand hier verduidelijking over geven? Het staat er in mijn optiek nogal onduidelijk.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 14:26

@ Raymond, en hier ging of gaat de hele discussie toch over, naast/ los van/ een andere optie!

Ik ken ook een hsv die een eigen nachtvergunning uitgeeft, elke visrechthebbende kan alles zelf regelen, met de gemeente!

Zijn je eigen woorden, neemt niet weg dat dat ineens morgen te verwezenlijken is. Geloof ik ook niet, maar in de voorafgaande lijkt het net of er niks mogelijk is! Het word zelfs gekoppeld aan het Landelijk/ overheid????

Zeg alleen dat het in andere Federaties gemoedelijker vertoeven is! En ja, er zijn ook mensen die middels een dag/ week vergunning of een sub lidmaatschap. Wel houdende aan de regels waar je eventueel te gast bent!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-02-2011 14:43

Hoi Robert,
Ik bedoelde jou niet in bijzonder sorry als je daar aangesproken voelt,
je vraagt wat er mis is aan een tijdelijke vergunning , ik probeerde uit te leggen dat dit 1 van de excessen kan zijn.

Het enige wat hierbij zou kunnen helpen is dat je bij controle een knip krijgt in je algemene vergunning en bij meerdere overtredingen de pas ongeldig wordt.
De kans dat vissers met wat rare opvattingen over milleu en hengelsport het moeilijker krijgen om na problemen elders opnieuw de fout kunnen ingaan.
Het geeft ook bij evt verdere controle bij voorbeeld in andere gebieden dat je te maken hebt met een heerschap met een smetje.
Het heeft waarschijnlijk ook een remmende werking ,niet wil tenslotte aangeduid worden als een soort peppie.
Maar het is psychologie van de koude grond dus een
soort punten rijbewijs maar dan voor hengelsporters.

Verder sluit ik mij aan wat Peter neerzet, mischien is hier voor`` zodan ze niet al bezig zijn`` de plaatselijke KSN afdeling een schone taak voor weggelegd als ondersteunende/adviserende partij
greetz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 14:46

@ Dennis, als jij die nachtvis toestemming aanshaft mag jij in de 3 open maanden, nachtvissen in het rottemeren gebied! Maar sla me niet dood als ik het mis heb. Lees anders na op desite van zwn.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-02-2011 15:02

fout,er is nog geen apv van de rottemeren streek.dus tot nu toe mag er helemaal niet nacht gevist worden.ongeacht welke vergunning dan ook.
het nachtvissen is zoals ik het lees en begrijp pas toegestaan indien men de nachtvispas koopt.ook in de maanden juni juli augustus.

correct me if am wrong mensen.maar zoals dennis al zei,het is moeilijk te begrijpen allemaal op de website.
dave staal

26-02-2011 15:26

Het is als volgt:

Nachtvissen is hoe het er nu voorstaat heel het jaar verboden in plangebied rottemeren,

als deze wateren alsnog worden toegevoegd in de nachtvisvegunning kost het 40euro .

kan ook zijn dat alleen in de maanden juni,julli.aug nachtvissen wordt toegestaan kost je dan ook 40 euro.,of dit gaat gebeuren is ook nog maar de vraag.

kans dus dat er dit jaar helemaal niet nachtgevist mag gaan worden in de bovengenoemde wateren.


Henk Janssen schreef:moet toegeven dat de federaties en Sportvisserij een dermate al dan niet gewenste monopoly positie hebben dat je er feitelijk niet omheen kunt.


Henk Janssen schreef:Of dit een gewenste vorm voor de plaatselijke HSV-sportvisser is laat ik in het midden .
Ik ben zoals eerder beschreven een lid tegen wil en dank.


sluit ik me bij aan.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-02-2011 15:28

Wateren in het plangebied Rottemeren
De wateren in het plangebied Rottemeren blijven vooralsnog uitgesloten van de nachtvisserij. Het gaat dan om de volgende wateren:
Lage Bergse Bos, Hoge Bergse Bos, Bleiswijkse Zoom, Hennipsloot, Zevenhuizer Plas en de Boezemtocht van de Rotte. Op dit moment vindt nog overleg plaats met de beheerder om deze wateren weer op te nemen in de nachtvistoestemming. Indien de wateren weer kunnen worden toegevoegd zullen alle houders van de nachtvistoestemming hierover worden geïnformeerd. Zolang hierover geen duidelijkheid bestaat, is de nachtvisserij in het plangebied Rottemeren uitdrukkelijk verboden!


Inderdaad Dave, hoe moeilijk kan het zijn ?

Is het duidelijk ? Nee, want er is op dit moment ( 25 februrai ) nog overleg gaande.

Dan is de nachtvisserij vooralsnog het verboden op de vette wateren.


Rik,

een APV heeft NIETS over nachtvissen an sich te vertellen.

Een APV kan wel het gebruik van een nachtelijk onderkomen ( tentje paraplu bestelbusje o.i.d. ) verbieden.

