Nachtvissen


Plaats reactie
mats van den berg
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-09-2010 22:22

29-09-2010 22:27

hallo,
ik ben bijna 15 jaar.
vrienden van mij mogen al nachtvissen.
en ik nog niet.
terwijl ik dan op zn minst met zn 3e ben.
zouden jullie mij willen helpen hoe ik me ouders kan overhalen.
ik ben het zat om vroeg op te staan op zondag, heel de dag karperen en dan maandag kei kapot op te staan en drie kwartier naar school te fietsen.
en dan ook nog tot kwart over 4 naar school.

alsjeblieft, help me!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

29-09-2010 22:38

Hoezo ben je van een zondag karperen,maandag kei kapot??
En dan nog de hele dag na school??? Word nog wat als je moet gaan werken!!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-09-2010 22:39

Jawel hoor.
Ga eens op tijd naar je nest :wink:
Dan ben je niet kapot van een hele dag luieren aan de waterkant.

Als ouder van kan ik het heel goed begrijpen dat je nog niet mag, de mijne mag al jaren en is pas 10 jaar.
Alleen gaat hij met mij mee en dat maakt een heel groot verschil voor ouders kan ik je vertellen.

En vraag jezelf eens af of je snachts wilt gaan vissen om het vissen of voor het plezier?
Zegmaar het verschil tussen karpervisser en karpervissen.
yannick de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-08-2010 15:41
Locatie: Rdam

29-09-2010 23:25

Ik mag ook pas sinds een paar weken nachtvissen (soms in mijn eentje).
Ik heb mijn vader in het begin een paar keer mee gevraagd, daarna mocht ik wel.
Ik vis meestal met mijn hond :D dat heeft denk ook wel verschil gemaakt of ik mag.
Maar het ligt er ook aan waar je gaat.
Succes met overhalen!

gr,
Yannick
Gr, Yannick
mats van den berg
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-09-2010 22:22

30-09-2010 07:12

beste jacco,
optijd naar me nest? kwart over 10 dr in liggen kwart voor 11 slapen.om te vissen natuurlijk, en ik zal je uitleggen waarom.
bij ons het water dichtbij huis, zitte mooie karpers, ook wat boven de 30 pond!
er zit een bepaalde dressuur in het water, en daarom ga ik op plekken zitten die wel normaal bereijkbaar zijn maar bijna nooit iemand zit.
en op dit water vang je de vis eerder snachts als overdag.
overdag word er bijna nooit een karper gevangen.
savonds wel, als ik smorgens langs fiets, En iets gevange?
Ja! vanacht rond 11 uur en half 3. nooit hoor ik iets van smiddags.

beste dennie,
hoe ik daar kapot van ben?
weet ik ook niet. ik ga dan altijd vroeg naar bed op zaterdag, en dan sta ik zondag 6 uur op, moet ik half uur drie kwartier fietsen naar een water waar je smiddags vangt,( onder de 20pond de meeste)
met een zware kar achter me fiets.
en even tussendoor, werken komt er inderdaad ook nog bij ja, en dat doe ik ook;)

groet
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-09-2010 08:10

Beste Mats,

Er is geen vastomlijnde leeftijd vast te stellen, voor dit soort zaken ieder mens is natuurlijk een gevalletje apart en niet iedereen kan op dezelfde leeftijd dingen al aan. Jouw ouders zullen jou het beste kennen, de omgeving het beste kennen en die optelsom zorgt ervoor dat ze ervoor kiezen jou nog een beetje te beschermen.

Dus, stel jezelf de vraag wat het is in jouw gedrag dat ervoor zorgt dat je nog niet mag.

Een paar voorzetjes, uit eigen ervaring met mijn tiener(dochter).

's avonds niet naar bed willen omdat ze nog niet moe zijn. Ondertussen wel de volgende dag niet hun nest uit kunnen komen omdat ze nog zo moe zijn. Oorzaak en gevolg, helaas kan niet iedereen het gevolg altijd inschatten.
Uitstellen uitstellen uitstellen ..... en dan echt alles omdat dit vanavond ook nog wel kan. Iedereen ziet dat dit tijdtechnisch niet kan en er dus iets in de knoop gaat komen. Maar onze lieve tiener ziet dit nog niet, gevolg mams en paps zijn maar weer stom.

