Visveilige montages...


kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

11-01-2011 18:36

patrick, ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het ook doen (denk ik, nooit meegemaakt) maar het mag toch duidelijk zijn dat de meeste mensen er niks van zouden zeggen? Ik weet dat er hier op het forum bijna alleen maar stoere mannen zijn, maar de huis-tuin en keuken visser (die van die boeilies, rotpod en pallets) die zouden er niet veel van zeggen denk ik. Geef ze geen ongelijk, als jij met vrouwlief, of kind zit te vissen zou je er ook wel ff 2 keer over nadenken. Het zijn namelijk niet de meest vriendelijke personen.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

11-01-2011 18:39

kenny savelkoel schreef:patrick, ik snap wel wat je bedoelt, ik zou het ook doen (denk ik, nooit meegemaakt) maar het mag toch duidelijk zijn dat de meeste mensen er niks van zouden zeggen? Ik weet dat er hier op het forum bijna alleen maar stoere mannen zijn, maar de huis-tuin en keuken visser (die van die boeilies, rotpod en pallets) die zouden er niet veel van zeggen denk ik. Geef ze geen ongelijk, als jij met vrouwlief, of kind zit te vissen zou je er ook wel ff 2 keer over nadenken. Het zijn namelijk niet de meest vriendelijke personen.

gr kenny

Ik hoop het dan ook in ieder geval niet meer te zien van die vissen achtergelaten op de wal.
Want dat gaat echt nergens over.
geel he
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

11-01-2011 18:43

Waarom moet men bang zijn voor mensen uit het Oostblok?
Als zij zich niet aan de regels houden, dan moet daar toch wat van gezegd kunnen worden.

Ik heb gewerkt met Polen en Tjechen en ik ben nou niet onder de indruk van deze mensen.
Het zijn arme sloebers die er een heel andere cultuur op na houden.
Polen zijn vooral bang voor vrouwen en lange mensen.

met armoedige groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

11-01-2011 18:44

:lol: :lol:
geel he
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

11-01-2011 19:08

eerlijk gezegd ben ik het gezeik op oostblokkers/ Polen een beetje zat....die mensen doen hier werk waar niemand zin in heeft tegen een laag loon ( beter dan in Polen waarschijnlijk, maar toch), oke, ze drinken veel en vaak, maar als je er geen last van hebt???? In mijn meerwekelijkse controlerondjes voor de vereniging kom ik ze regelmatig tegen, maar het merendeel heeft gewoon de papieren in orde, ben er zelfs een paar tegen gekomen die 4 vispassen hadden, het enige wat ze meenamen waren brasems (ja, onze minst favo bijvangst!!!, karper heeft te veel graten)...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Roy Oostindien
Berichten: 57
Lid geworden op: 05-03-2007 10:33

11-01-2011 19:14

Werk zelf ook met polen, zitten goede werkers tussen die idd het werk doen wat wij niet willen. En dat er een groep tussen zit die het niet zo nauw neemt met de regels, die moeten aangepakt worden. Net zoals iedereen die de regels niet naleven, want door een kleine groep zogenaamde vissers die het verzieken voor anderen zijn wij de klos.
http://wxeyewear.eu/c/

Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de stront!
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

11-01-2011 19:18

ja joh, dan is het goed, alleen brasems meenemen......we zijn ook echte 'karpervissers' he. jemig, we zijn toch vissers? brasem of niet, je kunt toch niet gaan ontkennen dat het een behoorlijk probleem is die gasten? tuurlijk zullen er bij zijn die alles voor elkaar hebben, niet iedere oostblokker is zo, das waar.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

11-01-2011 19:29

Peter en Roy,

Het is niet zo dat Polen alleen maar werk doen wat anderen niet willen doen.
Hier zitten bedrijven die nemen Polen in dienst omdat ze minder duur zijn.
Veel minder afdracht aan sosiale lasten.

Alles is hier netjes geregeld voor deze mensen.
Ze hebben hier zelfs huurhuizen tot hun beschikking.
Nou, daar wil jij niet naar binnen.

Polen en andere Oost-blokkers zijn ook heel nederig tegen over werkgevers.
Ze zeiken en zeuren niet en laten zich behandelen als slaven.
Voor een werkgever makkelijk, maar hier zijn wel een aantal Nederlanders de dupe van.
Uitzendkrachten eruit, Polen erin.
Hier zijn in ieder geval weinig Polen die echt beroerd werk moeten doen.
Meestal betreft het laden, lossen, orders-picken en scannen.
Schoonmaakwerkzaamheden worden binnen deze bedrijven gedaan door mensen die zichzelf 'tweederangs-burgers' voelen.


De ergste soort zijn die stinkende vrachtwagen-chauffeurs uit het Oostblok.
Complete douche-installatie's zijn hier verdwenen.
Denk je als bedrijf beleefd te zijn en die mensen gelegenheid te geven zich te douchen.
Letterlijk stank voor dank.
Is het dan zo gek dat een bedrijf als DSM geen Oostblokchauffeurs meer op hun terrein willen?

