Polen betrapt op visstropen


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-08-2010 14:01

R de Winter schreef:ow mij vertelde ze dat het die groene kleine monstertjes waren, want ben er even op zoek naar gegaan waarom er dus bij ons in het park veel dode mussen waren en wat ik net zei werd mij dus verteld.. en ja ze maken een hoop herrie die dingen om gek van te worden.. maarja polen zijn vuilnisbak eters die vreten echt alles zijn net chinezen ;) die trouwens ook vroeger veel op karper zaten te vissen hierzo.. ze vroegen zelfs aan de vissers dat als ze een grote hadden rond de 15 kilo of ze hun dan wouden roepen of langs kwamen zodat hun hem tegen betaling wilde overnemen.. want hun bakken ze in een paar seconden levend in frituurvet voor echt veel geld belachelijk gewoon, want heb ooit filmpjes gezien en dat beest hapt nog naar lucht als hij op je bord gefrituurd en wel ligt.. (kop gaat niet onder) en die polen doen het ook zo het is gewoon mishandeling en moet hard aan gepakt worden..



ik zat maar wat te geinen :D ,aangezien een boel mensen polen voor zo een beetje alle misstanden binnen de karpervisserij schuldig stellen.. (deels terrecht, grotendeels onterrecht naar mijn mening)


ook haal je een aantal zaken door elkaar, dat levend frituren gebeurt in china of taiwan en is daar een delicatesse.

kijk eens naar een recept voor een kerstmaaltijd van karper gemaakt volgens pools receptuur. kan je wel op google vinden denk ik :wink:

kleine witvis (voorns en zo ) frituren ze wel in hun geheel voor zover ik weet. niet schoongemaakt ook. maar wel dood naar mijn weten.

er is mij ook wel eens geld geboden, maar dat was door een chinees,nooit door een pool.

het enige wat ik niet leuk vind aan die polen in NL is dat er op zowel de noord als op de zuidpool ruimte en vis zat is op dit moment, laten ze lekker terug daarheen gaan dan!

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2010 15:31

dat klopt michel die polen hebben ook nooit geld gevraagd ik bedoelde ook die chinezen en verder worden wel degelijk ook hier de karpers zo gefrituurd, want zoals ik al zei ik ken een paar van die knakkers van vroeger toen en die deden dat ze vragen niet voor niets of ze mijn karpers mochten hebben en ja dan vraag ik natuurlijk waarom en hun antwoord was frituren.. en dat heb ik toen op google gezocht en schrok me het lazerus.. maar goed ik zeg maar zo...

die polen moeten het gewoon bij het stucen en voegen krabben houden en tomaatjes plukken en anders lekker terug naar hun G.P. en daar maar kloot violen en onze vissen met rust laten :D
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

03-08-2010 22:27

Om het vuurtje even op te stoken, Polen staan al jaren bekend voor de teruglopende roofvisstand. Al 5 jaar geleden stond in de krant dat de polen snoeken en snoekbaars meenamen. Grote voorns worden ook meegenomen.
Dikke snoeken van 1,2 meter hopsakee. Maar niemand die in opstand kwam....nu rond Rotterdam al veel vissen verdwenen, niemand weet hoe dit kan.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-08-2010 22:37

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huismus#Tr ... ingsstatus

Overigens zijn karpers voor de frituur gewoon op de markt te koop. Snoekbaars werd al eerder gestroopt door Nederlanders en is een gewilde vis voor het beroep.

Er is wellicht een lokaal probleem, maar laten we niet overdrijven op basis van een zooitje onzin.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

03-08-2010 22:54

Kees , inderdaad niet overdrijven er zijn inderdaad veel indianenverhalen.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2010 09:17

Feit: in de nacht van 27 op 28 augustus (vrijdagnacht dus, van ca. 2.00 uur tot ca. 8.30 uur) in min omgeving totaal 46 buitenlanders gecontroleerd en 13 Nederlanders. Van al die 46 buitenlanders had niemand de Poolse nationaliteit.
Trouwens, iedereen qua buitenlander had zijn Vispas / papieren voor elkaar, niet meer dan 2 hengels (of 3 waar dat is toegestaan met een 3e hengelvergunning voorhanden) en nergens rotzooi.
Van de 13 Nederlanders waren er 2 hun Vispas vergeten trouwens en het 'vreemde' is dat dat bijna altijd karpervissers zijn...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-08-2010 09:45

Aart,
Nu al weten wat er op die datum staat te gebeuren.
:wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2010 09:53

Aart heeft met de octopus gesproken, je weet toch...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-08-2010 10:21

Kees Ouwehand schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Huismus#Trends_in_aantal_en_natuurbeschermingsstatus

Overigens zijn karpers voor de frituur gewoon op de markt te koop. Snoekbaars werd al eerder gestroopt door Nederlanders en is een gewilde vis voor het beroep.

