Wat mag je zeggen en wat niet?


Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

14-10-2010 14:05

Even een vraagje voor iedereen,

het blijft een lastig onderwerp maar wat vinden jullie als e merkt dat iemand anders op je voer stek aan het vissen is en daar zelf ook aan het voeren is. Hiebrij in acht genomen dat die persoon eigenlijk wel weet dat jij daar al een het voeren bent.

Ik wil weten wat jullie vinden dat je mag zeggen tegen zo'n persoon, en/of je wel iets mag zeggen aangezien het water voor iedereen is.

gr jasper
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-10-2010 14:10

Van mij mag je alles tegen hem zeggen!

Zonder gekheid, probeer op een normaal niveau te praten met die persoon en als jullie er niet uitkomen dan is het aan jou om een andere stek aan te voeren of blijven voeren en die persoon helemaal naar huis te vissen!
Laatst gewijzigd door j van der beek op 14-10-2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-10-2010 14:11

Al gooi je hem het water in, prima!
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

14-10-2010 14:13

hhah ja dat is ook weer waar zal ik dat maar is doen dan hahah

gr jasper
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

14-10-2010 14:45

ik zou samen met hem gaan vissen, heb je er meteen een vismaat bij!

maar wel ff je voer hoeveelheid bespreken niet dat je er 20 kilo met 2 man er in gooit is ook weer een beetje overdreven.
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

14-10-2010 18:42

Slaan met je vuist en dan met je arm doorhalen,zodat je elleboog ook ff lekker in zijn gezicht komt!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

14-10-2010 18:57

Als de persoon daar voert terwijl hij weet dat jij daar al aan het voeren was zou ik hem vriendelijk verzoeken zijn activiteiten te staken en te vertrekken. Zo niet, tja, dan zou de methode van Dennie wel eens uitkomst kunnen bieden...
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

14-10-2010 19:08

ik zal hem ook verzoeken om te stoppen, en anders denk toch wel een goeie linkse of rechtse
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

14-10-2010 19:20

gezellig!

Rustig de situatie uitleggen helpt vaak.
Helpt dit niet een andere stek zoeken en daar je vissen vangen.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

14-10-2010 22:30

Denk overigens niet dat je de enigste bent die een bepaalde stek aan het bevoeren bent. Op het moment dat er iemand op jouw stek aan het vissen is kan het ook zo maar zijn dat jij op zijn dat jij op zijn stek aan het voeren bent.

Food for thoughts.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-10-2010 00:36

De meeste antwoorden die ik hier lees gaan echt helemaal nergens over !!!

wil je zekerheid dat niemand weet dat je voert op een bepaalde stek , kun je gewoon voeren waneer het donker is.
een stek kun je niet claimen voor je zelf , en vind het al helemaal idioot als je meteen klappen wil gaan uit delen.

maar wel zielig doen waneer je popie jopie aan komt lopen met je vriendje,s om zijn kop te verbouwen maar inplaats van dat je dat lukt , dat die gene even een 9 mm op je porem richt, want dan weten jullie niet hoe hard jullie moeten rennen.

gewoon normaal praten is het enigste wat mogelijk is , en als je ruzie gaat lopen maken / of klappen wilt uit delen moet je ook niet achter af janken als die gene je een mes tussen je ribben ramt of een mag licht op je kop kapot slaat.

wilt die gene niet weg gaan , zal klappen uit delen zeker ook niet helpen , ik denk dat het dan zelfs niet meer mogelijk is om je kop daar in de buurt te vertonen , want als die gene je nadat je hem in elkaar gerost heb nog eens ziet zou de boel wel eens heel erg kunnen gaan escaleren , wees verstandig en doe geen gekke dingen , wees wijs en denk goed na voordat je iets uit haalt.
JUST TALK
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

15-10-2010 01:37

Sander doe mijn een lol en ga gelijk naar Den Haag ,ze hebben er daar niet een die het zo kort en eenvoudig kan zeggen.
Gewoon blijven praten met elkaar de ene naar links andere naar rechts kun je gezellig samen vissen.
Of Run om Run vissen met de andere .
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 08:42

als ik ga vissen en er zit iemand op mijn stek die het echt niet weet dan helpt praten vaak, echte karpervissers weten de moeite die in het onderhouden van een stek zit, maar stekkenpezers deugen niet, nooit.
Er is wat serieus mis in je kop als je willens en wetens ervoor kiest om op de voerplek van een ander te vissen, klopt gewoon niet en het spreekt boekdelen over de mentaliteit (of het gebrek ervan) van de pezer, praten helpt ook vaak niet, ze weten donders goed dat het niet klopt, dus ga ik niet in discussie en kom terug als het donker is, meestal kan ik het dan beter uitleggen zonder publiek.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-10-2010 09:12

