Tsja


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2010 20:40

Kijk aan. Discussie hier gaat dus over dat filmpje.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 20:59

Nee Kees,

Dan heb je inderdaad niet goed gelezen. Ik gaf een mening in navolging op dat filmpje. Op mijn mening gaf Aart zijn reactie. Niet op dat filmpje maar op mijn mening.
mike alsemgeest
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-03-2008 17:03

20-09-2010 21:16

ik denk dat we kees en jeroen maar ff moeten laten gaan :o
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 21:20

Nee hoor Mike. Aangaande dit topic heb ik mijn laatste woorden wel gesproken. Ik heb slechts mijn onderbouwde mening gegeven. Aart vindt het als enige allemaal onzin en Kees vindt het allemaal respectloos. Ik zou zeggen, koop een taart en vier het. Ik vind het allemaal goed.

Discussiehoek, sure....
mike alsemgeest
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-03-2008 17:03

20-09-2010 21:43

kom kom jeroen het hoort er allemaal jij voert ze en ze happen nog ook. Rustig aan allemaal jeroen komt met argumenten die je niet naast je kan laten liggen. BEN IK MET JEROEN EENS bekeijk het eens van zijn perspectief. Ze blijven het tocvh doen het opeten dan he daar valt haast geen controle op te doen ja met jongens van de kroeg met armen als kolen scheppen.
Maar wat jeroen al heeft gezegd lijkt mij toch voer om even over na te denken en niet zomaar een discussie te beginnen als het eerst even op in te laten leven ik hoop voor degenen die het niet met me eens zijn de eerste zijn die dat doen. Oja jeroen neli kroes was al bezig met deze nare praktijken in beeld te brengen en heeft haar onderzoeken overgedragen aan onze margharet thatcher van groen links. (inside information).

Oja meneer van sinderen kijk s wat je met je filmpje heb losgemaakt bij de jongens.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-09-2010 21:56

eerst dacht ik dat het enkelt om het geplaatste filmpje ging !!!
toen dacht ik nog, ok het kan VEEL beter dan dit maar heb ergere gezien.
na het kijken van die andre filmpje,s die ik vervolgens van des betreffende personen ging kijken, heb ik het maar af gezet, die gaan helemaal nergens over ,
gelukkig weten de meeste hier veel beter op het board, dan zo omgaan met de vis.
maar door you tube te gaan af te zoeken, vindt je er nog veel meer erge dingen die er gebeuren langs de water kant.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2010 22:10

`t is maar en vis hoor.... :D

dit is ook niet mijn manier van vissen ,maar je kan ook overdrijven.

eigenlijk doen ze niet eens iets verkeerd (volgens de regels )

verder moeten sommige mensen misschien een karper tempel starten en een sekte vormen

kunnen ze samen de karper eren ,baden in het water waar de karper zwemt, hetzelfde water drinken en gezellig samen mosselen eten... :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-09-2010 22:17

hier scoor je punten mee michel tja :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2010 22:33

Maken we er een nationale karperfeestdag van. :wink:
Bijlagen
streamer.jpg
(215.78 KiB) 786 keer gedownload
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-09-2010 08:11

Fijn te lezen dat het niet meer vanzelf sprekend is dat je snel wat karpers vangt. De rust aan de waterkant keert dan vanzelf net als in vroeger jaren weer terug.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2010 10:58

michel Tja schreef:`t is maar en vis hoor.... :D

dit is ook niet mijn manier van vissen ,maar je kan ook overdrijven.

eigenlijk doen ze niet eens iets verkeerd (volgens de regels )

verder moeten sommige mensen misschien een karper tempel starten en een sekte vormen

kunnen ze samen de karper eren ,baden in het water waar de karper zwemt, hetzelfde water drinken en gezellig samen mosselen eten... :lol:

Vind het onbegrijpelijk dat je dat zegt. Zal ik jou is aan je oren optillen?
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-09-2010 11:31

zal ik jou eens een haak in je bek rammen en je het hele water over sleuren ???

stel je niet zo aan man, en zeik niet zo.....

in theorie doen ze niks verkeerd, nee het is niet naar onze norm nee..