Er is wellicht een lokaal probleem, maar laten we niet overdrijven op basis van een zooitje onzin.


ja dat klopt dat je dat kan kopen op de markt, maar waarom kopen als je het gratis kan halen in de sloot op de hoek... en het is niet een lokaal probleem als je hoort dat er zoveel mensen last van hebben zelfs de belgen, dan moeten we dat de kop indrukken toch.. een probleem bij de wortels aanpakken heet dat toch?? dus ja echt onzin is het niet kees..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

04-08-2010 10:46

Het probleem is vooral in de randstad. Aad, ik heb niets tegen buitenlanders hoor.. zeker niet.

Mijn probleem is alleen dat vis verdwijnt, door stropers waar dan ook vandaan. Echter ik heb een Poolse collega die toegeeft dat de vis vaak wordt meegenomen. Voor het Poolse probleem werd destijds veel vis uit wateren "verplaatst" door vissers, met als gevolg veel dode grote karpers. Dit alleen om een ideaal viswater te creeren. Daar ondervinden we nog steeds de gevolgen van. Diezelfde gasten (over 1 kam scheren) die niet eens de watertemperatuur aan je doorgeven als je vraagt of ze wat gevangen hebben. Lachen schaapachtig en kijken naar elkaars maten. "Mwah, (lange pauze..niets meer)." Tijden van een gezellig praatje is allang voorbij kennelijk. Of ze schieten in de bivvy en geven geen antwoord. Wereld vreemd.

Dit soort zaken mogen ook wel eens genoemd worden.

We kunnen wat dat betreft onze hand in eigen boezem steken.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2010 11:31

Je praat over Chinezen, R de Winter. De karper op de markt bedient met name het Aziatische publiek. Karper levend frituren is een exotsich gebruik in Azië, waarvan wat filmpjes op youtube staan. De Chinezen in Nederland zijn aardig ingeburgerd en vormen niet specifiek een probleem in dit verband. Probeer eerst de zaak op een rijtje te zetten voordat je hele bevolkingsgroepen ergens van beschuldigd.

Wat mensen uit het Oostblok betreft, vis ik zo nu en dan wel eens in hun nabijheid. Inderdaad is hun gewoonte te vissen voor consumptie en vragen ze doorgaans beleefd of ze de vis mogen hebben die jij vangt. Nee dus. Verder vissen ze op van alles en nog wat, maar het is niet zo dat ze per definitie het hele water leegtrekken. Als dat gebeurt betreft dat dus een specifieke situatie waar een bepaalde groep bezig is en niet alle Oostblokkers.

Een probleem bij de wortels aanpakken doe je nadat je weet waar die wortels precies zitten. Niet door allerhande ongecontroleerde suggesties op internet te plaatsen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2010 11:38

Sorry, 27 / 28 augustus moest natuurlijk 27 / 28 juli zijn...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2010 11:46

Rody, in heel Nederland mag je sowieso 15 dode vissen, groter dan 15 cm, per dag meenemen. Geldt niet voor snoek (meeneemverbod) en ook niet voor karper (ook een meeneemverbod, behalve in het gebied van de federatie Limburg). En bij die 15 dode vissen mogen maximaal 2 snoekbaarzen zitten (geldt op een uitzondering na ook voor heel Nederland).
Het bovenstaande is dus volkomen legaal ( zie voorin de Lijst van Landelijke Viswateren 2010-2012) en ik kan je verzekeren dat de meeste buitenlanders absoluut geen 15 vissen, groter dan 15 cm, kunnen vangen per dag.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

04-08-2010 15:35

Rody Klop schreef:Het probleem is vooral in de randstad.



Pardon ???
Hoeveel wil je er hebben ?
K. van den Herik

05-08-2010 07:30

dus polen zijn klote polen omdat ze meenemen en opvreten wat ze eigenlijk mee mogen nemen?

Lachen he. Op de moeilijkste wateren vangen ze met hun houtje touwtje hengel de moeilijkst vangbare en grootste vissen, lees karpers. Dat ze opgevreten worden vindt men denk ik niet erg, wel dat men naar huis wordt gevist.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-08-2010 08:50

cultuurverschil ?
Je kunt ze ook niets kwalijk nemen, hen wordt de mogelijkheid geboden en daar maken ze gebruik van. Dus zal er een geheel meeneemverbod moeten gelden op bepaalde wateren. Niet dat er dan geen vissen meer zullen verdwijnen.......
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

05-08-2010 08:56

Als het mag dan mag het, ik was in de veronderstelling dat men geen vis mee mocht nemen. Althans dat meende ik te lezen in de reglementen van de vereniging. Het gaat mij niet om of het Nederlanders, Polen, Bulgaren, Hongaren, Roemenen zijn, Volgens Aart mag het wel, hij kan daar best gelijk in hebben. Nog steeds vind ik het vervelend, omdat vissen gewoon weg verdwijnen. Een karper doet er toch 6-7 jaar over om een leuk visje te worden. Karper mag je zeker niet meenemen. Maar ja, vissen hebben nu eenmaal geen gesponserd voetbalshirt om dus geen prioriteit voor de gerechtelijke macht.

