Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden... want


Plaats reactie

Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden

Mee eens
60
47%
Mee oneens
48
38%
Moet niet gekker worden
20
16%
 
Totaal aantal stemmen: 128
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-11-2010 14:52

Net het gezeik rond Utrecht. Het spoor bijster...

Ik heb toch nergens gezegd dat ik het zelf er vind om nat te worden? Dat haal jij er weer bij om je eigen mening op een andere manier in gelijk om te zetten.. Wat jij wilt..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-11-2010 16:21

Moraal is dat!

Foei mag niet Sven. Dat weet je toch!

Afbeelding


:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-11-2010 16:40

Sven van Anrooy schreef:Jezus ben je nou echt dom ofzo?

Weet je het verschil tussen een camera en mij??

Verdere uitleg overbodig..


volgens mij was hier al een voorbeeld voor gegeven hoe met je camera om te gaan bij regenen.
mvg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-11-2010 00:27

Zucht

Als iemand wil zakken dan zakt hij toch lekker.

Snap dat geouwehoer niet.

Als je zelf niet zakt moet je zelf weten. Maar ga iemand niet de les leven van wat hij wel en niet moet doen. Daardoor heb je de meeste ellende aan de waterkant.

Hou je lekker bezig met je eigen zaken. Is al lastig zat :wink:

volgens mij was hier al een voorbeeld voor gegeven hoe met je camera om te gaan bij regenen.
mvg


Jah

Wachten tot het droog is ;)

Of anders gewoon lekker vrij laten. En als er iemand persee die vis wil zakken voor even,dan moet ie dat lekker doen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

24-11-2010 11:07

Grappig dat ik bij de niet-zakkers een soort belerend moralisme bespeur. Doof voor argumenten, overtuigd van hun eigen gelijk... een beetje vergelijkbaar met een vegetariër die mij ervan probeert te overtuigen dat ik geen vlees moet eten. Dat mislukt namelijk ook altijd 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

24-11-2010 12:16

ik probeer je ook geen vegetarier te laten worden hoor, ben ik ook niet, ik neem aan dat je dan gewoon wel bio-vlees eet, wel zo netjes toch? en nog lekkerder ook, vindt je ook niet?

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

24-11-2010 20:39

Lekker knuffelvlees eten.. bio of niet, mij maakt het niet uit als het maar veel is :wink:
Kipje met teveel vlieguren is taai en droog.
Vlees voor onze markt is ook kut, vaak zo mager dat er alleen nog water in zit.
Geef mij maar een lekker stuk rundvlees uit Frankrijk, randje vet geeft nu eenmaal de smaak.
Voor lekker varkensvlees zal je toch naar onze oosterbuur moeten.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

25-11-2010 11:07

Kiloknallers van de Sanders
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
didrik teeuwissen
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2010 18:03

25-11-2010 15:24

Geef mij maar een lekker stuk rundvlees uit Frankrijk, randje vet geeft nu eenmaal de smaak.
Voor lekker varkensvlees zal je toch naar onze oosterbuur moeten

Of je gaat hier een keertje kijken http://www.lindenhoff.nl.
Ik denk dat dit vlees wat ze daar verkopen het lekkerste is in ons kikkerlandje.
Voor de rest van je luxe boodschappen kan je er ook aardig slagen :lol: .

Greetz

D
Try to think out of the box and catch more.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

14-12-2010 22:40

Van mij hoeven ze het niet te verbieden.
Zelf heb ik een weeg en bewaarzak in één (twee bevestigingspunten).
Scheelt in ieder geval één handeling.
Ik zak echter zelden een vis, en als ik het doe, dan is de fotograaf al onderweg.
Volgens de wetenschap kan men een karper zakken, zij het dat er geen licht in de bewaarzak komt.

Toen ik met het karpervissen in aanraking kwam werd de karper in een jute-zak gezakt.
De onthaakmat bestond niet eens, maar wat mij meteen opviel is dat de karpers met respect en voorzichtig werden behandeld.
Ondanks het ontbreken van een aantal beschermende middelen die we nu hebben.
Papegaai-bek-karpers met beschadigd schubbenkleed en gebroken of gescheurde vinnen kwam ik in die tijd niet tegen.
Moet men nu eens kijken op de wateren waar deze oude rotten visten.
Ik noem dat dansen op de erfenis van een ander.

Kees, Bennie (+), Mees en Theo, sorry dat er tegenwoordig mensen op karper vissen die niet het respect en de bewondering op kunnen brengen, voor één van de meeste wonderlijke creaturen der natuur.
Respect dat jullie wel hebben/hadden.

De kwoot van Alex Poot:'Wat een hypocrieten stuk voor stuk…'.

Dit soort opmerkingen raken voor mij kant noch wal.
Ook het verhaal dat men toch al een haak in de bek trekt en gedrild heeft, slaat helemaal nergens op.
Toch lopen dit soort opmerkingen al maanden door mijn hoofd te zingen.
Heb ik het dan verkeerd gezien?
En mijn leermeesters ook?

Is het dan echt zo dat als ik een karper op de kant heb, ik helemaal geen rekening hoef te houden met het welzijn van de vis?
Misschien moet ik dat dan maar eens doen.

met niet-begrijpende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

15-12-2010 08:31

Ha die HaPe,

Leuk je reactie HaPe.. Maar weet je? Je hebt helemaal gelijk mijn kwoot slaat kant nog wal. Iedereen doet toch wel wat hij wil en denkt wat hij wil. Dat is Nederland anno 2010.

Verder heb ik er niks meer aan toe te voegen.

Groet
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-12-2010 09:35

Ik denk dat wat Alex hier mee wil zeggen is dat wanneer je het gehele verhaal annalyseert van af het moment van aanslaan tot het moment van de karper uit de zak halen, gevoelsmatig het deel dat de vis in de zak heeft gezeten het minst traumatische deel voor de vis van het gehele verhaal is!
Wil niet zeggen dat ik elke intressante vis die ik vang ook zak hoor.
Maar wanneer ik een voor mij echt hele bijzondere vis vang en ik op het moment geen fotograaf in de buurt heb zal ik er niet over te twijfelen de vis te zakken.
Zal de afgelopen 5 jr trouwens nog niet op 2 handen te tellen zijn geweest.
Verder ik ben me trouwens met het feit dat ik op karper vis er heel erg van bewust dat ik feitelijk gewoon een dierenbeul ben hoor!!
Ter compensatie ben ik daarom donateur van oa Greenpeace,N-H landsschap,vogelbescherming,Wereld Natuurfonds enz :P
Het probleem is dat vissen bij mij in het bloed lijkt te zitten en een soort van verslaving lijkt te zijn,ik ben nu 42 jr oud en vis al vanaf het moment dat ik bewust ben dat ik leef.
Andere vormen van visserij zoals zeevissen doe ik ook al zeker 20 jr niet meer omdat ik met mijn geweten in confict kwam,en dan vooral vanwege het feit de vissen die ik naar boven haalde 9 van de 10 keer wel ten dode waren opgeschreven maar waar vanwege de soort vis of de grote van de vis niet werden opgegeten.
Wat ik hier mee wil zeggen dat we eigenlijk allemaal incl mij zelf best wel hypocriet zijn :cry: .



Gr,
Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 15-12-2010 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-12-2010 12:59

Ik stel dan maar de vraag is zakken nodig ???

Zo ja waarom dan, zo niet waarom niet....?
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

15-12-2010 13:12

Zie zelf geen voordeel van zakken. Alleen nadelen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-12-2010 13:25

ik heb meestal 12 zakken bij me..

ik zak elke vis, groot en klein.(soms 2 in een zak)

mocht ik tijdens een sessie alle 12 zakken gevuld hebben,dan gaan na elke nieuwe vis de kleintjes eruit, tot ik 12 grote vissen (zwaarder dan 20pond) heb.

op het eind van elke sessie leg ik een groot zeil op de grond en etaleer alle gevangen vissen in volgorde van klein naar groot op het zeil en bel ik mn vrienden en familie om te komen kijken en foto`s te nemen.en dan ga ik er halfnaakt tussen liggen.

soms loopt er een pool langs en dan doe ik net alsof het koninginnedag is en verkoop ik ze direkt vanaf mn kleedje. met een bordje ernaast "ik wil vissend rijk worden"

20 tot 25 pond voor 75 euro , 30 tot 35 pond voor 150 euro,40 + pond voor 300 euro of meer. hangt van de dag prijs af.

heerlijk dat vissen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
K. van den Herik

15-12-2010 14:05

Stel 50% van de vissen worden in de nacht gevangen. 75% van de gepubliceerde foto's zijn in het licht gemaakt
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-12-2010 14:38

Wow, dus de mensen in de bladen zakken ook??? 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-12-2010 16:12

Jan Witter schreef:Ik stel dan maar de vraag is zakken nodig ???

Zo ja waarom dan, zo niet waarom niet....?


Er wacht 8 pagina's leesvoer op je ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-12-2010 16:21

Je hoeft toch geen vis te zakken, om een kwaliteits foto te maken, 15 jaar geleden, zou ik dat kunnen begrijpen, maar met de toestellen en prijzen van tegenwoordig, is dat argument, om te zakken absoluut niet nodig.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-12-2010 16:44

je kan ook een stuk canvas meenemen en die als display in de bomen hangen.

dan heb je elke keer een andere mooie achtergrond.

bijv een opkomende zon in een berggebied,terwijl je midden in de polder zit in de nacht.enkel de display belichten en je hebt tal van mogelijkheden.

wat te denken van de eerste 30er vangen met de mount everest op de achtergrond.

neeuh, geef mij maar puur natuur op een manier die het best weergeeft hoe,waar,wanneer en hoe laat een vis gevangen is.

mooie vergelijking is om je vismaat ondersteboven aan een boom vast te binden na een gevangen vis in de nacht en zelf weer lekker je nest in te duiken.
volgende ochtend maak je em pas weer los en maak je voor de grap nog ff een foto van em.
kijke of je maat mee kan lachen.

8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

15-12-2010 17:06

Jan,

Ik ben het met jou eens.
Zakken is niet noodzakelijk.
Maar verboden is het niet, het blijft geheel vrijblijvend.

Maar om een karper op de kant te krijgen ontkom ik er niet aan de vis te haken en te drillen.
Mocht er iemand zijn die een vis-vriendelijkere manier weet; hoe men een karper met een hengel kan vangen, schroom dan niet, en laat het ons weten.

Alex,

De komst van de onthaakmat, visveiligere (semi)vastlood-systemen, klinik, bewaarzakken etc. zijn verbeteringen t.a.v. van het welzijn van de karper.
Daar is weinig hypocriets aan.

Ook het internet kan hier aan bijdragen, maar niet als jij bijvoorbeeld de jeugdige karpervissers onder ons gaat vertellen dat ze hypocriet zijn.
Sorry hoor, als jij of iemand anders het hier niet mee eens bent.
Dan ben ik jouw ogen maar een dierenbeul, maar ik kan de lokroep van het water niet weerstaan.

met huilende groet

HyPocriEt (vrij naar Robert de Jong)
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
paul ten wolde
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-06-2006 08:44

15-12-2010 18:57

niet verbieden maar niet langer zakken dan 2 uur en dan alleen in uitzonderlijke gevallen en daar bedoel ik dan mee => zeikende regen of echt een dikke vis

kom op, s'nachts kun je prima fotos maken, en het is voor die vis echt geen pretje in die zak (aan de haak ook niet natuurlijk maar goed :-))
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-12-2010 20:13

Jan Witter schreef:Je hoeft toch geen vis te zakken, om een kwaliteits foto te maken, 15 jaar geleden, zou ik dat kunnen begrijpen, maar met de toestellen en prijzen van tegenwoordig, is dat argument, om te zakken absoluut niet nodig.


Zoals ik al eerder aangehaald heb, als het zeikt uit de lucht van de regen ga ik mijn camera niet opofferen en mag een mooie grote vis toch echt even de zak in. Met statief kloten en hoosbuien gaat niet goed samen. Zonde van de camera, en dan is een zak toch wel handig.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

15-12-2010 21:14

Hans,

Ik was eigenlijk helemaal niet meer van plan te reageren. Maar aangezien je het nogal dwars zit.
Ik vind karpervissers hypocriet die bewaarzakken willen verbieden ivm het welzijn van de karper. Ja dan zeg ik dat je ook wel het karpervissen kan gaan verbieden ivm het welzijn van een karper, want zeg nou zelf? Wat is stressvoller, een karper aan de haak slaan en deze net zo lang uitdrillen totdat ie opgeeft. Of misschien 2 uur in een bewaarzak. We zijn allemaal dierenbeulen of we het leuk vinden of niet… Dat kan toch niemand ontkennen of die moet een giga stalen plaat voor ze kop hebben.

Dan krijg je een argumenten beter voorkomen dan genezen… Men verbied ook geen alcohol omdat er onverlaten niet mee om kunnen gaan ect. Of wat is nut om een karper te zakken om een geile foto te maken overdag… De een valt op blond met dikke tieten en de ander geilt op een brunette met geen tieten ieder zijn smaak toch? Gelukkig maar…
Zoals je zelf aangeeft, kunnen we het welzijn van de karper wel verbeteren en dat gebeurd volop en daar sta ik net zoals iedereen met de volle 100% achter. Net zoals het voorlichten, wat in deze discussie ook al meerdere malen naar voren is gekomen.

Visveilige systemen, onthaakmaten, clinics ect juig ik allemaal toe, ik heb niet gezegd dat als je het beste voor hebt voor een karper dat je dan hypocriet bent ofzo. Maar ga dan niet lopen brullen dat bepaalde dingen niet mogen omdat het een karper kan schaden. Het verkeerd gebruik van een bewaarzak is het gene wat schadelijk is net zoals het verkeerd gebruik van een visveilig systeem. Of wat dat ook.
Dat sommigen het nut er niet van in zien om te zakken prima, net zoals iemand een foto nachts maakt op statief ook prima toch moet je zelf uitmaken.

Groeten
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-12-2010 22:56

Jan Witter schreef:Ik stel dan maar de vraag is zakken nodig ???

Zo ja waarom dan, zo niet waarom niet....?
Ik stel dan maar de vraag is zakken nodig ???

Zo ja waarom dan, zo niet waarom niet....?


Dan stel ik jou de weder vraag is vissen nodig??
Geef ik je waarschijnlijk een antwoord terug in dezelfde trand als dat jij me gaat geven!
Verder sluit ik me aan bij de reactie van Alex!(ken ik trouwens niet persoonlijk hoor)


Gr,
Mark