(heb je wel eens kleine kindjes of beginners bezig gezien ? )

maar die beesten kunnen wel wat hebben hoor..

zijn niet van porselein, en ja het is maar en vis :wink:


groetjes
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

21-09-2010 11:58

Kijk daar hebben we wat aan,stelletje karperknuffelaars.
Ga gewoon weer door met zeiken over outlanders,en hang nog een vis aan de haak en trek er lekker lang aan voor de kick.......... daar doe ik t voor.
Wat gezeur toch weer over een visje. :lol:
m,f,g der lieber ronnie...
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-09-2010 12:48

koos kalkman schreef:best wel close dit,
gelukkig was er eentje die de vis een tikje gaf waarop de spieren en het hart,
reageerde,anders had het wel eens einde vehaal geweest kunnen zijn.

:roll:


dat komt wel vaker voor ,heb ik ook een keer gehad na een dril van max 5 min. en 1 fototje op de kant. bij elkaar misschien 6 a 7 minuten bezig geweest na de aanbeet.

de vis terug zetten en hij lijkt wel dood op zn zij ... je pakt em dan bij de staart rechtop in het water , beweegt em een beetje heen en weer zodat er water door de kieuwen komt en ze schieten weer weg.

kan dus ook na 5 minuten gebeuren .....

hoe het komt ? waarschijnlijk stress denk ik, maar ik ben geen expert.

het enige wat ik weet is dat dit best vaak voor kan komen, kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben die dit verschijnsel kent...

en heb dit verschijnsel al minstens 10x meegemaakt en de eerste dode karper door mijn toedoen moet ik nog tegenkomen....

:-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2010 14:11

Kunnen we gewoon netjes blijven Michel? Heb niet met je geknikkerT. Ja kinderen doen wel is wat fout En daar zijn wij voor om ze dat bij te brengen. Nogmaals het is voor mij onbegrijpelijk dat je zo reageert
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-09-2010 14:16

ey gast,

jij begint met zal ik jou eens aan je oren optillen !

dus hou die eer ff lekker aan jezelf wat netjes gedragen betreft. wie de bal kaatst.....

verder lees ik in dit topic dat die vis bijna dood is gegaan... :lol:

naar mijn idee is dat gewoon bullshit een karper kan makkelijk ruim een uur op de kant blijven als het niet (veeeeeeeeel) langer is ,zolang hij nat gehouden wordt....beste is natuurlijk wel zo kort als mogelijk..

ik reageer serieus op dit filmpje en dat mijn mening niet strookt met de jouwe, tja, dat is menselijk he.

verder als jij bijdehand gaat doen, ken je het terug verwachten.

geef anders eens een antwoord op mijn laatste bericht...

heb jij dat verschijnsel nog nooit meegemaakt ???
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-09-2010 14:21

buiten dat ,was mijn eerste bericht aan niemand gericht....

was meer in zn algemeenheid...

maar als jij je graag aangesproken voelt,prima hoor :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2010 22:14

ey gast?
kom op nou.
voelde me niet persoonlijk aangesproken bij je eerste bericht hoor michel maar daar is dit board voor he om op elkaar te reageren anders kunnen ze dit net zo goed sluiten.
zoals ik al eerder zei voor MIJ is het onbegrijpelijk dat je zo denkt en dat is MIJN mening michel en dat jij daar dan op reageert dat is ook de bedoeling van dit board.
je noemt mij bijdehand maar het was niet zo bedoel zoals ik al zei maar wat jij vervolgens typt vind ik toch wel op ze minst onvriendelijk.
maar goed zijn we klaar nu want ben het wel een beetje zat nu
Vis is vis
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

21-09-2010 23:52

cultuurverschil? kijk eens hier: http://www.carpkillers.com En zij denken oprecht goed bezig te zijn, vanuit begrijpelijke motieven. Wat is dan waarheid?

is trouwens wel een eind; 127,46 CM!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 09:28

Geachte Weledele Heer Scholten,

(zo beter? :D )

Bij deze zou ik u graag willen vermelden dat mijn respons op uw uitlatingen meer een bepaald beeld weergaven over uw handelingen ten tijde van het beoefenen van uw zeer geliefde hobby.

heden ten dage wordt de Cyprinus carpio enigzins gezien als goddelijk wezen welke op zn minst met gouden handschoenen en een satijnen kussen benaderd dient te worden.

maar ondertussen wordt hij wel met excessief geweld uit zn vredige leefomgeving gehaald,weg van vrouw en kinderen och och onze lieve karper toch.... zal hij ze ooit weer terug zien ? :roll:

dus je kan mijn reactie ook zien als een soort van beeldspraak met betrekking tot jouw eigen handelingen... ook daar zijn bepaalde mensen tegen,en hoogstwaarschijnlijk vindt JIJ dat waarschijnlijk ook overdreven gezeur.