Ik verkeer gelukkig in een positie dat ik de stek vaker kan bevissen dan de gemiddelde vissert heden ten dage. Ik zou er dus voor kunnen kiezen de stek zo vaak te bevissen dat de ander er geen heil meer in ziet. Heb er gelukkig nog nooit concreet last van gehad, kies de plekken wel uit daar naar.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-10-2010 10:25

Wat Rick zegt klopt als een zwerende vinger. Een bewuste stekkenpezer is niet voor rede vatbaar. Als praten dus niet helpt, moet de stek wel héél briljant zijn, wil ik 'm niet laten voor wat ie is.
Geweld is geen optie wat mij betreft. Dat zou betekenen dat je het vangen van een vis belangrijker vindt dan andermans welzijn. En dat getuigt m.i. ook niet van de juiste instelling.
Mocht je de visdagen van de pezer kennen, kun je natuurlijk altijd de dagen/nachten ervoor gaan vissen. Niet mijn favoriete bezigheid, de lol is er dan wel vanaf.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

15-10-2010 10:36

Het maakt natuurlijk wel degelijk verschil of die pezer weet dat er iemand aan het voeren was en expres, dus willens en wetens, op die stek gaat zitten. Natuurlijk praat je het uit maar ik kan begrijpen dat als jij al een paar dagen je kilo's mainline of nutrabaits (idd, ik draai niet zelf) boilies aan het voeren bent, dat je er goed ziek van bent als er iemand je stek komt verzieken. Helemaal als hij vantevoren wist dat er al iemand aan het voeren was. Dat maakt wel verschil natuurlijk.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 12:11

Het probleem is dat je je eigen monster crëëert, laat je iemand die doelbewust loopt te pezen op andermans stekken lopen dan is dat aanmoediging om het nog een keer te doen, spreek je zo iemand aan dan verwacht je een soort schaamte van de betrapte winkeldief, maar helaas is dat ook vaak ver te zoeken, agressie is dan vaak het enige antwoord wat je krijgt en soms moet dat dan maar.
Als iemand in onschuld op je stek zit kan je het aankaarten maar gaat hij niet dan is het over, voeren is geen claim op een stek helaas, en zeker als iemand er geen weet van heeft.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2010 12:35

In het donker zien ze je niet?
Sander, een beetje naief denk ik hoor :-)

Soms zit er inderdaad iemand op je stek te vissen, that's life meestal zie ik het van verre aankomen en scheelt mij dat een kilometer of 2 wandelen met mijn spulletjes. Ben ik blij? Nee helemaal niet, Ga ik praten? Ook maar even niet omdat ik meestal niet zo heel erg veel vistijd heb en ik mijzelf wil bewaken voor onverhoopte zaken. De UN peacekeeper in mij is maar net zo dun als het laagje beschaving waarvan wij allen pretenderen het te hebben. (Sorry Rick, nu val ik van het voetstuk).

Weet je wat ik irritant vindt?

Mensen die jou zien zitten en prompt een paar kilo voer op je stek gooien omdat ze er de volgende dag willen vissen vanaf de andere kant. Nu was ik er de volgende dag ook nog, tsja mannen heeeele soms mag ik 2 nachtjes en was ik niet te beroerd om de gunst terug te doen :-). He gemopper was niet van de lucht maar ook geen echte actie. Wel bevredigend dat ik tijdens hun nachtje wel een vis pakte (op een andere stek) en zij niet :-) of ze moeten verzot zijn op brasems want die pakten ze in grote getale ..... en ze moesten telkens een paar honderd meter roeien om weer te gaan vissen.

:evil: :evil: :evil: Revenge is a sweet taste and best served when it's cold. :evil: :evil: :evil:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 12:46

Wederom the voice of reason, had ik het toch maar weer bij het goede eind!