Staat dat verbod niet in de APV dan mag het gebruik van een nachtelijk onderkomen juist weer wel.

E.e.a. staat weer los van de vraag of je uberhaupt wel in de nachtelijke uren mag vertoeven aan de oevers van dat water.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

26-02-2011 18:00

Belangrijkste wijziging is dat met ingang van 2011 het nachtvissen in de GZ-H-wateren zonder de vereiste nachtvistoestemming ook in de wettelijke periode van 1 juni tot en met 31 augustus voortaan verboden is. Het nachtvissen is derhalve alleen nog toegestaan met de speciale nachtvistoestemming. Deze maatregel is genomen om de overlast in de zomerperiode te voorkomen en bij de controle op overtredingen beter kan worden gehandhaafd.

Als ik dit goed lees betekend het dat je met nachtvis vergunning WEL in de gzh wateren mag vissen toch??
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-02-2011 18:13

nee want het overleg vind nog steeds plaats.
Laatst gewijzigd door Rik koster op 27-02-2011 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

28-02-2011 07:33

De eerste vluchtelingen zaten hier bij ons aan de put. Campingtafeltje, stoeltjer erom heen, bbq tje aan. Gezellig hoor, o ja ook nog wat hengels...

Eerst in het westen alles verkloten en nu hier beginnen? Hou die gasten maar lekker daar...
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

28-02-2011 12:21

:( Ergernis van meerderen, dus niet alleen van jou! Helaas, wat je nu beschrijft, valt hier in de regio onder dagrecreatie. Veelal, is dat gedoogt door de gemeenten, valt dus weinig aan te doen! Neemt niet weg dat ook ik vind, dat wat jij beschrijft Klaas, niks met vissen te maken heeft!

Hebben vaak ook geen onthakingsmat/ fatsoenlijk net, bij hun!!!

mvg.
K. van den Herik

28-02-2011 12:48

Even voor de duidelijkheid, 2 hele aardige kerels verder, met excuusmat en al
dave staal

28-02-2011 17:30

K. van den Herik schreef:De eerste vluchtelingen zaten hier bij ons aan de put. Campingtafeltje, stoeltjer erom heen, bbq tje aan. Gezellig hoor, o ja ook nog wat hengels...

Eerst in het westen alles verkloten en nu hier beginnen? Hou die gasten maar lekker daar...

K. van den Herik schreef:Even voor de duidelijkheid, 2 hele aardige kerels verder, met excuusmat en al


Iets klopt hier niet ,waren gasten die in het westen de boel verkloot hebben,maar wel aardige kerels.????
K. van den Herik

01-03-2011 08:24

dank je voor de voorzet Dave...

Door pure onnozelheid, dus karperkamperen bijv. zorg je ervoor dat andere gebruikers zich gaan ergeren en dus gaan klagen.

Bij dit specifieke water weet ik dat de recreanten ook 's nachts willen blijven. Maar dat mag niet...

Elke aardige kerel die ik ken moet ook schijten, sommigen (niet perse deze 2) doen dat in de bosjes en hangen het papier een meter in de lucht. Die strontlappen zie je van 100 meter et voila weer iemand die zich ergert en belt...

Ook hebben deze 2 niet persoonlijk de boel verkloot wel het type en zeker gezamenlijk. Google maar eens gzh en vlaardingse vaart oid.
dave staal

01-03-2011 17:31

Klaas ik begreep wat je bedoelde hoor :wink:

Maar heb je misschien ook een oplossing voor het probleem behalve:
K. van den Herik schreef:Hou die gasten maar lekker daar...
.

GR Dave.
K. van den Herik

02-03-2011 07:33

geen vergunning geven dan?

Of moet ik ook nog eens onnozelheid bestrijden? Dat komt na oplossen van het anaalfabetisme probleem ( of 1 minder)
K. van den Herik

02-03-2011 07:35

zonder gekheid:

naast nachtvissen alleen voor leden ksn? :P

nachtvisvergunning voor leden met extra vispas, alleen als hun hoofd vereniging ook ontheffing heeft om te nachtvissen
dave staal

02-03-2011 19:27

K. van den Herik schreef:nachtvissen alleen voor leden ksn?


Daar mag toch ook jan en alleman lid van worden? :P

optie 2 daar hou je wel een hoop vissers in hun regio mee ,maar ja samen sta je sterk vandaar de federaties toch ?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-03-2011 21:28

Dave,

precies, en het ledental zal dan .... ?

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-03-2011 21:35

ik zou zelf liever alleen serieuze vissers zien.en niet omdat het maar moet...want.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-03-2011 21:41

Ricardo,

Wie bepaald wat serieus en wat niet ? Ik ga en wil daar mijn vingers niet aan branden.


Oh ja voordat ik het vergeet,

Ik wil jouw niet in de ballatoge commissie. :-?


Kut he als je niet serieus genomen wordt ! :P


nog immer vriendelijk groetend.