MIJN mening: als ik mensen zie (ongeacht welke afkomst) en ze staan zonder onthaakmat om de beurt een foto te maken van een gevangen vis. zou ik ze ten eerste complimenteren voor de vangst,ten tweede zou ik ze willen informeren over het NIET verplichte gebruik van een onthaakmat. en als de karper bij terug zetten niks meer doet,zou ik ze advies geven wat te doen indien dat gebeurt.

verder zoeken ze het maar uit. 8)

PS, en je was wel bijdehand met de zin: "zal ik jou eens aan je oren optillen" dat wordt niet echt snel verkeerd geinterpreteerd naar mijn idee. dus dat was duidelijke taal. net als mijn reactie.. :wink: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-09-2010 12:18

Je ken het niet laten hè. Bijde hand ok dat vind jij maar jij vind het dus niet vervelend dat er zo omgegaan word met een vis die jij en een hoop andere ook eens willen vangen? Maar goed leuke reaktie. tikkeltje sarcastisch maar toch haha
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 12:38

tuurlijk vind ik het niet leuk als mensen zo omgaan met gevangen vissen.

het kan natuurlijk veeeeeel beter,maar ik denk altijd zelf dat je niet van iedereen kan verwachten dat alle vissers net zo serieus bezig zijn met onze hobby als de meeste mensen die dit forum bezoeken.

er zijn ook zat mensen die een vergunning halen en af en toe een hengel uitgooien en zich enkel aan de bestaande regels houden. en dus ook niet bewust zijn van de "ongeschreven regels" zoals de onthaakmat , laag bij de grond houden van de vis ,snel een foto en snel weer terug zetten etc.

dit kan je in mijn optiek die mensen ook niet kwalijk nemen.

ik vind zelf dat het welzijn van de karper een goed iets is om van bewust te zijn ,maar zolang regels niet aangescherpt worden kan je dat deze "beginnelingen, onwetende , prutsers niet echt kwalijk nemen.

ik denk ook als je zoiets tegenkomt dat je beter zo iemand een postief advies kan geven dan een veeg uit de pan. en dat ze trots zijn op hun vangst en het met zn allen willen delen begrijp ik vanuit hun oogpunt ook wel enigzins. zo vaak zien ze een karper niet denk ik..... :D

verder wil ik ook geen ruzie maken, ik vind alleen dat niet alles gezien moet worden vanuit het oogpunt van de fanatieke karpervisser die het beste voorheeft met het beestje.er zijn ook minder fanatieke vissers en zolang ze zich aan de huidige regels houden doen ze naar mijn idee niks verkeerd,maar een stuk beter kan het zeker wel natuurlijk.en dat kan je naar mijn idee enkel bereiken door ze vriendelijk te woord te staan zonder commentaar te hebben, maar enkel een goed bedoeld advies te geven.(zoals in dit geval, onthaakmat,staand vasthouden en het feit dat de vis niet weg zwemt en blijft liggen,dus weer even scheppen en de staart vasthouden en heen en weer halen)

en uitgaande van dit filmpje vind ik dat die mensen echt niet zo erg bezig zijn.

een fanatieke karpervisser die met een brasem gaat voetballen , of een brasem met geweld van zn haak afrukt vind ik 100x zo erg.

daar zou ik nou boos om worden.. :wink:

mvrgr.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Dennis Hoed
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-09-2010 10:30

26-09-2010 23:43

Volgens de wet doen ze idd niets verkeerd.... Triest eigenlijk, leuk water dit alleen kan je er maar 1 nacht zitten dan zijn je spullen weg :s
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

14-10-2010 19:07

Karpervissers die hier niet tegen kunnen, raad ik aan om hun hobby neer te leggen. Waarom vecht een karper eigenlijk als je er 1 aan de lijn hebt? Als je de karper als een heilig dier beschouwt, zou ik stoppen met vissen want de karper lijdt zowieso al tijdens een dril. (wetenschappelijk bewezen)

Dus stop met redeneren en sla de handen ineen want er is een oprukkende PVDD die het sporvissen wil verbieden.