Loslopende snel pratende mensen zoals ik hebben mensen zoals jou nodig Marc, effe ademen, nadenken, en in een paar woorden tot de nuance doordringend, zonder te beledigen, zonder het slimste jongetje van de klas te willen zijn, hulde voor je bijdragen (Klaas kreeg omlangs een veer in z'n gat dus jij ook) wat mij betreft past die peacekeeper tenue nog steeds perfect!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

15-10-2010 12:52

Als iemand ergens zit te voeren, zal ik nooit alsnog even op die stek gaan bij voeren.. Maar ik heb het vorige week zelf ook meegemaakt, ik wil nu uren maken op een bepaald water aangezien ik 2 weken vakantie heb, maar daar was iemand aan het voeren waar ik van wist.. Dit water bied 3 stek mogelijkheden en 2 daarvan waren vol, behalve de voorgevoerde stek van die jonge. Spijtig of niet, ik ben wel op zijn stek gaan zitten.. Niet met voorbedachte rade, maar wel omdat de rest bezet was.. Snap best dat diegene dat niet leuk zou vinden.. Maar ik vind het ook niet leuk om 2 weken niet te kunnen vissen op het water waar je targetvis rond zwemt. Dus ja hoe ga je het dan bekijken..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-10-2010 13:01

Betaal water van maken :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2010 13:16

Kan iemand mij ff weer in het gareel trappen svp? Lig hier op de grond te rochelen van het lachen om Martin Nijboer.

Er is een politicus aan jou verloren gegaan (denk ik, wellicht zit je wel in de politiek?)

/peacekeepermodus uit

Als jij er alsnog gaat zitten terwijl jij WEET, dan is dat gewoon voorbedachte rade hoor en ben jij een vie** vui** Vunzi** ------ ieeeeps ff mond spoelen, kuchje niet zo vriendelijke stekenpezer!

3 stekken op een water is ten eerste BS! of je moet op een water vissen waar precies 6 boilies naast elkaar passen?
Die jongen heeft misschien al wel voor kapitalen in het water gegooid en jij gaat daarvan profiteren?
Stel je pakt je target in deze vakantie voel jij je dan ook een hele grote jongen? Zo ja dan heb ik een tip voor je Photoshop ..... gewoon de knallers van i-net afvissen en jouw koppie erachter barfen.

Man man man wat ben jij een loser.

/Peacekeeper modus weer aan
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

15-10-2010 13:31

Og og og. Voorbedachte rade, daar versta ik onder - Weg gaan van huis met de gedachte, ik ga ze plek jatten.
Daar aankomen en je stek bezet zien, en dan maar hopeloos op de andere stek gaan zitten, noem ik geen voorbedacht rade vriend. En ik voel me niet een hele grote jonge als ik me target pak "in deze vakantie". Ik vis al langere tijd op deze vis.

En 6 boilies? Ik denk dat het om ongv. 1 hectare gaat. en JA hier zijn maar 3 stekken bikkel.

Stel je pakt je target in deze vakantie voel jij je dan ook een hele grote jongen? Zo ja dan heb ik een tip voor je Photoshop ..... gewoon de knallers van i-net afvissen en jouw koppie erachter barfen.


Is dit een te kort koming aan aandacht? Of ben je ronduit niet goedwijs? Het lijkt me een beetje 50/50 wtf heeft een target vis met grote jonge te maken, laat staan knallers fotoshoppen. Als je een beetje die doppen van je los had gedaan had je in de gaten gehad dat ik niet zo grote jonge ben, mijn max 27 p is en hier op het forum nu ongv. 5 fotos heb geplaats met 20 ponders.


Over loosers gesproken..OH voordat je NOG meer bullshit van je praat. Ik vis nu al zon beetje 6 maand op dat water, bijna wekelijks, enige wat ik niet doe is voorvoeren PRECIES om de reden dat je stek nog wel is gejat kon worden.

Deze jonge is er sinds deze maand bezig, dus laten we het dan even geheel anders formuleren, jat hij mijn stek? of jat ik zijn stek? Geef het voorvoeren JOU voorang op een vijver? Ik dacht het niet mister wisenose.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-10-2010 13:36

Ik zou mijn tijd aan aan vijvertje met 3 stekmogelijkheden niet besteden..

Martin Nijboer schreef:Als je een beetje die doppen van je los had gedaan had je in de gaten gehad dat ik niet zo grote jonge ben, mijn max 27 p is en hier op het forum nu ongv. 5 fotos heb geplaats met 20 ponders.


Grootte van je vissen zegt niks over je mogendheid als visser, meer over het water zelf Wisenose...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-10-2010 13:38

niemand kan een stek claimen en al helemaal niet een trut put met maar 3 stekken , gewoon om te lachen dat iemand zo,n risico neemt en er tig kilo,s voer in gaat zitten gooien. :lol: :lol:
ik zou er zelf nooit zo,n risico nemen om te voeren, het is gewoon stom en een groooooote risico die je neemt op zo,n trutputje van een paar hectare. :roll: :roll:
mvg