Nico,
Ik begrijp uit je reactie dat jij niet op je gevoel vist, jij gooit zeker je hengel uit met iets eraan en we zien wel waar het schip strand?
En als je dan een karper vangt bekijk je die niet, maar is het gewoon een stuk vlees die je op de mat hebt (als je die al hebt, heb je namelijk (verantwoordelijkheids)gevoel voor nodig).
En ja ik vis ook uit eigen belang, voor m'n ontspanning en een stukje natuurbeleving, maar altijd met het belang van de vis voorop.
Als ik dan een pr vang die in een slechte conditie op mijn mat ligt, ga ik niet nog meer aan die vis lopen trekken,dan maar zonder foto terug, als de vis maar gezond wegzwemt, klinkt misschien raar, maar er zijn er meer van mijn soort.
Misschien begrijp je dat niet, maar dan beleef ik deze hobby denk ik op een heel andere manier dan jij.............ik ben namelijk ook natuurliefhebber en een gezonde karper maakt daar ook deel van uit.
Ik weet maar al te goed dat wij karpervissers "boter op ons hoofd hebben", we jagen immers een haak door de lip van een mooie vis, maar ik probeer het voor de rest iig. wel verantwoord te doen.......................
Ikzelf hou niet van nachtfoto's, dus als ik mooie vang en denk dat de vis beter niet gezakt kan gaan worden(wat zelden gebeurt), dan maar zonder foto.
Een foto is toch geen bewijsmiddel, maar om van na te genieten.............................
Mooi compliment trouwens van je, aan die vrijwilliggers van je vereniging die voor jou bezig zijn, zodat jij lekker lui kan wezen op je stretcher
Hey groet Willem