Het zij zo, als de wateren leeg zijn zullen deze gasten wel stoppen met vissen, wij ook vrees ik.

Ik ben niet jaloers dat zij met een houtje touwtje hengel de boel leeghalen. De meeste Polen die ik zie hebben zeker niet het duurste maar wel gewoon prima materiaal.
Laatst gewijzigd door Rody Klop op 06-08-2010 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

05-08-2010 09:34

In sommige landen mogen vissen niet terug gezet worden,toch worden er steeds grote vissen gevangen.
Ikzelf vis er nu toch zeker al 30 jaar en blijf er mooihe vissen vangen.
In nederland zal het toch wel meevallen,niet zeuren als er af en toe wat visjes verdwijnen kan een ander weer groeien en groter worden.
M,V,G DER RONNIE.
breek me de slurf niet open
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-08-2010 09:29

Rody, het gaat niet om mijn gelijk maar wel om wat er aan voorwaarden in de Landelijke Lijst van Viswateren 2010-2012 staat en daarnaast ook nog eens bij de diverse federaties in diezelfde landelijke lijst.
Maar jou HSN kan daarom op haar wateren nog wel het meenemen van vis hebben verboden, als visrechthebbende heeft zij daartoe het recht.
Maar als jij je er zo aan ergert waarom heb je dan niet bij jouw HSV aan de bel getrokken (i.p.v. de posting hier die sowieso niets op zal leveren wat dit betreft)?
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

06-08-2010 10:18

Aart, mijn antwoord is niet cynisch maar oprecht (zie je niet veel meer, dat is waar). Ik respecteer je wijsheid.
Je bent een groot vraagbaak voor veel vissers, mag best wel eens gezegd worden hoor !

Ik lees die regeltjes altijd maar vluchtig door. Dat HSV's extra/aanvullende regeltjes kunnen hebben wist ik wel.
Laatst gewijzigd door Rody Klop op 06-08-2010 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

06-08-2010 10:27

Aart even terugkomende op je 2e vraag waarom ik dan niet klaag bij de HSV. Ik weet dat er weinig aan gedaan wordt, al jaren speelt dit..de laatste tijd wordt er weer volop gecontroleerd. Nu natuurlijk vooral nachtvissen en bivvy pesten, alleen paraplu's mogen. Het is schijnbaar moeilijk om er iets tegen te doen, of die gasten te pakken. (nogmaals niet alleen Polen).

Nu nemen polen steeds meer een vergunning (op zich goed). Maar het verdwijnen van de vis is vervelend (verplaatsen/oppeuzelen). Maar als het mag, tja dan mag het en heb ik me maar erbij neer te leggen tot de volgende HSV vergadering.

Aart op het forum is het heerlijk vragen, antwoorden en klagen. Toch ?
Laatst gewijzigd door Rody Klop op 06-08-2010 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-08-2010 10:38

Rody,
Welke Aad bedoel je. Ken geen Aad die aan deze discussie mee doet.

Dat krijg je door vluchtig te lezen…..:o :o
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

06-08-2010 10:54

PJ,

Je hebt gelijk, vluchtig lezen en te weinig koffie in de ochtend.

Het is Aart natuurlijk, ik heb het al aangepast.

Bedankt voor het opmerken..

Teveel Aadjes in mijn omgeving..
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

06-08-2010 13:45

De polen kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de teruglopende visstand. Want dat kan net zo goed de aalscholver zijn. Als ze de vispas in bezit hebben is het zelfs legaal om vis mee te nemen. En dan hebben ze gwoon geluk dat er niet veel gecontroleerd wordt, maar voor het zelfde geld houden ze zich aand e maximum aantal vis die je mag meenemen. Dus om bij iedere keer te gaan bellen vind ik persoonlijk te veel van het goede.

Het is natuurlijk kut om te zien dat polen karpers meenemen, maar volgens mij zegt dat meer over ons dan over de Polen, want de polen zien de karper nog als vis terwijl de karpervissers er iets heiligs van gemaakt hebben.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-08-2010 14:59

Nee Stephan, er geldt in vrijwel heel Nederland een meeneemverbod voor karper (en ook voor snoek trouwens) en daar hebben Polen zich ook aan te houden, ongeacht hoe zij of wij tegen de karper aankijken.