Denk nu niet dat ik nationalitische gevoelens heb, want dat is niet zo.
Wel vind ik dat een ieder zich hoort aan te passen op de plek, waar je te gast ben.
Behalve in Nederland.
Want die linkse-geitenwollensokken-hap vindt dat wij Nederlanders ons maar moeten aanpassen.

met op-sandalen-lopende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-01-2011 19:51

Nederlanders

Hebben ook niet alles voor elkaar.
Geven niets anders dan problemen.
Willen niks aannemen van de mede mens.
Verzieken alles voor een ander.

Of je moet echt een bloedhekel hebben aan Oostblokkerts,zodat alles wat er gebeurd op hun af te schuiven. :(

Gelukkig heb ik voor een groot deel van de Oostblokkerts respect voor wat men hier in Nederland doet,wat wij te min vinden.

Meen me te herinneren dat er ook een Nederlandse zwerver vissen afslachte voor vreten. Zo zijn er nog een tal van voorbeelden waarbij ook Nederlandse mensen niet altijd goedwillig zijn. Of het nu montage is,of afslachting....Altijd maar die polen............Er is meer dan Polen en Oostblok alleen...... :roll:


Doet me denken aan Christelijke dorpjes.....Doen alles wat god verboden heeft,en zondag opbiechten en schoon vegen,om vervolgens meer opnieuw te beginnen na vergiffenis. Zelfde met Oostlokkerts lekker op hun af blijven schuiven,want Nederlanders doen dat niet,dat kan niet en dat mag niet. Voorbeeld land :roll:

Zolang er geen bewijzen zijn,kennen we niks echt bewijzen. Van horen zeggen dat er polen gezien zijn,wil niet zeggen dat die polen ook daadwerkelijk iets geflikt hebben.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2011 20:28

Wat een karperrollade allemaal weer losmaakt 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-01-2011 20:35

Verloopt vanzelf weer in een oneigenlijke discussie waar wel andere discussieforums voor zijn. Het gaat hier niet over hoe buitenlanders zich moeten aanpassen. Het gaat hier over onveilige montages en de bewijzen daarvan. Dat dit niet bij ons maar vooral bij buitenlanders voorkomt lijkt mij een statistiek die niet voorhanden is. Dus graag weer terug naar het onderwerp.

In beide gevallen lijkt het erop dat breuk van de hoofdlijn ervoor zorgt dat de karper verstrikt raakt in vele meters nylon. Niet lang geleden dacht iedereen hier met alleen een safety-clip safe te zijn, maar die sluit dit niet uit. (Even afgezien van het buitenproportionele materiaal gebruik in het 2e voorbeeld. Bovendien is moeilijk te reconstrueren hoe de zaak precies in elkaar steekt. Bij bericht 1 lijkt het erop dat de hoofdlijn niet aan de rig zit?)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-01-2011 21:12

Kees,
misschien word 'de karperuitvaartboot' ooit een hit.
Gat in de markt wellicht?

Er loopt steeds meer 'volk'* met uitvaar gebeuren aan het water, het ding is zo handig en makkelijk..Klootzakken en prutsers hebben er als eerste eentje.
Je vaart je rig met visveilige montage zo op de moeilijkst bereikbare plaatsen.

*Volk is niet Oostblokkers, maar Nederlanders zonder 1 gram verstand en niet terzake kundig.
In een ander topic bokito's genoemd doch bovenstaande foto's doen mij inzien dat dit een belediging is voor die aap.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-01-2011 21:32

Ja, denk ik ook Henk.

Het aas daar plaatsen waar de karper zich veilig voelt zit goed tussen de oren.

Het aas daar plaatsen waar het veilig is voor de karper een stuk minder.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-01-2011 21:36

Heb onderstaande even doorgenomen..

Safety is the state of being "safe" (from French sauf), the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupational, psychological, educational or other types or consequences of failure, damage, error, accidents, harm or any other event which could be considered non-desirable. Safety can also be defined to be the control of recognized hazards to achieve an acceptable level of risk. This can take the form of being protected from the event or from exposure to something that causes health or economical losses. It can include protection of people or of possessions.

..en gezien de verstandelijke vermogens van de gemiddelde karpervisser hier aanwezig bekruipt mij het angstige vermoeden dat men niet verder komt dan karpers saven.
Om het gebezigde visgebeuren toch maar wat Engelse allure, vermeend niveau en vaktermen mee te kunnen geven..
Neen; Saven is opslaan of vastzetten! en da's wat anders als Safe.
Mocht iemand dit niet begrijpen; ga dan liever aan je piemel trekken in plaats van aan een hengel!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

11-01-2011 21:49

HaPe van Ee schreef:Polen zijn vooral bang voor vrouwen en lange mensen.


