fout van de gemeente


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-01-2011 19:02

Sterker nog de HSV Leeuwarden is de grootste vereniging van Leeuwarden en ook 1 van de groteren van Nederland.

Zou je i.p.v karpervisser voetballiefhebber zijn dacht je er ook anders over.

Het is maar waar je eigen belangen liggen.

De gemeente vergeet niet dat de HSV een heel grote vereniging is maar er spelen andere belangen bij het verdelen van de financiën.
Genoeg is er niet je hebt het over vele miljoenen en met de nieuwe regering komt er ook zwaar de klad in de subsidieverleningen, dat was immers een linkse hobby.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-01-2011 19:45

Balans Douwe daar draait het om, als ik voetbal liefhebber was geweest had ik ander geroepen jah. Het is aan de politiek om zaken goed te verdelen. Helaas is het nu zo dat degene die het hardst schreeuwt, de grootste skybox heeft of de leukste feestjes ook het meeste krijgt........
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2011 22:22

Martijn / Douwe,

Het volgende;

Ik heb een leuk vijvertje in de tuin aangelegd met een behoorlijk deel ondiep met veel planten en riet zodat kikkers, padden, salamanders en libellen zich er prima thuis voelen en ook goed overwinteren.
Nu willen mijn dochters (na het zout op konijnenstaartjes leggen :o ) er wat goudvissen, windes en kleine karpertjes in laten zwemmen hetgeen ik best vind mits de dames een leefbare omgeving creëren en onderhouden voor het zwemmend gespuis.
Doen ze dat niet en dreigen de vissen het loodje te leggen door slechte omstandigheden, dan ben ik de situatie wel voor en krijgen de dames een gratis maaltje vis op een bordje bij het avondeten. 8)

Ik hoop echt dat mijn punt begrepen gaat worden nu..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-01-2011 22:34

Henk

Ik snap je, maar wat als jij die afspraak NIET met je dochters hebt gemaakt, en de vijver al geschikt is voor visuitzet? Omdat jij de vader bent, en meerderjarig, ben je ook verantwoordelijk voor het onderhoud. Als je dan vervolgens wel geld hebt voor nieuwe hengels maar niet voot je vijver ven niet een lieve papa. Daarnaast gaat het niet alleen om de vissen maar ook om dichtgegroeide vijvers waar bewoners al jaren over klagen. Ik wil wedden dat jij het telefoonnummer van je gemeente weet te vinden wanneer de plantsoenen en grasveldjes in je wijk worden verwaarloosd. Dat is nu het punt dat ik wil maken

Groetn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2011 23:01

Okay Martijn,
Ik mag dan verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van mijn vijver, maar…Hilde, Sientje en Vera (hierna te noemen HSV) blijven verantwoordelijk voor de door hun ingebrachte levende have omdat ik er toch mag vanuit gaan dat ze zich goed verdiept hebben in de materie welke zorg nodig is om deze een levenswaardig bestaan te bieden.
Een levenswaardig bestaan bieden is iets anders dan beesten te houden met een voor HSV hoge aaibaarheidsfactor.
HSV willen vis in mijn vijver omdat deze geschikt is voor vis en ook in hun belang, dus mag ik toch van de dames verwachten er iets voor terug te doen..al was het maar een financiele bijdrage..

Ik wil eigenlijk geen lieve papa zijn Martijn, wel eentje die zijn kinderen opvoedt met verantwoordelijk gedrag te opzichte van de meeste acties die ze maar al te vaak en te impulsief ondernemen..Oohh wat een leuk watertje..daar kunnen mooie visjes in zwemmen pap...mogen wij..k*t..gaat niet door want we lusten geen vis! :roll: 8) 8) 8) :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-01-2011 23:31

Mee eens Martijn maar juist in de balans zit de fout zeker bij een gemeente waar diverse partijen het beleid maakt met hun verkiezingsprogramma.
Zie maar naar het Rijk met een gedoogpartij die niets van het sportvissen moet hebben maar wel met het beroep.
Kom daar voorlopig dan maar eens uit als je een meerderheid moet hebben voor verdeling van subsidiegelden.

In wezen heb je gelijk.

@Henk, De uitzet van vis is de verantwoordelijkheid van de visrechthebbende maar je wilt toch niet zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor het onderhoud.
Dat is niet overeengekomen in de pachtovereenkomsten.

Financiële bijdrage ligt dus in een nieuwe uitzet in de hoop dat er over nagedacht wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-01-2011 09:18

HPE, het een staat qua kosten in geen enkele verhouding tot het ander...
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

17-01-2011 10:39

Aart,

Dat begrijp ik, maar het zijn in feite wel onnodige kosten, de afvoer van dode vis.
Het uitbaggeren van de wateren zal toch eens moeten plaats vinden.

Hier dacht de HSV nadat ze het vis-recht kwijt waren, nog gauw even een afvissing te doen.
Alleen wogen de kosten van het afvissen niet op, tegen de opbrengst van de verkoop van de karpers.
Is voor deze HSV echter geen probleem, ze weten al decennia lang niet wat ze met al dat geld moeten.
Misschien moeten ze maar een logo van de SNS-bank op hun clubgebouw zetten.

met rente-trekkende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE