karpervissen in de winter


Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

01-11-2010 18:55

Die gelbaits heb ik ooit al in handen gehad, toen waren het bolletjes die in de planten en bloemen wereld worden gebruikt om je glazen vaas op te leuken met wat kleuren.

je koopt ze droog en na een nachtje in het water heb je een relatief stevig balletje in de meest uiteen lopende kleuren verkrijgbaar, heel leuk allemaal.

maar leg mij de werking van zo'n gelbal maar uit,
in den beginnen hebben de oude rotten onder ons al diverse malen met gelatine en gomproducten geworsteld en met weinig resultaat.

het atractieve zul je er zelf in moeten stoppen, en dan is het nog de vraag of er nog iets uitwasemd :-?

ik geloof niet zo in de gel en gelei theorie, wat wel werkte in de winter waren de pva capsules van richworth je propte er zoveel amino's in als je kon, en een geweldige voerwolk was je deel, alsmede runs natuurlijk.

niet dat dat het ei van de bekende columbus was, maar voor die tijd en die doeleinden zeer geschikt en nieuw :)

beter een wat donkerder aas nemen, zoals donkerbruine of zwarte boilies, de waters zijn altijd wat helderder in de winters, niet overflavouren en ruim op tijd beginnen met voeren, en hou dit maar gerust 3x in de week vol, dan heb je een gerede kans om tot de ijslaag weer op het water verschijnt je vissen te vangen :wink:

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
K. van den Herik

02-11-2010 07:22

weet nog van die bollekes wol: werkte van geen kant. De vissen schoten alle kanten op. Ze namen van alles waar, maar wisten niet waar.

Gelatine werk(te) wel. Alleen instant. Ben geen chemicus, maar het mist een bepaalde of 2 aminozuren. Andere zijn oververtegenwoordigd, toevallig triggeren deze wel.

Ook geprobeerd, maar wel met hogere watertemperaturen. Eerlijk overgenomen uit boek van Maddox
Gebruikersavatar
sander vermeer
Berichten: 144
Lid geworden op: 28-06-2010 14:03

04-11-2010 07:28

Tot nu toe vang ik niet groter als 18 pond....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-11-2010 07:53

Ja? En?

Je vangt tenminste.. Bedenkt jezelf wel dat ze er wel moeten zitten wil je ze vangen.. Ooit loop je er tegen aan, maar ga niet lopen klagen dat ze maar 18 pond zijn. Ik mag blij zijn dat ik nog weet hoe die dingen eruit zien (foto's zijn handig hoor) :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
sander vermeer
Berichten: 144
Lid geworden op: 28-06-2010 14:03

10-11-2010 22:47

Ja je hebt gelijk, ik weet dat ze er zitten maar zijn waarschijnlijk wat moeilijker te vangen. Ben nu regelmatig aan het voeren met wat bollen en maïs