Een vraag aan jou: Waarom denk jij dat jij na een nachtje vissen wel fris en fruitig bent? De meesten van ons, zeker in het begin, zijn helemaal gaar na een nachtje omdat het toch anders slaapt dan normaal. Onbewust slaap je lichter omdat je waakzam bent t.a.v. je piepers maar zeker ook t.a.v. je omgeving.

Hoe gaat het op school?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-09-2010 09:17

En dan nog wat:

Waarom denk je dat er door jeugd met name 's nachts gevangen wordt (herkenbaar hier in de buurt)?

Omdat ze 's nachts wel stil zijn :P Overdag, en zeker als ze met een paar zitten is er nochtans teveel geluid en lawaai.


Overtuig jezelf nog maar eens van het feit dat ze overdag wel te vangen zijn. Ogen open, mobiel vissen en bereid zijn te verkassen op het moment dat ze zich ergens anders laten zien. Als mijn tijd het toeliet viste ik niet eens 's nachts meer. Helaas heb ik aardig wat werkuren en "moet" ik wel.

jacco noordermeer schreef:En vraag jezelf eens af of je snachts wilt gaan vissen om het vissen of voor het plezier?
Zegmaar het verschil tussen karpervisser en karpervissen.


Ik denk dat er heel veel afhaken als je niet meer zou mogen nachtvissen. Verbied elektronische beetverklikkers waar ze overlast zouden kunnen veroorzaken en je zit aan de 90%.

Blijven de vissers over. Die ook op andere manier dan inwerpen-slapen karpers kunnen vangen :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-09-2010 13:05

Toen ik begon ooit (in de steentijd, ik weet 't) viste ik regelmatig in de Vlaardingse vaart, liep met mijn spullen een km of 3 naar mijn stek, niemand begreep waarom, karperen was nog niet ingeburgerd toen, maar eerlijk is eerlijk, wel met minder spullen, een pukkaseat, 2 hengels en net, een tas en een stuk zeildoek als het regende, en emmers aas, boillies bestonden amper en waren toen te duur nog.
Als ik geluk had mocht ik de kruiwagen van een boer lenen, was die er niet dan was het gewoon sjouwen en 2x lopen, nooit bij stil gestaan, nooit moe van geworden, want ik deed wat ik graag wou, en juist dat gaf me de energie om dingen als school en het Korps Mariniers (1ste werkgever) te doorstaan, ik denk dat het maken heeft met passie en gewoon erg graag willen.
's nachts vissen deed ik voor mezelf, ik had niet eens een lamp of piepers, de eerste optonics kocht ik van mijn eerste salaris, niet om kampvuren te stoken, niet om elk moment mijn piepers voor lul af te laten gaan, niet om met schijnwerpers over het water te schijnen, niet om hardcore te draaien of veel geluid maken om zo te proberen te verbergen dat ik bang ben, nee, om het vissen, niks meer dan het vissen, en als ik op zo'n nacht een sterke 20 plusser (wat toen heel wat was) uit het stromende water haalde liep ik een week op wolken, kon ik alle bullshit aan.

Dit is geheel mijn mening natuurlijk, geen beter weten, elke week leer ik wel wat op dit forum, zelfs na bijna 30 jaar, maar wat mij opvalt is het schrijnend gebrek aan passie, het heilige moeten, maakt niet uit wat ik ervoor moet laten of voor moet doen, ik moet en zal vissen, dat mis ik vaak.
Ze zijn er wel hoor, ook jongeren die helemaal opgaan in hun vissen, het is geen vroeger was alles beter verhaal, maar als een half uurtje fietsen al zo'n probleem is zoek dan een vijvertje in de buurt om lekker relaxed te vissen, maak het jezelf niet zo moeilijk.

Cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Dennis Hoed
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-09-2010 10:30

01-10-2010 22:16

'De nacht is om te slapen ;) Ik vis zelf eigenlijk bijna nooit in de nacht en vang toch mijn vis wel, dus overdag is er toch wel wat te vangen en anders zal je een ander water op moeten zoeken, ik begrijp je ouders iig wel aangezien je 15 jaar bent.
Maar misschien zal je moeten laten zien dat je volwassen genoeg bent,en minstens met ze 3en, wat is de max? ik zou sowieso niet met een hele groep willen nachtvissen (of dagvissen) lekker elkaar in de weg zitten.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

04-10-2010 20:21

jacco noordermeer schreef:Jawel hoor.

En vraag jezelf eens af of je snachts wilt gaan vissen om het vissen of voor het plezier?
Zegmaar het verschil tussen karpervisser en karpervissen.


Dat begrijp ik niet. leg eens uit.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-10-2010 20:28

Hengels uitgooien

En dan vol aan het bier,en stereo aan



Of hengels uitgooien,lekker relaxen boekje erbij of een radio 1 of 2 erbij en wachten op de run.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-10-2010 09:48

martijn van den Haak schreef:
Dat begrijp ik niet. leg eens uit.



Martijn ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Een karpervisser is in mijn beleving iemand welke met enige vorm van passie en rust vist op karper.

Karpervissen is wat je tegenwoordig heel veel ziet gebeuren aan de waterkant.
Geen passie, wel veel herrie en drank/drugs? en eigenlijk een mooi excuus om weg te mogen zijn van moeder de vrouw of ouders.
En met deze intentie de ander tot last KAN zijn.
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

05-10-2010 22:47

http://www.korpscommandos.nl

Daar maken ze een vent van je, ook op die leeftijd al. :wink:

Ik zou geduld hebben, in 2011 ben je een tijdje ouder en wellicht sterker en harder om de zaterdagnacht thuis door te halen op je kamertje al friemelend met je rigbox, tegen die tijd dat het licht thuis uitgaat kan je via de dakgoot het huis verlaten om met je blote knuistjes kerpels te gaan vangen....... 8)

Tegen die tijd dat je van je oudjes mag gaan nachtvissen zal ik pas het reguliere karpervissen oppakken met hengels, tegen die tijd heb je een heeeeel weekend achter de kiezen aan het water en is de maandag op school een uitrustdag met retegoeie cijfers....... :D

Ff serieus: Dat kan ik echt niet.....Mannetjes van jouw leeftijd horen enkel overdag te vissen, ooit een boze local gezien, midden in de nacht, die over de jank is omdat zo'n kleine snottebal de boel bijelkaar schreeuwt met zn vriendjes omdat er een eend overvliegt in de nacht?
Eerst kruipen...lopen....en dan pas rennen. Ik ging op mn 17e als eerste nachtvissen; reden is simpel; eerst de basis overdag onder de knie krijgen want in de nacht GOED vissen valt niet mee als je net begint met karpervissen, aankloten kunnen we allemaal.

Maar ik begrijp je drang hoor.....

Geduld is een schone zaak, zeker met je ouders!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-10-2010 09:18

Beste Koen,

Kon het niet meer met je eens zijn, je verhaal is het feest der herkenning, maar een klein verbeterpuntje, er is in NL maar een korps, en dat is het Korps Mariniers, is dat te hoog gegrepen kun je in Roosendaal bijkomen, hehehehe
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

06-10-2010 12:15

dat zijn die gasten met gele knieen? Van het tegen de wind in pissen?
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

06-10-2010 17:33

Rick van Sinderen schreef:Beste Koen,

Kon het niet meer met je eens zijn, je verhaal is het feest der herkenning, maar een klein verbeterpuntje, er is in NL maar een korps, en dat is het Korps Mariniers, is dat te hoog gegrepen kun je in Roosendaal bijkomen, hehehehe


Rick,

Helaas, Mariniers(vissticks) zijn echt niet zo peppie als de mannen uit Roosendaal. Zouden ze willen! :wink:

Bedankt Klaas! :lol: 8)
Plaats reactie