Das nou jammer ik ben te kort voor mijn gewicht. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

12-01-2011 07:27

eerst polen eruit, dan rokers, gevolgd door bmi ers van 30 plus, daarna echte rooies

O ja Henk, wil ook ff rellen, maar de link naar voerboot gebruikers ontgaat me ff. Volgens mij is het nl de gebruiker die bepaald. Als de gebruiker een iq heeft van een gemiddelde schoenmaat kan die boot er niet veel aan doen sterker, die gast weet anders ook wel brokken te maken.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-01-2011 10:13

Jan,

Ik ben ook niet groter dan twee keer de helft van mijn lengte.
Gelukkig draag ik het haar wat langer.
En een beetje make-up doet wonderen.

met opgedirkte groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-01-2011 22:22

Klaas,
die link ernaar begrijp ikzelf ook niet..

De voerbootgebruiker is op voorhand wel een potentiële brokkenmaker en in veel gevallen niet in staat zijn eigen iq uit de schoenen te krijgen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-01-2011 23:06

Henk,

Ik ben ook niet onder de indruk van het algemene niveau van karpervissers.
Als ik naar me eigen kijk, dan pas ik er goed tussen met de beperkingen die ik heb.
Vrouwen vinden mijn kop niet om aan te gluren, en daarom ben ik uiteindelijk in het karpervissen terecht gekomen.
Helaas leef ik ook nog eens in armoede, waardoor een voerboot niet voor mij is weggelegd.
De andere kant is dat de visssers die het goed bedoelen, niet hoeven te lijden onder mijn kwade handelingen aan de waterkant.

met clowneske groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

13-01-2011 07:31

Ik ken er ook die tegen een voerboot waren, totdat ze centjes hadden gespaar en er ook 1 mochten kopen... Dacht ff aan dit verhaal, gelukkig niet dus.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

13-01-2011 11:54

Klaas,

Er zitten absoluut voordelen aan het gebruik van een voerboot.
Probleem is en blijft het beperkte niveau van de gemiddelde karpervisser.
Tel daar een stukje eigenwijsheid en arrogantie bij op, en de karpers zijn weer de lul.
Het is inderdaad de gebruiker die er voor verantwoordelijk is.
Procentueel gezien, denk ik wel dat bij het uitvaren van het aas op onverantwoorde plekken de meeste schade wordt veroorzaakt.

Als men het toe staat om naar mezelf te kijken, ondanks dat ik erg afzichtelijk ben :lol: , dan is het vinden van alle informatie die nodig is, tegenwoordig een fluitje van een cent.
In vroegere dagen kon men met de vragen, die ik had als knappe jongeling, alleen aan de waterkant terecht.

Tegenwoordig hebben we de digitale snelweg, waar menig jongeling al zijn vragen kan stellen.
Sommige maken daar ook goed gebruik van.
Anderen weer niet, die profileren zichzelf liever en denken er een bepaalde status aan te ontleden.
Wat wel eens wordt vergeten is dat ervaring iets is wat niet te koop is.
Daarom kom je nog wel eens netjes uitgebalanceerde onzin tegen...
Maar goed, omdat men een paar leuke vissen heeft gevangen, schijnt men ineens een wijs man te zijn.
Inplaats van te leren van andermans fouten.

met nadenkende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

13-01-2011 12:54

Een pistool is een moordenaar of de man die de trekker over haalt?

Afbeelding


Eigenlijk is het de schuld van de werphengel en -molen. Daardoor kon er verder gevist worden dan de hengel en lijn lang waren.

Hoewel ome arie ook seriuze brokken maakte met zijn bamboestok, plat gesmeedde haak 1/0, eerpel en gevlochten draad. Viel alleen niet op
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-01-2011 19:00

Kom op Klaas,
hoeveel ome Arie's had je destijds dan eigenlijk?

Nu schijnt het tegenwoordig niet meer zonder te kunnen en trekken er horde's ome Arie's rond het water, zelfs waar het bij de echte ome Arie niet kon strijken ze neer om brokken te maken in het; Raadt het gewicht 36 toppic.
Een beetje krentenbrood is al in staat de voerboot te bedienen voordat deze sijn eige name ken sgrijfe.. :roll:

Enneuh H-P, uitgebalanceerde stront is ook stront 8)
Vind jou filmpie nog steeds veel zeggend, laat staan hè!
Hobby oplichterij.. :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

14-01-2011 07:37

zeg ik toch? Viel niet op... De brokken waren er wel hoor...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

28-01-2011 17:30

HPE die post van jou een paar stukken terug waarin je uitlegt hoe DSM enzo bla bla bla, je snapt me wel.

Dat is toch gewoon de waarheid man, zijn wij NL's nu echt te blind om dat te zien of willen wij dit niet zien.
Hier in Tilburg is een industrie terrein met een plek waar veel oostblok chauffeurs eten en bivakeren...Het ziet er niet uit.

Maar om even serieus ter zake te komen, PB heli chod systeem kan het iedereen aanraden, en dan zo "scherp" zetten dat de worp er niet voor zorgt dat de kraal eraf schiet maar de minste aanbeet wel.
Ben je meteen van die kopschudders af.
PB is TTB
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl